انواع وانت باربری؛ گزینه مناسب شما کدام است؟

انواع وانت باربری

سرویس وانت باربری یکی از بهترین خدماتی است که در مواقع جابه‌جایی بار به کارمان می‌آید. نوع وانت بار مناسب به حجم وسایل شما بستگی دارد. در این مقاله انواع وانت باربری و کاربردهای آن را به شما معرفی می‌کنیم تا بدانید موقع سفارش وانت باید کدام نوع را انتخاب کنید. با ما همراه باشید.

هنگام انتخاب وانت بار باید به چه عواملی دقت کنیم؟

۱. حجم بار

حجم وسایل و بار اولین معیاری است که در هنگام انتخاب وسیله باربری باید به آن توجه کنید. بدیهی است که هرچه حجم بار بیشتر باشد، باید خودروی بزرگ‌تری انتخاب کنید.

۲. وزن بار

قبل از درخواست وانت بار وزن بارتان را تخمین بزنید. اگر وزن بار شما کمتر از یک تن است، وانت بار سبک کرایه کنید و در صورتی که قرار است باری حدود ۲ تن را جابه‌جا کنید، باید وانت بار سنگین یا همان نیسان را انتخاب کنید.

۳. ارتفاع بار

معیار مهم بعدی ارتفاع بار است. ممکن است مسیر پیچ‌وخم‌ها و دست‌اندازهای زیادی داشته باشد و اگر ارتفاع بار با ارتفاع وانت هماهنگ نباشد، ممکن است بارهای شما واژگون شوند یا آسیب ببینند.

۴. نوع بار

قرار است وسایل منزل و اداره را جابه‌جا کنید یا وسایل صنعتی؟ برخی اقلام مانند انواع گل‌وگیاه به شرایط جوی حساس‌اند و باید با خودروی مسقف جابه‌جا شوند. گرچه قیمت درخواست وانت بارهای مسقف بیشتر است، ایمنی این خودروها هم به مراتب افزایش می‌یابد.

۵. مسافت

قرار است وانت بار درخواستی شما مسافت کوتاهی طی کند یا برای مسیرهای طولانی درخواست وانت بار داده‌اید؟ توجه به مسافت از این لحاظ مهم است که اگر قرار به پیمودن مسافت طولانی باشد، باید وانت بار مسقف کرایه کنید. ایمنی بار شما در طول مسیرهای طولانی با وانت بار مسقف تضمین می‌شود.

انواع وانت باربری

۱. وانت بار سبک

وانت بار سبک

وانت سبک یکی از کاربردی‌ترین وسایل نقلیه موجود برای جابه‌جایی بار است. منظور از وانت سبک آن دسته‌ای از وانت‌هاست که بارهای کمتر از ۱ تن (۱۰۰۰ کیلوگرم) را جابه‌جا می‌کنند. اگر قرار است وسایل کمی را جابه‌جا کنید که وزن آن‌ها به ۱ تن نمی‌رسد، درخواست وانت بار سبک انتخابی مناسب و به‌جاست است.

انواع وانت بارها سبک عبارت‌اند از:

  • وانت پراید؛
  • وانت پیکان؛
  • وانت آریسان؛
  • وانت مزدا.

ظرفیت وانت پراید و وانت پیکان حدود ۷۰۰ کیلوگرم، وانت آریسان حدود ۹۰۰ کیلوگرم و وانت مزدا یک تن است. یکی از مهم‌ترین مزایای درخواست وانت بار سبک، مقرون‌به‌صرفه‌بودن آن است. برای آشنایی بهتر شما و انتخاب مناسب‌تر نوع وانت بار سبک، در این جدول ابعاد هر کدام از وانت بارهای سبک را درج کرده‌ایم:

نوع وانت بار طول (بر حسب متر) عرض(بر حسب متر) ارتفاع(بر حسب متر)
وانت پراید ۱٫۵ ۱٫۳ ۱٫۴
وانت پیکان ۱٫۶ ۱٫۴ ۱٫۷
وانت آریسان ۱٫۷ ۱٫۵ ۱٫۶
وانت مزدا ۱٫۶ ۱٫۴ ۱٫۸

کاربرد وانت بار سبک

وانت سبک برای جابه‌جایی وسایل خانگی یا اداری کمتر از یک تن مناسب است. فرقی نمی‌کند برای حمل بارهای خانگی به وانت بار نیاز دارید یا بارهای اداری؛ بسته به وزن تخمینی بارتان وانت بار سبک مناسب را انتخاب کنید و برای رزرو آن درخواست بدهید.

۲. وانت بار سبک مسقف

وانت بار سبک مسقف

این نوع وانت سبک نوعی وسیله باربری سرپوشیده است. وانت مسقف به اتاقکی مجهز است که از بار شما در برابر شرایط جوی نامساعد مانند طوفان، باد و باران محافظت می‌کند. جنس سقف وانت ممکن است فلزی، چادری یا فایبرگلاس باشد. بسته به حجم بارتان می‌توانید برای درخواست پراید، پیکان و مزدای مسقف اقدام کنید.

کاربرد وانت بار سبک مسقف

این نوع وانت سبک بیشتر برای جابه‌جایی اقلامی مانند دسته‌گل یا خوراکی‌ها به کار می‌رود. اگر قرار است در شرایط جوی نامساعد بار را با وانت سبک جابه‌جا کنید یا قصد حمل اقلامی حساس مانند خوراکی دارید، بهتر است موقع درخواست وانت بار گزینه وانت سبک مسقف را انتخاب کنید. مسقف‌بودن وانت تضمین‌کننده سالم‌رسیدن بارهای موردنظر شماست.

۳. وانت بار سبک کفی‌دار

وانت بار سبک کفی‌دار

همان‌ طور که از نام این وانت سبک مشخص است، کفی مخصوصی دارد که فضای پشت وانت را به ۲ قسمت تقسیم می‌کند. البته فضای زیر کفی هم قابل‌استفاده است و اگر وسیله‌ای دارید که در این قسمت جا می‌شود می‌توانید از این فضا هم استفاده بهینه کنید.

کاربرد وانت سبک کفی‌دار

معمولا برای جابه‌جایی وسایلی مانند مبلمان، کابینت و یا میز و صندلی از این وسیله باربری سبک استفاده می‌شود، به همین دلیل به نام وانت مبلی هم معروف است. هدف از کفی‌دارکردن این وسیله بالابردن سطح اتفاع و بیشترکردن فضای پشت وانت است. در گذشته فقط پیکان‌ها کفی‌دار بود اما امروزه می‌بینیم که سایر وانت‌های سبک مانند پراید وانت، آریسان وانت و مزدا هم قابلیت کفی‌دارکردن دارند. کفی وانت بارهای سبک علاوه بر افزایش فضا، از شکستن پایه میز و مبل پیشگیری می‌کند.

۴. وانت بار سنگین

وانت بار سنگین

وانت سنگین به وانت‌هایی گفته می‌شود که بارهایی تا حدود ۲ تن (۲۰۰۰ کیلوگرم) را جابه‌جا می‌کنند. نیسان معروف‌ترین و کاربردی‌ترین وانت سنگین در ایران است. وانت سنگین به نام‌های کامیونت یا مینی‌بار هم شناخته می‌شود. نیسان هم به صورت ساده و هم مسقف دردسترس است. اگر قرار است بارهای حدود ۲ تن را در شرایط جوی نامساعد جابه‌جا کنید یا بارتان جزو بارهای حساس است، بهتر است از نیسان‌های مسقف استفاده کنید. ظرفیت نیسان چیزی حدود ۲برابر وانت بارهای سبک است و همین ویژگی باعث می‌شود کرایه حمل بار با این وانت سنگین بسیار بیشتر از وانت‌های سبک باشد.

کاربرد وانت بار سنگین

معمولا نیسان‌ها مخصوصا نیسان‌های مسقف برای این موارد کاربرد دارند:

  • جابه‌جایی وسایل اداری؛
  • اسباب‌کشی خانه‌های کوچک؛
  • جابه‌جایی وسایل حساس مانند پیانو و گاوصندوق.

اهمیت استفاده از خدمات باربری آنلاین

آیا می‌دانید امکان درخواست آنلاین وانت بار هم برایتان فراهم است؟ با استفاده از باربری آنلاین می‌توانید با چند کلیک و در عرض چند دقیقه وانت بار مدنظرتان را سفارش دهید و هزینه آن را آنلاین پرداخت کنید. فرقی نمی‌کند وسیله باربری موردنیاز شما وانت بار سبک است یا سنگین؛ با امکان درخواست وانت بار آنلاین انواع این خودروها در دسترس شماست.

مزایای درخواست وانت آنلاین عبارت‌اند از:

  • سریع و قابل‌اعتماد؛
  • قیمت‌گذاری شفاف؛
  • پشتیبانی تمام‌وقت؛
  • ارزان و مقرون‌به‌صرفه.

کلام پایانی

انتخاب وسیله باربری مناسب در هنگام جابه‌جایی بار یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید در نظر بگیرید. حجم، وزن و حساسیت حمل کالا عوامل تعیین‌کننده در زمینه انتخاب وانت بار مناسب محسوب می‌شوند. اگر قرار است بارهای کمتر از یک تن را جابه‌جا کنید می‌توانید از وانت بارهای سبک استفاده کنید و در صورتی که وزن بارتان بیشتر از یک تن است باید برای وانت بار سنگین درخواست بدهید.

تابه‌حال از خدمات وانت بار آنلاین استفاده کرده‌اید؟ لطفا نظرات و تجربیات ارزشمندتان را با ما و کاربران عزیزمان به اشتراک بگذارید.

 

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *