طرز تهیه آیس کافی خانگی، جنگ مدرنیته با گرما

آیس کافی

آیس کافی خانگی را بدون شک همان فردی اختراع کرد که عاشق قهوه بود اما طاقت گرمای آن در فصل سرما را نداشت. یک راه دررو تا از گرمای طاقت‌فرسا نجات پیدا کند اما همچنان به قهوه و متعلقات آن وفادار بماند. همان‌طور که از نام این نوشیدنی مشخص است ترکیبات اصلی قهوه و یخ هستند که با درنظرگرفتن مدل‌های مختلف آن از خامه، شکر، بیسکویت، شکلات و غیره برای تنوع در نوشیدنی نهایی استفاده خواهد شد. در ادامه با طرز تهیه ۵ نوع از این نوشیدنی با شما هستیم.

آیس کافی معمولی

آیس کافی معمولی

برای تهیه قهوه یخی خانگی و معمولی به مقداری خامه، قهوه، نصف قاشق‌چای‌خوری شکر یا در صورت تمایل یک حبه قند به همراه یخ نیاز خواهید داشت. این میزان برای یک نفر است. در قدم اول قهوه را غلیظ آماده کرده و بعد از دم کردن آن، مقداری خامه به آن بزنید. فراموش نکنید که به‌جای خامه می‌توانید از شیر هم استفاده کنید.

بعد از آن، مخلوط قهوه و خامه را با شکر ترکیب کرده و دقت کنید که میزان شکر به ذائقه شما بستگی دارد. به عبارتی می‌تواند کم یا زیاد انتخاب شود. اما ما به شما توصیه می‌کنیم که با شیرینی کمتر تهیه کنید. بعد از آن یک لیوان پر از یخ را آماده کرده و مواد را که خنک شده و حرارت خود را ازدست‌داده‌اند، بر روی لیوان یخ خالی کنید. نوشیدنی معمولی شما آماده شد، طعم لذت‌بخش و خنکی دارد؛ نوش جان!

 

 

آیس کافی محبوب شکلات

آیس کافی شکلات

برای تهیه این نوشیدنی خانگی با طعم شکلات، شما به چندتکه شکلات، خامه، قهوه و یخ نیاز خواهید داشت. برای شروع، قهوه را دم کنید. سپس قبل از اینکه قهوه حرارت خود را ازدست‌داده و سرد شود شکلات‌ها را به آن اضافه کنید. ۴ تا ۵ قطعه شکلات کافی خواهد بود. به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما شکلات موردعلاقه خود را استفاده کرده، تا طعم نهایی، موردپسند و دلخواه خودتان باشد. بعد از آن یک لیوان یخ را آماده کرده و قهوه شکلاتی را روی یخ‌ها بریزید. در نهایت به این مخلوط خنک، خوش طعم، شیرین و جذاب، خامه اضافه کرده و آن را نوش جان کنید.

 

 

آیس کافی معروف شیک

آیس کافی شیک

برای تهیه این نوشیدنی جذاب کافی است که از قهوه، میوه یخ‌زده به سلیقه خودتان مثلا زغال اخته، توت‌فرنگی یا تمشک، فندق، شربت کارامل یا شکلات و در آخر بستنی استفاده کنید. در ابتدا قهوه را دم‌کرده و بد نیست بدانیم که در این روش ما به یک‌چهارم لیوان قهوه نیاز داریم. یک‌هشتم از فنجان میوه یخ‌زده را با یک فنجان بستنی که البته بهتر است طعم وانیل داشته باشد، در کنار یک قاشق غذاخوری شربت شکلات یا کارامل به همراه فندق، با یکدیگر مخلوط کنید. پیشنهاد ما این است که برای تسریع کار و بهتر مخلوط شدن محتویات، از میکسر استفاده شود. میکسر به‌راحتی می‌تواند یک مایه قهوه یخی شیک یکدست را به شما تحویل دهد. در انتها مواد میکس شده را از ظرف مخلوط‌کن به لیوان سرو منتقل کرده و نوش جان کنید.

 

 

آیس کافی لوکس کانادایی

آیس کافی کانادایی

 

قهوه یخی کانادایی به‌شدت خوش طعم است و در بیشتر کافه‌ها سرو می‌شود. برای تهیه این نوشیدنی شما به شربت افرای کاملا خالص، قهوه به‌شدت غلیظ، یخ و خامه نیاز خواهید داشت. در قدم اول قهوه را به‌صورت غلیظ دم کنید. زمانی که قهوه هنوز حرارت دارد و داغ است، یک‌چهارم فنجان شربت افرا را به قهوه اضافه کنید. در ظرفی دیگر ۴ قاشق‌چای‌خوری از شربت افرا را با سه‌چهارم فنجان خامه مخلوط کرده و به‌خوبی هم بزنید. قهوه داغ مخلوط شده با شربت افرا را به روی ظرف یخ ریخته و بعد از آن سریعا شربت خامه و افرای مخلوط شده را به آن اضافه کنید. در نهایت نوشیدنی لوکس کانادایی شما آماده است، نوش جان!

 

 

آیس کافی تایلندی

آیس کافی تایلندی

برای تهیه این نوشیدنی خانگی تایلندی شما به ۴ قاشق چایخوری خامه غلیظ و سنگین همین‌طور یک قاشق چایخوری عصاره بادام، ۴ قاشق چایخوری شکر، ۲ عدد قاشق چایخوری هل آسیاب شده، یخ و قهوه نیاز خواهید داشت. قهوه‌ها را دم‌کرده و بعد از آن هل آسیاب شده با شکر و عصاره بادام را به‌خوبی با یکدیگر مخلوط کنید. بعد از اینکه قهوه دم کشید، آن را روی یخ ریخته، سپس عصاره بادام، شکر و هل را که با یکدیگر به‌خوبی ترکیب شده‌اند، به آن اضافه کنید. در نهایت روی آن را با خامه غلیظ و سنگین بپوشانید.

 

آیس کافی، یک راه فرار مطمئن از گرمای تابستان

تهیه آیس کافی اگر در منزل باشد آسان و بدون زحمت خواهد بود. پس نگران نباشید. تهیه این نوشیدنی زمان کمی را از شما خواهد گرفت و در نهایت یک نوشیدنی معجزه‌آسا و شگفت‌انگیز را برای شما به ارمغان می‌آورد. بدون شک همیشه در منزل قهوه، خامه، شربت شکلات یا فندق در دسترس ما نخواهد بود. به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما از سوپرمارکت تحویل فوری اسنپ کمک بگیرید تا در کوتاه‌ترین زمان یعنی حداکثر ۳۰ دقیقه، تمام مواد لازم را درب منزل به شما تحویل دهد. بعد از تحویل گرفتن مواد اولیه شما تنها به ۱۵ الی ۲۰ دقیقه زمان نیاز خواهید داشت تا خود را به یک قهوه یخی خانگی جذاب و خوش طعم دعوت کنید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *