اسنپ و قوانین استفاده از آن

کاربران همیشگی اسنپ با مقررات این سامانه آشنایی دارند و می‌دانند که قوانین برای راحتی و امنیت بیشتر آنها در سفر در نظر گرفته شده است. با مطالعه و رعایت «قوانین و شرایط اسنپ» می‌توانید گام موثری در جهت حفظ کیفیت سفرهای اسنپ بردارید. در ادامه چند قانون مهم اسنپ را با هم مرور می‌کنیم.

درخواست اسنپ برای دیگران

اگر به هر دلیلی می‌خواهید با حساب کاربری شخصی خودتان برای دیگران اسنپ بگیرید باید بدانید که استفاده از خدمات اپلیکیشن اسنپ نیازمند ساخت حساب کاربری است. به یاد داشته باشید که مسئولیت رفتار مسافری که برای او اسنپ می‌گیرید در حین سفرش متوجه شماست. اسنپ امکان پیگیری هویت افرادی که با حساب دیگران درخواست سفر خود را ثبت کردند ندارد و در صورت بروز هرگونه مشکلی به فرد درخواست‌دهنده مراجعه خواهد شد. اسنپ برای افرادی که می‌خواهند از حساب کاربری دیگران استفاده کنند یک قابلیت مهم و کاربردی به نام درخواست خودرو برای دیگری دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این قابلیت به اینجا بروید.

«تاکسی تلفنی»

درخواست اسنپ برای افراد کمتر از ۱۸ سال

ممکن است برخی والدین با حساب کاربری شخصی خودشان برای فرزندانشان اسنپ بگیرند. در نظر داشته باشید که استفاده از اسنپ برای اشخاص کمتر از ۱۸ سال مجاز نیست و والدین عزیز یا یک فرد بزرگسال حتما باید در طول سفر این عزیزان را همراهی کند. بر اساس قوانین اسنپ، تنها اشخاصی که بیشتر از ۱۸ سال دارند می‌توانند اقدام به ساخت حساب کاربری در این اپلیکیشن کنند.

کارت به کارت کردن هزینه سفر

به یاد داشته باشید که در سفر اسنپی انتخاب نوع پرداخت، بر اساس گزینه‌های پرداخت موجود در سرویس اسنپ، با مسافر است. پرداخت نقدی و پرداخت از طریق اعتبار موجود در حساب کاربری، گزینه‌های موجود در سامانه اسنپ هستند. در صورتی که هزینه سفر خود را از طریق کارت به کارت پرداخت کنید و هر مشکلی در این فرایند به وجود آید، متاسفانه اسنپ امکان پیگیری موضوع را نخواهد داشت. بنابراین همواره توصیه می‌کنیم تا از این نحوه پرداخت خودداری کنید. لازم به ذکر است به منظور رفاه حال کاربران راننده، مدت‌هاست علاوه بر امکان تسویه روزانه، امکان تسویه در لحظه نیز فراهم شده‌است. به این ترتیب کاربر راننده ۷ روز هفته و در هر زمانی می‌تواند با اسنپ تسویه حساب کند. با افزوده شدن امکان تسویه در لحظه، بهترین راه پرداخت هزینه‌ی سفر پرداخت آنلاین است. در این شیوه هم مسافر امکان پیگیری مشکلات مربوط به پرداخت را دارد و هم راننده می‌تواند حساب خود را در لحظه تسویه کند. همچنین در پرداخت‌های آنلاین از شیوع کرونا نیز جلوگیری می‌شود.

عدم تطابق اطلاعات کاربر راننده

در صورتی که چهره کاربر راننده اسنپ با عکس او در اپلیکیشن مطابقت نداشت از سوار شدن خودداری کنید و بلافاصله به پشتیبانی گزارش دهید. اگر در حین سفر متوجه این عدم تطابق شدید، می‌توانید با ثبت گزارش خود پشتیبانی اسنپ را از این موضوع مطلع سازید. عدم تطابق شماره پلاک خودرو نیز از دیگر مواردی است که در سفر اسنپی باید به آن توجه داشته باشید. در صورت مشاهده چنین تخلفی، از سوار شدن خودداری کرده و بلافاصله به پشتیبانی گزارش دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره راه‌های افزایش امنیت در سفرهای اسنپ این مطلب را از دست ندهید.

پرهیز از ارسال بار با سرویس جابه‌جایی مسافر

بر اساس قوانین و مقررات اسنپ، جابه‌جایی بار فقط از طریق سرویس باکس مجاز است. نوع قرارداد کاربران راننده در سرویس جابه‌جایی مسافر با سرویس ارسال مرسوله متفاوت است و به همین علت اسنپ ارسال مرسوله را از طریق سرویس مسافر تایید نمی‌کند. در صورتی که بار خود را با سرویس مخصوص جابه‌جایی مسافر ارسال کنید و نیاز به پشتیبانی داشته باشید اسنپ به دلیل تفاوت‌های قراردادش با رانندگان در دو سرویس جابه‌جایی بار و مسافر به خوبی نمی‌تواند از شما پشتیبانی کند. همچنین بارهای با ارزش بیش از ۵میلیون تومان را با اسنپ‌باکس جابه‌جا نکنید.

اشیای قابل حمل

کاربران اسنپ در حین سفر نباید اشیاء غیرمجاز همراه داشته باشند، اشیایی نظیر مشروبات الکلی، مواد مخدر، سلاح یا سایر ادواتی که طبق قوانین کشور مجاز نیستند.

کاربر مسافر در صورت همراه داشتن بار نامتعارف یا حیوان باید موضوع را قبل از رسیدن راننده با او در میان بگذارد. حمل حیوان با توافق طرفین امکان‌پذیر است، اما توجه داشته باشید که کاربر راننده این حق را دارد که سفر شما را نپذیرد. همچنین حمل حیوان تنها در جعبه یا جای مخصوص امکان‌پذیر است. اگر قصد جابه‌جایی حیوانات خانگی خود را با اسنپ دارید این مطلب را بخوانید.

گپی دوستانه با کاربران

قوانین فوق به منظور افزایش امنیت و آسایش شما در سفرها در نظر گرفته شده است و رعایت آن به اسنپ کمک می‌کند تا در هر شرایطی بتواند از سفر شما پشتیبانی کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه تامین امنیت سفرها در اسنپ این مطلب را بخوانید.

اشتراک گذاری پست