آشنایی با شرکت‌های هواپیمایی ایران (ایرلاین‌های ایرانی)

اولین ایرلاین‌های ایرانی حدود ۶۰ سال پیش روی کار آمدند و توانستند کشور ایران را در رده کشورهایی قرار دهند، که خدمات هواپیمایی در اختیار مسافران و شهروندان خود قرار می‌دهد. شرکت‌های هواپیمایی ایران در کیفیت‌ها، شرایط و ویژگی‌های خاصی تاسیس شده‌اند و با اینکه برخی از اصول اولیه آنها شبیه به یکدیگر است ولی به‌طور کلی تفاوت‌هایی میان این ایرلاین‌ها وجود دارد.

خطوط هوایی مختلفی از نیمه دولتی گرفته تا ۱۰۰درصد خصوصی در حال حاضر آماده‌ خدمت‌رسانی به مسافران هستند. در ضمن برخی از ایرلاین‌های ایران تنها ارائه‌دهنده خدمات پرواز داخلی و برخی دیگر پرواز خارجی هستند البته در این میان ایرلاین‌هایی وجود دارند که هم پروازهای داخلی و هم پروازهای خارجی را مدیریت می‌کنند. در ادامه لیستی از این ایرلاین‌های ایرانی را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

شرکت هواپیمایی ماهان

ماهان ایر یکی از با کیفیت‌ترین ایرلاین‌های ایرانی در حال حاضر یکی از معروف‌ترین و با کیفیت‌ترین شرکت‌های هواپیمایی ایران، ایرلاین ماهان است که از زمان روی کار آمدن خود تا به امروز توانسته پیشرفت‌های زیادی داشته باشد. در ضمن این شرکت هواپیمایی توانسته به بهترین رتبه‌ها در میان سایر ایرلاین‌ها دست پیدا کند.

ماهان در سال ۱۳۷۱ تاسیس شد و تا به امروز بهترین خدمات را در اختیار مسافران خود قرار داده است، از این‌رو یکی از محبوب‌های ایرلاین‌های ایران به حساب می‌آید.

ایرلاین نفت کارون

ایرلاین نفت کارون از قدیمی ترین ایرلاین‌های ایرانی یکی از قدیمی‌ترین و مجرب‌ترین شرکت‌های هواپیمایی ایران، ایرلاین نفت کارون است که در ابتدای روی کار آمدن خود تنها خدمات هوایی ارائه می‌داد و با گذر زمان به یک شرکت هواپیمایی مسافربری تبدیل شد. توجه داشته باشید نفت کارون پروازهای داخلی را مدیریت می‌کند. در ضمن این شرکت هواپیمایی از سال ۱۳۷۹ روی کار آمده و تا به امروز بهترین خدمات ویژه را برای پروازهای داخلی ارائه داده است.

شرکت هواپیمایی سپهران

ایرلاین سپهران؛ ایرلاین جدید ایرانی ایرلاین سپهران در واقع یکی از جدیدترین ایرلاین‌های ایران به حساب می‌آید که در طول مدت کم آغاز فعالیت خود توانسته به بهترین و چشم‌گیرترین پیشرفت‌ها دست پیدا کند. حتی سپهران در حال حاضر یکی از اصلی‌ترین شرکت‌های هواپیمایی ایران محسوب می‌شود.

این شرکت هواپیمایی که از سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را آغاز کرده است، توانسته بیشتر خدمات هوایی را در پروازهای داخلی و بین شهری ارائه دهد.

ایرلاین معراج

ایرلاین معراج؛ ایرلاینی آن تایم یکی از شرکت‌های هواپیمایی که توانسته بیشترین رضایت مسافران را به جلب کند، ایرلاین معراج است. این شرکت هواپیمایی همیشه به قول خود عمل کرده و پروازهای بدون تاخیری را برای مسافران رقم زده است. تاخیر کم پروازهای این ایرلاین نشان‌دهنده وقت شناس بودن معراج است.

شرکت هواپیمایی معراج در سال ۱۳۸۹ تاسیس شد و با اینکه زمان زیادی از تاسیس این ایرلاین نگذشته است ولی معراج توانسته به یکی از اصلی‌ترین ایرلاین‌های ایران تبدیل شود.

شرکت هواپیمایی آتا

شرکت هواپیمایی آتا؛ ایرلاینی قدیمی و با اعتبار در سال ۱۳۸۷ شرکت هواپیمایی آتا به عنوان شانزدهمین شرکت هواپیمایی ایران شروع به فعالیت کرد و توانست به یکی از بهترین ایرلاین‌های ایرانی تبدیل شود. این شرکت هواپیمایی نیز در مدت زمان کوتاهی به بالاترین دستاوردها دست یافت.

آتا علاوه بر پروازهای داخلی در چندین مسیر خارجی نیز پرواز می‌کند. به خاطر داشته باشید آتا از ناوگان هواپیمایی فوق پیشرفته‌ای برخوردار است و همین امر باعث ایمنی بیشتر این شرکت هواپیمایی شده، بنابراین مسافران با خیال آسوده می‌توانند در پروازهای این ایرلاین حضور پیدا کنند.

ایرلاین ساها

شرکت هواپیمایی ساها در رده قدیمی ترین ایرلاین‌های ایرانی ساها از سال ۱۳۶۹ شروع به فعالیت کرده و جزء قدیمی‌ترین شرکت‌های هواپیمایی ایران محسوب می‌شود. در ابتدای روی کار آمدن این ایرلاین، ساها برای دستیابی به اهداف نظامی فعالیت خود را شروع کرد و سپس خدمات مسافربری خود را به راه انداخت. ساها خدمات عادی در حمل و نقل مسافران ارائه می‌دهد.

با اینکه سال‌های زیادی از شروع فعالیت ساها گذشته است ولی این ایرلاین بیشتر به ۴ مسیر داخلی پرواز می‌کند که در ادامه این ۴ مسیر را نام می‌بریم. بدین‌ترتیب مبدا تمام سفرهای ساها از فرودگاه مهرآباد تهران خواهد بود.

  • کیش
  • مشهد
  • شیراز
  • عسلویه

شرکت هواپیمایی قشم

قشم ایر یکی از ایرلاین‌های ایرانی ایرلاین قشم در سال ۱۳۷۲ تاسیس شد و تا به امروز توانسته به یکی از مدرن‌ترین و به‌روزترین شرکت‌های هواپیمایی ایران تبدیل شود. قشم طی مدت زمان طولانی توانست به دستاوردهای خوبی دست پیدا کند و به سمت پیشرفت‌های چشم‌گیر قدم بردارد.

برای مثال در سال ۱۳۷۹ هواپیماهای ناوگان قشم به ۷ هواپیما رسید، در نتیجه قشم توانست کمی پیشرفت کند. نام اولیه این شرکت هواپیمایی فراز قشم بود که بعد از مدیریت وزارت نفت به قشم ایر تغییر کرد. می‌توان گفت ایرلاین قشم در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین، مشهورترین و بهترین شرکت‌های هواپیمایی ایران به حساب می‌آید.

ایرلاین تابان

شرکت هواپیمایی تابان؛ ایرلاینی تازه تاسیس شرکت هواپیمایی تابان یکی از شرکت‌های تازه تاسیس است که از سال ۱۳۸۵ فعالیت خود را آغاز کرده و هم پروازهای داخلی و هم پروازهای خارجی را مدیریت می‌کند. تنها مبدا این ایرلاین فرودگاه مهرآباد تهران نیست بلکه از فرودگاه‌های مشهد و اصفهان نیز خدمات خوبی در اختیار مسافران قرار می‌دهد.

همچنین هواپیمایی تابان در فرودگاه امام خمینی نیز دارای دفتر خدمات است و به چند کشور نام برده شده در زیر بهترین پروازها را ارائه می‌دهد. در واقع مقاصد خارجی ایرلاین تابان محدود ولی با کیفیت خواهند بود.

  • عراق
  • پاکستان
  • روسیه
  • ترکیه
  • گرجستان
  • ارمنستان

شرکت هواپیمایی کیش ایر

ایرلاین کیش ایر از بهترین ایرلاین‌های ایرانی شرکت ایرلاین کیش ایر در سال ۱۳۷۰ برای رفع مشکلات مربوط به جابه‌جایی از جزیره کیش تاسیس شد و سپس به سایر مناطق نیز پرواز کرد. از آنجایی که مسافران این جزیره به طور دائم در حال افزایش هستند، این شرکت ایرلاین ایرانی توانست به پیشرفت و درآمد خوبی دست پیدا کند.

ناگفته نماند کیش ایر در حال حاضر نه تنها پروازهای جزیره کیش را به خوبی انجام می‌دهد، بلکه برخی از مسیرهای خارجی را نیز مدیریت می‌کند. با توجه به اینکه کیش ایر استانداردهای قابل قبول ایرلاین‌های ایرانی را رعایت می‌کند، می‌توان این شرکت هواپیمایی را یکی از بهترین ایرلاین‌های ایران در نظر گرفت.

ایرلاین کاسپین

ایرلاین کاسپین؛ یکی از مهمترین ایرلاین‌های ایرانی از سال ۱۳۷۲ شرکت هواپیمایی کاسپین برای توسعه پیشرفت در زمینه پروازهای داخلی و خارجی روی کار آمد. در حال حاضر کاسپین بسیاری از مقاصد داخلی را مدیریت می‌کند و مسافران را در درون شهرهای داخلی جابه‌جا می‌کند. کاسپین در ابتدای فعالیت خود با نیروی هوایی ایران همکاری می‌کرد ولی با گذر زمان توانست به یکی از مهم‌ترین ایرلاین‌های ایرانی تبدیل شود و تعداد هواپیماهای خود را افزایش دهد.

شرکت هواپیمایی آسمان

هواپیماهای شرکت‌های هواپیمایی ایران آسمان در واقع یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های هواپیمایی است که از سال ۱۳۵۹ فعالیت خود را آغاز کرده و توانسته به یکی از مهم‌ترین ایرلاین‌های ایرانی تبدیل شود. ناوگان‌های هواپیمایی این شرکت ایرلاین مسئولیت پروازهای زیادی را برعهده دارد و در حال حاضر ۳۳ هواپیما در اختیار این شرکت ایرلاین فعالیت می‌کنند.

آسمان، بعد از همکاری ۴ شرکت هواپیمایی کوچک توانست فعالیت خود را به صورت جدی شروع کند و به ۵۳ پرواز داخلی و خارجی خدمات مسافربری ارائه دهد. می‌توان گفت آسمان سومین شرکت هواپیمایی ایران به حساب می‌آید.

شرکت هواپیمایی ایران ایر (هما)

ایران ایر یکی از بهترین شرکت‌های هواپیمایی ایران شرکت هواپیمایی ایران ایر در واقع اولین شرکت هواپیمایی ایرانی است که در سال ۱۳۴۰ تاسیس شد. این شرکت بهترین پروازهای بین‌المللی را مدیریت می‌کند و برای اولین بار توسط برخی از تاجران و بازرگانان ایرانی روی کار آمد. در ابتدای سال‌های فعالیت خود ایران ایر تنها بر روی جابه‌جایی مسافران داخلی تمرکز داشت و سپس برای پروازهای خارجی نیز دست به کار شد.

شرکت هواپیمایی زاگرس

زاگرس از بهترین ایرلاین های ایرانی زاگرس نیز یکی از شرکت‌های هواپیمایی ایران است که فعالیت خود را از سال ۱۳۸۶ شروع کرد و برای اولین بار توانست ۲ فروند را وارد کند. این ایرلاین ایرانی در منطقه آزاد اروند ثبت شد و در ادامه مسیر کاری خود توانست اولین پروازهای بین‌المللی خود را در مسیر تهران دمشق راه‌اندازی کند. این شرکت هواپیمایی در حال حاضر دارای ۲۰ فروند هواپیما است.

شرکت هواپیمایی وارش

خدمه پرواز وارش از بهترین ایرلاین های ایرانی اولین پرواز این شرکت هواپیمایی در سال ۱۳۹۷ انجام شد که از فرودگاه مهرآباد به فرودگاه دشت ناز ساری صورت گرفت. در ادامه مسیر فعالیت خود، وارش به سایر شهرها همانند بوشهر، ساری، کیش، مشهد و تهران نیز پروازهایی را مدیریت کرد و توانست به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کند.

شرکت هواپیمایی ایران ایرتور

ایران ایرتور یکی از بهترین شرکت های هواپیمایی ایرانی ایران ایرتور نیز یکی از بهترین شرکت‌های هواپیمایی است که در طول مدت زمان کوتاه فعالیت خود توانست به پیشرفت‌های چشم‌گیری دست پیدا کند و نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد. ایران ایرتور دارای چندین هواپیما قوی و با کیفیت است که انواع مسیرهای داخلی را پشتیبانی می‌کنند.

شرکت هواپیمایی پویا

پویا از بهترین ایرلاین های ایرانی شرکت هواپیمایی پویا به منظور توسعه حمل و نقل و برای ارائه بهتر خدمات جابه‌جایی کالا روی کار آمد ولی با گذر زمان توانست به اهداف بالاتری دست پیدا کند. ایرلاین پویا یکی از جوان‌ترین شرکت‌ های هواپیمایی ایران است که تا به امروز توانسته خاطرات شیرینی برای مسافران خود تداعی کند و رضایت بسیاری از مسافران را جلب کرده است.

کدام شرکت هواپیمایی بهتر است؟

با بررسی خصوصیات و ویژگی‌های شرکت‌های هواپیمایی ایران متوجه می‌شوید که هر یک از ایرلاین‌های ایرانی خدمات ویژه‌ای ارائه می‌دهند که شاید سایر شرکت‌های هواپیمایی از پس آن برنیایند. بدین‌ترتیب با توجه به هدف و مقصدی که برای سفر خود انتخاب کرده‌اید، می‌توانید یکی از بهترین ایرلاین‌ها را برای خود در نظر بگیرید.

نگران نباشید شرایط و ضوابط خرید بلیط و سوار شدن به هواپیماهای بیشتر این شرکت‌های هواپیمایی مشابه یکدیگر است و فرق چندانی میان نوع سرویس‌دهی و خدمات آنها وجود ندارد. ولی به هر حال قبل از انتخاب و قطعی کردن بلیط سفر خود سعی کنید بهترین ایرلاین را با توجه به سلیقه خود در نظر بگیرید. شما می‌توانید برای خرید بلیط هواپیما، از سرویس بلیت سفر اسنپ اقدام کنید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *