هزینه‌های پنهان اساس‌کشی و راه‌های کاهش آن

هزینه های پنهان اسباب کشی

اسباب‌کشی منزل معمولا یک فرایند پرزحمت و البته هزینه‌بردار است. معمولا موقع برآورد هزینه جابه‌جایی، بخشی از هزینه‌ها از چشم ما پنهان می‌مانند ولی هما‌ن‌ها تأثیر چشمگیری بر رقم نهایی می‌گذارند. در این مطلب تمام هزینه‌های پنهان حمل اثاثیه منزل و راه‌های کاهش آن را بیان کرده‌ایم تا غافلگیری را به حداقل برسانیم.

هزینه‌های مربوط به زمان اسباب کشی منزل

روز، هفته و حتی ماهی که برای اسباب کشی منزل انتخاب می‌کنید بر هزینه تمام‌شده جابه‌جایی تأثیر می‌گذارد. در بعضی از اوقات سال به‌خاطر تعطیلات یا شرایط آب‌و‌هوایی تقاضا برای حمل اثاثیه منزل بیشتر است. از‌طرفی اگر رزرو خدمات را تا آخرین روز به تعویق بیندازید و به‌اصطلاح، لحظه‌آخری باشید، باید خود را برای هر رقمی آماده کنید.

معمولا در روزهای ابتدایی و پایانی ماه که موعد اجاره‌نامه‌ها سر می‌آید، تقاضا برای اسباب کشی منزل بیشتر و هزینه خدمات اسباب‌کشی بالاتر است؛ در عوض، در روزهای میانی هفته، هزینه جابه‌جایی به‌خاطر تقاضای پایین‌تر، کمتر خواهد بود.

تأثیر آب‌و‌هوا را هم دست‌کم نگیرید. در روزهای گرم تابستان، ساعات اولیه روز هوا خنک‌تر است و افراد بیشتری این ساعات را برای حمل اثاثیه منزل انتخاب می‌کنند؛ درحالی‌که گرمای طول روز تقاضا برای ماشین باربری اسباب کشی را کمتر می‌کند. بنابراین برای کاهش هزینه‌های مربوط به زمان اسباب‌کشی، اگر دست‌تان برای تغییر روز و ساعت باز است، جابه‌جایی را به زمان‌های غیر پیک ماه موکول کنید: مواقعی که کمترین تقاضا برای اسباب‌کشی منزل وجود دارد.

هزینه‌های مربوط به فاصله مبدأ تا مقصد

اسباب کشی

تمام شرکت‌های خدمات اسباب‌کشی برای برآورد هزینه جابه‌جایی به فاصله مبدأ تا مقصد دقت می‌کنند و این مسافت پیموده‌شده را عامل بسیار مهمی در تعیین هزینه‌ نهایی می‌دانند چراکه این مسافت بر میزان سوخت مصرفی، استهلاک خودرو و سایر ملاحظات مرتبط تأثیر مستقیم می‌گذارد. حقیقتا راهکاری برای کاهش این هزینه مدنظر نداریم! فقط توصیه می‌کنیم نرخ چند شرکت خدمات اسباب‌کشی را برای فاصله مدنظرتان بررسی کنید تا به بهترین قیمت برسید.

هزینه حمل اثاثیه سنگین، شکستنی یا ارزشمند

مبلمان بزرگ که حمل آنها دشوارتر است یا تابلوها و مجسمه‌های ارزشمند که به حفاظت بیشتری نیاز دارند، در نهایت تأثیر قابل‌توجهی بر هزینه اساس‌کشی می‌گذارند. هنگام برآورد هزینه اسباب‌کشی، از شرکت باربری درباره هزینه جابه‌جایی اقلام بزرگ، سنگین یا لوازم شکستنی بپرسید تا مطمئن شوید اثاثیه بزرگ و سنگین شما با مراقبت و نگهداری کامل به مقصد می‌رسند؛ به‌علاوه، نسبت به هزینه این خدمات اضافه آگاهی کامل داشته باشید.

برای کاهش این هزینه‌ها می‌توانید لوازم بزرگ را،‌ درصورت امکان، به قطعات و تکه‌های کوچک‌تر تبدیل کنید یا مسئولیت حمل لوازم ارزشمند را خودتان برعهده بگیرید.

هزینه خدمات اضافه حین جابه‌جایی

بسیاری از شرکت‌های اسباب‌کشی منزل خدمات بسته‌بندی و جابه‌جایی اثاثیه تا ماشین باربری هم ارائه می‌دهند و برای آن هزینه مجزایی در نظر می‌گیرند. بنابراین اگر انتظار بسته‌بندی و جابه‌جایی مبلمان تا ماشین باربری را دارید یا حتی انتظار دارید تیم باربری تلویزیون را در خانه قبلی جدا و در خانه جدید نصب کنند، حتما قبل از روز حمل اثاثیه منزل درباره هزینه‌ها به توافق برسید تا سورپرایز نشوید.

هزینه‌های مربوط به لوازم بسته‌بندی

لوازم بسته‌بندی

فراموش نکنید که هزینه کارتن‌های بسته‌بندی، پتوی ضربه‌گیر، نوارچسب رولی، کاغذ یا پلاستیک بسته‌بندی را در هزینه‌ حمل اثاثیه منزل لحاظ کنید. اگر بسته‌بندی برعهده خودتان است، این موارد را شما می‌خرید و اگر آن را به شرکت باربری می‌سپارید، هزینه آن را جداگانه به شرکت می‌پردازید. اگر خودتان این مسئولیت را برعهده می‌گیرید، حتما بسته‌بندی‌هایتان تمیز و سالم باشد تا مشکلی برای بیمه‌کردن اثاثیه وجود نداشته باشد.

هزینه نگهداری از اثاثیه در انبار

گاهی‌اوقات موعد اجاره‌نامه قبل از پیداکردن خانه جدید سر می‌رسد و چاره‌ای جز نگهداری اثاثیه در انبار شرکت باربری نیست. در این صورت، به‌ازای شرایط و ضوابط ذخیره بار در شرکت موردنظر، هر ماه مبلغی به‌عنوان هزینه باربری از فرد دریافت می‌شود. برای آنکه این مبلغ هنگفت نشود، قبل از سررسید اجاره‌نامه قبلی، قرارداد خانه جدید را ببندید تا بی‌جا‌و‌مکان نمانید.

هزینه تمیزکاری خانه قبلی و بعدی

خانه قبلی را نمی‌توان تمیزنکرده رها کرد و به مالک سپرد. اگر فکر می‌کنید بعد از حرکت ماشین باربری اسباب کشی به‌سمت خانه جدید، انرژی کافی برای نظافت خانه را ندارید، حتما با یک شرکت نظافتی صحبت کنید و مبلغی برای تمیزکاری خانه کنار بگذارید. همچنین، بد نیست قبل از ورود به خانه جدید، دستی به سروروی آن بکشید، حتی اگر مستأجر یا مالک قبلی آن را تمیز کرده و تحویل شما داده باشد. این یعنی بار دیگر باید مبلغی برای نظافت و این بار برای خانه تازه کنار بگذارید. اما اگر بودجه زیادی برای جابه‌جایی اثاثیه منزل ندارید، نظافت خانه جدید و قبلی را خودتان برعهده بگیرید تا سربار هزینه‌ها کمتر شود.

هزینه تعمیرات و راه‌اندازی امکانات خانه‌ها

قبل از آنکه خانه قبلی را ترک کنید، به داد ایراداتی برسید که به‌مرور زمان و براثر استفاده ایجاد شده‌اند. اگر شیر آب آشپزخانه خراب شده، رنگ گوشه‌ای از دیوار ریخته یا کولر به تعمیر احتیاج دارد، قبل از خداحافظی همه را تعمیر کنید. پرداخت هزینه این تعمیرات برعهده شما است. اگر این مشکلات را در خانه جدید هم می‌بینید، بخشی از آنها برعهده شما و بخشی برعهده صاحب‌خانه است. برای کاهش این هزینه‌ها، تاجایی‌که می‌توانید خودتان دست‌به‌آچار شوید و ایرادات را تعمیر کنید.

هزینه مربوط به بیمه اساس‌کشی

بیمه اساس‌کشی

فرقی نمی‌کند خودتان مسئولیت صفر تا صد اسباب‌کشی را برعهده می‌گیرید یا آن را به یک شرکت باربری معتبر می‌سپارید؛ درهرحال بیمه‌کردن اثاثیه یک تصمیم بسیار درست برای جلوگیری از آسیب‌دیدن اقلام است. از‌آنجا‌که حادثه خبر نمی‌کند، برای کاهش هزینه‌های سرسام‌آور ناشی از خسارت‌های بین‌راهی، حتما اثاثیه خود را تا رسیدن به مقصد بیمه کنید.

