مروری بر اقدامات اسنپ برای افراد دارای معلولیت

افراد دارای معلولیت

اسنپ از ابتدای فعالیت خود تاکنون اقدامات متعددی در حوزه‌‌ی افراد دارای معلولیت انجام داده است. این اقدامات در سه دسته‌‌ی معافیت از پرداخت کمیسیون کاربران راننده‌‌ی دارای معلولیت، دسترس‌پذیری اپلیکیشن و اختصاص طرح‌هایی برای افراد دارای معلولیت در بخش نیکوکاری اسنپ‌کلاب متمرکز می‌شود.

به گزارش سازمان بهداشت جهانی، ۱۶ درصد جمعیت کل جهان یا به عبارتی از هر شش نفر یک نفر دارای معلولیت است. به دلیل اهمیت افزایش کیفیت زندگی افراد دارای معلولیت در کشور، اسنپ از ابتدای فعالیتش تاکنون یکی از مهم‌ترین بخش‌های مسئولیت اجتماعی خود را حمایت از این گروه قرار داده است.

گزارش اقدامات اسنپ برای افراد دارای معلولیت را می‌توانید از اینجا بخوانید.

 

معافیت از پرداخت کمیسیون ویژه‌‌ی کاربران راننده‌ دارای معلولیت

اسنپ از ابتدای فعالیت خود طرح معافیتی‌ای را برای افراد دارای معلولیت و جانبازان کشور در نظر گرفته‌ است. در این طرح، کاربران راننده‌‌ی دارای کارت معلولیت بهزیستی که مدارک خود را به اسنپ ارائه داده‌اند، از پرداخت کمیسیون معاف هستند.

بیش از ۱۸هزار کاربر راننده‌‌ی دارای معلولیت در ناوگان اسنپ مشغول به کار هستند و این افراد بیش از ۳۱ میلیون سفر اسنپی داشته‌اند. ارزش معافیت از کمیسیون کاربران راننده‌‌‌ی دارای معلولیت در سال ۱۴۰۱ معادل ۶۲ میلیارد تومان بوده است.

دسترس‌پذیری اپلیکیشن اسنپ

اسنپ، با هدف ایجاد فرصت برابر برای همه، اپلیکیشن خود را برای افراد دارای معلولیت دستر‌س‌‌پذیر کرده است. امکاناتی که به اپلیکیشن اسنپ اضافه شده است، دسترسی کاربران مسافر و راننده‌ دارای معلولیت را تسهیل و فرصت حضور بیشتر در جامعه را برای آن‌ها فراهم می‌​کند. اسنپ‌ برای سه گروه ناشنوا/کم شنوا، نابینا/کم‌بینا و افراد دارای معلولیت حرکتی امکانات ویژه‌ای را در بخش سرویس خودرو در نظر گرفته‌ است.

از نیمه‌‌ی اول ۱۴۰۱ تا نیمه‌‌ی اول ۱۴۰۲ در مجموع ۱۲٬۵۳۳ کاربر راننده‌ و ۲۳٬۵۲۵ کاربر مسافر نوع معلولیت خود را در اپلیکیشن اسنپ ثبت کردند.

طرح‌های نیکوکاری اسنپ‌کلاب ویژه افراد دارای معلولیت

اسنپ با هدف تسهیل مشارکت کاربران در کمک به خیریه‌ها از فروردین ۱۴۰۰ بخش نیکوکاری را به باشگاه مشتریان اسنپ (اسنپ‌کلاب) اضافه کرد. کاربران می‌توانند به‌راحتی و بدون پرداخت هیچ مبلغی و تنها با امتیازهای اسنپ‌کلاب خود در طرح‌های نیکوکاری مشارکت کنند. اسنپ به ازای امتیازهای کاربران مبلغ مشخصی را در راستای هدف طرح به حساب خیریه واریز می‌کند.

در دو سالی که از راه‌اندازی بخش نیکوکاری‌کلاب می‌گذرد، چهار طرح از چهارده طرح این بخش به بهبود کیفیت زندگی و کمک به روند درمان افراد دارای معلولیت اختصاص داده شده است. این طرح‌ها شامل «طرح آموزش آنلاین منجر به اشتغال افراد دارای معلولیت» با همکاری خیریه‌‌ی رعد،‌ «طرح تجهیز مرکز دندانپزشکی ویژه‌‌ی افراد دارای معلولیت» با همکاری خیریه‌‌ی بهشت امام رضا (ع)، «طرح راه‌اندازی مرکز مشاوره‌‌ی شبانه‌روزی ویژه‌ی افراد دارای اتیسم» با همکاری انجمن اتیسم ایران و «طرح تامین تجهیزات توانبخشی و پزشکی ویژه‌‌ی کودکان دارای معلولیت» با همکاری خیریه‌‌ی بچه‌های آسمان می‌شود. در مجموع کاربران اسنپ ۴۰۱ هزار و ۶۶۹ مرتبه در این طرح‌ها مشارکت داشتند و اسنپ یک میلیارد و ۸۴۷ میلیون و ۲۵۸ هزار تومان به خیریه‌ها پرداخت کرده است.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *