اشتباهات رایج در اسباب‌کشی که نباید انجام دهید

اسباب‌کشی درست و اصولی

جابه‌جایی خانه و محل کار امری ضروری است و هرچند سال یک‌بار مجبور به انجام آن هستیم. ازآنجاکه بسیاری از ما تجربه کافی در زمینه اسباب‌کشی نداریم عموما دچار اشتباهاتی می‌شویم. اشتباهات جزئی که می‌تواند هزینه‌های هنگفتی را برای ما به دنبال داشته باشد. آسیب‌دیدن وسایل یا هزینه‌های بیشتری که هنگام اسباب‌کشی پرداخت می‌کنیم حاصل همین بی‌تجربگی است. با ما همراه باشید تا با این اشتباهات رایج و نکات آن آشنا شوید.

«باربری اسباب کشی»

نکات طلایی که برای اسباب‌کشی باید رعایت کنید!

در این مطلب ۱۴ نکته طلایی را برای شما لیست کرده‌ایم که توجه به آن‌ها می‌تواند شما را در انجام یک اسباب‌کشی راحت و بی‌دردسر کمک کند.

 

۱- هنگام عقد قرارداد با شرکت‌های باربری به‌قصد رزرو کامیونت و دیگر خدمات، حتما به سابقه و اعتبار آن شرکت توجه کنید. شرکت‌های معتبر و باسابقه کلیه خدمات خود را گارانتی می‌کنند و با اعزام کارگران حرفه‌ای در انجام درست فرایند انتقال به شما کمک می‌کنند.

۲- قیمت خدمات شرکت باربری را به شکل واقع‌بینانه بررسی کنید. بسیاری از شرکت‌ها رقم پایین‌تری را به شما اعلام می‌کنند، ولی هنگام آغاز کار با آیتم‌های فراوان، رقمی بیشتر از هر مجموعه دیگر از شما طلب می‌کنند. از رزرو خودرو‌های ساعتی خودداری کنید. وقتی به شکل ساعتی خدمتی را رزرو می‌کنید، امکان دارد کارگر به‌عمد کم‌کاری کرده تا این ساعت ارائه خدمات را افزایش داده و رقم نهایی را بالا ببرد.

۳- از کارگران حرفه‌ای استفاده کنید. بهتر است کل فرایند را به یک شرکت باربری معتبر بسپارید. اگر کارگران شما حرفه‌ای نباشند یا شرکت گارانتی، لازم را بابت خدمات خود ارائه ندهد، در صورت آسیب‌دیدن لوازم امکان اعتراض و گرفتن خسارت برای شما وجود ندارد.

۴- با بسته‌بندی دقیق خیال خود را بابت سلامت وسایل تضمین کنید. جعبه‌ها را به‌خوبی چسب بزنید. برای لوازم شکستنی حتما محافظ بگذارید یا دور آن‌ها را با شال و روسری بپوشانید. درب کمد را با کمک چسب یا شیرینگ محکم کنید. در این صورت کمک بزرگی به کارگران در حمل‌ونقل وسایل کرده‌اید.

۵- جعبه‌ها را هنگام بستن حتما برچسب بزنید. تا هم کارگران از وسایل شکستنی آگاه باشند و هم خودتان هنگام چیدن وسایل در خانه جدید دچار مشکل نشوید. اگر وسایل هر اتاق مشخص باشد به‌راحتی می‌توانید جعبه‌ها را در اتاق مخصوص خود بگذارید و آن‌ها را بچینید.

۶- وسایل گران‌قیمت و مهم را در کیف شخصی بگذارید. اگر وسیله برقی حساسی دارید که قیمت زیادی بابت آن پرداخت کرده‌اید، این مورد را هنگام ثبت سفارش با شرکت باربری در میان بگذارید.

۷- اسباب‌کشی را به ساعات کم تردد موکول کنید. ساعاتی که چه در ساختمان مبدا و مقصد و چه در مسیر، تردد کمتری وجود دارد و فرایند جابه‌جایی راحت‌تر صورت می‌گیرد.

 

اسباب‌کشی راحت

 

۸- حتما با کشیدن دستمال مرطوب روی وسایل، قبل از حمل به‌خوبی گردوغبار را از روی آن‌ها تمیز کنید. تمیزی را به روز اسباب‌کشی موکول نکنید. آن روز کار‌های زیادی برای انجام‌دادن دارید.

۹- میزان وسایل را حتما با شرکت باربری در میان بگذارید. سو تفاهمات را قبل از شروع اسباب‌کشی برطرف کنید تا برای خود و طرف قرارداد مشکلی به وجود نیاید. اگر امکان استفاده از آسانسور ندارید این مورد را با دفتر در میان بگذارید.

۱۰- برای جابه‌جایی نیازمند برنامه‌ریزی دقیق هستید. لیستی از وسایل و جعبه‌هایی که به باربری می‌سپارید تهیه کنید تا جابه‌جایی مرتب انجام شود و پس از رسیدن به مقصد با چک کردن لیست از سلامت و تکمیل بودن بار خود مطمئن شوید.

۱۱- اعتماد به کارگران و دفتر باربری را در اولویت قرار دهید. بااین‌حال حتما از بیمه‌شدن بار خود مطمئن شوید و بیمه‌نامه گروه خدماتی را چک کنید. بیمه بار به شما کمک می‌کند تا در صورت هرگونه آسیب به وسایل خسارت مربوطه را دریافت کنید.

۱۲- بستن وسایل را به روز آخر موکول نکنید. امکان دارد فرصت بسته‌بندی نداشته باشید و به‌اجبار از روی بلاتکلیفی این کار را انجام دهید. بسته‌بندی صحیح، هم به سلامت وسایل کمک کرده و هم در انجام سریع‌تر فرایند جابه‌جایی به یاری شما می‌آید.

۱۳- بعضی فصول به فصل جابه‌جایی معروف هستند. اگر اسباب‌کشی شما نیز در این فصل صورت می‌گیرد، چند هفته قبل‌تر اقدام به رزرو خدمات از شرکت باربری موردنظر خود کنید. همه چیز را منظم پیش ببرید تا اسباب‌کشی راحت و بدون دردسری را پشت سر بگذارید.

۱۴- حتما قبل از اسباب‌کشی محل جدید اقامت خودتان را تمیز کنید. این مورد را به روز اسباب‌کشی موکول نکنید که آن روز کار‌های زیادی دارید.

بیشتر بخوانید: ۱۳ ترفند شیک و ساده برای چیدمان خانه نو

اسباب‌کشی بی‌دردسر با خدمات وی آی پی

اسباب‌کشی بی‌دردسر

به‌هرحال اسباب‌کشی پروسه پیچیده‌ای است و گاهی ماه‌ها زندگی ما را تحت‌تأثیر خود قرار می‌دهد. خستگی ناشی از اسباب‌کشی تأثیر مستقیم بر حرفه ما می‌گذارد و راندمان کاری ما را کاهش می‌دهد. برخی از شرکت‌های باربری با ارائه خدمات وی آی پی از شدت این خستگی کاسته‌اند. آن‌ها کارگران ویژه بسته‌بندی و چینش وسایل را به خانه شما می‌فرستند تا به‌دقت وسایل را جمع کرده و به همان ترتیب در مکان جدید بچینند.

سبک اسباب‌کشی کنید

اسباب‌کشی سبک

تجربه ثابت کرده که همه‌ی ما یکسری وسایل داریم که اتفاقا بخش اعظمی از خانه را اشغال کرده و هیچگاه از آن‌ها استفاده نمی‌کنیم. اسباب‌کشی این فرصت را به شما می‌دهد تا این لوازم به‌اصطلاح به‌دردنخور را بیرون بریزید و سبک‌تر زندگی کنید. نیازی نیست همه آنچه در انباری دارید را دوباره به انباری جدید منتقل کنید. با شرکت‌های مخصوص تماس بگیرید و وسایل اضافی را به آن‌ها بفروشید.

 

استرس مانعی بر سر راه شما است

توجه داشته باشید که استرس زیاد تمرکز شما را به هم ریخته و نمی‌توانید به‌درستی بر انجام فرایند جابه‌جایی نظارت داشته باشید. اگر چند روز قبل امور اولیه را انجام داده باشید، روز اسباب‌کشی خیالتان راحت است.

بر انجام درست کار‌ها نظارت کنید

اسباب‌کشی درست و اصولی

هرچقدر هم که کارگران شما حرفه‌ای و شرکت باربری طرف قرارداد معتبر باشد، باز هم احتیاط شرط عقل است. از دوستان خود کمک بگیرید. فرایند خروج از کامیونت تا رسیدن به مقصد را به‌دقت تماشا کنید. مطمئن شوید که قصوری صورت نمی‌گیرد و همه چیز به آن شکل که مورد تأیید شما است، پیش می‌رود.

کمد‌ها را خالی نکنید

لباس وزن کمی دارد و فقط جای بیشتری را اشغال می‌کند. بگذارید لباس‌ها در کمد بماند. حتی می‌توانید بار اضافی خود را نیز داخل کمد بریزید و سپس دورتادور درب آن را با شیرینگ یا چسب محکم کنید. اگر کمد شما قفل دارد، حتما کمد را قفل کنید تا وسایل از داخل آن بیرون نریزد.

 

سخن پایانی

اسباب‌کشی شتری است که جلوی در خانه همه ما می‌نشیند. صاحب‌خانه و مستأجر نمی‌شناسد و حداقل دو سه مرتبه‌ای در طول زندگی درگیر آن می‌شویم. برنامه‌ریزی و استفاده از خدمات شرکت‌های باربری معتبر مهم‌ترین عوامل در یک اسباب‌کشی کم‌نقص و راحت است. حفظ آرامش در روز اسباب‌کشی و دقت در بسته‌بندی کمک زیادی به انجام دقیق فرایند جابه‌جایی می‌کند. بهتر است اسباب‌کشی را زیاد برای خود بزرگ نکنید و به فکر هیجان زندگی در خانه جدید باشید. می‌توانید در پروسه اسباب‌کشی از سرویس اسباب‌کشی اسنپ استفاده کنید. همچنین تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *