بهترین دمنوش های گیاهی درمانی و پرخاصیت

دمنوش‌های مختلف برای طبع‌های مختلف

دت‌هاست که دمنوش‌ها در دسته نوشیدنی‌های پرطرفدار قرار گرفته‌اند و در این بین، همه به دنبال بهترین دمنوش ‌های گیاهی هستند تا بتوانند آرامش را به خود هدیه و استرس را از خود دور کنند.
اولین و پرطرفدارترین دمنوش در کشور ایران، چای سیاه است که در کنار خواص درمانی، آرامش‌بخش است. همچنین چای سیاه در میان مردم ایران بسیار پرطرفدار محسوب می‌شود. این مطلب در مورد نوشیدنی‌ها و دمنوش‌های گیاهی، خواص آن‌ها و همین‌طور کاربرد درمانی آن‌ها بیشتر با شما صحبت می‌کند.

«سفارش آنلاین انواع نوشیدنی گرم»

 

دمنوش‌ها، معجزه‌گران شکست‌ناپذیر

دمنوش‌ها در اصل نوشیدنی‌های معطر و گیاهی هستند که به طور کلی خواص دارویی دارند و تهیه کردن آن‌ها سخت نیست. برای تهیه کردن یک دمنوش کافیست که برگ، ساقه یا ریشه گیاه را در آب جوش قرار دهید. حالا یک دمنوش گیاهی بی‌نظیر دارید؛ سپس باید دمنوش را روی حرارت بگذارید و اجازه دهید تا دم بکشد. دمنوش را همانند چای سیاه تهیه می‌کنند. اما ممکن است زمان آماده شدن آن کمی طولانی‌تر باشد.
خواص درمانی و عطر آن با در نظر گرفتن گیاهی که مورد استفاده قرار گرفته، متفاوت است و هرچه مدت زمان دم کشیدن دمنوش‌ها بیشتر باشد، عطر شدیدتری دارند. در میان دمنوش‌های مختلف، برخی از گیاهان طرفداران بیش‌تری دارند. ما در ادامه قصد داریم بهترین دمنوش های گیاهی را به شما معرفی کنیم.

دمنوش به‌لیمو

دمنوش جادویی به لیمو

اولین دمنوش از میان بهترین دمنوش های گیاهی، دمنوش به‌لیمو است. به‌لیمو عطر، طعم و خواص بی‌نظیری دارد؛ همچنین در کاهش اضطراب شما بسیار تاثیرگذار است. دمنوش به لیمو بدن شما را آرام و خوابی مفید و سراسر آرامش را برای شما فراهم می‌کند.
توصیه می‌کنیم که حتما ۲ ساعت پیش از خوابیدن، این دمنوش را نوش جان کنید. دمنوش به‌لیمو علاوه بر کم کردن اضطراب شما، ضد نفخ است و درد معده را نیز کاهش می‌دهد؛ همچنین سوخت‌و‌ساز و متابولیسم شما را افزایش می‌دهد و کمک می‌کند تا اگر از رژیم لاغری خاصی پیروی می‌کنید، با چربی‌سوزی بیشتر، پروسه لاغری را با سرعت بیشتری تجربه کنید.
این دمنوش را یک دمنوش عضله‌ساز نیز می‌شناسند، به همین دلیل توصیه می‌کنیم قبل از انجام فعالیت‌های ورزشی حتماً خود را به یک فنجان دمنوش به‌لیمو مهمان کنید.

دمنوش چای ترش

دمنوش سلامت چای ترش

اگر عاشق نوشیدنی‌ها، غذاها و خوراکی‌های ترش هستید، این دمنوش مخصوص شماست. البته چای ترش علاوه بر مزه ترش فوق‌العاده‌ای که دارد، خواص بی‌نظیری را نیز به شما هدیه می‌کند.
دمنوش چای ترش نه تنها در ایران، بلکه در سراسر جهان پرطرفدار است. این دمنوش کافئین ندارد و به همین دلیل آن را در گروه دمنوش‌ها قرار داده‌اند.
مزه و طعم ترشی دارد و کاهنده وزن و فشار خون است. همچنین متابولیسم بدن را بهبود می‌بخشد و التهاب دستگاه گوارش شما را درمان می‌کند؛ همچنین با مشکلات صفرا و کبد نیز به خوبی مبارزه خواهد کرد. همچنین دمنوش چای ترش علاوه بر کاهش فشارخون، چربی را نیز کاهش می‌دهد و کمک می‌کند تا شما از شر چربی خون خلاص شوید. در کنار تمام مواردی که گفتیم دمنوش چای ترش سرشار از ویتامین C، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان است؛ ضمن این‌که از جمله بهترین دمنوش ‌های گیاهی برای سلامتی بدن ما محسوب می‌شود.

دمنوش بادرنجبویه

دمنوش پرخاصیت بادرنجبویه

این دمنوش را به عنوان دمنوش تابستانی میشناسند و در فصول گرم سال به شدت مورد استفاده قرار می‍گیرد. عطر بی‌نظیری دارد و دقیقا شبیه به مرکبات است.
دمنوش بادرنجبویه که یکی از بهترین دمنوش‌ های گیاهی برای فصل تابستان به حساب می‌آید، به طور معمول مناسب فصول گرم سال است. آن را با عسل ترکیب می‌کنند تا طعم دل‌نشین و جذابی داشته باشد.
این دمنوش پرطرفدار است؛ چون به راحتی از مشکلات قلبی پیش‌گیری می‌کند، حافظه را ارتقا می‌بخشد و روحیه شما را تقویت می‌کند. آنتی‌اکسیدان زیادی دارد؛ به همین دلیل بدن شما را به راحتی سم‌زدایی خواهد کرد؛ ضمن این‌که به دلیل حضور پرقدرت آنتی‌اکسیدان‌ها به راحتی رادیکال‌های آزاد بدن شما را از بین می‌برد و بدن را سم‌زدایی خواهد کرد.
ناگفته نماند که از بروز بیماری‌های مختلف نیز جلوگیری می‌کند. نوشیدن دمنوش بادرنجبویه پوست شما را نیز تقویت می‌کند و با کشیدگی بیشتر سطح پوست، کمک می‌کند تا شما دیرتر با روند پیری روبرو باشید؛ به همین دلیل توصیه می‌کنیم که به هیچ عنوان از نوشیدن دمنوش بادرنجبویه غافل نشوید. دمنوشی که ضمن رفع عطش، دمای بدن را کاهش می‌دهد و بدن شما را به سرعت خنک می‌کند.

دمنوش دارچین

دمنوش معطر دارچین

دارچین از جمله ادویه‌جاتی است که حتی عطرش، انسان را وسوسه می‌کند. دمنوش دارچین در جهان بسیار پرمصرف و پرطرفدار است و در کنار عطر رایحه و طعم بی‌نظیرش، خواص بی‌شماری را برای شما فراهم می‌کند. طبیعت دارچین خشک و گرم است و کمک می‌کند تا شما به راحتی مشکلات گوارشی خود را و در مقابل رفع کنید و در برابر سرماخوردگی‌ها مقاوم باشید.
این دمنوش، یک دمنوش گیاهی که میل زنان را افزایش می‌دهد و به شدت در تحریک هورمون‌های جنسی موثر است؛ ضمن این‌که از آلزایمر پیش‌گیری می‌کند، حافظه را تقویت می‌کند؛ سوخت‌وساز، چربی‌سوزی و متابولیسم بدن را نیز افزایش می‌دهد؛ به همین دلیل برای کاهش وزن موثر است.
دارچین را یک درمان‌گر قطعی برای کم خونی، بروز درد طاقت ‌فرسای مفاصل و درمان مشکلات عفونی و قارچی می‌دانند؛ همچنین دارچین فشار خون شما را کنترل می‌کند، گردش خون را نیز بهبود می‌بخشد و در ادامه به راحتی خون شما را پاک‌سازی خواهد کرد.
مواد مقوی که در دارچین وجود دارند، حاوی کلسیم، منگنز، آهن و انواع ویتامین‌هاست. به همین دلیل یک نوشیدنی بسیار پرطرفدار محسوب می‌شود. دارچین طبع گرمی دارد و برای فصل پاییز بی‌نظیر است.
توصیه می‌کنیم که در مهمانی‌ها به میزبانان خود بگویید که از دمنوش دارچین یا ادویه دارچین در نوشیدنی‌ها و غذاهای خود استفاده کرده‌اید.
دارچین قادر است قند شما را بیش از اندازه کاهش دهد و اگر کسی با مشکل افت فشار یا افت قند خون رو به رو است، به هیچ عنوان نباید در مصرف دارچین زیاده‌روی کند.

دمنوش زنجبیل

دمنوش پرخاصیت زنجبیل

زنجبیل و دمنوش زنجبیل نیز در لیست بهترین دمنوش های گیاهی قرار دارد. این دمنوش پرمصرف و پرطرفدار است و برای درمان بیماری‌های بسیار زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ البته در مصرف گیاه زنجبیل، ادویه زنجبیل و دمنوش زنجبیل باید اندازه و حد اعتدال را نگه دارید.
اگر این گیاه را به اندازه مصرف کنید، برای شما بی‌خطر است. زنجبیل به راحتی می‌تواند جایگزین مسکن‌ها و آنتی بیوتیک‌ها باشد؛ خواص آن بی‌شمار و بسیار ارزشمند است.
زنجبیل می‌تواند بیماری‌های بسیار زیادی را درمان کند. دمنوش این گیاه برای مشکلات قلبی، سرطان، دیابت، درد معده، آلزایمر، عفونت‌ها و همین‌طور درد مفاصل مفید و موثر است؛ البته تنها خاصیت این دمنوش به این موارد محدود نمی‌شود و در کنار درمان بیماری‌ها، عطر و طعم بی‌نظیری نیز دارد. طبیعت زنجبیل به شدت گرم است؛ به همین دلیل قادر است به سرعت فشار خون شما را افزایش دهد. اگر با مشکل فشار خون بالا روبه‌رو هستید، توصیه می‌کنیم در مصرف زنجبیل محتاط باشید. \

دمنوش بهارنارنج

دمنوش بهاری بهارنارنج

عطر بهارنارنج برای همه ما آشناست. بدون شک دمنوش بهارنارنج نیز بی‌نظیر است، حس و حال خوبی را به شما می‌دهد و طعم دلچسبی دارد.
یک نوشیدنی به شدت پرخاصیت و پرطرفدار که انرژی و شادی شما را صد برابر می‌کند. نوش جان کردن یک فنجان از دمنوش بهارنارنج علاوه بر عطر و طعم فوق‌العاده‌ای که به شما می‌دهد، بی‌حالی و خستگی، بی‌خوابی و کسل بودن شما را نیز برطرف می‌کند و آرامش عمیقی را به روح و جسم شما خواهد داد.
این دمنوش برای تمام افراد مفید است. اشتها را زیاد و مغز و اعصاب را تقویت می‌کند. توصیه می‌کنیم در انتهای روز و بعد از انجام فعالیت‌های مختلف روزانه، برای این‌که خوابی آرام و پر از آرامش را تجربه کنید، حتماً یک فنجان دمنوش بهارنارنج بنوشید.

 

 

دمنوش نعناع

دمنوش خانگی نعنا

گیاه نعناع، گیاهی است که همه ما از کودکی آن را می‌شناسیم و به عنوان یکی از درمان‌های قطعی مشکلات معده همیشه در انواع گوناگون عرق نعناع، قرص نعنا یا نعنای خشک و پودر شده به کمک ما آمده است.
نعناع خواص بی‌شماری دارد و مصرف‌کنندگان در سراسر جهان زیاد هستند. دمنوش آن پرطرفدار است و در کافه‌ها نیز آن را سرو می‌کنند.
دمنوش نعناع عطری خوش و طعمی جذاب دارد و به طور معمول آن را با نبات مصرف می‌کنند. این کار موجب می‌شود تا این دمنوش طعم، عطر متفاوت و عجیبی داشته باشد. دمنوش نعنا را برای مشکلات سیستم گوارش، معده و کبد به شدت توصیه می‌کنند؛ همچنین استفاده مرتب از دمنوش نعنا کمک می‌کند تا شما بر سستی و ضعف بدن خود غلبه کنید. در سرماخوردگی خصوصاً برای کودکان کاربردی و مفید است و سیستم ایمنی بدن شما را به شدت تقویت می‌کند و بالا می‌برد.

دمنوش آویشن

 

دمنوش درمانی آویشن

آویشن از گذشته تا به امروز، به عنوان یک گیاه دارویی و کاربردی مورد استفاده قرار گرفته است. خاصیت اصلی آن، برطرف کردن سرماخوردگی است. اگر به سرماخوردگی و سرفه‌های شدید دچار شدید، حتماً روی دمنوش آویشن حساب کنید.
این دمنوش خلط‌آور است و درمانی سودمند و قطعی برای سرماخوردگی شما محسوب می‌شود؛ همچنین یکی از بهترین دمنوش‌ های گیاهی است، که سنگ‌های کلیه را نیز برطرف می‌کند.
فراموش نکنید که دمنوش آویشن ادرارآور است و موجب می‌شود سموم بدن شما به راحتی خارج شوند؛ همچنین پوست سر را تقویت می‌کند و بوی بد دهان را از نیز بین می‌برد. حضور همیشگی و مداوم آویشن سبب شده است که این گیاه به یکی از پرطرفدارترین گیاهان درمانی تبدیل شود.

دمنوش بابونه

دمنوش گل بابونه

دمنوش بابونه هم یکی از دمنوش‌های پرطرفدار است که همچنان مانند آویشن به دلیل خاصیت درمانی زیاد، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
بهترین زمان برای مصرف دمنوش بابونه، صبح ها بعد از بیدار شدن از خواب و قبل از صبحانه است. این دمنوش کمک می‌کند تا سوخت‌وساز بدن شما بالا برود و سیستم گوارشتان بهبود پیدا کند.
دمنوش بابونه را مناسب‌ترین دمنوش برای زمان صبح می‌دانند. این دمنوش سیستم ایمنی را تقویت و از مشکلات و بیماری‌های عفونی مانند سرماخوردگی جلوگیری می‌کند.
اگر آن را ناشتا مصرف کنید، ورم معده و همین‌طور درد و زخم معده را درمان می‌کند؛ همچنین دمنوش بابونه پوست سر و موها را تقویت می‌کند و دردهای قاعدگی بانوان را کاهش می‌دهد.
این دمنوش حتی برای درمان حساسیت‌های پوستی نیز موثر است؛ آنتی‌اکسیدان زیادی دارد و توصیه می‌کنیم که از تهیه و خوردن آن غافل نشوید.

دمنوش گل‌گاوزبان

دمنوش خوش‌رنگ گل‌گاوزبان

دمنوش گل‌گاوزبان در میان بهترین دمنوش های گیاهی، منحصر‌به‌فرد و ویژه است؛ چون آرامش زیادی را به شما می‌دهد.
این دمنوش رایحه مطبوع و عطر دل‌نشینی دارد و به شدت خوش‌رنگ است. گل‌گاوزبان برای کاهش اضطراب و استرس مفید و کاربردی است؛ حتی اگر مشکلات خواب دارید، می‌توانید روی این دمنوش حساب کنید.
برای بالا بردن میزان آرام‌بخشی این دمنوش می‌توانید آن را با گیاه سنبل‌الطیب نیز ترکیب کنید. ترکیب این دو گیاه با هم اثربخشی دمنوش گل‌گاوزبان را بیشتر می‌کند.
اگر فردی را می‌شناسید که مبتلا به تشنج و صرع است، دمنوش سنبل‌الطیب به او کمک می‌کند تا از این مشکل رها شوید و همچنین اسپاسم‌های عضلانی را حداقل برسانید؛ همچنین دمنوش گل‌گاوزبان فشار خون را پایین می‌آورد و اگر از سر درد رنج می‌برید، مسکنی قطعی برای درمان این مشکل شما به حساب می‌آید.

دمنوش اسطوخدوس

دمنوش چای اسطوخودوس

شکل گیاه اسطوخودوس شبیه به سنبله است و آن را بیشتر در طبیعت با رنگ بنفش و قهوه‌ای می‌شناسند؛ ظاهری بوته‌ای شکل دارد و برای سردردهای شدید و میگرنی بسیار نافع است. مسکنی عالی محسوب می‌شود و برای مشکلات تنفسی مانند آسم نیز آن را تجویز می‌کنند.
اسطوخودوس به شدت آرامش‌بخش است؛ به همین دلیل کمک می‌کند تا اضطراب و استرس، از شما دور شود. توصیه می‌کنیم قبل از خوابیدن برای تجربه یک خواب سراسر آرام، حتماً این دمنوش را نوش جان کنید.
طبع آن گرم و خشک است و البته طعمی کمی تلخ دارد؛ اما این تلخی شما را آزار نخواهد داد. این دمنوش بسیار مفید و پرطرفدار است و برای درمان آلرژی‌های فصلی، سرفه و تنظیم کردن ضربان قلب، یک معجزه‌گر به حساب می‌آید.

دمنوش‌ها، معجزه‌گران همیشه در دسترس

در این مطلب از بهترین دمنوش ‌های گیاهی گفتیم و خواص آن‌ها را در کنار تاثیرگذاری درمانی که دارند، برای شما شرح دادیم. این دمنوش‌ها همگی گیاهی و حاوی آنتوسیانین، فلاونوئید و آنتی‌اکسیدان‌های فراوانی هستند؛ به همین دلیل توصیه می‌کنیم که حتماً از این نوشیدنی‌ها استفاده کنید.
توصیه مهمی که در پایان برای شما داریم، این است که پیش از استفاده این دمنوش‌ها ،اگر از بیماری خاصی مانند دیابت، فشار خون و سرطان رنج می‌برید، حتما با پزشک خود مشورت کنید.
برخی از این دمنوش‌ها باعث افزایش فشار خون و برخی دیگر باعث افت شدید فشار خون شما می‌شوند. این بدان معناست که برخی از این دمنوش‌ها خواص داروهای شیمیایی را کم کرده و برخی دیگر این خواص را خنثی می‌کنند؛ ضمن این‌که برخی دیگر از دمنوش‌ها نیز قادر هستند تا خواص آن‌ها را تشدید کنند و خطر آفرین باشند.
پس توصیه اکید داریم که تحت هیچ شرایطی خودسرانه و بدون مشورت از این دمنوش‌ها استفاده نکنید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *