جابجایی ماشین ظرفشویی و لباسشویی در اسباب‌کشی

جابجایی ماشین ظرفشویی و لباسشویی در اسباب‌کشی

یکی از بزرگترین مشکلاتی که در زمان اسباب‌کشی با آن رو به رو هستیم، جابجایی وسایل بزرگ مانند ماشین ظرفشویی و لباسشویی است. نحوه بسته‌بندی کردن تا زمان انتقال و در نهایت قرار دادن آن‌ها در مکان جدید، گاهی به قدری پیچیده می‌شود که نمی‌توانیم خودمان به تنهایی از پس آن بربیایم. ما سعی کردیم این مطلب را به جابجایی ماشین لباسشویی و ظرفشویی اختصاص داده و به طور کامل به طریق بسته‌بندی و حملشان به گونه‌ای که آسیبی به آن‌ها وارد نشود بپردازیم.

«اسباب کشی منزل»

نحوه جابجایی ماشین ظرفشویی

نحوه جابجایی ماشین ظرفشویی

شما می‌توانید از افرادی که در زمینه بسته‌بندی یا جابجایی وسایل فعالیت می‌کنند، کمک بگیرید که در این صورت باید مبالغ زیادی را در ازای آن پرداخت کنید. ما در این مطلب مواردی را به شما عنوان خواهیم کرد، که به تنهایی در منزل می‌تواند این پروسه را پیش ببرید:

۱. برق ماشین ظرفشویی را قطع کنید.

از آنجایی که ماشین ظرفشویی با برق کار می‌کند، اولین کار برای شروع جابجایی، جدا کردن سیم آن از پریز است.

۲. کانتر را جدا کنید.

برای آنکه بتوانید ماشین ظرفشویی را خارج کنید، باید آن را از کانتر جدا کنید. معمولا برای محکم کردن ماشین به کانتر از چند پیچ استفاده می‌شود. این پیچ‌ها را با باز کردن درب آن خواهید دید. با استفاده از یک پیچ گوشتی آن‌ها را باز کرده و نزد خود نگه دارید تا در مکان جدید دوباره آن‌ها را متصل کنید.

۳. پایه آن را جدا کنید.

برخی از ماشین‌های ظرفشویی که در بازار موجودند دارای پایه‌هایی هستند که قابلیت تنظیم دارند. این پایه‎‌ها وظیفه محکم نگه داشتن آن روی زمین را به عهده دارند. برای جدا کردن پایه‌ها باید کمی ماشین را بالا گرفته و از آچار برای باز کردنشان استفاده کنید.

از کشیدن یا هل دادن ماشین روی سطوح مختلف به شدت خودداری کنید، چرا که باعث ایجاد خش در آن‌ها می‌شود.

۴. ماشین را کمی بیرون بکشید.

اکنون نوبت به بیرون کشیدن ماشین ظرفشویی از مکان مخصوص خود است. تمام وسایل و قسمت مربوط به شستشو را باید از قبل خالی کرده باشید. با کمک یک فرد دیگر ماشین را کمی جلو بکشید، تا جایی که بتوانید به سه خط موجود در پشت بدنه دسترسی داشته باشید.

۵. آب را قطع کنید.

در این مرحله برق به طور کلی قطع شده و جابجایی‌های لازم صورت گرفته است. بنابراین نوبت به قطع آب ظرفشویی می‌رسد. برای اینکار کافی است، دریچه ورودی آب را ببنید.

۶. لوله ورودی و خروجی آب را جدا کنید.

ماشین ظرفشویی دو منفذ برای ورود و خروج آب دارد. باید این دو مسیر جریان ورودی آب را قطع کنید. درون اغلب ماشین‌های ظرفشویی یک مهره قرار گرفته که باعث جلوگیری از تخلیه آب لوله‌ها می‌شود. بنابراین با برداشتن مهره تخلیه آب صورت خواهد گرفت. پس از اینکار تمام قسمت‌های ماشین را به وسیله یک حوله خشک کنید.

۷. ماشین را از زیر کانتر خارج کنید.

اگر تمام مراحل بالا شامل قطع منبع تغذیه، لوله آب و تخلیه ماشین ظرفشویی را انجام دادید، اکنون می‌توانید با دقت و به آرامی آن را از زیر کابینت خارج کنید.

۸. آن را بسته‌بندی و جابجا کنید.

اکنون نوبت به بسته‌بندی و حمل می‌رسد. برای اینکار بهتر است از پلاستیک حباب دار، فوم، یونولیت یا حتی پتو استفاده کنید. پس از آن با یک طناب به صورت کاملا محکم آن را ببنید. اگر کارتن اصلی ظرفشویی خود را نگه داشته‌اید، می‌توانید از آن استفاده کنید. برای جابجایی راحت‌تر، از وسایل حمل و جابجایی چرخ دار به جای افراد استفاده کنید.

نحوه جابجایی ماشین ظرفشویی

حمل ماشین لباسشویی در اسباب‌کشی

در مورد ماشین لباسشویی و جابجایی آن در اسباب‌کشی نیز تنها توجه به چند نکته نیاز شما به شرکت‌های باربری را از بین خواهد برد:

۱. برق را قطع کنید.

مطمئنا تمام ماشین‌های لباسشویی به صورت دائمی به برق متصل هستند، برای قطع برق، کافی است آن را از پریز خارج کنید.

۲. محتویات آن را خالی کنید.

اگر در بخش مربوط به مواد شستشو ماده‌ای قرار دارد، باید آن را به طور کامل خالی کنید.

۳. ورودی و خروجی آب را قطع کنید.

ابتدا شیر اّبی که به ماشین متصل است را بسته و پس از آن شلنگ‌های ورودی و خروجی را قطع کنید. همچنین مطمئن شوید، آب به طور کامل از این قسمت‌ها خارج شده باشد.

۴. از کارتن ماشین لباسشویی برای بسته‌بندی استفاده کنید.

استفاده از کارتن اصلی وسایل باعث حفاظت بیشتر از آن‌ها در حین جابجایی می‌شود. همچنین درون آن یونولیت‌های وجود دارد که ماشین را محکم سر جای خود نگه می‌دارد.

۵. از پلاستیک حباب دار، فوم یا یونولیت استفاده کنید.

نکته دیگر استفاده از محصولاتی است که بتواند دور تا دور ماشین پیچیده و از آن در برابر ضربات احتمالی محافظت کند. فوم، یونولیت یا پلاستیک حباب دار تا حدودی این ویژگی را دارند.

۶. پیچ‌های حمل دستگاه را در جای خود نصب کنید.

در هنگام نصب اولیه ماشین لباسشویی پیچ‌هایی به همراه لنگر در قسمت پشتی آن قرار دارد، که باز می‌شود. این قطعات را برای حمل، دوباره باید سر جای خود محکم کنید. در غیر اینصورت جابجایی با مشکل روبه رو خواهد شد.

۷. ماشین لباسشویی را ایستاده حمل کنید.

نکته‌ای که برای حمل این وسیله وجود دارد، قرار دادن آن در مکان‌های است که به صورت ایستاده و محکم باشد. تکان‌های شدیدی باعث ایجاد مشکلات جدی در ماشین شما خواهد شد.

۸. از پنل برای بلند کردن استفاده نکنید.

برخی از افرادی که تجربه‌ای در زمینه جابجایی ندارند، برای حرکت دادن ماشین لباسشویی از پنلی که در قسمت جلوی آن قرار گرفته، استفاده می‌کنند. این کار باعث ایجاد آسیب‌های جدی به محصول خواهد شد.

۹. از تجهیزات حمل بار استفاده کنید

تجهیزاتی مانند چرخ حمل بار یا پایه‌هایی که مخصوص لوازم بزرگ در اسباب‌کشی استفاده می‌شود نیز می‌توانند در حمل ماشین لباسشویی به شما کمک کند.

بیشتر بخوانید: نحوه جابجایی یخچال هنگام اسباب کشی

استفاده از خدمات باربری بهتر است یا اسباب‌کشی شخصی؟

استفاده از خدمات باربری بهتر است یا اسباب‌کشی شخصی؟

مطمئنا خدمات باربری می‌توانند شرایط اسباب‌کشی را برای شما راحت‌تر کنند. اما انتخاب از میان هزاران شرکت باربری که این روز‌ها در فضای اینترنت دیده می‌شود، کمی مشکل است. بهتر است با توجه به تجربه اطرافیان یا با یک جستجو ساده کمپانی را پیدا کنید که بتواند با ایمن‌ترین روش‌ها حمل لوازم خانگی شما را انجام دهد. با این روش تنها کاری که شما باید انجام دهید، پرداخت هزینه به کارگران و شرکت باربری است. برخی از شرکت‌های باربری خدمات اضافه‌تری مانند بسته‌بندی لوازم را نیز با پرداخت هزینه بیشتر در اختیار شما قرار می‌دهند.

برخی از این شرکت‌ها برای لوازم خانگی‌تان بیمه‌ای را در قبال پرداخت هزینه بیشتر، در نظر می‌گیرند که ضمانتی برای محافظت بیشتر از لوازم شماست.

سخن پایانی

اسباب‌کشی راحت و بی‌دغدغه

افراد زیادی اسباب‌کشی را یک کار سخت و طاقت‌فرسا می‌دانند. برخی از وسایل در طول این پروسه ممکن است دچار آسیب‌های جبران‌ناپذیر شده و هزینه‌های بسیار بیشتر را در برداشته باشند. اما نکته‌ای که وجود دارد، انتخاب روش‌های اصولی اسباب‌کشی است. اگر بتوانید تمام نکات ایمنی مربوط به این کار را رعایت کنید، می‌توانید بدون نگرانی و آسیب رسیدن به لوازم منزلتان این مرحله را بگذرانید. برای جابجایی ایمن این وسایل می‌توانید از سرویس اسباب‌کشی اسنپ استفاده کنید.

نکاتی که عنوان شد، تنها مربوط به جابجایی ماشین لباسشویی و ظرفشویی بود که جزء مهمترین لوازم خانگی هستند. بقیه وسایل را نیز باید با همین دقت و البته با اصول مخصوص به خودشان جابجا کنید. شما برای جابجایی لوازم خود از چه روش‌هایی استفاده می‌کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *