طرز تهیه وافل خانگی با حداقل امکانات

طرز تهیه وافل خانگی با طعمی بی‌نظیر

وافل یکی از انواع دسرهای خوشمزه است که معمولا همراه با میوه، خامه، عسل، بستنی و… سرو می‌شود. این شیرینی خوشمزه و پرطرف‌دار می‌تواند به‌عنوان یک جایگزین برای صبحانه باشد، خصوصا برای کودکانی که علاقه‌مند به خوردن صبحانه نیستند.

در این مقاله قرار است به طرز تهیه وافل به روش‌های مختلف بپردازیم؛ بنابراین اگر شما نیز دوست دارید تا یاد بگیرید که چطور در خانه این دسر را درست کنید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

مواد لازم برای تهیه وافل خانگی و خوشمزه

مواد لازم برای درست‌کردن وافل

معمولا تمام مواد اولیه برای درست‌کردن وافل به‌راحتی در دسترس هستند و می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید. در جدول زیر مواد اولیه برای تهیه این دسر قید شده است. این میزان از مواد اولیه برای درست‌کردن وافل به تعداد ۴ نفر است. اگر خواستید تا آن را برای نفرات بیشتری تهیه کنید، خودتان می‌توانید مقادیر را تغییر دهید.

مقدار موردنیاز مواد اولیه
۴ قاشق غذاخوری آرد
۲ قاشق غذاخوری بیکینگ‌پودر
۲ عدد تخم‌مرغ
۱.۵ لیوان شیر
۳/۱ لیوان کره
به میزان لازم وانیل

 

 

طرز تهیه وافل به‌صورت مرحله‌به‌مرحله

طرز تهیه وافل به‌صورت مرحله‌به‌مرحله

درست‌کردن وافل با استفاده از این آموزش بسیار راحت است و می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن آن را تهیه کنید. اگر یک‌بار طعم وافل خانگی را امتحان کنید، قطعا شیفته‌ی آن خواهید شد و علاقه‌مند می‌شوید تا مجددا آن را امتحان کنید.

  • مرحله‌ی اول: ازآنجایی‌که برای درست‌کردن وافل به دستگاه وافل‌ساز نیاز دارید، اولین قدم این است که دستگاه را به برق بزنید و اجازه دهید تا در مدت زمانی که مواد را آماده می‌کنید، گرم شود.
  • مرحله‌ی دوم: حالا یک‌کاسه‌ی بزرگ را انتخاب کنید و درون کاسه آرد، نمک، بیکینگ‌پودر و شکر بریزید و آن‌ها را به‌خوبی با یکدیگر مخلوط کنید.
  • مرحله‌ی سوم: برای درست‌کردن وافل باید سفیده و زرده‌ی تخم‌مرغ را از یکدیگر جدا کنید. بعدازاین که این کار را انجام دادید، هرکدام از آن‌ها را جداگانه هم بزنید.
  • مرحله‌ی چهارم: در این مرحله باید به زرده‌ی تخم‌مرغ هم زده؛ شیر، کره و وانیل را اضافه کنید. سپس مواد را به‌خوبی هم بزنید تا کاملا یکدست شود.
  • مرحله‌ی پنجم: مواد به‌دست‌آمده را به کاسه‌ی حاوی آرد اضافه کنید و مجددا هم بزنید. بعد از حدودا ۳ تا ۵ دقیقه هم زدن، سفیده‌ی تخم‌مرغ را نیز به مواد اضافه کنید و هم زدن را ادامه دهید تا حالت خمیری شکلی ایجاد شود.
  • مرحله‌ی ششم: مایه وافل شما آماده است. حالا باید با استفاده از یک قاشق مقداری از مایه را بردارید و درون دستگاه وافل‌ساز بریزید و درب آن را ببندید.
  • مرحله‌ی هفتم: بعد از گذشت مدت‌زمان ۲ تا ۳ دقیقه دسر شما آماده است و می‌توانید درب دستگاه را باز کنید و وافل را از درون آن خارج کنید.
  • مرحله‌ی هشتم: انجام این کار را تا تمام شدن تمام مایه انجام دهید. دقت کنید زمانی که رنگ وافل‌های شما به رنگ طلایی در آمد کاملا پخته‌اند.
  • مرحله‌ی نهم: وافل‌های شما آماده است و می‌توانید آن را با مواد مختلفی سرو کرده و نوش جان کنید.

 

طرز تهیه وافل با بستنی

طرز تهیه وافل با بستنی

درست‌کردن وافل بستنی دقیقا شبیه به درست‌کردن وافل ساده است و تمام مراحل را باید دقیقا مشابه به آنچه که گفتیم تکرار کرده و انجام دهید. در پایان زمانی که وافل‌های شما آماده شد، می‌توانید از بستنی اسکوپی در طعم دلخواه خود استفاده کنید و روی آن قرار دهید. وافل بستنی شما آماده است و می‌توانید آن را نوش جان کنید.

 

طرز تهیه وافل نوتلا

طرز تهیه وافل با نوتلا

وافل نوتلا یکی از انواع وافل‌هایی است که در بین افراد محبوبیت زیادی دارد. برای درست‌کردن وافل نوتلا دو روش پیش رو دارید.

روش اول: می‌توانید وافل را مطابق با روشی که گفتیم به طور ساده تهیه کنید و از نوتلا برای تزیین آن استفاده کرده و در زمان سرو نیز از نوتلا در کنار آن استفاده کنید.

روش دوم: در روش دوم می‌توانید از نوتلا در مواد اولیه استفاده کنید و زمانی که تمام مواد را با یکدیگر مخلوط کردید، نوتلا را اضافه کنید و با مواد به هم بزنید. سپس مایه وافل را در دستگاه وافل‌ساز قرار دهید و بگذارید تا آماده شود. در نهایت اگر دوست داشته باشید می‌توانید مجددا از نوتلا به همراه توت‌فرنگی در سرو استفاده کنید.

طرز تهیه وافل موز

وافل موزی

درست‌کردن وافل موز نیز مشابه با روش‌های دیگری است که در این مقاله گفتیم و تنها کاری که باید انجام دهید این است که از موز و اگر دوست داشته باشید عسل در سرو این دسر خوشمزه استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید از انواع سس‌های میوه یا شکلاتی در کنار این دسر استفاده کنید.

 

طرز تهیه وافل بدون دستگاه

درست‌کردن وافل بدون دستگاه

درست‌کردن وافل بدون استفاده از دستگاه وافل‌ساز نیز امکان‌پذیر است و هیچ تفاوتی با روشی که در بالا گفتیم، ندارد.

  • مرحله‌ی اول: برای انجام این کار مواد آن را مطابق با روش‌های بالا تهیه کنید. سپس مواد را با استفاده از ملاقه بردارید و درون تابه بریزید.
  • مرحله‌ی دوم: بهتر است تا از تابه نچسب استفاده کنید. سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا مواد شروع به پخت کند. برای این که وافل شما بهتر بپزد، سعی کنید که مواد را به‌صورت لایه‌های نازک اضافه کنید.
  • مرحله‌ی سوم: در نهایت درب تابه را ببندید و بعد از گذشت حدودا یک دقیقه وافل را برگردانید تا سمت دیگر آن طلایی و پخته شود.

 

سفارش آنلاین انواع وافل از اسنپ

همان‌طور که در این مقاله خواندید طرز تهیه و درست‌کردن وافل بسیار ساده است و شما می‌توانید این دسر و شیرینی خوشمزه را بدون دستگاه وافل‌ساز درست کنید و از طعم و مزه‌ی خوبی که دارد، لذت ببرید.

همچنین شما می‌توانید از سوپرمارکت تحویل فوری اسنپ هرآنچه که نیاز دارید تا این دسر را با آن تهیه کنید، سفارش دهید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن در محل موردنظر تحویل بگیرید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *