این روزها سفر با اسنپ به جزء جدانشدنی زندگی روزمرهی ما تبدیل شده است و برای بسیاری از کاربران بخش عمدهای از زمانی که در سطح شهر در تردد هستند در سفرهای اسنپی میگذرد. کیفیت ارتباط میان مسافر و راننده در طول یک سفر میتواند برای هر دو تجربهی خوشایندی رقم بزند و این بخش از زندگی ما که در ترافیک و شلوغی خیابانها سپری میشود را آسوده و لذتبخش کند.
ما در اسنپ در تلاشیم با امکاناتی که به واسطهی تکنولوژی فراهم میکنیم تجربهی هر دو گروه کاربران را از سفر اسنپی باکیفیتتر و آسودهتر کنیم. تمامی امکاناتی که در اختیار کاربران مسافر قرار داده شده، از جمله گزینههای سفر که اجازهی ایجاد تغییر در مقصد، ثبت زمان توقف، ثبت مقصد دوم را میدهد و همچین شیوههای متفاوت پرداخت و امکان لغو سفر مواردی هستند که به مسافران این امکان را میدهند با صرف کمترین وقت و زمان ممکن سفر دلخواهشان را تا مقصد داشته باشند.
اما برای استفاده از تمامی این امکاناتی که در اختیار مسافران قرار داده شده تا بتوانند سفر اسنپی مطلوبی داشته باشند، در نظر گرفتن حقوق کاربران راننده که اصل و اساس سفرهای اسنپی هستند از اهمیت بسیاری برخوردار است. بیایید با رعایت مواردی ساده و کوچک تجربهی سفر را برای همسفرمان هم لذتبخش کنیم.
لغو غیرضروری سفر پس از رسیدن راننده
لغو سفر گاهی اجتنابناپذیر است و کاربران راننده و مسافر در مواردی ناچارند سفرهای اسنپی را به دلایل مختلف لغو کنند. به طور کلی اسنپ از هر دو گروه کاربرانش میخواهد، برای رعایت حقوق طرفین و جلوگیری از اتلاف وقت دیگران، تا حد ممکن از لغو غیرضروری پرهیز کنند. ممکن است پس از ثبت درخواست و قبول سفر از سوی یکی از رانندگان در محدوده، به دلایل مختلف از انجام سفر منصرف شویم. اما این را به خاطر داشته باشیم زمانی که کاربر راننده به مبدا رسیده و مدتی در انتظار مانده است، به این معناست که زمانی را صرف کرده تا مبدا ما را روی نقشه پیدا کند، مسیریابی را فعال کند، به سمت مبدا حرکت کند و پس از رسیدن به مبدا از طریق تماس تلفنی و یا پیام داخل اپلیکیشن ما را مطلع کند و منتظر بماند. در چنین حالتی راننده برای انجام سفر آماده است و ما به دلایل شخصی از انجام سفر منصرف شدهایم، وقت و هزینهی سوختی که کاربر راننده برای رساندن خود به مبدا صرف کرده است بخشی از سرمایهی شغلی اوست. برای کاهش لغوهای غیرضروری، پیش از ثبت درخواست از انجام سفر مطمئن شویم و برای شروع سفر آماده باشیم، مبدا خود را با دقت انتخاب کنیم، اگر از مبدا ثبت شده روی اپلیکیشن فاصله داریم، پیش از رسیدن راننده به سمت مبدا حرکت کنیم. متقابلا کاربران راننده نیز موظفند برای جلوگیری از اتلاف وقت کاربران مسافر فقط در صورتی درخواست را بپذیرند که آمادگی و تمایل انجام سفر را دارند و در صورتی که احتمال میدهند با تاخیر به مبدا میرسند کاربر مسافر را با تماس تلفنی یا چت داخل اپلیکیشن مطلع کنند.
تصمیمگیری دربارهی روش پرداخت پیش از شروع سفر
تلاش کنیم پیش از آغاز سفر نحوهی پرداخت هزینهی سفر را مشخص کنیم. اگر میخواهیم هزینهی سفر را نقدی پرداخت کنیم، حتما پیش از شروع سفر از داشتن پول نقد اطمینان حاصل کنیم یا در صورتی که نیاز به مراجعه به دستگاه خودپرداز داشتیم، زمان توقف را در اپلیکیشن ثبت کنیم چرا که هزینهی سفر بر مبنای زمان تخمینی فاصلهی مبدا تا مقصد بدون توقف محاسبه شده است. در صورتی که تمایل به پرداخت آنلاین داریم حتما چند دقیقه پیش از رسیدن به مقصد پرداخت را نهایی کنیم تا کاربر راننده بتواند به محض رساندن ما به مقصد اتمام سفر را در اپلیکیشن ثبت کند و برای قبول درخواستهای بعدی آماده شود.
هماهنگی با راننده پیش از ثبت تغییرات سفر در اپلیکیشن
از جمله امکانات موجود در اپلیکیشن اسنپ «گزینههای سفر» است که با استفاده از آن میتوانید حین سفر مقصدتان را تغییر دهید، توقف داشته باشید و مقصد دومی را به سفرتان اضافه کنید. همیشه پیش از ثبت این تغییرات در اپلیکیشن با کاربر راننده صحبت کنیم. کاربر راننده این حق را دارد که با تغییرات مورد نظر مسافر موافقت نکند. برای مثال ممکن است مقصد دوم شما از محلی که او در نظر داشته سفر به اتمام برسد فاصلهی زیادی داشته باشد یا زمان کافی برای توقف شما حین سفر و سپس رساندن شما به مقصد نداشته باشد. همیشه این را در نظر بگیریم که تمامی آنچه در ابتدا در اپلیکیشن ثبت میشود به نوعی قرار ابتدایی ما با کاربران راننده است و هر تغییری در این قرار باید با موافقت طرفین صورت بگیرد.
به پیامهای راننده در محیط چت داخل اپلیکیشن پاسخ دهیم
قابلیت چت داخل اپلیکیشن که برای تمام کاربران در دسترس است، بهترین راه ارتباطی شما پیش از آغاز سفر با کاربر راننده است. تلاش کنیم پس از قبول شدن درخواستمان توسط راننده تا رسیدن او به مبدا و سوار شدن همیشه نگاهی به بخش چت داخل اپلیکیشن بیندازیم و در صورتی که پیامی از راننده دریافت کردهایم آن را پاسخ دهیم تا راننده اطمینان داشته باشد که آمادهی سفر هستیم و در صورت لزوم هماهنگیهای پیش از سفر را انجام دهیم.
ثبت بازخورد و امتیازدهی در پایان سفر
در پایان هر سفر راننده و مسافر این فرصت را دارند که بر حسب تجربه سفر به یکدیگر امتیاز دهند. امتیازی که بدون نام در سامانه ثبت میشود اما تاثیرات مهمی در افزایش کیفیت سفرهای اسنپ دارد. اسنپ از همان روزهای اول به امتیازدهی اهمیت ویژهای میداد و به مرور تلاش کرد تا این سیستم را ارتقا دهد. در حال حاضر مسافران میتوانند به آسانی از ۱ تا ۵ به سفرشان امتیاز دهند. طیف امتیازها از عالی تا خیلی بد را شامل میشود و هر امتیازی میتواند در برگیرندهی نقاط ضعف و قوتی باشد که به صورت موردی در پایین ستارهها به آنها اشاره شده است. فرایند ثبت امتیاز و نوشتن نظر در اسنپ بسیار سریع و آسان است، به طوریکه شما میتوانید با اختصاص دادن تنها چند دقیقه از وقتتان این کار را انجام دهید.
اسنپ گاهی طرحهای تشویقی ویژهای را برای کاربران راننده فراهم میبیند که در این مسیر نیاز به بازخورد مسافران دارد. به طور مثال، اسنپ برای کاربران رانندهای که در تابستان ۱۴۰۲ کولر خودروی خود را روشن میکنند طرحی تشویقی در نظر گرفته است. کاربران راننده هر هفته، به شرط نداشتن بازخورد «عدم استفاده از کولر»، به ازای دریافت ۱۰ بازخورد مثبت استفاده از کولر در پایان سفر از کاربر مسافر، از پرداخت ۵۰ درصد کمیسیون سفرهای هفته بعد خود معاف میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید