نکاتی برای سفر اقتصادی با قطار دور اروپا

سفر به اروپا با قطار

باورتان می‌شود که بتوانید با سفر اقتصادی با قطار بتوانید دور اروپا را ببینید و یک خاطره فراموش‌نشدنی برای خودتان بسازید. سفر کردن به اروپا و دیدن جاذبه‌های تاریخی خاص آن آرزوی افراد بسیاری است. اما همه دوستداران سفرهای تاریخی شانس این را ندارند که به اروپا سفر کنند و محدودیت بودجه مانع از این تجربه خاطره‌انگیز برای آن‌ها می‌شود.

اگر پس‌اندازی که برای سفر به اروپا دارید کم است و می‌خواهید بهترین سفر خودتان را به دور اروپا با قطار تجربه کنید، حتماً مواردی که در ادامه ارائه شده را برای تجربه یک سفر اقتصادی با قطار به این قاره سبز مد نظر داشته باشید.

 

۱) چک کردن برنامه‌ی حرکت قطار

خرید بلیط قطار فوری اولین موضوعی است که مسافران اروپا به سراغ آن می‌روند. چون کسانی که به تازگی با این تورها آشنا شده‌اند فقط به فکر شروع سفرشان هستند و درباره برنامه قطارها و… شناخت کافی ندارند. اما برای اینکه بتوانید بهترین تجربه سفرتان با قطار را موقع گشت و گذار دور اروپا رقم بزنید، لازم است که برنامه تور اروپا با قطار را بررسی کرده و شرایط توقف قطار بین شهرهای مختلف را به طور دقیق بشناسید.

چون بعضی مواقع فاصله بین کشورهای اروپایی روی نقشه تنها چند ساعت بیشتر نیست و همین موضوع می‌تواند برای رزرو توری که می‌تواند از فرانسه تا آلمان و از بلژیک یا لوکزامبورگ را طی کند وسوسه‌انگیز باشد. در صورتی که خرید بلیط تورهای مشابه این گزینه موجب می‌شود که مجبور به حضور ساعت‌های متوالی در قطار در حال حرکت باشید. بنابراین تمام زمان سفرتان در قطار می‌گذرد و نمی‌توانید از تماشای کشورهای مد نظرتان به اندازه کافی لذت ببرید.

برای اینکه بتوانید از سفرتان لذت ببرید و طبیعت و زیبایی‌های اروپا را تماشا کنید، حتماً به فاصله زمانی بین شهرهایی که در مسیرتان قرار دارند و توقف قطار در آن‌ها توجه داشته باشید.

۲) توجه به مسیر حرکت قطار

موقع رزرو بلیط قطار حتماً باید این موضوع را در نظر داشته باشید که آیا قطار قرار است در طول مسیر فقط خارج از شهر حرکت کند، یا اینکه مسیر حرکت قطار درون‌شهری است. در سفر با قطارهایی که بیرون شهر حرکت می‌کنند، شانس اینکه از مناظر دیدنی یا مسیرها بین‌راهی بازید کنید کمتر است.

اما وقتی قطار از درون شهرها و جاده‌های پرپیچ و خم پیش می‌رود و شهرها و کشورهای مختلف را برای رسیدن به مقصد پشت سر می‌گذارد، این شانس با شما همراه خواهد بود که از کشورهای مختلف اروپایی که در مسیرتان هستند دیدن کنید. در نتیجه سفری که با قطار به دور اروپا داشته‌اید پربارتر خواهد شد.

سفر به اروپا با قطار

۳) انتخاب مسیرهای جدید برای سفر

اغلب کسانی که قصد دارند به اروپا سفر کنند تنها به این موضوع توجه داند که، آیا قطار از داخل یا کنار شهرهای شناخته شده کشورهای اروپایی مانند برلین، پاریس و … عبور می‌کند با خیر. اگر چه تماشای این شهرها می‌تواند تجربه متفاوتی را برای گردشگران رقم بزند، اما دیدن شهرهای کمتر شناخته شده اروپایی و مسیرهای جدید هم خالی از لطف نیست.

گاهی مواقع در این مسیرها جاذبه‌هایی دیده می‌شود که کمتر کسی از آن‌ها خبر دارد. بنابراین با انتخاب مسیرهای جدید حرکت قطار می‌توانید شاهد کشف مکان‌های جدید و جاذبه‌های متفاوت اروپا باشید.

۴) تهیه بلیط قطار دور اروپا با تخفیف

بعضی از تورهای اروپا تنها امکان سفر با یک قطار را برای مسافران فراهم کرده و هزینه ثابتی را برای سفرهای دور اروپا دریافت می‌کنند. کسانی که با این قطارها همسفر می‌شوند به این موضوع توجه دارند و قبل از سفر، هزینه سفرشان را آماده می‌کنند.

اگر می‌خواهید سفری ارزان به دور اروپا تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم تخفیف‌های دوره‌ای که برای این تورها ارائه می‌شود را بررسی کرده و تور اروپای مد نظرتان را با قیمت پایین‌تری رزرو کنید.

سفر اقتصادی با قطار به اروپا

۵) سفر در روزهای خلوت سال

هر مقصد گردشگری در برخی از روزهای سال شلوغ است و در روزهای دیگر شاهد کمتر شدن تعداد مسافرانی که عازم آن مناطق هستند خواهید بود. در تورهای اروپا، دلیل این شلوغی شهرها می‌تواند نزدیک بودن به تعطیلاتی مانند کریسمس یا تعطیلات جاری سال باشد. همچنین در ایان تابستان و روزهای گرم سال نیز تعداد مسافرانی که وارد اروپا می‌شوند بیشتر از سایر مواقع است.

برای اینکه سفر اقتصادی به اروپا را تجربه کنید، بهتر است بازه‌هایی را برای سفرتان در نظر بگیرید که تعداد مسافران زیادی به سمت این قاره همیشه سبز حرکت نمی‌کنند. روزهای خوش آب و هوای پاییز و زمستان می‌تواند فرصت مناسبی برای کشف کردن این منطقه و بازدید از جاذبه‌های متفاوت اروپا باشد.

سخن پایانی

هر فردی با هدف خاصی سفرهای داخلی و خارجی خودش را انجام می‌دهد. اگر قصد دارید یک سفر تفریحی به اروپا داشته باشید و می‌خواهید با بودجه مناسب این کار را انجام دهید، پیشنهاد می‌کنیم سفر با قطار را مد نظر داشته باشید. اولین قدم از شروع این سفر بررسی شرایط بلیط اسنپ و مقایسه بلیط‌های قطاری است که به سوی مقاصد مد نظرتان حرکت می‌کنند.

در قدم بعدی می‌توانید بر اساس بودجه و برنامه‌ای که برای مسیر سفرتان دارید، یکی از بلیط های قطار ارائه شده را تهیه کرده و عازم اروپا شوید. دیدنی‌ها و جاذبه‌های اروپا در طول این مسیر به استقبالتان خواهند آمد و خاطرات خوشی را می‌توانید در طول سفر زمینی خودتان تجربه کنید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *