در برابر کاربر راننده چه مسئولیتی داریم؟
این روزها سفر با اسنپ به جزء جدانشدنی زندگی روزمرهی ما تبدیل شده است و برای بسیاری از کاربران بخش عمدهای از زمانی که در سطح شهر در تردد هستند در سفرهای اسنپی میگذرد. کیفیت ارتباط میان مسافر و راننده در طول یک سفر میتواند برای هر دو تجربهی خوشایندی رقم بزند و این بخش از زندگی ما که در ترافیک و شلوغی خیابانها سپری میشود را آسوده و لذتبخش کند.
ما در اسنپ در تلاشیم با امکاناتی که به واسطهی تکنولوژی فراهم میکنیم تجربهی هر دو گروه کاربران را از سفر اسنپی باکیفیتتر و آسودهتر کنیم. تمامی امکاناتی که در اختیار کاربران مسافر قرار داده شده، از جمله گزینههای سفر که اجازهی ایجاد تغییر در مقصد، ثبت زمان توقف، ثبت مقصد دوم را میدهد و همچین شیوههای متفاوت پرداخت و امکان لغو سفر مواردی هستند که به مسافران این امکان را میدهند با صرف کمترین وقت و زمان ممکن سفر دلخواهشان را تا مقصد داشته باشند.
اما برای استفاده از تمامی این امکاناتی که در اختیار مسافران قرار داده شده تا بتوانند سفر اسنپی مطلوبی داشته باشند، در نظر گرفتن حقوق کاربران راننده که اصل و اساس سفرهای اسنپی هستند از اهمیت بسیاری برخوردار است. بیایید با رعایت مواردی ساده و کوچک تجربهی سفر را برای همسفرمان هم لذتبخش کنیم.
لغو غیرضروری سفر پس از رسیدن راننده
لغو سفر گاهی اجتنابناپذیر است و کاربران راننده و مسافر در مواردی ناچارند سفرهای اسنپی را به دلایل مختلف لغو کنند. به طور کلی اسنپ از هر دو گروه کاربرانش میخواهد، برای رعایت حقوق طرفین و جلوگیری از اتلاف وقت دیگران، تا حد ممکن از لغو غیرضروری پرهیز کنند. ممکن است پس از ثبت درخواست و قبول سفر از سوی یکی از رانندگان در محدوده، به دلایل مختلف از انجام سفر منصرف شویم. اما این را به خاطر داشته باشیم زمانی که کاربر راننده به مبدا رسیده و مدتی در انتظار مانده است، به این معناست که زمانی را صرف کرده تا مبدا ما را روی نقشه پیدا کند، مسیریابی را فعال کند، به سمت مبدا حرکت کند و پس از رسیدن به مبدا از طریق تماس تلفنی و یا پیام داخل اپلیکیشن ما را مطلع کند و منتظر بماند. در چنین حالتی راننده برای انجام سفر آماده است و ما به دلایل شخصی از انجام سفر منصرف شدهایم، وقت و هزینهی سوختی که کاربر راننده برای رساندن خود به مبدا صرف کرده است بخشی از سرمایهی شغلی اوست. برای کاهش لغوهای غیرضروری، پیش از ثبت درخواست از انجام سفر مطمئن شویم و برای شروع سفر آماده باشیم، مبدا خود را با دقت انتخاب کنیم، اگر از مبدا ثبت شده روی اپلیکیشن فاصله داریم، پیش از رسیدن راننده به سمت مبدا حرکت کنیم. متقابلا کاربران راننده نیز موظفند برای جلوگیری از اتلاف وقت کاربران مسافر فقط در صورتی درخواست را بپذیرند که آمادگی و تمایل انجام سفر را دارند و در صورتی که احتمال میدهند با تاخیر به مبدا میرسند کاربر مسافر را با تماس تلفنی یا چت داخل اپلیکیشن مطلع کنند.
ماسک بزنیم و موارد بهداشتی را رعایت کنیم
این روزها دیگر همهی ما میدانیم برای جلوگیری از انتقال و ابتلا به بیماری کرونا باید چه مواردی را رعایت کنیم. زدن ماسک مهمترین عامل پیشگیری از ابتلا و انتقال بیماری است. اسنپ بیش از یک سال پیش زمانی که هنوز زدن ماسک در اماکن عمومی اجباری نشده بود، برای اطمینان از سلامت هر دو گروه کاربران پوشیدن ماسک در سفرهای اسنپی را الزامی اعلام کرد. مفتخریم به همراهی شما که در این روزها در بیش از ۹۰ درصد سفرهای اسنپی با ماسک انجام میشود. همیشه پیش از سوار شدن به خودرو ماسک را به درستی روی صورت قرار دهیم و تا جای ممکن از پرداخت نقدی که امکان انتقال ویروس با جابهجایی اسکناس را دارد پرهیز کنیم و در صورت لزوم دستهایمان و دستگیرهی در را ضدعفونی کنیم.
تصمیمگیری دربارهی روش پرداخت پیش از شروع سفر
تلاش کنیم پیش از آغاز سفر نحوهی پرداخت هزینهی سفر را مشخص کنیم. اگر میخواهیم هزینهی سفر را نقدی پرداخت کنیم، حتما پیش از شروع سفر از داشتن پول نقد اطمینان حاصل کنیم یا در صورتی که نیاز به مراجعه به دستگاه خودپرداز داشتیم، زمان توقف را در اپلیکیشن ثبت کنیم چرا که هزینهی سفر بر مبنای زمان تخمینی فاصلهی مبدا تا مقصد بدون توقف محاسبه شده است. در صورتی که تمایل به پرداخت آنلاین داریم حتما چند دقیقه پیش از رسیدن به مقصد پرداخت را نهایی کنیم تا کاربر راننده بتواند به محض رساندن ما به مقصد اتمام سفر را در اپلیکیشن ثبت کند و برای قبول درخواستهای بعدی آماده شود.
هماهنگی با راننده پیش از ثبت تغییرات سفر در اپلیکیشن
از جمله امکانات موجود در اپلیکیشن اسنپ «گزینههای سفر» است که با استفاده از آن میتوانید حین سفر مقصدتان را تغییر دهید، توقف داشته باشید و مقصد دومی را به سفرتان اضافه کنید. همیشه پیش از ثبت این تغییرات در اپلیکیشن با کاربر راننده صحبت کنیم. کاربر راننده این حق را دارد که با تغییرات مورد نظر مسافر موافقت نکند. برای مثال ممکن است مقصد دوم شما از محلی که او در نظر داشته سفر به اتمام برسد فاصلهی زیادی داشته باشد یا زمان کافی برای توقف شما حین سفر و سپس رساندن شما به مقصد نداشته باشد. همیشه این را در نظر بگیریم که تمامی آنچه در ابتدا در اپلیکیشن ثبت میشود به نوعی قرار ابتدایی ما با کاربران راننده است و هر تغییری در این قرار باید با موافقت طرفین صورت بگیرد.
به پیامهای راننده در محیط چت داخل اپلیکیشن پاسخ دهیم
قابلیت چت داخل اپلیکیشن که برای تمام کاربران در دسترس است، بهترین راه ارتباطی شما پیش از آغاز سفر با کاربر راننده است. تلاش کنیم پس از قبول شدن درخواستمان توسط راننده تا رسیدن او به مبدا و سوار شدن همیشه نگاهی به بخش چت داخل اپلیکیشن بیندازیم و در صورتی که پیامی از راننده دریافت کردهایم آن را پاسخ دهیم تا راننده اطمینان داشته باشد که آمادهی سفر هستیم و در صورت لزوم هماهنگیهای پیش از سفر را انجام دهیم.
دیدگاهتان را بنویسید