چگونه از مراحل پرواز در فرودگاه سریع‌تر عبور کنیم؟

مراحل پرواز در فرودگاه

یکی از قسمت‌های مهم سفرهای هوایی که اصولا بدون هیچ برنامه‌ریزی انجام می‌شود، کار‌هایی است که باید در فرودگاه و قبل رسیدن به آن انجام دهیم. یعنی دقیقا زمان‌هایی که قصد دارید بلیط تهیه کنید، کارت پرواز را دریافت کنید، مدارک را تحویل دهید، وضعیت پرواز خود را بررسی کرده یا حتی زمانی که به فرودگاه رفته و ماشین خود را در آنجا پارک می‌کنید. همه این موارد اگر بدون داشتن اطلاعات کافی انجام شود، زمان طولانی را از ما خواهند گرفت. در این مطلب می‌خواهیم به روش‌هایی اشاره کنیم که طی‌کردن این مسیر را برای شما آسان‌تر می‌کند.

« همین الان بلیط هواپیما رزرو کنید »

خرید بلیط را قبل از پرواز انجام دهید

خرید بلیط هواپیما

شما می‌توانید بر حسب نیاز خود بلیط را قبل از پرواز تهیه یا در زمان پرواز آن را در فرودگاه خریداری کنید. مسلما خرید بلیط هواپیما و داشتن اطلاعات کافی از زمان پرواز آن هم از چند روز قبل، انتخاب بهتری خواهد بود. چرا که همه چیز، حتی زمان حاضر شدن در فرودگاه نیز از قبل مشخص است. اما در مقابل تهیه بلیط از فرودگاه نیز هزینه کمتری را در برخواهد داشت. درهرصورت موضوع موردبحث ما روش‌هایی برای سرعت بخشیدن به مراحل پرواز در فرودگاه است، بنابراین تهیه بلیط قبل از رسیدن به آنجا به میزان زیادی باعث صرفه‌جویی در زمان خواهد شد.

حتی در این شرایط نیز دو گزینه خرید آنلاین و حضوری بلیط پیش روی شماست که روش اول زمان کمتری را از شما خواهد گرفت. می‌توانید برای دریافت آن از سرویس تهیه بلیت اسنپ استفاده کنید.

با داشتن بلیط دیگر خیالتان بابت این مرحله راحت است؛ بنابراین با اطلاع از زمان پرواز، پس از رسیدن به فرودگاه یک راست به سمت Check In می‌روید. البته برخی از ایرلاین‌ها این مرحله را نیز به‌صورت آنلاین انجام می‌دهند.

« خرید بلیط هواپیمای خارجی »

چمدانتان را سبک ببندید

بستن چمدان برای سفر با هواپیما

برای سفر‌های هواپیمایی نیاز به میزان زیاد لباس نخواهید داشت. بهتر است وسایل ضروری خود را در چمدان بگذارید، تا قوانین مربوط به حمل بار را رعایت کنید. همچنین یک کیف دستی شامل لوازم موردنیاز را با خود به داخل هواپیما ببرید. بهتر است چمدان خود را کم‌کم قبل از سفر آماده کنید تا با نزدیک‌شدن به روز سفر دچار سردرگمی نشوید. باید چمدانی سالم و مناسب را انتخاب کنید تا در زمان مراجعه به فرودگاه مجبور به ایستادن در صف طولانی بسته‌بندی آن نباشید.

وضعیت پارکینگ را از قبل چک کنید

پارکینگ فرودگاه

افرادی که می‌خواهند با ماشین شخصی خود به فرودگاه بروند باید قبل از آن همه چیز را به طور کامل چک کرده باشند. ممکن است در صورت نداشتن اطلاعات کافی مجبور باشید، تا ساعات طولانی را برای پیداکردن پارکینگ و یک جای پارک مناسب تلف کنید.

می‌‎توانید برای کسب اطلاعات در این زمینه به سایت فرودگاه مورد نظرتان مراجعه کرده و تمامی اطلاعات را بخوانید. در صورت نیاز برای پارک کردن، زودتر به منطقه مورد نظرتان مراجعه کنید. همچنین راه‌های ورودی، ظرفیت و محل قرارگیری ماشین خود به همراه هزینه‌ای که باید پرداخت کنید، را از قبل بسنجید.

« بیشتر بدانید: فرودگاه مهرآباد و فرودگاه امام خمینی »

وضعیت پرواز را قبل از چک – این چک کنید

قوانین فرودگاه

ممکن است گاهی با وجود داشتن بلیط و زمان مشخص پرواز، به دلایل مختلفی ساعت آن تغییر کرده یا به‌طورکلی لغو شود. اگرچه برخی از ایرلاین‌ها به‌وسیله پیامک آن را به اطلاع مسافران می‌رسانند، اما درصورتی‌که چنین پیامکی را دریافت نکردید، پس از ورود به فرودگاه باید آن را از طریق تابلوی مربوط به اطلاعات پرواز‌ها چک کنید. تابلوی مربوط به اطلاعات پرواز اولین چیزی است که پس از واردشدن به فرودگاه می‌بینید. ساعت پرواز‌های مختلف به‌صورت کاملا مشخص روی آن نوشته شده است.

باید مطمئن شوید که زمان پرواز با همان چیزی که در بلیط پرواز وجود دارد، مطابقت داشته باشد. در این صورت می‌توانید به سراغ Check-In و مراحل پس از آن بروید.

کارت پرواز را دریافت کنید

کارت پرواز هواپیما

در این مرحله افرادی که در فرودگاه کار می‌کنند، بلیط و مدارک شناسایی شما را بررسی کرده و کارت پرواز را برایتان صادر می‌کنند. بدون کارت پرواز عملا، سوارشدن به هواپیما غیرممکن است. پس از ورود به فرودگاه باید به دنبال اولین گیت بگردید. اگر امکان طی‌کردن این مرحله به‌صورت آنلاین وجود داشته باشد، زمان صرف شده درون گیت نیز از ساعات قبل از پروازتان حذف می‌شود؛ بنابراین باید به طور مستقیم به سمت بخش امنیتی بروید.

حتی در برخی از ایرلاین‌ها برای افرادی که به‌صورت آنلاین کارت پروازشان را تحویل گرفته‌اند، مکانی برای تحویل بار جداگانه در نظر گرفته شده که در صورت داشتن بار اضافی می‌توانید بدون طی‌کردن صف‌های طولانی آن‌ها را تحویل دهید.

مدارک را دم دست بگذارید

مدارک سفر با هواپیما

نکته دیگری که طی‌کردن مراحل پرواز را سریع‌تر می‌کند، آماده‌کردن مدارک است، با داشتن اطلاعات کافی در مورد مدارک مورد نیازتان می‌توانید آن‌ها را از قبل در دسترس خود قرار دهید، تا در هنگام نیاز به دنبال آن نگردید.

برای این کار بهتر است یک کیف مخصوص کوچک همراه خود داشته و مدارکی مانند بلیط، کارت شناسایی و کیف پول خود را در آن قرار دهید. ممکن است در مدت‌زمان پرواز چندین مرحله مجبور به ارائه مدارک خود باشید.

سخن پایانی

در صورت داشتن اطلاعات کافی در مورد موارد بالا، اگر تنها ۲ تا ۳ ساعت قبل از پرواز در محل حضور داشته باشید، می‌توانید سفر خود را با آرامش و خیالی راحت آغاز کنید. اگر قصد خرید بلیط پرواز به‌صورت آنلاین را دارید، سرویس بلیت سفر اسنپ بهترین انتخاب برایتان خواهد بود. همچنین در صورت داشتن تجربه در مورد انجام فعالیت‌هایی که مراحل پرواز در فرودگاه را به کمترین زمان ممکن برساند، آن را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *