دسترسی‌های سوپراپلیکیشن اسنپ

دسترسی‌های اپلیکیشین اسنپ

هر اپلیکیشنی که در تلفن‌های هوشمند نصب می‌شود، برای داشتن عملکرد صحیح و به‌کارگیری امکانات خاص خود نیاز به دریافت برخی دسترسی‌ها دارد. در سوپراپلیکیشن اسنپ این دسترسی‌ها هنگام نصب به‌طور اختیاری از شما گرفته می‌شود و پس از نصب هر زمان که مایل باشید می‌توانید دسترسی‌ها را غیرفعال کنید. در ادامه با دسترسی‌های نسخه‌های اندروید، iOS و وب‌اپلیکیشن اسنپ و دلایل مربوط به گرفتن هر کدام از آن‌ها آشنا می‌شوید.

دسترسی به موقعیت مکانی

نسخه‌ی اندروید، iOS و وب‌اپلیکیشن: نرم‌افزار اسنپ، به دلیل ماهیت موقعیت‌محور بودنش، بهتر است قابلیت دسترسی به موقعیت مکانی کاربر را داشته باشد. این دسترسی در سرویس‌های مختلف سوپراپلیکیشن اسنپ مانند درخواست خودرو، درخواست پیک موتوری، سفارش غذا، خرید از سوپرمارکت و درخواست وانت مورد نیاز است.

دسترسی به تماس

نسخه‌ی اندروید: دسترسی به تماس برای ارتباط بین کاربر و پشتیبانی مورد نیاز است. این دسترسی به صورت پیش‌فرض غیرفعال است و به شکل انتخابی فعال می‌شود. از نسخه‌ی ۵.۳۱.۰ به بعد اندروید این دسترسی گرفته نمی‌شود.

فعال کردن اعلانات (نوتیفیکیشن)

نسخه‌ی اندروید: از نسخه‌ی ۱۳ اندروید اپلیکیشن اسنپ، برای نمایش دادن نوتیفیکیشن‌های کاربردی (نشان دادن وضعیت سفر و …) و همچنین نوتیفیکیشن‌های تبلیغاتی از کاربر اجازه گرفته می‌شود و تنها در صورت پذیرش این دسترسی توسط کاربر، نوتیفیکیشن به او نشان داده خواهد شد. در صورتی که این گزینه غیرفعال باشد، نوتیفیکیشن‌های رسیدن راننده و مانند آن نیز دریافت نمی‌شود.

نسخه‌ی iOS: این دسترسی برای ارسال نوتیفیکیشن به کاربر گرفته شده است که شامل نوتیفیکیشن‌های کاربردی حین سفر می‌شود، مانند زمانی که راننده سفر را تایید و یا رد می‌کند. همچنین برای ارسال نوتیفیکیشن‌های تبلیغاتی نیز به این دسترسی نیاز است.

دسترسی به دوربین

نسخه‌ی iOS: دسترسی به دوربین تنها در مرحله‌ی اسکن بارکد اسنپ‌کارت از کاربر گرفته ‌می‌شود.

App Tracking Transparency) ATT)

نسخه‌ی iOS: این دسترسی از نسخه‌ی ۶.۰.۰ به بعد از کاربر گرفته می‌شود. با فعال کردن این دسترسی، به منظور اهداف بازاریابی به اطلاعاتی از قبیل اینکه آیا کاربر اپلیکیشن را از طریق تبلیغات بیرونی نصب کرده است یا خیر می‌توان دست یافت. برای فعال شدن این دسترسی طی درخواستی از کاربر پرسیده می‌شود که آیا به اپلیکیشن اجازه‌ی دنبال کردن داده‌هایش در اپلیکیشن‌ها و سایت‌های دیگر را می‌دهد یا خیر و کاربر حق انتخاب دارد.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *