برنامه‌ریزی دقیق‌تر سفرها با اسنپ

با سرویس «سفرهای زمان‌بندی شده»، قابلیت جدید اپلیکیشن مسافر اسنپ که به صورت آزمایشی برای کاربران اندروید فعال شده است، دیگر دغدغه‌ی سر وقت رسیدن به مقصد را نخواهید داشت. از طریق این سرویس می‌توانید با انتخاب زمان مشخص برای شروع سفر، درخواست‌تان را از قبل در سرویس خودروی اسنپ ثبت کنید. در صورتی‌که تا به حال قابلیت سفر زمان‌بندی شده را در اپلیکیشن اندروید خود دریافت نکرده‌اید، حتماً اپلیکیشن‌تان را به‌روزرسانی کنید.

ثبت درخواست خودرو به صورت زمان‌بندی‌شده، طبق الگوریتم‌های تعریف شده برای این سرویس دو مزیت برای هر دو گروه کاربران مسافر و راننده دارد. در صورت استفاده از این قابلیت، اسنپ زمان بیشتری برای ارسال درخواست سفر به کاربران راننده خواهد داشت و شانس قبولی سفر افزایش پیدا خواهد کرد. از طرفی این قابلیت به کاربر راننده قدرت انتخاب بیشتر و برنامه‌ریزی دقیق‌تر خواهد داد.

پشتیبانی سفرهای زمان‌بندی شده

روند پشتیبانی و عملیاتی این سرویس درست مثل سفرهای دیگر اسنپ است، در نتیجه باید توجه داشته باشید که استفاده از قابلیت سفر زمان‌بندی شده، به معنای رزرو قطعی سفر نیست و امکان دارد هیچ کاربر راننده‌ای درخواست سفر را نپذیرد یا به دلایلی آن را لغو کند. البته در این شرایط، اسنپ سازوکاری برای جبران زمان از دست‌رفته شما در نظر گرفته است.

نحوه ثبت درخواست در سرویس سفرهای زمان‌بندی شده

در این سرویس علاوه بر مشخص کردن مبدأ و مقصد، باید زمان مدنظرتان برای شروع سفر را که می‌تواند برای ۱۵ دقیقه بعد تا پایان روز بعد باشد انتخاب کنید. از آنجا که پیدا کردن راننده و رسیدن او به مبدأ ممکن است تا ۱۰ دقیقه بعد از زمان انتخاب‌شده‌ی شما طول بکشد، بهتر است هنگام ثبت درخواست احتمال این تاخیر را مد نظر داشته باشید و حتما تا رسیدن راننده صبر کنید.

توجه داشته باشید که احتمال پذیرش سفر توسط کاربر راننده در ۱۰ دقیقه پایانی زمان تعیین شده به بیشترین حد خود می‌رسد، بنابراین در دقایق پایانی مانده به زمان تعیین شده نگران دیر شدن سفر خود نباشید، چرا که سیستم به‌طور دائم و تا لحظه‌ی آخر در جستجوی سفر برای شما خواهد بود.

طبق الگوریتم تعریف شده، کمی قبل از سفر و به محض پذیرش سفر توسط کاربر راننده، پیامکی برای اطلاع از رسیدن راننده و زمانی که فرصت آماده شدن دارید و به‌عبارتی زمان انتظار راننده، برایتان ارسال می‌شود.

سرویس سفر زمان‌بندی شده اسنپ برای سفرهای بین شهری نیز فعال است.

قیمت‌گذاری در سفرهای زمان‌بندی شده

پس از ثبت جزئیات درخواست، هزینه سفر به صورت‌ تقریبی در اپلیکیشن اعلام می‌شود. این هزینه تقریبی بر اساس سفرهایی با مقصد و زمان مشابه تخمین زده شده و هزینه نهایی قبل از شروع سفر همراه با اطلاعات کاربر راننده در اپلیکیشن به شما نمایش داده خواهد شد. هزینه نهایی ممکن است تحت تاثیر فاکتورهای اثرگذار بر سیستم قیمت‌گذاری پویا و همچنین با توجه به فاصله زمانی قبول سفر تا زمان انتخاب شده، با هزینه تقریبی اولیه تفاوت داشته باشد.

قوانین و مقررات در سرویس سفرهای زمان‌بندی شده

نحوه‌ی عملکرد این سرویس مانند دیگر قابلیت‌های اسنپ، در گرو رعایت و پایبندی به قوانین این سامانه است. شرایط و قوانین مربوط به این سرویس که قبل از اولین ثبت درخواست در اپلیکیشن نشان داده می‌شود، شامل موارد زیر است:

  • اگر هیچ کاربر راننده‌ای درخواست سفر برای زمان انتخاب‌شده را نپذیرد، از طریق پیامک به شما اطلاع‌رسانی می‌شود. بنابراین نیاز است که حتما پیامک‌های خود را کنترل کنید.
  • کاربر راننده فارغ از زمان پذیرش درخواست سفر، موظف است تا زمان انتخاب شده توسط شما منتظر بماند.
  • کاربر راننده مجاز است تا ۱۰ دقیقه بعد از زمان انتخاب‌ شده در مبدأ حاضر شود.
  • چنانچه هنگام نزدیک شدن به زمان انتخاب‌شده، در سفر دیگری باشید، درخواست سفر زمان‌بندی‌شده‌ متوقف می‌شود. اگر سفر جاری قبل از زمان انتخاب‌شده تمام شود، می‌توانید درخواست سفر زمان‌بندی شده را مجدد فعال کنید.

قوانین لغو سفر

مسافران و رانندگان اسنپ می‌توانند سفر زمان‌بندی‌شده را به هر دلیلی لغو کنند، اما برای حفظ حقوق طرفین و جبران اتلاف وقت آن‌ها، اسنپ قوانینی را برای لغو سفر به‌صورت مجزا برای هر دو گروه کاربران تعیین کرده است. بر اساس این قوانین، لغو سفر در برخی موارد مجاز و در برخی دیگر مشمول پرداخت هزینه خواهد شد.

همانطور که می‌دانید کاربران راننده تاکسی‌های اینترنتی خود کارفرما محسوب می‌شوند و دنبال کسب درآمد روزانه هستند، از این رو اغلب در ساعت‌های پر رفت‌وآمد کار می‌کنند. این نکته باعث می‌شود هرچند شانس پذیرش درخواست سفر زمانبندی شده بیشتر شود اما حتمی نخواهد بود.

شرایط لغو سفر که در آن کاربر مسافر مشمول پرداخت هزینه است:

پس از ثبت درخواست سفر زمان‌بندی‌شده، به عنوان کاربر مسافر امکان ویرایش جزئیات و همچنین لغو سفر برایتان وجود دارد، اما در موارد زیر برای جبران خسارت به دلیل وقت و هزینه‌ سوختی که راننده برای رساندن خود به مبدا صرف کرده و زمان انتظار او، مبلغی به عنوان هزینه لغو سفر به صورت بدهی در حساب کاربریتان ثبت می‌شود و بدون کسر کمیسیون به حساب راننده واریز خواهد شد.

  • چنانچه بعد از رسیدن راننده به مبدأ، سفر زمان‌بندی‌شده را لغو کنید.
  • چنانچه تا ۵ دقیقه بعد از رسیدن راننده در مبدأ حاضر نشوید و کاربر راننده سفر را لغو کند.

در صورتی‌که لغو سفرتان شامل هزینه شود، مبلغ دقیق و نحوه پرداخت آن از طریق پیامک به شما اعلام می‌شود..

سوالات متداول

با توجه به ترافیک و موارد پیش‌بینی نشده ممکن است تا ۱۰ دقیقه بعد به مقصد برسد.

بله این سرویس در سفرهای بین شهری هم فعال است.

بله؛ به شرطی که ۲ ساعت قبل و ۲ ساعت بعد از آن کاربر مسافر، سفر زمان‌بندی نداشته باشد.

بله؛ امکان پذیر است و نیاز است برای حفظ نکات امنیتی، حتما آن فرد دیگر آشنا بوده و شماره تماس او در اپلیکیشین وارد شود که راننده بتواند ارتباط برقرار کند.

زمان‌های طولانی‌تر در فازهای آینده امکان‌پذیر است و در حال حاضر در حال بررسی است.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *