پرداخت کمک هزینه‌ ۷۱۳ میلیون تومانی برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار

توانمندسازی زنان

اسنپ در چهارمین طرح نیکوکاری خود با همکاری خیریه‌ی​‌ «حمایت از کودکان بی‌پناه کمک» با عنوان «کمک به اشتغال زنان سرپرست خانوار» مبلغ ۷۱۳ میلیون تومان برای توانمندسازی و اشتغال این زنان پرداخت کرد.

کاربران در این طرح ۱۷۸هزار و ۳۰۰ مرتبه مشارکت کرده و اسنپ در مجموع مبلغ ۷۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای توانمندسازی و ایجاد اشتغال زنان سرپرست خانوار ساکن در روستاهای اطراف تهران (خاورشهر، محمودآباد و غنی‌آباد، پیشوا، ورامین، اشرف‌آباد) به خیریه‌ی​‌ حمایت از کودکان بی‌پناه کمک پرداخت کرده است.

این طرح با هدف کمک به اشتغال‌زایی و توانمندسازی مادران سرپرست خانوار ساکن در این منطقه از طریق آموزش و تولید کالاهای بافتنی اجرا شده است. در این طرح ۱۶۰ نفر از زنان گروه هدف شرکت کردند. آن‌ها ضمن فراگیری آموزش بافت، مواد اولیه‌‌ی مورد نیاز را از خیریه دریافت کرده و پس از اتمام کار، محصولات بافته شده را به خیریه تحویل و دستمزد خود را بر مبنای مقدار کار بافته‌شده دریافت کرده‌اند. همچنین برای فروش محصولات آن‌ها در بازارچه‌های خیریه و سایر مراکز فروش مانند فروشگاه «ایران کتان»، «ایران‌مال» در شهرهای مختلف اقداماتی انجام گرفته است. در این طرح حدود ۲۰ کالای جدید طراحی و اجرا شده است که حدود ۱۵ قلم از آن به مرحله‌ تولید برای بازار فروش رسیده‌اند و مابقی محصولات مراحل طراحی را طی می‌کنند.

در سال​‌های اخیر، اسنپ طرح​‌های نیکوکاری متنوعی را در راستای مسئولیت اجتماعی خود با مشارکت کاربرانش در باشگاه مشتریان (اسنپ کلاب) اجرا کرده است. پیش از این نیز طرح‌هایی مانند «آموزش آنلاین منجر به اشتغال افراد دارای معلولیت» و «تامین هزینه‌های درمان کودکان بستری در بیمارستان‌» در اسنپ‌کلاب با استقبال گسترده‌ی کاربران روبه‌رو شده بود.

اسنپ در بخش نیکوکاری باشگاه مشتریان اسنپ تلاش دارد با شناسایی طرح‌های موثر و پایدار مسئولیت اجتماعی در حل مشکلات جامعه یاری‌رسان باشد. خیریه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند طرح‌های پیشنهادی خود را به ایمیل مسئولیت اجتماعی شرکت اسنپ به آدرس csr.pr@snapp.cab ارسال کنند.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *