نتایج طرح مشارکت در راه‌اندازی مرکز مشاوره‌ آنلاین افراد دارای اتیسم

مرکز مشاوره‌ی ویژه‌ی افراد دارای اتیسم

اسنپ با همکاری «انجمن اتیسم ایران» و همراهی شما در دهمین طرح نیکوکاری خود با عنوان «مرکز مشاوره‌ ویژه‌ی افراد دارای اتیسم» گامی دیگر برای بهبود کیفیت زندگی افراد دارای اتیسم برداشت.

کاربران در این طرح ۱۰۰,۰۰۰ مرتبه مشارکت داشتند و اسنپ در مجموع مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان برای پیشبرد این طرح پرداخت کرده است.

مرکز مشاوره‌ی آنلاین ویژه‌ی افراد دارای اتیسم (هات لاین)

اتیسم اختلالی است که از زمان تشخیص تا پایان عمر همراه فرد می‌ماند. دلایل متعددی وجود دارد که می‌تواند فرد دارای اتیسم را در هر ساعتی از شبانه‌روز دچار به‌هم‌ریختگی کند؛ عواملی مانند صدای ناهنجار، تغییر فصل، هوای نامطلوب، بی‌خوابی، چالش با اعضای خانواده، بلوغ و غیره.

در این طرح نیکوکاری با همکاری شما هزینه‌‌های توسعه راه‌​اندازی واحد مشاوره‌ی آنلاین اتیسم تامین شد؛ با راه‌اندازی این مرکز، خانواده‌های فرد دارای اتیسم می‌توانند از خدمات مشاوره‌‌ی تخصصی به صورت آنلاین بهره‌مند شوند.

ظرف تنها یک ماه از آغاز به کار مرکز مشاوره‌ ویژه‌ی افراد دارای اتیسم، ۵۲۳ تماس با این مرکز برقرار شده است؛ این تعداد تماس در واقع تعداد دغدغه‌های حل شده، تعداد چالش‌های رفع شده و تعداد خانواده‌هایی است که احساس تنهایی نکرده و با مشارکت اسنپ و شما کاربران عزیز همراهی کارشناسان این حوزه را در لحظه‌های سخت خود داشته‌اند.

اسنپ حامی اتیسم از گذشته تاکنون

علاوه بر طرح نیکوکاری «مرکز مشاوره‌ ویژه‌ی افراد دارای اتیسم»، تیم اسنپ در سال‌های گذشته نیز با هدف اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی جامعه در مورد اختلال اتیسم در قالب یک کمپین با عنوان «دنیای متفاوت من» با انجمن اتیسم ایران همکاری کرده است.

هدف از این کمپین فرهنگ‌سازی و افزایش آگاهی جامعه در مورد اختلال اتیسم بود تا همه‌ی افراد جامعه این پیام را که دنیای افراد دارای اتیسم از دنیای دیگران کاملا متفاوت است درک کنند.

علاوه بر این اسنپ با استفاده از شبکه‌های اجتماعی خود تلاش می‌کند تا کاربران مسافر و راننده را با دنیای متفاوت افراد دارای اتیسم آشنا کند و روش‌های تعامل مناسب را در برخورد با این افراد به کاربرانش آموزش دهد.

اتیسم؛ زندگی در دنیایی منحصر به فرد

اتیسم به عنوان یک اختلال، به دلیل وجود تنوع، گستردگی علائم و ویژگی‌های آن در افراد مختلف، به عنوان طیف شناخته می‌شود. این مفهوم طیف به معنای وجود یک مجموعه گسترده از ویژگی‌ها، نشانه‌ها و شدت‌ها است که در افراد مختلف ممکن است نمایان شود. اما به صورت کلی اتیسم یک اختلال رشدی و عصبی است که اغلب در سه سال اول زندگی آشکار می‌شود. این اختلال اثرهایی بر رشد طبیعی مغز و فرآیندهای پردازش اطلاعات دارد، که در نتیجه به تاثیر بر عملکرد افراد در زمینه‌های تعاملات اجتماعی، مهارت‌های ارتباطی و شناختی می‌انجامد. یکی از ویژگی‌های مهم افراد مبتلا به اتیسم مشکل در برقراری ارتباط است؛ در واقع اتیسم نحوه‌ی دید افراد به دنیا و تعامل با محیط را دستخوش تغییرات می‌کند. هرچند اتیسم به عنوان یک بیماری شناخته نمی‌شود و درمان قطعی برای آن وجود ندارد، اما افراد دارای اختلال اتیسم می‌توانند با کسب مهارت از طریق توانبخشی زندگی مستقلی داشته باشند.

در سال​‌های اخیر، اسنپ طرح​‌های نیکوکاری متنوعی را در راستای مسئولیت اجتماعی خود با مشارکت کاربران در باشگاه مشتریان (اسنپ ​کلاب) اجرا کرده است. پیش از این نیز طرح‌هایی مانند «تامین تجهیزات توانبخشی و پزشکی ویژه‌ی کودکان دارای معلولیت» و «حمایت از کودکان بی‌سرپناه» در اسنپ‌کلاب با استقبال گسترده‌ی کاربران روبه‌رو شده بود.

نیکوکاری اسنپ‌کلاب

اسنپ در بخش نیکوکاری باشگاه مشتریان اسنپ تلاش دارد با شناسایی طرح‌های موثر و پایدار مسئولیت اجتماعی در حل مشکلات جامعه یاری‌رسان باشد. خیریه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند طرح‌های پیشنهادی خود را به ایمیل مسئولیت اجتماعی شرکت اسنپ به آدرس csr.pr@snapp.cab ارسال کنند.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *