مروری بر فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی اسنپ

مروری بر مسئولیت اجتماعی شرکتی اسنپ

تیم مسئولیت اجتماعی اسنپ همواره تلاش کرده است طرح‌های متنوعی را در مسیر مسئولیت اجتماعی شرکتی خود اجرا کند. استراتژی مسئولیت اجتماعی این سوپراپلیکیشن در انتخاب و ارائه‌ی طرح‌ها به دو شکل همسو و مرتبط با ماهیت کسب‌وکار (high-fit) و همچنین همسو و هم‌راستا با نیاز جامعه (low-fit) تدوین می‌شود.

تقسیم‌بندی طرح‌های مسئولیت اجتماعی اسنپ

  • نیکوکاری

۱. نیکوکاری‌کلاب

۲. حمایت اجتماعی

  • معافیت‌ها و تخفیف‌ها

۱. معافیت‌ از کمیسیون ویژه‌ی کاربران راننده

۲. تخفیف‌های ویژه‌ی مسافران

  • دسترس‌پذیری

نیکوکاری

۱. نیکوکاری‌کلاب

اسنپ با هدف تسهیل مشارکت کاربران در طرح‌های نیکوکاری از طریق سوپراپلیکیشن از فروردین ماه سال ۱۴۰۰ طرح‌های نیکوکاری را به باشگاه مشتریان اسنپ (اسنپ‌کلاب) اضافه کرد. کاربران می‌توانند به راحتی و بدون پرداخت هیچ مبلغی و تنها با امتیازهای اسنپ‌کلاب خود در طرح‌های نیکوکاری مشارکت کنند. اسنپ به ازای امتیازهای کاربران مبلغ مشخصی را به حساب خیریه در راستای هدف طرح واریز می‌کند.

اسنپ تلاش می‌کند خیریه‌های مجری طرح‌های نیکوکاری‌کلاب را با دقت بسیار از بین خیریه‌های خوشنام و دارای شفافیت مالی انتخاب کند. بعد از پرداخت هزینه به این خیریه‌ها از آن‌ها گزارش هزینه‌کرد دریافت می‌شود و این گزارش به طور شفاف از طریق کانال‌های ارتباطی اسنپ در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد. معیار انتخاب طرح‌ها نیز بر بحث اثرگذاری ماندگار بنا شده و ایده‌های بنیادین با تاثیرگذاری بلندمدت شانس بیشتری برای قرارگیری در بخش نیکوکاری کلاب اسنپ را دارند.

با گذشت بیش از دو سال از شروع طرح‌های نیکوکاری تا نیمه‌ی اول سال ۱۴۰۲ و اجرای ۱۴ طرح نیکوکاری، کاربران ۲ میلیون و ۱۰۱ هزار و ۴۵ مرتبه در طرح‌ها مشارکت کردند و اسنپ نیز ۸ میلیارد و ۸۸۷ میلیون و ۲۹۴ هزار تومان به خیریه‌ها پرداخت کرده است.

بیشترین استقبال کاربران از طرح «تامین هزینه‌های درمان کودکان بستری در بیمارستان» بوده است. در این طرح کاربران ۲۷۶٫۹۷۷ مرتبه مشارکت کردند و اسنپ مبلغ ۱٫۱۰۷٫۹۰۸٫۰۰۰ تومان به خیریه پرداخت کرده است.

به‌طور کلی از ابتدا تا نیمه‌ی اول سال ۱۴۰۲ از بین طرح‌های نیکوکاری چهار طرح برای بهبود کیفیت زندگی افراد دارای معلولیت، چهار طرح برای آموزش و سلامت کودکان، سه طرح برای توسعه‌ی مناطق کم‌برخوردار، دو طرح برای توانمندسازی زنان و یک طرح در حوزه‌ی محیط‌زیست اجرا شده است. در ادامه طرح‌های نیکوکاری به اختصار و به ترتیب زمان اجرای آن معرفی شده است.

نحوه‌ی مشارکت در بخش نیکوکاری کلاب را می‌توانید در ویدیوی زیر دنبال کنید.

مروری بر طرح‌های نیکوکاری‌کلاب

۱. کمک به اشتغال افراد دارای معلولیت؛ ۴۰ هزار ساعت آموزش آنلاین رایگان

اولین طرح نیکوکاری در اسنپ‌کلاب «آموزش آنلاین منجر به اشتغال افراد دارای معلولیت» بود که با کمک خیریه‌ی «رعد» انجام شد. اسنپ با همکاری خیریه‌ی رعد تلاش کرد تا با برگزاری کلاس‌های آنلاین آموزش‌های مورد نیاز برای جذب در بازار کار را به‌صورت رایگان در اختیار افراد دارای معلولیت قرار دهد. این دوره‌های آموزشی در زمینه‌های دیجیتال مارکتینگ، نرم‌افزارهای گرافیکی، طراحی وب، صنایع دستی و دوره‌های امور اداری برگزار شدند. در این طرح با ۵۰۰۰ امتیاز اسنپ‌کلاب، هزینه‌ی یک ساعت آموزش یک فرد دارای معلولیت تامین می‌شد. اسنپ به ازای هر ۵۰۰۰ امتیاز، ۱۰ هزار تومان به خیریه‌ی رعد، برای این منظور پرداخت کرد. در نهایت با اجرای این طرح هزینه‌ی ۴۰ هزار ساعت آموزش رایگان و آنلاین برای افراد دارای معلولیت تامین شد.

تعداد کل مشارکت کاربران: ۴۰٫۰۹۷ مرتبه

مبلغ کل پرداختی به خیریه: ۴۰۰٫۹۷۰٫۰۰۰ تومان

۲. حمایت از تحصیل دانش‌آموزان کم‌برخوردار سیستان و بلوچستان

دومین طرح نیکوکاری اسنپ‌کلاب با عنوان «حمایت از تحصیل دانش‌آموزان کم برخوردار سیستان و بلوچستان» با همکاری موسسه‌ی نیکوکاری «بنیاد کودک» انجام شد. با اجرای این طرح دانش‌آموزانی که به دلایل مختلف در معرض ترک تحصیل بودند مورد حمایت قرار گرفتند. اسنپ به ازای هر ۲۰۰۰ امتیاز ۵ هزار تومان به موسسه‌ی بنیاد کودک برای پیشبرد این طرح پرداخت کرد. با اجرای این طرح هزینه‌ی تحصیل ۸۲۰ کودک در این منطقه تامین شد تا بدون دغدغه‌ی مالی به تحصیل خود ادامه بدهند.

تعداد کل مشارکت کاربران: ۱۹۷٫۰۰۰مرتبه

مبلغ کل پرداخت شده به خیریه: ۹۸۵٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان

۳. تامین هزینه​‌های درمان کودکان بستری در بیمارستان

سومین طرح نیکوکاری اسنپ‌کلاب با عنوان «تامین هزینه​‌های درمان کودکان بستری در بیمارستان» با همکاری موسسه‌‌ی نیکوکاری «حس مهر» اجرا شد. خانواده‌های کم‌برخورداری که کودکان بیمار دارند برای تامین هزینه‌های درمانی با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شوند که در صورت برطرف نشدن ممکن است به رها کردن یا ناتمام گذاشتن فرایندهای درمانی منجر شود. این روند علاوه بر آسیب جدی به کودکان و خانواده‌هایشان می‌تواند خطرات بسیاری برای نسل بعدی جامعه به همراه داشته باشد. اسنپ با مشارکت کاربرانش توانست با اجرای این طرح هزینه‌های درمان ۱٫۱۷۲ کودک بستری کم‌برخوردار را تامین کند. در این طرح اسنپ به ازای هر ۲۰۰۰ امتیاز کاربران، ۴۰۰۰ هزار تومان به خیریه پرداخت کرد.

تعداد کل مشارکت کاربران: ۲۷۶٫۹۷۷ مرتبه

مبلغ کل پرداخت شده: ۱٫۱۰۷٫۹۰۸٫۰۰۰ تومان

۴. کمک به اشتغال زنان سرپرست خانوار

اسنپ در چهارمین طرح نیکوکاری در اسنپ‌کلاب با عنوان «کمک به اشتغال زنان سرپرست خانوار» و با همکاری موسسه‌ی نیکوکاری «حمایت از کودکان بی‌پناه کمک» مسیر توان‌افزایی و اشتغال ۱۶۰ نفر از زنان سرپرست خانوار را از طریق آموزش تولید و فروش محصولات بافتنی هموار کرد. این طرح در روستاهای محمودآباد، غنی‌آباد و در کوره‌های آجرپزی خاورشهر اجرا شد. با اجرای این طرح زنان سرپرست خانوار در صورت بیکاری ناشی از عدم تولید آجر یا در مواقع فراغت توانستند ضمن آموزش بافت، مواد اولیه‌ مورد نیاز را در محل زندگی خود تحویل گرفته و به‌صورت هفتگی با هر بار مراجعه نماینده‌ی خیریه کالای بافته‌شده را تحویل دهند و حقوق خود را بر مبنای مقدار کار بافته‌شده دریافت کنند. در اجرای این طرح، گروه هدف بدون تردد و خروج از محل زندگی خود مشغول به کار ‌می‌شوند و دستمزد کار خود را دریافت می‌کنند. اسنپ به ازای هر ۲۰۰۰ امتیاز ۴۰۰۰ تومان به حساب موسسه‌‌ی نیکوکاری برای اجرای این طرح واریز کرد.

تعداد کل مشارکت کاربران: ۱۷۸٫۳۰۰ مرتبه

مبلغ کل پرداخت شده: ۷۱۳٫۲۰۰٫۰۰۰ تومان

۵. تجهیز مرکز دندانپزشکی ویژه‌ی افراد دارای معلولیت

پنجمین طرح نیکوکاری اسنپ‌کلاب به «تجهیز مرکز دندانپزشکی ویژه‌ی افراد دارای معلولیت» با همکاری خیریه‌ی «بهشت امام رضا (ع)» اختصاص داده شد. ایجاد یک مرکز تخصصی و کمک به کاهش هزینه‌های درمانی افراد دارای معلولیت هدف اصلی این طرح بود. افراد دارای معلولیت برای استفاده از خدمات درمانی به امکانات ویژه‌ای نیاز دارند که غالبا باعث افزایش هزینه‌های درمان می‌شود. به‌طور مثال افراد دارای معلولیت ذهنی برای انجام خدمات دندانپزشکی نیازمند یک مرکز مجهز هستند که با انجام بیهوشی بتواند کارهای درمانی را به بهترین شکل برایشان انجام دهد. اسنپ به ازای هر ۲۰۰۰ امتیاز کاربران، مبلغ ۴ هزار تومان برای این طرح به خیریه پرداخت کرد.

تعداد کل مشارکت کاربران: ۶۱٫۵۷۴ مرتبه

مبلغ کل پرداخت شده: ۲۴۶٫۲۹۶٫۰۰۰ تومان

۶. حمایت از زنان آسیب‌دیده از خشونت

ششمین طرح نیکوکاری‌ اسنپ‌کلاب با نام «حمایت از زنان آسیب‌دیده از خشونت» با همکاری موسسه‌ی نیکوکاری «ارتقای کیفیت زندگی زنان آتنا» اجرا شد. هدف از اجرای این طرح اختصاص کمک‌هزینه برای حمایت از زنان آسیب‌دیده از خشونت و فرزندانشان بود که تحت حمایت موسسه غیرانتفاعی آتنا قرار داشتند. زنان در معرض خشونت، ازدواج اجباری، کودک‌همسری و هر نوع اجبار و خشونت فیزیکی جامعه‌ی هدف این طرح هستند. با اجرای این طرح هزینه‌های اسکان و انواع خدمات آموزشی و پزشکی ۱۰۱ زن و فرزندانشان تامین شد.

تعداد کل مشارکت کاربران: ۲۰۱٫۳۸۵ مرتبه

مبلغ کل پرداخت شده: ۸۰۵٫۵۴۰٫۰۰۰ تومان

۷. تجهیز خانه‌های شهرستان دلگان

اسنپ در هفتمین طرح نیکوکاری خود با همکاری موسسه‌ی «خیریه‌ی رهروان وحی» اقدام به تجهیز خانه‌های شهرستان دلگان استان سیستان و بلوچستان کرد.

فراهم کردن امکانات بهداشتی (حمام و سرویس بهداشتی) برای خانه‌های ساکنان شهرستان دلگان استان سیستان و بلوچستان می‌تواند تاثیر به سزایی در کیفیت زندگی اهالی این منطقه داشته باشد. در این طرح ۲۱ سرویس بهداشتی و حمام برای خانه‌های دلگان ساخته شد.

تعداد کل مشارکت کاربران: ۵۵٫۰۰۰ مرتبه

مبلغ کل پرداخت شده: ۲۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان

۸. تصفیه‌ی آب روستاهای استان سیستان و بلوچستان

هشتمین طرح نیکوکاری اسنپ با همکاری موسسه‌ی «خیریه‌ی نیکان ماموت» با عنوان «تصفیه‌ی‌ آب روستاهای سیستان و بلوچستان» به تهیه‌ی دستگاه‌های تصفیه‌ی آب با هدف ایجاد دسترسی به آب آشامیدنی سالم در روستاهای استان سیستان و بلوچستان اختصاص یافت. دسترسی به آب آشامیدنی سالم از جمله نیاز‌های اولیه‌ی هر انسانی است که در صورت تامین نشدن می‌تواند موجب بروز بیماری‌های مختلف شود. در روستاهای هدف این طرح، خانواده‌ها به آب آشامیدنی سالم دسترسی نداشتند و ناچار بودند برای خرید آب مصرفی روزانه‌ی خود مسافت زیادی را طی کنند. با اجرای این طرح ۶ دستگاه تصفیه‌ی آب برای ۱۵۰٫۰۰۰ نفر ساکنان روستاهای شهرسـتان‌های بمپـور، هیرمنـد، هامـون و نیمروز اسـتان سیستان و بلوچستان تهیه شد.

تعداد کل مشارکت کاربران: ۱۲۶٫۷۴۵ مرتبه

مبلغ کل پرداخت شده: ۵۰۶٫۹۸۰٫۰۰۰ تومان

۹. حمایت از کودکان بی​‌سرپناه

اسنپ در نهمین طرح نیکوکاری خود با همکاری خیریه‌ی​ «طلوع بی‌نشان‌ها» با نام «حمایت از کودکان بی​‌سرپناه» در تامین هزینه‌ی تجهیز و راه‌اندازی خانه‌ای امن برای کودکان پسر بی‌سرپناه و در معرض آسیب اجتماعی زیر ۱۳ سال مشارکت کرد. هدف از اجرای این طرح کمک به تجهیز و راه‌​اندازی خانه‌​ای امن برای حمایت از کودکان بی‌​سرپناه است که در معرض انواع آسیب‌​‌های اجتماعی قرار داشتند. در ابتدای اجرای این طرح حدود ۲۵ کودک ۷ تا ۱۳ سال در سرای فراز اسکان داده و از انواع خدمات آموزشی، بهداشتی، پزشکی، روانشناسی و غیره برخوردار شدند.

تعداد کل مشارکت کاربران: ۲۴۹٫۳۵۸ مرتبه

مبلغ کل پرداخت شده: ۹۹۷٫۴۳۲٫۰۰۰ تومان

۱۰. مشارکت در راه‌اندازی مرکز مشاوره‌ی آنلاین برای افراد دارای اتیسم

اسنپ با همکاری «انجمن اتیسم ایران» و مشارکت کاربرانش در دهمین طرح نیکوکاری خود با عنوان «مشارکت در راه‌اندازی مرکز مشاوره‌ آنلاین ویژه‌ی افراد دارای اتیسم» برای بهبود کیفیت زندگی افراد دارای اتیسم اقدام کرد. در این طرح نیکوکاری هزینه‌‌های توسعه‌ی واحد مشاوره‌ی آنلاین انجمن اتیسم ایران تامین شد. با توسعه‌ی این مرکز، خانواده‌های فرد دارای اتیسم می‌توانند از خدمات مشاوره‌‌ی تخصصی به صورت آنلاین بهره‌مند شوند. ظرف تنها یک ماه از آغاز به کار مرکز مشاوره‌ ویژه‌ی افراد دارای اتیسم، ۵۲۳ تماس با این مرکز برقرار شد؛ این تعداد تماس در واقع تعداد دغدغه‌های حل شده، تعداد چالش‌های رفع شده و تعداد خانواده‌هایی است که احساس تنهایی نکرده و همراهی کارشناسان این حوزه را در لحظه‌های سخت خود داشته‌اند.

تعداد کل مشارکت کاربران: ۱۰۰٫۰۰۰ مرتبه

مبلغ کل پرداخت شده: ۴۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان

۱۱. تامین تجهیزات توانبخشی و پزشکی ویژه‌ی کودکان دارای معلولیت

یازدهمین طرح نیکوکاری ​اسنپ‌کلاب با عنوان «تامین تجهیزات توانبخشی و پزشکی ویژه‌ی کودکان دارای معلولیت» با همکاری «خیریه‌ی بچه‌های آسمان» و مشارکت کاربران در باشگاه مشتریان اجرا شد. در این خیریه‌ کودکان دارای معلولیتی که از داشتن خانواده محروم هستند، نگهداری می‌شوند. با اجرای این طرح دستگاه‌های توانبخشی و پزشکی نظیر اتوکلاو، کپسول اکسیژن، اکسیژن‌ساز، فشار‌سنج، تب‌سنج، ساکشن پرتابل، مانومتر اکسیژن، دوچرخه‌ و تردمیل‌ توان‌بخشی، پارالل بار فیزیوتراپی، یخچال دارویی و دیگر تجهیزات مورد نیاز ۹۰ کودک دارای معلولیت زیر ۱۴ سال این خیریه تهیه شد.

تعداد کل مشارکت کاربران: ۱۹۹٫۹۹۸ مرتبه

مبلغ کل پرداخت شده: ۷۹۹٫۹۹۲٫۰۰۰ تومان

۱۲. کمک هزینه‌ی دارو و درمان کودکان پروانه‌ای

اسنپ برای دوازدهمین طرح نیکوکاری ​اسنپ‌کلاب با عنوان «کمک هزینه‌ی دارو و درمان کودکان پروانه‌ای» با همکاری «خانه‌ی ای بی» اقدام به تامین کمک هزینه‌ی درمان این کودکان کرد. در دنیا به کودکان مبتلا به بیماری «ای بی»، کودکان پروانه‌ای می‌گویند، چون پوست این بیماران مانند بال‌های لطیف و نازک پروانه به‌شدت شکننده است و با اندکی تماس دچار تاول می‌شود و با پیشروی زخم، به تدریج بافت پوست از بین می‌رود. زخم‌های این کودکان بسیار دردناک است و در صورت محرومیت از مراقبت‌های ویژه‌ی زخم‌ها، آسیب‌های جبران‌ناپذیری به آنان وارد می‌کند. در حال حاضر درمان‌ها بیشتر در حد تسکینی و جلوگیری از پیشروی زخم‌ها بوده و هدفشان تخفیف درد و علائم بیماری به ویژه از طریق آموزش و توانمندسازی خانواده‌هاست.

تعداد کل مشارکت کاربران: ۲۱۹٫۵۲۵ مرتبه

مبلغ کل پرداخت شده: ۸۷۸٫۱۰۰٫۰۰۰ تومان

۱۳. مشارکت در هزینه‌ی ساخت زمین فوتبال برای کودکان و نوجوانان منطقه‌ی قصرقند

سیزدهمین طرح نیکوکاری اسنپ‌کلاب با نام «مشارکت در هزینه‌ی ساخت زمین فوتبال برای کودکان و نوجوانان منطقه‌ی قصرقند» با همکاری «خیریه‌ی نیکان ماموت» در حال اجراست. هدف این طرح ایجاد دسترسی کودکان و نوجوانان سراسر کشور به زیرساخت‌های مناسب تفریحی و ورزشی است. در این طرح با هر ۲۰۰۰ امتیازی که کاربران اختصاص بدهند اسنپ ۴ هزار تومان به ساخت زمین چمن مصنوعی در منطقه‌ی قصرقند استان سیستان و بلوچستان کمک خواهد کرد.

تعداد کل مشارکت کاربران: ۲۳۶٫۱۷۳ مرتبه

مبلغ کل پرداخت شده: ۹۴۴٫۶۹۲٫۰۰۰ تومان

۱۴. حفاظت از گونه‌ی خرس قهوه‌ای

چهاردهمین طرح نیکوکاری اسنپ‌کلاب با عنوان «حفاظت از گونه‌ی خرس قهوه‌ای» به حوزه‌ی محیط‌زیست اختصاص یافت. این طرح با همکاری «انجمن پایشگران حامی محیط زیست» به منظور دستیابی به تغییرات مثبت در حوزه‌ی حفاظت از گونه‌ی خرس قهوه‌ای از طریق بالا بردن سطح آگاهی و ایجاد انگیزه در جامعه‌ و کاهش تعارضات بین انسان و خرس آغاز شده است. اهمیت توجه به خرس قهوه‌ای در این است که این گونه در گروه گونه‌های چتر قرار می‌گیرد؛ گونه‌ی چتر یا سایبان به جانورانی اطلاق می‌شود که زیست آن‌ها سبب حمایت از حیات دیگر گونه‌ها خواهد بود. در واقع اگر تلاشی در راستای حفاظت از گونه‌ی چتر شود، حیات سایر گونه‌ها نیز به‌طور غیرمستقیم حفظ می‌شود.

این طرح در دو گام آگاهی‌بخشی جامعه به‌ویژه جامعه‌ی محلی و اجرای پروژه‌ی پژوهشی راهکارهای کاهش تعارضات خرس و انسان انجام می‌شود.

۱۵.مشارکت اسنپ در تامین هزینه‌های نمونه‌گیری از سلول‌های بنیادی

کودکان مبتلا به سرطان

پانزدهمین طرح نیکوکاری‌ ​کلاب با عنوان «مشارکت در تامین هزینه‌های نمونه‌گیری از سلول‌های بنیادی» با همکاری خیریه‌ی «حمایت از کودکان مبتلا به سرطان محک» دی‌ماه ۱۴۰۲ آغاز شد. هدف از اجرای این طرح مشارکت در تامین هزینه‌های نمونه‌گیری از سلول‌های بنیادی برای درمان کودکان مبتلا به سرطان است که با همکاری مرکز پذیره‌نویسی سلول‌های بنیادی خون‌ساز محک انجام می‌شود. در حال حاضر، هر بار ثبت HLA شامل نمونه‌گیری و انجام آزمایشات سلول‌های بنیادی حدود ۸۵۰ هزار تومان هزینه دارد. با اجرای این طرح و تامین هزینه‌ی ثبت حداقل هزار نمونه از سلول‌های بنیادی داوطلبان، علاوه بر افزایش احتمال پیدا کردن نمونه‌ی سازگار، مسیر پیوستن به بانک‌های بین‌المللی سلول‌های بنیادی نیز هموار می‌شود.

تعداد کل مشارکت کاربران تا نیمه‌ی اسفند ۱۴۰۲: ۳۴۴٫۸۷۹ مرتبه

مبلغ کل پرداخت شده تا نیمه‌ی اسفند ۱۴۰۲: ۱٫۳۷۹٫۵۱۶٫۰۰۰تومان

… … … … … … … … … … … … … … …

۲. حمایت اجتماعی

طرح‌های نیکوکاری اسنپ به بخش نیکوکاری‌کلاب خلاصه نمی‌شود و این شرکت تلاش می‌کنند به مناسبت‌های مختلف حمایت‌های اجتماعی خود را از گروه‌های هدف متنوعی داشته باشد. در ادامه بخشی از این طرح‌ها را مرور می‌کنیم.

بورسیه‌ی کاربران راننده‌ی با استعداد

بورسیه

اسنپ در طرح «مستقیم تا رویا» از کاربران راننده‌ی با استعداد خود حمایت می‌کند. تا کنون سه قهرمان ورزشی در این طرح بورسیه شدند. اولین بورسیه‌ی اسنپ امیرمحمد بیات عضو تیم‌ ملی کشتی فرنگی جوانان ایران در وزن ۱۳۰ کیلوگرم بود که اسنپ سال ۱۴۰۰ با پرداخت مبلغ ۲۰۰میلیون تومان از او حمایت کرد. سال ۱۴۰۲ نیز اسنپ حامی حسین رسولی، دارنده‌ی مدال طلای پرتاب دیسک در مسابقات آسیایی هانگژو و مرتضی محبی، عضو تیم والیبال بزرگسالان عقاب نهاجا شد و در مجموع این دو قهرمان را با پرداخت مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان بورسیه کرد. جزییات این طرح را از اینجا بخوانید.

مشارکت در طرح «توسعه‌ی گروه‌های خودیار زنان در چابهار و دشتیاری»

اسـنپ بـه عنـوان هدیـه‌ی نـوروز ۱۴۰۲ بـا مشـارکت در طـرح «توسـعه‌ی گروه‌هـای خودیـار زنـان در چابهـار و شهرسـتان دشــتیاری» تــلاش کــرد در توان‌افزایــی زنــان حاشیه‌نشــین این منطقه از طریق «آمــوزش هنــر ســوزن‌دوزی» شـریک شـود.

در این طرح با همکاری «بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان» به ۱۰۶ زن سوزن‌دوز عضو گروه‌های خودیار آموزش‌های تخصصی ارائه شد. اسنپ به جای اهدای هدایای سازمانی مرسوم در تامین هزینه‌های این طرح مشارکت داشت و در مجموع مبلغ ۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان به این موسسه پرداخت کرد. نتایج این طرح را می‌توانید از اینجا بخوانید.

ساخت مدرسه به یاد یک همکار

اسنپ، با نام و یاد یکی همکار از دست‌رفته، مدرسه‌‌‌‌ای در یکی از روستاهای کمتر برخوردار استان آذربایجان غربی ساخت. این مدرسه‌ که در روستای بلسور علیا با جمعیت بالغ بر ۵۰۰ نفر در نقطه صفر مرزی واقع شده فضایی برای تحصیل ۱۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر ساکن روستا در مقطع ابتدایی فراهم کرده است. اسنپ هزینه‌‌ی احداث این مدرسه را به مبلغ ۲ میلیارد تومان تامین کرد و ساخت آن را با زیربنای ۱۵۷ مترمربع به مجمع خیرین مدرسه‌ساز سپرد. پس از تکمیل ساخت مدرسه نیز سازمان نوسازی مدارس استان آذربایجان غربی آن را تجهیز کرد. گزارش ساخت این مدرسه را می‌توانید از اینجا بخوانید.

همراهی اسنپ در زلزله خوی

همزمـان بـا زلزلـه‌ی خـوی، اسـنپ تـلاش کـرد در کنـار زلزلـه‌زدگان باشـد و پـس از نیازسـنجی منطقه، کمک‌هـای خـود را همراه بـا دیگـر شـرکت‌های اکوسیسـتم فنـاوری کشـور بـه خـوی ارسـال کرد.

کالای ارسالی برای زلزله‌زدگان خوی: ۱۱۵ عدد پتو به ارزش ۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان

جشنواره‌ی خبری نویسبان

نویسبان

اسنپ همزمان با روز خبرنگار سال ۱۴۰۰، به یاد ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی، خبرنگاران حوزه‌ی محیط زیست، از همه‌ی خبرنگاران، گزارشگران، عکاسان، برنامه‌سازان رادیویی و تلویزیونی و روزنامه‌نگارانی که برای پیگیری سوژه‌های خبری و تحقیقی خود در حوزه‌ی محیط زیست به دنبال حامی مالی بودند دعوت کرد تا در جشنواره‌ی خبری «نویسبان» با حمایت مالی ۲۰ میلیون تومانی مشارکت کنند. گزارش کامل این جشنواره را می‌توانید از اینجا بخوانید.

آزادی زنان زندانی همزمان با روز خبرنگار

اسنپ در آستانه‌ی روز خبرنگار سال ۱۳۹۸، به نیابت از خبرنگاران، پرداخت بدهی ۶ زندانی زن را تقبل کرد. مجموع بدهی این زنان در ندامتگاه شهر ری ۹۵ میلیون تومان بود. گزارش این اقدام اسنپ را می‌توانید از اینجا بخوانید.

همراهی اسنپ در زلزله‌ی کرمانشاه

۲۱ آبان ۱۳۹۶ قلب‌ همه‌ی ایران از غم زلزله‌‌ی کرمانشاه به درد آمد. یک روز پس از این حادثه‌ گزینه‌ی «کمک به زلزله‌زدگان» در بخش پرداخت آنلاین اپلیکیشن فعال شد، تا شما بتوانید در صورت تمایل ۱۰درصد از هزینه هر سفر خود را به زلزله‌زدگان اهدا کنید. مبالغ اهدایی شما کاربران عزیز اسنپ صرف پروژه‌ای به نام «۲۰ستون» شد. این پروژه با همت موسسه نیکوکاری مهربانه راه‌اندازی شد و کاربران اسنپ و مهربانه ۲۰سازه‌ی ضدزلزله را به خانواده‌ی‌ زنان سرپرست خانوار و توان‌یابان منطقه‌ی ثلاث باباجانی اهدا کردند. اسنپ به عنوان حامی «۲۰ستون»، مبلغ ۸۰میلیون از ۲۰۰میلیون تومان مورد نیاز برای اجرای این پروژه را پرداخت کرد.


معافیت‌ها و تخفیف‌ها

۱. معافیت‌ از کمیسیون ویژه‌ی کاربران راننده

اسنپ، از ابتدای فعالیتش تا کنون، همراهی با افراد دارای معلولیت و افراد با شرایط خاص را یکی از اولویت‌های مسئولیت‌های اجتماعی خود قرار داده است. در این راستا اسنپ طرح ویژه‌‌ی معافیت از کمیسیون را برای افراد دارای معلولیت، جانبازان، ایثارگران و خانواده‌‌ی شهدا اجرا کرده است.

علاوه بر این، به صورت دوره‌ای گروه‌های مختلف از جمله زنان سرپرست خانوار، بیماران خاص مانند بیماران مبتلا به هموفیلی، ام‌اس و تالاسمی نیز از پرداخت کمیسیون معاف شدند.
همچنین اسنپ در بحران‌هایی مانند حادثــه‌ی متروپــل آبــادان، وقــوع ســیل در یــزد، خرم‌آباد، شیراز، زلزلــه در شــهرهای خــوی و سـلماس و حادثه‌ی تروریستی کرمان کاربـران راننـده‌ی خـود را از پرداخـت کمیسـیون معـاف کـرد تـا بـا تسـهیل رفت‌وآمد آسـیب‌دیدگان، به نوبـه‌ی خـود در آن روزهـای سـخت در کنـار مـردم باشـد.

گزارشی از دستاوردهای این طرح از ابتدا‌ی فعالیت اسنپ تا نیمه‌ی اول سال ۱۴۰۲ در ادامه به طور خلاصه آورده شده است:

  • تعداد رانندگان معاف از کمیسیون: بیش از ۱۸ هزار نفر
  • تعداد سفر انجام شده توسط رانندگان معاف از کمیسیون: بیش از ۳۱ میلیون سفر
  • ارزش معافیت از کمیسیون رانندگان مجموع سه سال (۱۳۹۹-۱۴۰۱): ۱۱۷ میلیارد تومان

… … … … … … … … … … … … … … …

۲. ارائه‌ی تخفیف‌های ویژه‌ی مسافران

اسنپ همواره تلاش می‌کند به مناسبت‌های مختلف تخفیف‌های ویژه‌ای را در راستای مسئولیت اجتماعی خود برای مسافران در نظر بگیرد.

 

تخفیف ویژه‌ی سفر به مراکز اهدای خون، درمانی، واکسن و غیره

اسنپ در طول سال‌های فعالیت خود با هدف تسهیل رفت‌وآمد اهداکنندگان خون تخفیف‌های ویژه‌ای به مراکز اهدای خون در سراسر ایران در نظر گرفته است. امسال نیز همزمان با روز جهانی اهدای خون شرایط ویژه‌ای برای تشویق کاربران به اهدای خون و کمک به جریان زندگی در نظر گرفته شد.

 

تخفیف ویژه‌ی سازمان‌های خیریه

ارائه‌ی تخفیف ویژه‌ برای سازمان‌های خیریه که از پاییز ۱۴۰۰ آغاز شده است گام دیگری در راستای مسئولیت اجتماعی اسنپ به شمار می‌رود. هدف از این طرح حمایت از موسسات خیریه با کاهش هزینه‌ها و تسهیل حمل‌و‌نقل این سازمان‌هاست. موسسات خیریه می‌توانند با باز کردن حساب در پنل سازمانی در سرویس‌های درخواست خودرو و موتور از این تخفیف ویژه ۲۰ درصدی استفاده کنند. در ادامه گزارش مختصری در مورد دستاوردهای این طرح از آغاز تا نیمه‌ی اول سال ۱۴۰۲ آورده شده است:

مبلغ کل این تخفیف: ۳۰۶٫۹۰۴٫۰۰۰ تومان

مجموع تعداد دفعات استفاده شده از این تخفیف: ۵۶٫۴۱۴ مرتبه

تعداد موسساتی که از این تخفیف تاکنون استفاده کرده‌اند: ۵۱ موسسه


دسترس‌پذیری

اسنپ با هدف ایجاد فرصت برابر برای همه، اپلیکیشن خود را برای افراد دارای معلولیت دستر‌س‌​پذیر کرده است. امکاناتی به اپلیکیشن اسنپ اضافه شده است که دسترسی کاربران مسافر و راننده دارای معلولیت را تسهیل و فرصت حضور بیشتر در جامعه را برای آنها فراهم می‌​کند. اسنپ‌ برای سه گروه ناشنوا/کم شنوا، نابینا/کم‌بینا و افراد دارای معلولیت حرکتی امکانات ویژه‌ای را در بخش سرویس خودرو در نظر گرفته‌ است.

از نیمه‌‌ی اول ۱۴۰۱ تا نیمه‌‌ی اول ۱۴۰۲ در مجموع ۱۲٬۵۳۳ کاربر راننده‌ و ۲۳٬۵۲۵ کاربر مسافر نوع معلولیت خود را در اپلیکیشن اسنپ ثبت کردند.

گزارش اقدامات اسنپ در زمینه حمایت از افراد دارای معلولیت را از اینجا می‌توانید مشاهده کنید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *