نحوه جابجایی یخچال هنگام اسباب کشی

جابجایی یخچال در اسباب کشی

یخچال یکی از وسایل و لوازم اصلی خانه است. معمولا افرادی که درگیر جا‌به‌جایی و اسباب‌کشی هستند با مشکلاتی مانند روشن نشدن یخچال و صدمه وارد شدن به قسمت‌های مختلف آن رو به رو می‌شوند. نحوه جابجایی یخچال هنگام اسباب کشی بسیار مهم است. چرا که در کل وسیله‌ی حساسی است و نکاتی در مورد جابجایی آن وجود دارد که باید بدانید و آن‌ها را رعایت کنید تا در حمل یخچال در اسباب کشی مشکلی برای آن به وجود نیاید و آسیب نبیند.

پس اگر شما هم درگیر اسباب‌کشی هستید، بهتر است تا انتهای مطلب با ما همراه باشید و این نکات را در جابجایی یخچال بدانید و رعایت کنید.

«باربری اسباب کشی»

 

مهمترین نکات برای جابجایی یخچال در اسباب‌کشی

جابجایی و حمل یخچال در راه پله

قبل از هرچیزی باید بدانید که جابجایی یخچال مانند هر وسیله‌ی دیگری اصول خاص خود را دارد و باید مواردی در نظر گرفته و انجام شود تا فرآیند انتقال به بهترین شکل ممکن و بدون هیچگونه مشکلی انجام شود. شما باید به مواردی مانند ابعاد، وزن و نحوه‌ی بسته‌بندی دقت کنید. چرا که این موارد اهمیت بالایی دارند. همچنین بعد از انتقال یخچال به مکان جدید مواردی وجود دارد که در ادامه در مورد آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

قبل از این که شما بخواهید یخچال را جابجا کنید، ممکن است به این فکر باشید که نوع بسته‌بندی یخچال، حمل کردن و تکان دادن آن و همچنین عبور دادن از راه پله کار سختی است. تمام این موارد سبب می‌شود تا در درجه اول به این فکر کنید که انجام این کار و جابجایی یخچال در اسباب‌کشی را به افرادی بسپارید که تجربه و تخصص کافی دارند و حقیقتا تصمیم درستی نیز است.

اگر علاقمند هستید تا جابجایی راحتی داشته باشید، سرویس اسباب‌کشی اسنپ می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد. در هر صورت چه تصمیم داشته باشید تا خودتان این کار را انجام دهید یا این که به افراد دیگری بسپارید باید این موارد را رعایت کنید:

  • تخلیه یخچال: حتما تمام مواد غذایی و خوراکی را از یخچال خارج کنید.
  • خارج کردن قفسه‌ها: برای این که بتوانید یخچال را راحت‌تر تکان دهید و بسته‌بندی کنید، بهتر است تمام طبقات و قفسه‌ها را خارج کرده و جدا بسته‌بندی و جابجا کنید. البته اگر این کار برای شما سخت است، می‌توانید با یک چسب درب یخچال را ببندید تا در بین جابجایی باز نشود یا این که دور یخچال یک تسمه بپیچید. (مراقب باشید که تسمه را خیلی محکم نپیچید تا به رنگ یخچال آسیب وارد کند). اما حتما قبل از حرکت و تکان دادن مجددا چک کنید.
  • قطع برق چند ساعت زودتر: چند ساعت قبل از جابجایی، یخچال را از برق بکشید و اگر سیستم یخ‌ساز دارید حتما آن را جدا کنید.
  • تمیز کردن برفک‌ها: اگر یخچال شما برفک دارد، قبل از جابجایی برفک‌ها را کاملا تمیز کنید.
  • جابجایی یخچال به صورت ایستاده یا نیمه ایستاده: هنگام عبور دادن یخچال از راه‌پله یا مکان‌هایی شبیه به آن که فضای زیادی ندارد، سعی کنید آن را به صورت ایستاده یا نیمه‌ایستاده جابجا کنید. هرگز یخچال را نخوابانید، چرا که انجام این کار سبب می‌شود روغن موجود در کمپرسور یخچال به سمت لوله‌های خنک‌کننده برود و به آن‌ها وارد شده و در نهایت به یخچال صدمه وارد کند.
  • استفاده از چرخ دستی: اگر حمل یخچال در اسباب‌کشی، خصوصا در راه‌پله برایتان سخت است، می‌توانید از چرخ دستی استفاده کنید که کار شما را بسیار راحت می‌کند. چرا که به راحتی می‌تواند وزن یخچال را تحمل کند و فشار زیادی به شخصی که در حال جابجایی است وارد نمی‌شود.

حمل یخچال به کمک چرخ دستی

  • قرار‌گیری یخچال در جای ثابت زمان حرکت: زمانی که یخچال را از خانه خارج می‌کنید و می‌خواهید آن را درون وسیله‌ی نقلیه قرار دهید، در ابتدا جای آن را کاملا ثابت و محکم کرده و سپس برای این که زیاد تکان نخورد اطراف آن را با استفاده از مقوا یا وسایل ضربه گیر پر کنید و ببندید. اگر وسیله‌ی نقلیه شخصی ندارید، استفاده از سرویس وانت اسنپ، بهترین پیشنهاد برای شما است.
  • برای روشن کردن یخچال عجله نکنید: اگر در هنگام جابجایی یخچال در اسباب‌کشی مجبور شدید تا آن را به صورت افقی حمل کنید و انتقال دهید، بعد از این که یخچال را در جای ثابت قرار دادید تا ۲۴ ساعت روشن نکنید.
  • به یخچال خود فرصت ریکاوری بدهید: ممکن است بعد از جابجایی فکر کنید که یخچال شما دیگر به خوبی کار نمی‌کند و به خوبی سرد نمی‌کند. باید بگوییم که بعد از حمل یخچال در اسباب‌کشی حداقل ۳ روز طول می‌کشد تا یخچال به حالت ایده‌آل و سابق خود باز گردد.
  • در انتهای جابجایی، یخچال را چک کنید: بعد از جابجایی، بسته‌بندی را باز کنید و بدنه‌ی یخچال خود را بررسی کرده و مطمئن شوید که آسیبی به آن وارد نشده باشد. مهمترین نکته‌ای که باید رعایت کرد، این است که یخچال را به خوبی تراز کنید و ۲ تا ۳ ساعت بعد به برق نزنید.

۳ دلیل روشن نشدن یخچال بعد از جابجا شدن

گاهی اوقات پیش می‌آید که بعد از جابجایی یخچال در اسباب‌کشی، یخچال دیگر روشن نمی‌شود. معمولا اولین مشکلی که ممکن است رخ داده باشد این است که اتصال با منبع تامین برق قطع شده باشد. اگر یخچال شما به درستی و طبق اصول جابجا شده باشد، امکان ایجاد این مشکلات بسیار کم است. با این حال در ادامه برخی از دلایل دیگر را نیز بیان کرده‌ایم.

 

جدا شدن سیم‌های اصلی

اگر در زمان جابجایی و حمل یخچال در اسباب‌کشی سیم‌های اصلی مانند فاز، نول و … یا قطعاتی مانند اورلود و ترموستات جدا شده‌ یا به آن‌ها صدمه وارد گردد، می‌تواند از دلایل روشن نشدن یخچال باشد. پس حتما در این مواقع سیم‌کشی را با دقت بررسی کنید.

آسیب دیدن ترموستات

مشکل قطع شدن برق یخچال بعد از جابجایی

اگر ترموستات آسیب دیده باشد، موتور نمی‌تواند کار کند پس با این حساب یخچال روشن نخواهد شد. برای این که این مورد را چک کنید باید ورودی و خروجی ترموستات را به آرامی جدا کرده و یک اهم متر به آن وصل کنید. اگر ترموستات سالم باشد زمان وصل شدن کلید به آن عقربه به سمت صفر حرکت می‌کند و زمانی که آن را قطع کنید عقربه به سمت بی‌نهایت می‌رود. اگر عقربه به روش دیگری حرکت کرد ترموستات آسیب دیده و خراب شده‌است.

خرابی اورلود

ممکن است خرابی اورلود، نیز سبب شود تا یخچال روشن نشود. اگر اورلود آسیب دیده باشد، قطعا کمپرسور نیز روشن نخواهد شد. برای بررسی این مورد نیز باید دوشاخه یخچال را از پریز برق جدا کنید و با استفاده از یک اهم‌متر متصل بودن پلاتین‌های داخل اورلود را چک و بررسی کنید.

 

جابجایی یخچال به کمک سرویس اسباب‌کشی اسنپ

با توجه به مواردی که در طول این مقاله گفتیم، احتمالا متوجه شدید که جابجایی و حمل یخچال کار راحتی نیست و بهتر است برای این که خراب نشود یا آسیبی به آن وارد نشود از یک متخصص کمک بگیرید. خدمات اسباب‌کشی اسنپ می‌تواند همراه خوب و متخصصی برای شما در اسباب‌کشی باشد. با کمک این سرویس نه تنها خیالتان از بابت اسباب‌کشی راحت است بلکه مطمئن خواهید بود که صدمه‌ای به وسیله‌ی شما وارد نمی‌شود و جدا از آن از نظر اقتصادی نیز کاملا به صرفه است. همچنین خودتان می‌توانید بر روی فرآیند اسباب‌کشی نظارت داشته باشید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *