شرایط و قوانین استفاده از خدمات اسنپ و طرف تجاری در سوپر اپ
ماده ۱ - تعاریف و اصطلاحات
اصطلاحاتی که در این شرایط و قوانین به کار رفته است دارای معانی مشروح زیر است:
۱-۱- شرکت: شرکت ایده گزین ارتباطات روماک که نسبت به ارائه خدمات اسنپ اقدام میکند.
۱-۲- اسنپ: خدمات نرمافزاری که توسط شرکت به منظور جابهجایی مسافر به کاربران ارائه میشود.
۱-۳- سوپر اپ اسنپ: خدمات نرمافزاری که توسط شرکت و با همکاری طرف تجاری و روی نرمافزار اسنپ به کاربران ارائه میشود.
۱-۴- اپلیکیشن: نرمافزار متعلق به شرکت که به منظور استفاده از خدمات اسنپ یا سوپر اپ اسنپ، حق استفادۀ موقت از آن برابر شرایط مندرج در قرارداد خصوصی و سند حاضر به کاربران یا طرفهای تجاری شرکت اعطاء میشود.
۱-۵- قرارداد خصوصی: توافق کتبی یا الکترونیکی فیمابین شرکت و کاربر راننده یا طرفهای تجاری شرکت، جهت بهرهبرداری موقت از نرمافزار اسنپ.
۱-۶- کاربر: شخصی حقیقی یا حقوقی است اعم از مسافر، راننده و مهمان که برابر شرایط و قوانین حاضر از طریق اینترنت به اپلیکیشن متصل و از خدمات اسنپ یا سوپر اپ اسنپ بهرهمند میشود.
۱-۷- کاربران: از کاربر راننده، کاربر مسافر و کاربر مهمان یا سایر کاربران سوپر اپ اسنپ، تحت عنوان کاربران یاد میشود.
۱-۸- کاربر راننده: شخص حقیقی است که در اپلیکیشن راننده اسنپ برای دریافت درخواست سفر و ارائۀ خدمات ثبتنام کرده است.
۱-۹- کاربر مسافر: شخص حقیقی یا حقوقی است که در اپلیکیشن مسافر اسنپ برای ارسال درخواست سفر ثبتنام کرده است.
۱-۱۰- کاربر مهمان: شخص حقیقی است که بدون نیاز به داشتن حساب کاربری، توسط کاربر مسافر جهت استفاده از خدمات اسنپ معرفی می شود.
۱-۱۱- طرف تجاری: اشخاص حقیقی و حقوقی که برابر قرارداد خصوصی از طریق ایجاد درگاه، حق بهرهبرداری موقت از اپلیکیشن را با نام تجاری خود یا مشترک با اسنپ دارند.
۱-۱۲- حساب کاربری: حسابی است که اشخاص برای استفاده از خدمات اسنپ یا سوپر اپ اسنپ در اپلیکیشن ایجاد کردهاند.
۱-۱۳- کد تخفیف: کد صادر و تأمین اعتبار شده توسط اسنپ که کاربر مسافر میتواند با وارد کردن آن در اپلیکیشن از پرداخت کل یا قسمتی از هزینه سفر معاف شود.
۱-۱۴- کد تخفیف سازمانی: کد صادر شده توسط اسنپ و تأمین اعتبار شده توسط مدیر پنل سازمانی اسنپ که کاربر مسافر میتواند با وارد کردن آن در اپلیکیشن از پرداخت کل یا قسمتی از هزینه سفر معاف شود.
۱-۱۵- مدیر پنل سازمانی: شخص حقیقی یا حقوقی که حق استفاده از پنل سازمانی اسنپ، جهت انجام سفر را دارد.
۱-۱۶- موجودی: مبلغی است که کاربران در حساب کاربری خود به منظور استفاده از خدمات اسنپ یا سوپر اپ اسنپ دارند. این مبلغ به صورت پرداخت از طریق سامانۀ بانکی و کارتهای عضو شبکۀ شتاب و یا با استفاده از اسنپ کارت یا کیف پول طرفهای تجاری طبق شرایط و قوانین حاضر منظور و محاسبه خواهد شد.
۱-۱۷- اطلاعات محرمانه: اطلاعاتی که توسط کاربران در اسنپ یا سوپر اپ اسنپ قرار داده میشود، اعم از اطلاعاتی که به صورت مستقیم از سوی کاربران وارد میشود و همچنین اطلاعاتی که به صورت خودکار و در نتیجۀ بهرهبرداری از خدمات اسنپ یا سوپر اپ اسنپ توسط شرکت یا طرفهای تجاری تولید یا در اختیار شرکت قرار داده میشود.
۱-۱۸- سامانهٔ مشترک اطلاعات سفرها (سماس): سامانهای است متعلق به وزارت کشور جهت ثبت برخط اطلاعات ارائهدهندگان خدمات هوشمند مسافر و نیز وسایل نقلیه، رانندگان و دادههای سفر.
۱-۱۹- قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران: قانون اساسی، قوانین عادی، آئیننامههای اجرایی، بخشنامهها، دستورالعملها و کلیه ضوابط قانونی حاکم بر انجام موضوع قرارداد اعم از قانون بیمه اجباری شخص ثالث، آئین نامه راهنمائی و رانندگی و قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی و دستورالعمل نظارت بر چگونگی فعالیت ارائهدهندگان خدمات هوشمند مسافر مشمول قانون نظام صنفی کشور.ماده ۲ - حساب کاربری
۲-۱- کاربران با ثبتنام در اپلیکیشن اسنپ، همچنین با هر بار استفاده از خدمات آن، میپذیرند که شرایط و قوانین حاضر را به صورت کامل مطالعه کرده و آن را با اطلاع کامل از شرایط و معانیاش پذیرفتهاند. این شرایط و قوانین ممکن است در طول زمان تغییر کند. استفادۀ کاربران از اپلیکیشن، پس از هر بار تغییر در شرایط و قوانین، به معنی پذیرش تغییرات مذکور است. این قوانین برای مطالعه کاربران در سایت و اپلیکیشن اسنپ در دسترس است.
۲-۲- برای استفاده از خدمات اسنپ یا سوپر اپ اسنپ لازم است که هر کاربر اعم از شخص حقیقی یا حقوقی یک حساب کاربری در اپلیکیشن بسازد. تنها اشخاصی که بیش از ۱۸ سال سن دارند و واجد اهلیت قانونی هستند میتوانند در اپلیکیشن حساب کاربری بسازند. کاربر برای استفاده از خدمات باید نام، نام خانوادگی، آدرس پست الکترونیکی و شماره همراه خود را در اپلیکیشن اسنپ ثبت کند.
تبصره ۱- کاربران در صورت نیاز به استفاده از خدمات سوپر اپ اسنپ باید اطلاعات خواستهشده توسط طرفهای تجاری از جمله نشانی را تکمیل کنند.
تبصره ۲- کاربر مهمان الزامی به داشتن حساب کاربری در اسنپ ندارد، اما برای استفاده از خدمات اسنپ، کاربر باید واجد اهلیت قانونی، از جمله حداقل سن ۱۸ سال باشد.
۲-۳- کاربران شخص حقوقی مکلف به معرفی نماینده (شخص حقیقی) برای ثبتنام در اپلیکیشن هستند و اطلاعات این شخص حقوقی باید در اپلیکیشن قید شود.
۲-۴- هیچ یک از کاربران حق استفاده از ربات و نرمافزارهای مرتبط یا واسط را برای استفاده از اپلیکیشن اعم از احراز هویت، تکمیل اطلاعات، ارسال درخواست و غیره ندارند.
۲-۵- کاربران میپذیرند کلیهٔ اطلاعات درخواستی اپلیکیشن را مطابق با واقعیت، صحیح و بهروز وارد کنند و شخص کاربر مسئول عدم صحت و بهروز نبودن اطلاعات است. در صورت اثبات خلاف این موضوع، شرکت هیچگونه مسئولیتی در مورد خسارات و مشکلات ناشی از عدم اعتبار اطلاعات اعلامی بر عهده نخواهد داشت.
۲-۶- کاربران متعهد میشوند که صرفاً با ایمیل متعلق به خود در اپلیکیشن ثبتنام کنند. در غیر این صورت در برابر شخص ذینفع صاحب ایمیل مسئول هستند و شرکت به محض آگاهی از این موضوع مجاز است حساب کاربری و عضویت فرد را لغو کند.
۲-۷- هر شخص فقط میتواند یک حساب کاربری به عنوان کاربر مسافر یا کاربر راننده یا استفادهکننده از خدمات سوپر اپ اسنپ داشته باشد. در صورتی که شرکت متوجه شود به نام یک شخص، اعم از حقیقی و یا حقوقی، حسابهای کاربری متعدد وجود دارد، مجاز است ارائهٔ خدمات را لغو و حسابهای کاربری مذکور را غیرفعال کند.
۲-۸- مسئولیت همۀ فعالیتهایی که از طریق حساب کاربری اشخاص حقیقی و یا حقوقی در اپلیکیشن یا سایر خدمات ارائهشده در سوپر اپ اسنپ انجام میشود، به عهدۀ کاربران است. بنابراین مسئولیت اشخاص ثالث یا افرادی غیر از کاربر که با آن حساب از خدمات اپلیکیشن استفاده میکنند، بهطور کامل متوجه کاربر صاحبحساب است. کاربر دارای حساب کاربری با کاربر مهمان، دارای مسئولیت تضامنی در قبال اشخاص اعم از شرکت، سایر کاربران و اشخاص ثالث هستند.
۲-۹- مسئولیت حفظ امنیت اطلاعات حساب کاربری شامل نام کاربری و رمز عبور به عهدۀ کاربران میباشد. در صورت مفقود شدن یا به سرقت رفتن اطلاعات حساب کاربری و گوشی موبایل، کاربر مذکور موظف است در اسرع وقت موضوع را به اطلاع شرکت برساند. بدیهی است تا زمانی که اطلاعرسانی به شرکت انجام نشده است، مسئولیت همۀ فعالیتهایی که از طریق حساب کاربری مذکور و موبایل کاربر انجام شده و میشود به عهدۀ او خواهد بود.
۲-۱۰- کاربران حق ندارند به سایر اشخاص حقیقی و حقوقی اجازهٔ استفاده از حساب کاربری خود را بدهند یا حساب خود را به شخص حقیقی یا حقوقی دیگری منتقل کنند. در مورد کاربر شخص حقوقی نیز، مسئولیتهای قانونی بهرهبرداری از خدمات اسنپ یا سوپر اپ اسنپ متوجه مدیران اشخاص حقوقی خواهد بود. درخواست سفر برای کاربر مهمان مشمول این بند نمیشود.
۲-۱۱- در شرایط خاصی ممکن است از کاربران برای استفاده از خدمات، درخواست احراز هویت شود، در این شرایط اگر کاربران اطلاعات کافی در اختیار شرکت قرار ندهند، شرکت میتواند حساب کاربری آنها را مسدود و از ارائۀ خدمات به آنها خودداری کند.
۲-۱۲- ممکن است بنا به مورد و طبق صلاحدید شرکت، از کاربران درخواست شود که اقدام به تکمیل اطلاعات، ارائه مدارک و یا اصلاح اطلاعات موجود کنند. در این صورت، کاربر متعهد به ارائه اطلاعات و یا اصلاح اطلاعات درخواستی در مدت اعلام و درخواست شده از سوی شرکت خواهد بود. در غیر این صورت شرکت میتواند حساب کاربری او را مسدود کرده و از ارائۀ خدمات به کاربر خودداری کند.
۲-۱۳- اطلاعات کاربری نزد کاربر گیرندهٔ اطلاعات، محرمانه بوده و هیچ یک از کاربران حق ندارند اطلاعات مربوط به حساب طرف مقابل را (اعم از مشخصات هویتی، شماره تماس، آدرس، عکس و غیره) ذخیره یا منتشر کنند و در دسترس دیگران قرار دهند.
۲-۱۴- کاربر مهمان بدون نیاز به داشتن حساب کاربری و از طریق کاربر مسافر درخواستدهندهٔ سفر حق استفاده از خدمات اسنپ را داشته و خواهد داشت. کاربر مهمان در زمان استفاده از خدمات اسنپ متعهد به رعایت ضوابط اسنپ از جمله شرایط و قوانین حاضر است.ماده ۳ - استفاده از اسنپ
۳-۱- کاربران اعم از مسافر، راننده و مهمان متعهد میشوند حین سفر با اسنپ از استعمال دخانیات خودداری کنند.
۳-۲- با استفاده از خدمات اسنپ و سوپر اپ اسنپ، کاربران میپذیرند و موظف هستند که از خدمات ارائهشده برای انجام هیچ فعالیت غیرقانونی طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران، خلاف شرع و مخالف با عرف جامعه استفاده نکنند.
۳-۳- کاربران حق ندارند اشیاء غیرمجاز از جمله مشروبات الکلی، مواد مخدر، سلاح یا سایر اشیاء و ادواتی که طبق قانون جمهوری اسلامی ایران مجاز نیست را در وسیله نقلیه همراه داشته باشند.
۳-۴- کاربر مسافر یا مهمان متعهد است در صورت داشتن بار نامتعارف یا هرگونه حیوانات مجاز، موضوع را قبل از رسیدن راننده به او اعلام کند. حمل حیوانات مجاز با توافق طرفین میسر خواهد بود و کاربر راننده این حق را دارد که درخواست سفر را نپذیرد. همچنین طبق قوانین جاری، حمل حیوانات مجاز فقط در جعبه یا قفس مخصوص مجاز است.
۳-۵- کاربران متعهد میشوند هیچگاه از خدمات اسنپ به صورتی که به اسنپ، طرف تجاری و شرکای آن صدمهای وارد کند، استفاده نکنند. در صورتی که کاربران از امکانات فراهم شده در خدمات اسنپ در جهت منافع شخصی و یا آسیب مادی یا معنوی به منافع شرکت سوءاستفاده کنند، شرکت ضمن داشتن حق قطع خدمات و غیرفعال کردن حساب کاربری آنها، مجاز است با مراجعه به مراجع ذیصلاح، نسبت به پیگیری قانونی از جمله مطالبه خسارات وارده اقدام کند.
۳-۶- کاربران میپذیرند که شرکت ممکن است از ارسال پیامک، ایمیل و یا پوش نوتیفیکیشن به عنوان راه ارتباطی با آنها استفاده کند. کاربران میتوانند درخواست کنند که ارسال این پیامها قطع شود اما با انصراف از دریافت این پیامها مشکلات احتمالی در استفاده از خدمات اسنپ را میپذیرند و ممکن است اطلاعات مقتضی را بهموقع دریافت نکنند. در صورتی که کاربران تمایل به دریافت این گونه پیامکها نداشته باشند، میتوانند با ارسال عدد ۱۱ به سرشمارهٔ پیامکی اسنپ، سرویس دریافت پیامکهای شرکت را قطع کنند و با ارسال عدد ۱۲ به سرشمارهٔ پیامکی اسنپ، سرویس دریافت پیامکهای شرکت را دوباره وصل کنند. لغو نکردن این سرویس به منزلهٔ موافقت ضمنی با دریافت این پیامها و سلب حق اعتراض است.
۳-۷- شرکت، طرف تجاری یا مدیر پنل ممکن است کدهای تخفیف یا سازمانی را به عنوان هدیه به کاربران ارائه کنند. با وارد کردن این کدها در نرمافزار یا درصدی از هزینۀ خدمات کاسته میشود، یا درصدی از هزینۀ خدمات پس از آن به کاربر برگردانده میشود، یا مبلغ مشخصی به حساب کاربر در اپلیکیشن اسنپ یا سوپر اپ اسنپ اضافه میشود. نحوۀ ارائه این خدمات و تعیین مهلت استفاده از آنها منوط به تشخیص و صلاحدید شرکت، طرف تجاری یا مدیر پنل بوده و در صورت عدم تعلق کدهای مذکور، کاربران حق طرح هیچگونه ادعا و اعتراضی در این زمینه نخواهند داشت.
تبصره ۳- سازمان فقط مجاز است کد تک عددی برای کارمندان خود، که شمارههای موبایل اسنپی آنها را از قبل دارد، ایجاد کند.
۳-۸- کاربران میپذیرند که اجازۀ انتقال یا فروش کدهای تخفیف و کدهای تخفیف سازمانی را به اشخاص دیگر ندارند. همچنین کاربران مجاز نیستند این کدها را به صورت عمومی منتشر کنند -حتی اگر شرکت در فضاهای عمومی به نحوی که در دسترس عموم است، این کدها را منتشر کرده باشد - مگر اینکه شرکت یا مدیر پنل رسماً این اجازه را به آنها داده باشد.
۳-۹- کاربران میپذیرند موجودی که در حساب کاربری خود دارند مستقل از روش کسب قانونی آن (اگر در نتیجه افزایش موجودی از طریق درگاه بانک یا وارد کردن کدهای تخفیفی که شرکت، طرف تجاری یا مدیر پنل در اختیار آنها قرار داده یا هر روش دیگری که مورد تایید شرکت باشد) فقط برای استفاده از خدمات اسنپ یا سوپر اپ اسنپ قابل استفاده است و امکان دریافت این وجه را به صورت نقد ندارد.
۳-۱۰- کاربران میپذیرند کدهایی که جهت افزایش موجودی یا کاهش هزینهٔ سفر به آنها داده میشود، ممکن است منقضی شوند. از آنجایی که شرکت، طرف تجاری یا مدیر پنل برای ارائه این کدها هزینهای از کاربران دریافت نمیکند، این حق برای آنها محفوظ است که مبلغ یا درصد تأثیر این کدها را حتی پس از انتشار بر اساس شرایط کد اختصاص داده شده، تغییر دهد، یا در صورت لزوم آنها را باطل کند. همچنین در صورتی که شرکت تشخیص دهد، اعمال این کد به علت خطای فنی یا تخلف صورت گرفته، یا غیرقانونی بوده، میتواند این کدها یا مبلغ موجودی که در نتیجۀ استفاده از آن به حساب کاربر افزوده شده را باطل یا حذف کند.
۳-۱۱- مسئولیت تأمین اینترنت و سختافزار لازم و همچنین پرداخت هزینههای مربوط به آنها برای استفاده از خدمات اسنپ یا سوپر اپ اسنپ به عهدۀ کاربران است.
۳-۱۲- کاربران اعم از مسافر، راننده و مهمان میپذیرند که حداکثر تعداد مسافرانی که میتوانند در یک خودرو سوار شوند، برابر با ظرفیت سرنشین مجاز خودرو مندرج در کارت خودرو است. در صورتیکه تعداد کاربران مسافر یا مهمان بیش از این ظرفیت باشد، کاربر راننده حق دارد سفر را لغو کند.
۳-۱۳- کاربران متعهد میشوند پس از اتمام استفاده از خدمات ارائهشده در اپلیکیشن، از اطلاعاتی که در نتیجۀ استفاده از خدمات اسنپ یا سوپر اپ اسنپ کسب کردهاند، هیچگونه استفادهای نکنند. طبعاً ذخیره کردن اطلاعات کاربران در دستگاه تلفن همراه یا به هر شیوۀ دیگر مغایر با قوانین اسنپ و سوپر اپ اسنپ است. همچنین کاربران متعهد میشوند در طول زمان استفاده از خدمات و اپلیکیشن اسنپ، فقط در شرایط ضروری و به میزان مورد نیاز از اطلاعاتی که از کاربران ارائه شده است، استفاده کنند. استفادۀ کاربران از این اطلاعات باید مطابق با عرف جامعه و قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد. در هر صورت اطلاعات مذکور به صورت امانت در اختیار کاربران قرار گرفته است و در صورت نقض تعهدات مذکور، شرکت و شخص ذینفع مجاز به پیگیری حقوقی و کیفری موضوع خواهد بود.
۳-۱۴- با استفاده از خدمات اسنپ، کاربران میپذیرند که در حین سفر، اسنپ را وسیلهای برای تبلیغات و بازاریابی کالا و خدمات شخصی خود قرار ندهند و از هرگونه معرفی و عرضۀ محصولات و خدمات شخصی و یا متعلق به دیگران خودداری کنند.
۳-۱۵- کاربران متعهد به رعایت همۀ شرایط و قوانین، اصول اسلامی، شرعی، اخلاقی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران از جمله رعایت پوشش قانونی در هنگام استفاده از اسنپ هستند.
۳-۱۶- کاربران میپذیرند و اعلام میکنند که متن حریم خصوصی اسنپ را مطالعه کرده و پذیرفتهاند.
۳-۱۷- کاربران میپذیرند که اسنپ ارائهدهندهٔ خدماتی است که ارتباط بین کاربران مسافر یا راننده را جهت توافق بر انجام یک سفر فراهم میکند. در خدمات اسنپ، کاربر راننده مختار است یک درخواست سفر را بپذیرد یا رد کند، همچنین کاربر مسافر مختار است پس از ارسال درخواست سفر و مشخصشدن کاربر راننده و قبل از آغاز سفر اقدام به لغو سفر کند. از این رو، هر سفری که کاربران مسافر با کاربران راننده انجام میدهند، باید به عنوان یک قرارداد لازم مستقل و رابطۀ قراردادی بین کاربران مسافر و راننده در نظر گرفته شود.
تبصره ۴- در صورت رد بیدلیل درخواست سفر توسط کاربر راننده و یا لغو بیدلیل و به کرات سفر توسط کاربر مسافر، شرکت میتواند حساب کاربری آنها را به صورت موقت یا دائم غیرفعال کند.
تبصره ۵- استفادهٔ کاربر مهمان از خدمات اسنپ به تبع قرارداد بین کاربر مسافر درخواستٔدهنده سفر و کاربر راننده قبولکننده، مجاز خواهد بود.
۳-۱۸- خدمات اسنپ ممکن است با مشارکت خدمات شرکتها یا طرف تجاری دیگری ارائه شود که شرکت اسنپ کنترلی روی آنها ندارد. در چنین شرایطی کاربران میپذیرند که این خدمات، شرایط و قوانین مختص خود را دارند و اسنپ مسئولیتی در خصوص قوانین و خدمات این شرکتها ندارد.
۳-۱۹- از آنجایی که ممکن است شخص یا اشخاصی غیر از کاربر مسافر اعم از کاربر مهمان از حساب کاربری او استفاده کنند یا سفر بروند، مسئولیت پرداخت هزینههای این خدمات متوجه کاربر مسافر است. همچنین لازم به ذکر است که هرگونه مسئولیت قانونی استفادهکننده یا گیرندهٔ سفر از حساب کاربری، نسبت به کاربر راننده و شرکت متوجه کاربر مسافر است و بدین ترتیب کاربر مذکور و مسافران نسبت به شرکت دارای مسئولیت تضامنی هستند.
۳-۲۰- کاربر مسافر متعهد میشود که به هیچ عنوان با حساب کاربری خود برای انجام سفر اشخاص زیر ۱۸ سال بدون حضور خود درخواست ارسال نکند. کاربر راننده مکلف به لغو (امتناع از انجام) چنین سفرهایی است. در غیر این صورت، مسئولیت انجام سفر بر عهده کاربر راننده و همچنین جبران خسارات وارده احتمالی بر عهده کاربر مسافر است.
۳-۲۱- کاربر مسافر میپذیرد اسنپ ویژهٔ بانوان فقط به منظور ارائه خدمات به بانوان و خانوادهها ایجاد شده، در نتیجه درخواست سفر ویژهٔ بانوان برای کاربر مسافر آقا ممنوع است. چنانچه پس از پذیرش درخواست سفر و عزیمت کاربر راننده به نقطۀ مبدا، کاربر راننده با مورد فوق مواجه شود، مجاز به لغو سفر بوده و مسئولیت جبران خسارات وارده بر عهده کاربر مسافر است.
۳-۲۲- به منظور تائید هویت و داشتن سفری امن، کاربر مهمان پیش از انجام سفر ملزم به ارائهٔ مدرک هویت عکسدار خود (اعم از کارت ملی/شناسنامه/گذرنامه) به کاربر راننده است. همچنین کاربر راننده پیش از انجام سفر مکلف به مطالبه و رویت مدرک هویت عکسدار فوق و تطبیق آن با کاربر مهمان است. در صورت انطباق، کاربر راننده باید کد ملی کاربر مهمان را پیش از انجام سفر به شماره تعیینشده از سوی شرکت پیامک کند و در صورت عدم انطباق کاربر راننده موظف به لغو سفر است.
۳-۲۳- کاربران برای تسهیل در پیدا کردن مبدأ میتوانند موقعیت جغرافیائی (لوکیشن) خود را از طریق سرویس ارائهشده در اپلیکیشن با یکدیگر به اشتراک بگذارند.
۳-۲۴- شرکت، طرف تجاری یا مدیر پنل ممکن است کدهایی را به عنوان کد تخفیف یا کد تخفیف سازمانی جهت انجام سفر از طریق پنل خدمات سفر اسنپ صادر و به کاربران ارائه نماید که با وارد کردن این کدها درصدی یا کل هزینۀ سفر کاسته میشود. نحوۀ ارائه کدهای تخفیف منوط به تشخیص و صلاحدید شرکت، طرف تجاری یا مدیر پنل است. مدیر پنل درخواستکنندهٔ کد تخفیف صرفاً حق استفاده از آنها را برای اشخاص تعریفشده در پنل دارد و کدهای صادره قابل خرید و فروش و انتقال به اشخاص دیگر نیستند. در غیر این صورت شرکت حق دارد کدهای صادر شده را باطل کند.
۳-۲۵- کاربران مسافر در صورت لغو سفر ۵ دقیقه بعد از زمان حضور کاربر راننده در مبدأ، متعهد به پرداخت مبلغ اعلامی در پیام نمایش دادهشده در اپلیکیشن (قبل از اعمال لغو) به عنوان وجه التزام لغو سفر به کاربر راننده هستند.
تبصره ۶- با توجه به ذینفع بودن کاربر راننده نسبت به وجه التزام لغو سفر، کاربر مسافر رضایت خود را در پرداخت مبلغ وجه التزام به کاربر راننده از طرف اسنپ اعلام میکند و متعهد میشود بعد از اعلام مبلغ وجه التزام و برابر فرآیند تعیینشده در اپلیکیشن مبلغ مذکور را با اسنپ تسویه کند.ماده ۴ - هزینهها و پرداخت
۴-۱- کاربران میپذیرند امکان استرداد هزینههایی که بر اساس شرایط استفاده از خدمات اپلیکیشن به شرکت یا طرف تجاری میپردازند وجود ندارد. شرکت و طرف تجاری مغایرت در هزینه اعلامی و پرداخت شده را تنها در ۴۸ ساعت اولیه رسیدگی میکنند. بنابراین کاربران باید موضوع را در همان ۴۸ ساعت اولیه به اطلاع شرکت و طرف تجاری برسانند.
۴-۲- کاربران میپذیرند هزینۀ ارائه خدمات اعم از سفر از طرف شرکت یا طرف تجاری مشخص میشود و پس از استفاده از آن نمیتوانند نسبت به هزینۀ اعلام شده اعتراض داشته باشند. بدیهی است از آنجا که کاربران مجاز به عدم پذیرش هزینۀ اعلام شده از سوی شرکت یا طرف تجاری هستند، در صورت قبول، متعهد به پرداخت آن میشوند. به همین منظور کاربران با قبول این شرایط و قوانین به شرکت اختیار دریافت و وصول مبالغ مورد مطالبۀ شرکت یا طرف تجاری را از محل موجودی حساب کاربری خود میدهند.
۴-۳- پرداخت هزینۀ سفر و سایر هزینههای اعلام شده توسط طرف تجاری فقط از طریق روشهایی که توسط شرکت یا طرف تجاری مشخص میشود میتواند صورت گیرد. این روشها عبارتند از: پرداخت از طریق موجودی حساب کاربری اسنپ، کیف پول، کدهای تخفیف شرکت و سازمانی، پرداخت اینترنتی جهت افزایش موجودی حساب کاربری و یا از طریق USSD برای افزایش موجودی و پرداخت نقدی به راننده. روشهای پرداخت محدود به موارد مذکور بوده است. هرگونه روش دیگری نظیر کارت به کارت، تهاتری و غیره مورد تایید شرکت نیست و در این صورت شرکت هیچگونه مسئولیتی بر عهده نخواهد داشت.
۴-۴- به موجب دستورالعمل نظارت بر چگونگی فعالیت ارائهدهندگان خدمات هوشمند مسافر مشمول قانون نظام صنفی کشور، شرکت هزینهٔ سفر را بر اساس شاخصهایی مانند شدت ترافیک، میزان عرضه (تعداد کاربران در حال خدمت)، تقاضای بازار، جغرافیای خدمت (محدودهٔ ترافیک شهر)، طول و مدت سفر، نوع وسیلهٔ نقلیه و عواملی از این دست تعیین میکند. کاربران میپذیرند هزینۀ سفر اعلام شده از سوی شرکت، ممکن است بسته به شرایط سفر از جمله نوع سفر، زمان سفر، مدت زمان تخمینی سفر، مبدا، مقصد و مسافت سفر، تغییرات اعلام شده در حین سفر و یا عوامل دیگر متغیر باشد. رقم اعلام شده از سوی شرکت بر اساس استانداردهای قیمتگذاری شرکت تعیین شده است و در صورت پذیرش آن از سوی کاربران حق طرح هیچگونه ادعا و اعتراضی درباره آن وجود نخواهد داشت.
۴-۵- کاربر راننده از هزینه سفر، درصد مشخصی را به عنوان حق استفاده و بهرهبرداری از نرم افزار (کمیسیون) به شرکت پرداخت میکنند. در صورت ثابت بودن درصد کمیسیون؛ در هنگام پیشنهاد سفر به کاربر راننده، مبلغ خالص یا ناخالص بنا به مورد به کاربر راننده نمایش داده خواهد شد و در صورت متغیر بودن درصد کمیسیون؛ حق استفاده و بهره برداری از نرم افزار ممکن است بسته به زمان ها و مکان های مختلف، متفاوت باشد. در این حالت، در پیشنهاد سفر به کاربر راننده و تاریخچه سفرهای انجام شده، کاربر راننده فقط مبلغ خالص دریافتی خود را بصورت رند مشاهده می کند لکن در هنگام پرداخت، مبلغ دقیق به حساب کاربر راننده واریز خواهد شد.
۴-۶- کاربر مسافر و مهمان میپذیرند هرگونه تخریبی که در خودروی کاربر راننده در نتیجۀ استفاده از خدمات ایجاد شود، مسئولیت تامین هزینههای مربوط به تعویض، تعمیر، شست و شو و غیره متضامنا به عهدۀ آنها خواهد بود. در چنین مواردی شرکت حق دارد این هزینهها را از موجودی حساب اسنپ یا کیف پول اسنپ یا سایر طرفهای تجاری کاربر مسافر کسر یا از او وصول کند. در صورتی که موجودی نزد شرکت به میزان خسارات وارده و هزینههای مترتب بر آن نباشد، کاربر راننده و یا شرکت مجاز به پیگیری وصول مطالبات مذکور خواهند بود. همچنین چنانچه کاربر مسافر یا مهمان به فحاشی، توهین، ضرب و جرح و سایر رفتارهای خلاف قانون علیه کاربر راننده اقدام کند حق مراجعه کاربر راننده به مراجع ذیصلاح محفوظ است. علاوه بر آن شرکت حق مراجعه به مراجع ذیصلاح را به دلیل لطمه به شهرت و اعتبار تجاری خود خواهد داشت.
۴-۷- کاربر مسافر میپذیرد هرگونه تخریبی که در خودروی کاربر راننده در نتیجۀ استفاده از خدمات با حساب کاربری وی ایجاد شود، مسئولیت تامین هزینههای مربوط به تعویض، تعمیر، شست و شو و غیره به عهدۀ وی خواهد بود. در چنین مواردی شرکت حق دارد این هزینهها را از موجودی حساب اسنپ کاربر مسافر کسر یا از وی وصول کند. در صورتی که موجودی نزد شرکت به میزان خسارات وارده و هزینههای مترتب بر آن نباشد، کاربر راننده و یا شرکت مجاز به پیگیری وصول مطالبات مذکور خواهند بود. همچنین چنانچه کاربر مسافر به فحاشی، توهین، ضرب و جرح و سایر رفتارهای خلاف قانون علیه کاربر راننده اقدام کند حق مراجعه کاربر راننده به مراجع ذیصلاح محفوظ است. علاوه بر آن شرکت حق مراجعه به مراجع ذیصلاح را به دلیل لطمه به شهرت و اعتبار تجاری خود خواهد داشت.
۴-۸- کاربر مسافر میپذیرد خدمات اسنپ صرفا جابهجایی مسافر است و نمیتواند برای ارسال هرگونه مرسوله بدون حضور خود درخواست سفر ارسال کند. چنانچه راننده با مورد فوق مواجه شود، مجاز به لغو (امتناع از انجام) سفر است.
۴-۹- کاربران ملزم به پرداخت کلیه هزینههای اعلام شده توسط طرفهای تجاری هستند.ماده ۵ - مسئولیت اسنپ
۵-۱- شرکت و طرف تجاری با تمام امکانات خود از جمله مرکز تماس ۲۴ ساعته، واحد رسیدگی به شکایات و فرایند میانجیگری، تمامی تلاش خود را برای جلب رضایت کاربران و رفع هرگونه اختلاف احتمالی بین آنها در زمان استفاده از خدمات اسنپ و سوپر اپ اسنپ به کار میگیرد.
۵-۲- شرکت و طرف تجاری با استفاده از نظارتهای خود و انجام نظرسنجی از کاربران در انتهای سفر تلاش میکند خدمات با کیفیت مطلوب به کاربران ارائه دهد.
۵-۳- شرکت و طرف تجاری برای فراهم کردن امکان استفاده از خدمات نرمافزاری توسط دستگاههای کاربران تلاش میکنند، اما تضمینی نسبت به اجرا شدن آن روی همۀ دستگاهها یا شبکههای ارتباطی (اینترنت، شبکۀ تلفن همراه و …) نخواهد داد.
۵-۴- اطلاعات کاربران به عنوان اطلاعات محرمانه نزد شرکت و طرف تجاری محافظت شده و دسترسی به آن توسط اشخاص ثالث ممنوع بوده، مگر برابر قانون و تصمیم مقام ذیصلاح قضایی. بنابراین در موارد قانونی و همچنین درخواست و صدور دستور مقتضی از سوی مراجع قضایی، شرکت مکلف به ارائۀ اطلاعات کاربران به مراجع مذکور است. لازم به توضیح است که ارائه اطلاعات کاربری صرفا از طریق اپلیکیشن امکانپذیر است و به منظور حفظ امنیت اطلاعات کاربران و اصل محرمانگی، ارائه اطلاعات کاربری به خود کاربر و اشخاص ثالث به صورت تلفنی و حضوری مقدور نیست، مگر به حکم قانون.
۵-۵- چنانچه هر یک از کاربران اسنپ و سوپر اپ اسنپ در زمان استفاده از خدمات آن با مشکلی مواجه شوند برابر شرایط فوق میتوانند شکایت خود را از طریق مرکز تماس ۲۴ ساعته و واحد رسیدگی به شکایات اسنپ و سوپر اپ اسنپ مطرح کنند. شرکت یا طرف تجاری پیگیری لازم را بنا به مورد انجام خواهد داد و تلاش خود را جهت حل و فصل اختلافات بهعمل خواهد آورد.
۵-۶- همۀ اطلاعات مورد نیاز کاربران درباره نحوه و شرایط ارائه خدمات اسنپ و سوپر اپ اسنپ و استفاده از نرمافزارهای ارائهدهنده خدمات اعم از مسافر و راننده، توسط شرکت و طرف تجاری در نرمافزار قرار داده شده است. اشخاص میتوانند با مراجعه به قسمت مذکور و مطالعۀ آن کاملا با شرایط ذکر شده و خدمات اسنپ یا سوپر اپ اسنپ آشنا شوند. همچنین همکاران شرکت در مرکز تماس به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی هرگونه ابهام و سوال کاربران هستند.
۵-۷- مسئولیت شرکت و طرف تجاری فقط در فرضی متصور است که کاربران از طریق اپلیکیشن اقدام به اخذ خدمات از جمله ارسال درخواست و قبول توسط کاربر دیگر کرده باشند. لذا اگر کاربر راننده و کاربر مسافر که در اپلیکیشن اسنپ ثبتنام کردهاند، خارج از اپلیکیشن با یکدیگر بر انجام سفر توافق کنند هیچگونه مسئولیتی متوجه شرکت نخواهد بود.
۵-۸- طرف تجاری استفادهکننده از خدمات سوپر اپ اسنپ به صورت مستقل و بر اساس شرایط و قوانین منتشر شده در اپلیکیشن یا سایت خود اقدام به ارائه خدمات میکند. استفاده از خدمات طرف تجاری از طریق سوپر اپ اسنپ توافق مستقلی میان کاربران و طرف تجاری ارائهدهنده خدمات است و طرف تجاری بر اساس شرایط و قوانین و قراردادهای خود مسئول پاسخگویی به کاربران است. اسنپ صرفاً ارائهدهنده خدمات به طرف تجاری بوده و نسبت به خدمات ارائه شده توسط طرف تجاری به کاربران مسئولیتی نخواهد داشت.
۵-۹- برابر مقررات قانونی میزانی از هزینه سفر توسط اسنپ به عنوان هزینه خدمات شهری کسر و به حساب شهرداری محل فعالیت کاربر راننده پرداخت میشود.
۵-۱۰- شرکت موظف است مفاد دستورالعمل نظارت بر چگونگی فعالیت ارائهدهندگان خدمات هوشمند مسافر مشمول قانون نظام صنفی کشور مصوب وزارت کشور و وزارت صنعت، معدن و تجارت را رعایت کند.
۵-۱۱- شرکت متعهد میشود نسبت به ورود و تکمیل اطلاعات وسایل نقلیه (شامل نوع، برند، مدل، رنگ، شماره پلاک و VIN خودرو) و اطلاعات کاربر راننده (شامل نام و نام خانوادگی، شمارهٔ ملی، آدرس، شمارهٔ تلفن همراه، شمارهٔ پلاک و VIN خودرو) و اطلاعات سفر (شامل شمارهٔ پلاک وسیله نقلیه، زمان و مختصات مکان مبدأ و مقصد، مقدار پیمایش و هزینهٔ سفر) در سامانهٔ سماس اقدام کند.ماده ۶ - مسئولیت کاربران
۶-۱- مسئولیت همۀ اقدامات و افعال کاربران که ناشی از عدم رعایت قوانین موضوعه جمهوری اسلامی ایران از جمله قانون مجازات اسلامی (ارتکاب جرم در هنگام استفاده از خدمات اپلیکیشن اسنپ از جمله سفر یا سوپر اپ اسنپ) و قوانین مدنی (ورود خسارت به اموال کاربران) باشد، برعهدۀ شخص متخلف بوده و شرکت و طرف تجاری هیچگونه مسئولیتی در قبال اعمال و افعال فوق نداشته و نخواهند داشت. شرکت و طرف تجاری میتوانند ضمن غیر فعال کردن حساب کاربری متخلف، از طریق مراجع ذیصلاح، اقدامات قانونی را علیه نامبرده نسبت به احقاق حقوق قانونی خود به عمل آورند.
۶-۲- هرگونه اقدامی از سوی کاربران که خسارتی به شهرت، اعتبار و داراییهای شرکت یا طرف تجاری وارد کند، تخلف از شرایط قراردادی و قانونی تلقی خواهد شد. شرکت یا طرف تجاری این حق را برای خود محفوظ میداند که حساب کاربر متخلف را مسدود کند و در صورت نیاز اقدامات قانونی لازم را علیه متخلف بهعمل آورد و خسارت و حقوق قانونی خود را مطالبه کند.
۶-۳- کاربر راننده متعهد میشود تنها از علائم و اقلام سازمانی که توسط اسنپ تهیه و در اختیار او گذاشته شده است، استفاده کند. مسئولیت استفاده از اقلام و علایمی که سبب ایجاد مشابهت و اشتباه برای کاربران مسافر و یا سایر اشخاص اعم از حقیقی و یا حقوقی شود، به عهدۀ کاربر راننده است. در این موارد شرکت میتواند نسبت به قطع ارائه خدمات به شخص متخلف و پیگیری قانونی اقدام کند و شخص متخلف مکلف به جبران خسارات وارده به شرکت خواهد بود.
۶-۴- مسئولیت رعایت همۀ قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی اعم از درون و بین شهری و نیز عدم استفاده از نرمافزار اسنپ در حین رانندگی و حفظ سلامت خودرو بر عهدۀ کاربران راننده است.
۶-۵- کاربر راننده برابر مصوبات قانونی متعهد است وسیلهٔ نقلیهٔ خود تا سقف تعهدات قانونی بیمه کند، تا در صورت بروز خسارات به اشخاص ثالث و یا هر یک از سرنشینان امکان جبران خسارات از طریق شرکت بیمهگر میسر باشد.
۶-۶- کاربران اعم از مسافر و راننده متعهد میشوند در صورت مواجهه با نقض هر کدام از تعهدات حین سفر و یا نقض قوانین موضوعه جمهوری اسلامی ایران از جمله قانون مجازات اسلامی (ارتکاب جرم) و قوانین مدنی (ورود خسارت به اموال کاربران) بدون مداخله مستقیم، از انجام هر اقدامی بر اساس صلاحدید شخصی پرهیز کنند. کاربر راننده در صورت نیاز میتواند خودرو را متوقف کند و موضوع را با پشتیبانی شرکت در میان بگذارد، کاربر مسافر نیز میتواند تا برقراری تماس با پشتیبانی از کاربر راننده درخواست توقف خودرو را داشته باشد. در نهایت پشتیبانی شرکت تصمیم مقتضی را بر مبنای وضعیت اخذ میکند و در صورت لزوم موضوع با نیروی انتظامی و مراجع ذیصلاح در میان گذاشته میشود.
تبصره ۷- پیاده کردن کاربر مسافر بدون رضایت نامبرده و قبل از اعلام نظر پشتیبانی شرکت ممنوع است.
۶-۷- کاربر مسافر مطلع است و میپذیرد که در زمان نصب نرمافزار اسنپ یا بهروزرسانی آن، نسبت به فعالسازی یا غیرفعالسازی گزینهی دسترسی به «اطلاعات آماری» در بخش تنظیمات نرمافزار اقدام میکند. کاربر مسافر در فعالسازی یا غیرفعالسازی گزینه دسترسی به «اطلاعات آماری» کاملا مختار است. لازم به توضیح است که دسترسی به اطلاعات آماری در تحقیقات بازاریابی و برای بهبود تجربه سفر با اسنپ به کار میرود و به صورت خودکار فعال است.
۶-۸- کاربران مکلف به رعایت کلیهٔ شرایط و قوانین منتشر شده در اپلیکیشن و سایت طرف تجاری استفادهکننده از خدمات سوپر اپ اسنپ هستند و در صورت نقض تعهدات و شرایط مذکور مسئول پذیرش کلیه آثار ناشی از تخلف در قبال طرف تجاری خواهند بود.
۶-۹- کاربران راننده مکلف به انجام سفر با وسیله نقلیهای است که از نظر فنی سلامت کامل داشته باشد و قبل از انجام سفر مکلف به احراز صحت وسیله نقلیه از قبیل ترمزها، فرمان، روشنائی (چراغهای جلو و عقب، وضعیت شکستگی یا انکسار نور شیشههای جلو)، چرخها، بوق، برف پاککن، وسائل گرمایشی و سرمایشی، ترمزهای پایی و دستی و لوله کشی و رابطهای آن، چراغهای راهنما، برق و آیینهها، سیستم فرمان و چرخهای جلو و عقب، کمربند ایمنی استاندارد به تعداد صندلیها، سلامت عملکرد دربهای جلو و عقب (دستی و برقی)، دسترسی به کلیدهای اضطراری دربهای خروجی است.
۶-۱۰- کاربران راننده قبول کننده سفرهای بین شهری علاوه بر رعایت ضوابط و مقررات قانونی حاکم بر سفرهای بینشهری و شرایط و قوانین حاضر مکلف به استفاده همیشگی از جعبه کمکهای اولیه درمانی، علائم هشداردهنده مورد نیاز (مثلث شبرنگ و چراغ چشمکزن)، تجهیزات مهار بار متناسب با نوع بار، کپسول آتشنشانی مناسب و آمادهبهکار، دستگاه سنجش سرعت و زمان بدون نقص فنی، زنجیر چرخ در صورت لزوم، لاستیکهای آجدار قابلقبول در وسیله نقلیه خود است و با توجه به مسافت سفر بین شهری، مقدمات و شرایط استفاده کاربر مسافر را از سرویس بهداشتی بین راهی و مکانهای مطمئن برای نماز و صرف غذا فراهم کند.
۶-۱۱- در صورت لغو بیش از تعداد مجاز سفر توسط کاربر راننده در طی روز، که از طریق اپلیکیشن به اطلاع کاربر رسانده میشود، کاربر راننده متعهد و ملتزم است، مبلغ مشخصی را تا سقف ۲۵۰۰۰ ریال، با توجه به محدوده فعالیت و تصمیم شرکت، به عنوان وجه التزام قراردادی پرداخت نماید. وصول تمام یا قسمتی از خسارات و وجه التزام فوق یا تهاتر ان با موجودی ریالی کاربر راننده نزد شرکت بلامانع است و کاربر در این خصوص رضایت بدون قید و شرط خود را اعلام میکند و یا در صورت عدم کفایت مطالبات کاربر راننده نزد شرکت برای جبران خسارت وارده و وجه التزام فوق، شرکت مجاز خواهد بود نسبت به مطالبهٔ آنها از کاربر راننده از طریق مراجع ذیصلاح قضایی اقدام کند.
۶-۱۲- کاربر راننده بر اساس تعداد سفر تعیینشده در اپلیکیشن متعهد به پذیرش حداقل یک سفر از بین درخواستهای ارسال شده است. در صورت عدم انجام تعهد، شرکت به مدت ۱۰ دقیقه از آخرین درخواست ارسال شده، درخواست دیگری برای کاربر راننده ارسال نخواهد کرد.
۶-۱۳- کاربر راننده متعهد میشود از گزینهٔ «ارتباط با تیم امنیت سفر» صرفاً برای موارد اضطراری و حاد مانند درگیری، تصادف منجر به جرح و موارد مشابه استفاده کند. استفاده از این گزینه برای موارد غیراضطراری مانند کرایهٔ پرداختنشده، درخواست لغو سفر و سایر مواردی که از طریق پشتیبانی قابل پیگیری هستند، به تشخیص شرکت منجر به به جریمهای به مبلغ ۲۰۰،۰۰۰ ریال بابت هر تخلف برای راننده خواهد شد. تسویهٔ مبلغ جریمه از محل هزینهٔ سفر و سایر مطالبات کاربر راننده از شرکت بلامانع است.ماده ۷ - شرایط بار و وسایل همراه کاربر مسافر یا مهمان
۷-۱- وسایلی که کاربر مسافر یا مهمان نباید به همراه داشته باشد، عبارت است از مواد منفجره، محترقه، مواد سمی، اسیدی، بیماریزا و بد بو، مایعات و جامدات آتشزا و سوختی، مواد و وسایل رادیواکتیو و بارهای حجیم مانند بستههای بزرگ، و کاربران از حیث وسایل مورد نیاز جهت حمل مکلف به رعایت ضوابط آییننامه اجرائی حمل و نقل جادهای مواد خطرناک است.
۷-۲- وسایل همراه کاربر مسافر یا مهمان باید متناسب با فضای داخل اتاق خودرو باشد به نحوی که متعارف محسوب شود و وزن و نوع آن متناسب با وزن و شرایطی باشد که از طرف کارخانۀ سازندۀ خودرو تعیین شده است.
۷-۳- بار غیر متعارف در اتاق، باری است که حمل آن باید توسط صندوق خودرو انجام پذیرد، از قبیل صندوق میوه، محموله تجاری و سایر محمولههای غیر متعارف.
۷-۴- انتقال بار و کالا بدون حضور کاربر مسافر یا مهمان (مالک کالا) توسط کاربر راننده ممنوع است و کاربر مسافر یا مهمان حق ارسال کالا را بدون حضور خود نخواهد داشت. در صورت عدم رعایت این موضوع، مسئولیت آن برعهدۀ کاربران است و شرکت میتواند نسبت به قطع دسترسی و پیگیری قانونی اقدام کند.
۷-۵- کاربر راننده مجاز به عدم پذیرش بارهای همراه کاربر مسافر یا مهمان به شرح فوق است. در صورتی که در ابتدای سفر، کاربر راننده از محتویات بار همراه کاربر مسافر اطلاع نداشته باشد و در حین سفر نسبت به غیرمجاز بودن (مصادیق بندهای ۱-۷ ، ۳-۳ و ۴-۳ شرایط و قوانین) محتویات بار همراه کاربر مسافر یا مهمان اطلاع پیدا کند، کاربر راننده مکلف به اعلام گزارش فوری به پشتیبانی شرکت است.
۷-۶- چنانچه کالایی متعلق به کاربر مسافر یا مهمان در خودرو باقی بماند، کاربر راننده مکلف است پس از آگاهی از این مسئله در اسرع وقت به شرکت اطلاعرسانی کند. کالا به صورت امانت به مدت یک هفته نزد کاربر راننده باقی میماند و در محل مورد توافق کاربر راننده و کاربر مسافر یا مهمان و تحت نظارت و پیگیری شرکت، کالا به کاربر مسافر یا مهمان تحویل داده میشود. چنانچه کاربر راننده و کاربر مسافر یا مهمان بر سر قیمت تحویل کالا توافق نکنند، بایستی از شرکت درخواست کنند که هزینۀ آن را محاسبه و اطلاعرسانی کند و شرکت در یک هفته اول وظیفه تحویل گرفتن و تحویل دادن کالای مذکور را ندارد. در صورتی که بعد از یک هفته کاربر مسافر یا مهمان برای دریافت کالای مذکور اقدام نکند، کاربر راننده آن را به شرکت تحویل خواهد داد و هیچگونه ادعایی از جانب کاربر مسافر یا مهمان مبنی بر سرقت یا نقص یا عیب کالای تحویل داده شده توسط کاربر راننده به شرکت، علیه شرکت مسموع نخواهد بود.ماده ۸ - موارد فنی
۸-۱- کاربران حق ندارند هیچگونه تلاشی در جهت استخراج سورس کد Source Code نرمافزارهای اسنپ و سوپر اپ اسنپ شامل دیکامپایل Decompile، مهندسی معکوس Reverse Engineering یا فعالیتهای مشابه انجام دهند، مگر اینکه اجازۀ چنین کاری به صورت قانونی صادر شده باشد.
۸-۲- کاربران مجاز نیستند با استفاده از روشهایFraming یا Mirroring و روشهای دیگر، نسخۀ دیگری از خدمات اسنپ را روی سرورهای دیگر ارائه کنند. همچنین کاربر مجاز نیست در نرمافزار اسنپ یا سوپر اپ اسنپ یا در روش ارائۀ خدمات تغییر یا اخلالی ایجاد کند.
۸-۳- کاربران حق ندارند نرمافزار یا اسکریپتی با هدف ایندکسگذاری (Indexing)، مطالعه یا هرگونه فعالیت دادهکاوی روی خدمات اجرا کنند.
۸-۴- کاربران حق ندارند هیچ فعالیتی در راستای حصول دسترسی غیرقانونی و غیرمتداول به هیچ بخش از اپلیکیشن اسنپ، سوپر اپ اسنپ یا سامانههای مرتبط با اسنپ انجام دهند.ماده ۹ - محتوای تولید شده توسط کاربران
شرکت یا طرف تجاری ممکن است در شرایطی به کاربران اجازه دهند که در وب سایت، نرمافزار موبایل، شبکههای اجتماعی و یا سایر بخشهای این سامانه، عکس، متن، فایل صوتی، فایل تصویری یا فایلهای مشابه منتشر کنند. مالکیت این مطالب همچنان متعلق به کاربران خواهد بود. اما با ثبت آنها در خدمات مرتبط به اسنپ یا سوپر اپ اسنپ، کاربران این حق را به شرکت یا طرف تجاری میدهند که اطلاعاتی را که از حالت محرمانه خارج شده است، منتشر کنند و یا به اشخاص حقیقی یا حقوقی دیگر منتقل کنند.ماده ۱۰ - قطع خدمات
شرکت یا طرف تجاری به هر دلیلی به این نتیجه برسد که حضور هر یک از کاربران اعم از راننده یا مسافر یا مهمان می تواند امنیت و آرامش کسب و کار و یا دیگر کاربران را در معرض تهدید قرار دهد، طبق صلاحدید خود مجاز به مسدود کردن حساب کاربر مذکور یا عدم اجازه استفاده از خدمات به صورت موقتی یا دائم است. اگر کاربران تعهدات این شرایط و قوانین را رعایت نکنند یا دسترسی آنها به خدمات اسنپ یا سوپراپ اسنپ یا طرف تجاری خطرناک باشد یا مطلوب نباشد، شرکت حق حذف دسترسی کاربر مذکور را به خدمات اسنپ یا سوپر اپ اسنپ دارد. در این صورت، کاربر حق طرح هیچگونه ادعا و یا اعتراضی را نخواهد داشت.ماده ۱۱ - توافق از راه دور
۱۱-۱- کاربران توافق میکنند برای مبادلۀ آسان اطلاعات و انجام توافقات جدید، همۀ تغییرات و الحاقیههای شرایط و قوانین حاضر اعم از تغییر و اضافه کردن شروط آن، تنظیم قراردادها، اخطاریهها و ابلاغیههای مربوط به شرکت یا طرف تجاری، از طریق اپلیکیشن اسنپ و سوپر اپ اسنپ بهعمل آید و کاربران ضمن پذیرش اطلاع از شرایط و روند اجرایی توافق از راه دور و به صورت الکترونیکی، موافقت خود را نسبت به اعمال هرگونه شرایط و توافق جدید را از طریق فضای مجازی و به صورت الکترونیکی اعلام میکنند.
۱۱-۲- حساب کاربری متعلق به شخص کاربر و استفاده از آن قائم به شخص کاربر و غیر قابل انتقال است. کلیه مسئولیتهای مربوط به حفظ و حراست از حساب کاربری برعهدۀ کاربر دارای حساب کاربری است. کاربران ضمن پذیرش کلیه مسئولیتهای ناشی از استفاده حساب کاربری، همۀ داده پیامهای صادره از طریق حساب کاربری مذکور اعم از شکل، عبارت، تاییدیه، انتخاب اشکال و تایید آنها را منتسب به خود دانسته و هرگونه ادعایی نسبت به انکار، تردید و جعل داده پیامهای ارسال شده از ناحیۀ کاربران غیر قابل استماع و مردود است.
۱۱-۳- کاربران میپذیرند هرگونه رویه، اشکال، عبارات مبین تایید و اعلام قبولی و تصدیق داده پیامهای صادره از طرف شرکت یا طرف تجاری به منزله امضا الکترونیکی و قبولی محسوب میشود و هرگونه ادعایی نسبت به امضا و قبولی مذکور غیر قابل استماع و مردود است.
۱۱-۴- کاربران با عضویت در خدمات اسنپ یا سوپر اپ اسنپ و استفاده از آن قصد و اراده خود را نسبت به پذیرش انعقاد هرگونه اقدام و عمل حقوقی از جمله عقود و معاملات از راه دور و از طریق سامانۀ رایانهای و الکترونیکی اعلام میکنند.
۱۱-۵- کلیه رویههای حقوقی و فنی اعم از احراز هویت کاربر، ایجاب و قبول، امضای الکترونیکی و تاییدیههای مرتبط ارائهشده توسط شرکت یا طرف تجاری جهت انعقاد قرارداد الکترونیکی با کاربران از طریق اپلیکیشن، مورد قبول کاربران بوده و هرگونه روش فنی جهت تنظیم قرارداد از جمله ایجاب و قبول به مثابه توافق کتبی است. هرگونه ادعایی اعم از انکار و تردید نسبت به قرارداد الکترونیکی غیر قابل استماع و مردود است.
۱۱-۶- با توجه به انعقاد قرارداد حاضر به صورت الکترونیکی و در فضای مجازی، کاربران موافقت خود را نسبت به تعیین اقامتگاه شرکت و طرف تجاری، به عنوان محل انعقاد قرارداد، اعلام میکند.