هزینه اشتراک در مراکز مختلف

قبل از روز باربری اثاثیه منزل و نقل‌مکان به خانه تازه با فست‌فودها، شرکت‌ها و هرکجا که آدرس قبلی را ثبت کرده بودید، تماس بگیرید و آدرس جدید را ثبت کنید. اگر این کار را فراموش کنید، باید برای خدماتی که استفاده‌ای برایتان ندارد، هزینه ماهانه اضافه بپردازید.

هزینه‌های جانبی و دور از انتظار جابه‌جایی

اگر کودک دارید، هزینه پرستار کودک در روز جابه‌جایی را فراموش نکنید. مطمئنا نمی‌خواهید روز اسباب‌کشی هرجا می‌روید، فرزندتان گریه‌کنان به دنبالتان بیاید یا زیر دست‌و‌پای کارکنان شرکت باربری و در معرض خطر باشد. همین‌طور اگر یک حیوان خانگی دارید که روز اسباب‌کشی دست‌و‌پایتان را می‌بندد، حتما به‌فکر استخدام پرستار برای روز اسباب‌کشی و حتی روزهای بعد از آن باشید. به احتمال خیلی زیاد هنگام بازکردن بسته‌های اثاثیه و چیدمان منزل، برای نگهداری فرزند یا حیوان خانگی‌تان به کمک پرستار احتیاج دارید.

روش‌های محاسبه هزینه حمل اثاثیه منزل

هزینه حمل اثاثیه منزل

شرکت‌های اسباب کشی تهران و شهرهای دیگر نرخ ثابت و یکسانی ندارند چراکه هزینه‌ حمل اثاثیه منزل براساس حجم و وزن اثاثیه کم‌و‌زیاد می‌شود. در ادامه سه روش قیمت‌گذاری توسط شرکت‌های باربری را بررسی کرده‌ایم.

۱. بر مبنای ساعت (مدت‌زمان جابه‌جایی)

اگر شرکت باربری هزینه اسباب کشی منزل را ساعتی محاسبه کند، مشتری قبل از جابه‌جایی هزینه دقیق اسباب‌کشی را نمی‌داند. هزینه نهایی تحت‌تأثیر هزینه‌های پنهان مثل ترافیک، مشکلات پارکینگ، بررسی بار توسط پلیس‌راه و موارد دیگر متغیر خواهد بود.

۲. بر مبنای وزن بار

اگر قیمت‌گذاری بر اساس وزن بار باشد، هزینه جابه‌جایی ابتدا به‌صورت تخمینی و بعد از بارگیری به‌طور دقیق اعلام می‌شود. این نوع قیمت‌گذاری کاملا قطعی است و مشتری را سورپرایز نمی‌کند.

۳. بر مبنای حجم بار

برخی از شرکت‌های باربری مبلغی را به‌عنوان هزینه جابه‌جایی اعلام می‌کنند که وابسته به مسافت مبدأ تا مقصد یا وزن بار نیست. البته برای تعیین هزینه ثابت جابه‌جایی، حتما حجم اثاثیه را در نظر می‌گیرند. درصورت استفاده از خدمات این شرکت‌ها، مطمئن شوید طول‌کشیدن فرایند جابه‌جایی یا افزایش وزن اقلام در روز اسباب‌کشی مشکل‌ساز نیست.

کلام آخر

امیدواریم این فهرست کامل از هزینه‌های پنهان اسباب‌کشی منزل شما را برای جابه‌جایی بعدی‌تان آماده کرده باشد. یک چیز را هم به‌خاطر بسپارید: حساب دودوتاچهارتای ما همیشه درست از آب در نمی‌آید. حتی اگر تمام موارد این فهرست را گوشه ذهن دارید، خود را برای هزینه‌های غیرمنتظره اسباب‌کشی آماده کنید تا این روز پراسترس را با آرامش بیشتری پشت‌سر بگذارید.

اگر شما هزینه‌های پنهان دیگری می‌شناسید که روز اسباب‌کشی گریبان‌گیر ما می‌شوند، حتما در بخش نظرات برای ما و همراهانمان بنویسید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *