نحوه درست‌کردن شیر موز به روش‌های مختلف

شیر موز یکی از نوشیدنی‌های جذاب و صد البته مقوی است که تقریبا همه‌ی افراد آن را دوست دارند و از طعم بی‌نظیر آن لذت می‌برند. این نوشیدنی به‌خصوص یک انتخاب جذاب برای فصل گرم تابستان است که می‌توانید آن را میل کنید و از طعمی که دارد، لذت ببرید.

حتی با اضافه‌کردن سایر مواد به شیر موز مانند بستنی یا انواع آجیل می‌توانید طعم جدیدتر و بهتری را تجربه کنید.

در این مقاله قرار است در مورد طرز تهیه شیر موز خانگی به روش‌های مختلف صحبت کنیم و به شما آموزش دهیم که چطور خودتان در خانه این نوشیدنی خوشمزه و پر‌خاصیت را تهیه و نوش جان کنید؛ بنابراین اگر شما هم دوست دارید تا این آموزش را یاد بگیرید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

طرز تهیه شیر موز مخصوص خانگی با آجیل

اگر بخواهید شیر موز را با موادی تهیه کنید که خاصیت بیشتری داشته باشد و یک مکمل غذایی فوق‌العاده نیز باشد، می‌توانید شیر موز را به همراه آجیل تهیه کنید.

این روش تهیه شیر موز بسیار خوشمزه است و جدا از آن برای سلامتی بدن نیز مفید است، چرا که ویتامین‌ها و مواد مغذی زیادی را به بدنتان می‌رساند. در جدول زیر مواد لازم برای تهیه شیر موز مخصوص با آجیل برای ۲ نفر قید شده است.

مواد لازم

مقدار مورد نیاز

موز

۲ عدد

شیر

۱.۵ پیمانه

شکر

به میزان لازم

گردوی خرد شده

۱ قاشق‌چای‌خوری

خلال بادام

۱ قاشق‌چای‌خوری

پودر نارگیل

۱ قاشق‌چای‌خوری

 

  • مرحله‌ی اول: برای تهیه این مدل شیر موز تنها کاری که باید انجام دهید، این است که موز‌ها را پوست بگیرید و سپس برش دهید.
  • مرحله‌ی دوم: موز را به همراه شیر درون مخلوط‌کن ریخته و برای چند دقیقه این دو را با یکدیگر مخلوط کنید.
  • مرحله‌ی سوم: سپس شکر به همراه آجیل‌ها را مجددا به مخلوط‌کن اضافه کرده و با شیرموز میکس کنید. بعد از گذشت ۲ دقیقه شیر موز مخصوص شما آماده است و می‌توانید آن را در لیوان مدنظر خود سرو کنید. اگر دوست دارید تا شیر موز شما غلیظ باشد، می‌توانید از موز بیشتری استفاده کنید.

طرز تهیه معجون شیر موز خوشمزه با خامه و شکلات

همان‌طور که در ابتدا گفتیم طرز تهیه شیر موز روش‌های متفاوتی دارد. اگر علاقه‌مند به امتحان کردن طعم‌های جدید و البته جذاب هستید، مخلوط شیر موز با خامه و شکلات نیز بسیار جذاب است و اگر یک‌بار آن را امتحان کنید، قطعا مجذوب آن خواهید شد و همیشه در بین انتخاب‌های شما خواهد بود. برای تهیه شیر موز با شکلات و خامه، می‌توانید از مواد زیر استفاده کنید.

مواد لازم

مقدار موردنیاز

موز

۲ عدد

شیر

۱.۵ پیمانه

خامه فرم گرفته شده

۲ قاشق غذاخوری

شکر

به میزان لازم

شکلات تخته‌ای

۱۵۰ گرم

گردوی خرد شده

به میزان لازم

  • مرحله‌ی اول: برای تهیه شیر موز با شکلات و خامه در اولین مرحله باید موز‌ها را خرد کنید و به همراه شیر و شکر درون مخلوط‌کن، بریزید. اگر دوست دارید تا شیر موز شما شیرین‌تر باشد، بهتر است تا از موز‌های رسیده‌تر استفاده کنید. این کار را تا جایی ادامه دهید تا این ترکیب به حالت پوره شود.
  • مرحله‌ی دوم: شکلات تخته‌ای را با پودر گردو به مخلوط‌کن اضافه کرده و مجددا به مدت ۲ دقیقه میکس کنید.
  • مرحله‌ی سوم: در آخرین مرحله، خامه را نیز به مواد درون مخلوط‌کن اضافه کرده و مجددا میکس کنید. راه فوق‌العاده برای این که شیر موز غلیظ‌تری داشته باشید این است که از خامه‌ی بیشتری استفاده کنید، البته این موضوع کاملا به خودتان بستگی دارد. همچنین اگر دوست داشته باشید می‌توانید از مغز پسته نیز استفاده کنید.

طرز تهیه شیر موز با ثعلب، به سبک ترکیه

احتمالا نام ثعلب را شنیده‌اید! ثعلب در واقع نوعی آرد سفید گیاهی است که در تهیه بستنی سنتی به‌عنوان ماده‌ی اصلی استفاده می‌شود. استفاده از ثعلب درون شیر موز سبب می‌شود تا شیرموز شما هم طعم بهتری داشته و قوام آن نیز بیشتر باشد.

اکثر شیرموز‌هایی که در بیرون از خانه میل می‌کنید و غلظت خوبی دارند با استفاده از ثعلب درست شده‌اند. موادی که در تهیه این نوع شیر موز استفاده می‌شود به‌راحتی قابل‌دسترس است و هزینه‌ی زیادی نیز ندارد.

مواد لازم

مقدار مورد نیاز

موز یخ‌زده

۲ عدد متوسط

شیر

۱.۵ پیمانه

بستنی وانیلی

۲ اسکوپ

ثعلب

نصف قاشق غذاخوری

  • مرحله‌ی اول: در این روش درست‌کردن شیر موز خانگی تنها کافی است تا شیر را به همراه موز داخل مخلوط‌کن بریزید و بگذارید تا چیزی در حدود ۲ تا ۳ دقیقه به‌خوبی با یکدیگر مخلوط شوند.
  • مرحله‌ی دوم: در دومین مرحله باید بستنی وانیلی را به همراه ثعلب به مواد داخل مخلوط‌کن اضافه کرده و میکس کنید. اما نباید بیشتر از یک دقیقه این کار را انجام دهید، چرا که ممکن است سبب آب شدن بستنی شود و در نهایت شیر موز شما رقیق خواهد شد. اگر دوست دارید تا طعم شیر موز شما شیرین‌تر باشد، می‌توانید مقداری شکر نیز به مواد داخل مخلوط‌کن اضافه کنید.

توجه: نکته‌ای که باید اضافه کرد این است که اگر در تهیه شیر موز به‌جای موز عادی از موز یخ‌زده استفاده کنید، غلظت شیر موز شما بیشتر خواهد شد. می‌توانید برای تزیین از خامه استفاده کنید.

طرز تهیه شیر موز بدون استفاده از مخلوط‌کن

بسیاری از افراد به دلیل این که در خانه مخلوط‌کن ندارند، فکر می‌کنند که نمی‌توانند شیر موز را آماده کنند.

اما باید گفت که‌این‌طور نیست و حتی بدون مخلوط‌کن نیز می‌توانید این نوشیدنی را در خانه درست کنید. برای انجام این کار تنها کافی است تا از موز‌هایی که له شده و خیلی رسیده‌اند، استفاده کنید.

پوست موز‌ها را بگیرید و با استفاده از چنگال آن‌ها را به‌خوبی له کنید. موز‌های له شده را داخل یک ظرف گود بریزید و به آن شیر اضافه کرده و با همزن دستی به‌خوبی مخلوط کنید. اگر دوست داشته باشید می‌توانید اندکی عسل نیز به آن اضافه کنید. شیر موز شما به همین سادگی آماده است.

طرز تهیه شیر موز به همراه بستنی

برخی از افراد علاقه‌مند هستند تا طعم شیر موز را در کنار بستنی امتحان کنند و لذت ببرند.

برای درست‌کردن شیر موز به همراه بستنی، تنها کاری که باید انجام دهید این است که طبق همان روش‌هایی که گفتیم شیر موز را آماده کنید و در نهایت یک اسکوپ بستنی سنتی به آن اضافه کنید. اگر دوست داشته باشید حتی می‌توانید بستنی را با شیر موز میکس کنید.

طرز تهیه شیر موز رژیمی

معمولا برخی از افراد به دلیل این که رژیم دارند از خوردن نوشیدنی‌هایی مانند شیر موز خودداری می‌کنند. اما با درست‌کردن شیر موز رژیمی آن‌ها نیز می‌توانند این طعم بی‌نظیر را تجربه کنند.

تنها راز در روش درست‌کردن شیرموز خانگی و رژیمی این است که از شیر کم‌چرب استفاده کنید و موادی مانند شکر، خامه، عسل و بستنی که کالری بالایی دارند و سبب چاقی می‌شوند را از دستور طرز تهیه شیر موز حذف کنید.

در کل شیر موز به دلیل داشتن فیبر بالا می‌تواند احساس سیری را در شما ایجاد کند و در کمتر شدن وعده‌های غذایی و لاغری شما اثر‌گذار باشد.

سفارش آنلاین از سرویس سوپرمارکت اسنپ

ممکن است که شما قصد درست‌کردن شیر موز را داشته باشید، اما برخی از مواد اولیه را در خانه موجود نداشته باشید. جدا از آن ممکن است که حتی زمان و فرصت کافی برای خرید مواد اولیه برای شما وجود نداشته باشد.

در این مواقع سفارش آنلاین از سوپرمارکت اینترنتی اسنپ بهترین راهکار پیش روی شما است. با این سرویس می‌توانید هرآنچه که نیاز دارید را به‌سادگی سفارش دهید و در کمترین زمان ممکن تحویل بگیرید و نگرانی بابت خرید خانه نداشته باشید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *