هنگام اسباب‌کشی چه چیز‌هایی را زودتر بسته‌بندی کنیم؟

اولویت‌بندی در اسباب‌کشی

بسیاری از افراد هنگام اسباب‌کشی با استرس و اضطراب این موضوع که باید چه وسایلی را زودتر بسته‌بندی کرده و از کدام یک از وسایل محیط خانه خود باید کار اسباب‌کشی را آغاز کنند، دست‌وپنجه نرم می‌کنند. اگر شما نیز جز این دسته از افراد هستید که حین اسباب‌کشی با چنین استرس‌هایی مواجه می‌شوید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا این دغدغه را کاهش دهید. زیرا قصد داریم در ادامه مطلب، شما را با نکات مهم اسباب‌کشی و اولویت‌بندی وسایل برای بسته‌بندی آشنا کنیم.

نکات مهم اسباب‌کشی و اولویت‌بندی وسایل برای بسته‌بندی

 بسته‌بندی وسایل

قبل از این که اسباب‌کشی را آغاز کنید و وسایل خود را جمع‌آوری کرده، باید به چند نکته مهم توجه کنید. به دلیل عدم آشنایی کافی با محیطی که می‌خواهید به آن نقل‌مکان کنید، لازم است تا چک‌لیستی تهیه کرده و در آن گام‌به‌گام اسباب‌کشی مشخص شده باشد.

  • در ابتدا باید میزان بودجه‌ای که می‌خواهید برای اسباب‌کشی و بسته‌بندی وسایل صرف کنید را تعیین کنید. چرا که شرکت‌‎‌های خدماتی دارای پلن‌های مختلفی برای اسباب‌کشی هستند و هرکدام از این پلن‌ها قیمت‌های گوناگونی دارند. با تعیین بودجه شما گزینه‌های خود را محدود خواهید کرد.
  • اقدام به تهیه یک لیست کاملی از وسایلی کنید که می‌خواهید آن‌ها را بسته‌بندی کنید. شما باید به این لیست خود پایبند باشید، زیرا عدم توجه به این لیست، قطعا سبب بروز بی‌نظمی و خلل در کارتان خواهد شد.
  • اگر از همان ابتدا برای اسباب‌کشی برنامه‌ریزی داشته باشید، دیگر در مراحل بعدی بسته‌بندی وسایل و … دغدغه‌ای نخواهید داشت. به همین دلیل با برنامه‌ریزی، می‌توانید بدون استرس و مرحله‌به‌مرحله اسباب‌کشی را پیش ببرید.
  • از سری‌کارهای مهم برای بسته‌بندی، تهیه کردن وسایل لازم باکیفیت است. بهتر است پیش از شروع اسباب‌کشی، جعبه‌ها و کارتن‌های مد نظرتان را به تعداد لازم تهیه کنید؛ زیرا نبود این امکانات لازم، اسباب‌کشی را با اختلال مواجه خواهد کرد.
  • توجه داشته باشید که به هنگام اسباب‌کشی تنها وسایلی که جمع و بسته‌بندی می‌کنید، مهم نیستند؛ بلکه باید به محل جدیدی که قرار است نقل‌مکان کنید، نیز توجه داشته باشید. به این شکل در نظر داشته باشید که قرار است این وسایل در محیط جدید قرار بگیرند و درصورتی‌که جای کافی برای آن‌ها نداشته باشید، بهتر است پیش از متحمل شدن هزینه اضافی برای جابه‌جایی، اسباب اضافی را بفروشید.
  • انتخاب باربری مناسب از مهم‌ترین مسائل در اسباب‌کشی است. در حقیقت در انتخاب باربری باید وسواس زیاد داشته باشید. باربری باید مورد اعتماد و متعهد باشد. در این صورت از سالم رسیدن بار به مقصد اطمینان خواهید داشت و هم مطمئن هستید که وسایل شما در زمان مقرر در مکان موردنظر به شما تحویل داده می‌شود.

کدام وسایل را در ابتدا جمع کنیم؟

کدام وسایل را در اسباب‌کشی زودتر جمع کنید

برای آن که فرایند اسباب‌کشی را به بهترین شکل ممکن صورت دهید، بهتر است در ابتدا جمع‌آوری وسایل را از آن مواردی آغاز کنید که در طول روز، کمتر به آن‌ها نیاز دارید. در این صورت وسایل غیرضروری و کم‌اهمیت جمع شده و شما می‌توانید برای جمع‌آوری دیگر وسایل آرامش خاطر بیش‌تری داشته باشید. البته خوب است تا برای دیگر وسایل نیز کارتن‌ها و جعبه‌های بسته‌بندی آماده سازید تا در مراحل آخر، با مشکل مواجه نشوید.

برای شروع کار به سراغ وسایل غیرضروری و کوچک بروید. مثلا محتویات درون کمد اتاق‌ها که به آن‌ها نیاز ندارید را جمع کنید. سپس لباس‌های غیرضروری را بسته‌بندی کنید.

بعد به آشپزخانه رفته و کابینت‌ها را بررسی کنید. هرآنچه که قرار نیست در روز‌های منتهی به اسباب‌کشی از آن استفاده کرده را جمع‌آوری کنید. محتویات کمد و بوفه را نیز جمع کنید؛ زیرا حتما در زمان آماده‌شدن برای اسباب‌کشی، به آن‌ها احتیاج نخواهید داشت.

همچنین به شما پیشنهاد می‌کنیم محتویات هر جعبه و کارتن بسته‌بندی، مرتبط با یکدیگر باشند. به‌عنوان‌مثال، بهتر است وسایل و ابزار آشپزی را درون یک جعبه قرار دهید و ابزار و وسایل صرف غذا را درون کارتنی دیگر. بهتر است پس از جمع‌آوری وسایل و بسته‌بندی آن‌ها درون کارتن، روی بسته‌ها توضیحاتی بنویسید. به این صورت شما می‌دانید که درون هر بسته چه چیزی قرار داده‌اید و هنگام چیدمان، دچار سردرگمی نخواهید شد.

هنگام جای‌گذاری وسایل درون جعبه‌های بسته‌بندی، باید تمام فضای خالی را به‌خوبی پر کنید تا حین جابه‌جایی، محتویات جعبه، آسیب نبیند. سعی کنید وسایل و ظروف سنگین را در کف کارتن‌ها قرار دهید تا در هنگام باربری به وسایل شما فشاری وارد نشود. زیرا اگر وسایل سبک خانه خود را در کف کارتن بچینید، در اثر ضربه و فشار‌های وسایل سنگین‌تر، به‌طورجدی صدمه خواهند دید.

در هنگام بسته‌بندی کارتن‌ها حوصله و دقت زیادی به خرج دهید؛ زیرا تمامی درز‌های کارتن‌ها در ابتدا باز است و باید به‌درستی تمامی درز‌ها را با چسب بپوشانید، چرا که در صورت بی‌توجهی و سهل‌انگاری در پوشاندن درز‌ها این امکان وجود دارد که وسایل چیده شده درون کارتن بیرون بریزند.

اولویت بسته‌بندی در اسباب‌کشی

لیست بسته‌بندی وسایل در اسباب‌کشی

برای آن که حین اسباب‌کشی و جمع‌کردن وسایل به مشکل نخورید، به این اولویت‌بندی توجه کنید:

  • وسایل آشپزخانه: بشقاب‌ها و سرویس‌های پذیرایی، قابلمه‌های بزرگ و تمام مواردی که به دم‌دستی نبوده و در این روز‌های منتهی به اسباب‌کشی، به آن‌ها نیازی ندارید.
  • وسایل اتاق‌های خواب: بسته‌بندی سرویس‌های خواب مهمان، بسته‌بندی لباس‌ها، کیف، کفش و وسایلی که در روز‌های منتهی به اسباب‌کشی از آن‌ها استفاده نمی‌شود.
  • وسایل پذیرایی: بسته‌بندی ظرف و وسایل داخل بوفه و کمد‌ها که کاربرد لحظه‌ای و ضروری نداشته و بیشتر تشریفاتی و مجلسی هستند.

بسته‌بندی وسایل سنگین

بسته‌بندی وسایل سنگین از جمله یخچال و مبلمان نسبت به سایر وسایل، دشواری‌های بیشتری دارد.

برای بسته‌بندی یخچال لازم است به موارد بیشتری دقت داشته باشید تا از آسیب و ضربه به این وسیله جلوگیری شود. پیش از بسته‌بندی ابتدا اقدام به برفک‌زدایی و تمیزکاری یخچال و فریزر کنید. به دلیل زمان بر بودن این کار، بهتر است زودتر از کار‌های دیگر، برفک‌زدایی از یخچال را صورت دهید.

برای جلوگیری از آسیب‌دیدن قفسه‌های درون یخچال و فریزر، آن‌ها را با چسب و کاغذ‌های باطله بر سر جای خودشان محکم کنید تا حین جابه‌جایی تکان نخورده و آسیبی نبینند. در نهایت برای عدم ضربه و آسیب به بدنه بیرونی یخچال، دورتادور آن را با فوم پوشانده و یخچال را درون کارتن خود قرار دهید. به‌این‌ترتیب می‌توانید از یخچال خود در اسباب‌کشی به‌خوبی محافظت کنید.

برای بسته‌بندی مبلمان خود آن را از هرگونه گردوغبار پاک کنید. سپس با یک نایلون بزرگ حباب‌دار تمام سطح مبل را بپوشانید و با چسب پهن تمامی این نایلون‌ها را بچسبانید تا کوچک‌ترین نقطه نافذی باقی نماند. همچنین در هنگام جابه‌جایی وسایل مراقب باشید تا مبل به دیوار و میله‌های اطراف راه‌پله‌ها برخوردی نداشته باشد تا آسیبی به مبل وارد نشود.

تخت و کمد، تلویزیون، فرش، کنسول و مواردی ازاین‌دست را باید با نایلون‌های حباب‌دار پوشانده و درون جعبه‌های خود قرار دهید. این‌ها آخرین وسایلی هستند که در خانه نیاز به جمع‌شدن دارند.

بیشتر بخوانید: جابجایی ماشین ظرفشویی و لباسشویی در اسباب‌کشی

هزینه اسباب‌کشی

هزینه اسباب‌کشی

هزینه اسباب‌کشی باتوجه‌به شرکت خدماتی باربری که انتخاب می‌کنید، متفاوت است. زیرا هر شرکت باربری، خدمات مختلفی ارائه می‌دهد که می‌تواند در قیمت‌ها تأثیر زیادی داشته باشد.

از سوی دیگر ماشین مخصوص جابه‌جایی، مسیر، مقدار وسایلی که جابه‌جا می‌کنید، طبقات محل مبدا و مقصد، فصل جابه‌جایی، زمان و … نیز در هزینه اسباب تأثیر خواهد داشت.

زمان مناسب اسباب‌کشی

بهترین زمان مناسب اسباب‌کشی اغلب در فصولی است که بارندگی کم است. به‌طورکلی بهتر است فصل بهار و تابستان را برای اسباب‌کشی انتخاب کنید. در این دو فصل آب‌وهوا خوب بوده و می‌توانید تجربه دلپذیری از استفاده از خدمات باربری را داشته باشید.

اگر فرزندی محصل دارید، بهتر است از اواخر خرداد تا آخر تابستان نسبت به اسباب‌کشی اقدام کنید. چرا که جابه‌جایی منزل با وجود باز بودن مدارس، می‌تواند تبدیل به معضلی بزرگ شود.

اسباب‌کشی راحت با یک برنامه‌ریزی درست

اگر شما تجربه لازم برای اسباب‌کشی را ندارید و احتمال دچار شدن به اضطراب حین انجام این کار در شما بالا می‌رود، بهتر است حتما پیش از شروع، برنامه‌ریزی کرده و به آن پایبند باشید. همچنین خوب است تا از نزدیکان خود برای انجام این کار نیز کمک بگیرید تا بتوانید به‌راحتی این پروسه را پشت سر بگذارید. با استفاده از سرویس اسباب‌کشی اسنپ، بهترین تجربه اسباب‌کشی با هزینه مناسب و عملکرد حرفه‌ای را خواهید داشت.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *