برای بهینهسازی فرآیند ثبتنام متقاضیان عضویت در ناوگان اسنپ، اپلیکیشنی با نام «پروموتر اپ» را معرفی میکنیم. از سه ماه پیش در حال آزمایش این اپلیکیشن هستیم و امروز بلوغ آن به حدی رسیده که میتوانیم به طور رسمی اعلام کنیم این محصول به خانواده محصولات اسنپ اضافه شده است.
ثبتنام متقاضیان عضویت در ناوگان اسنپ در سه مرحله جذب، آموزش و احراز هویت انجام میشود. در راستای حذف فرمهای کاغذی و الکترونیکی کردن فرآیند ثبتنام، از امروز بازاریابان میدانی اسنپ با استفاده از پروموتر اپ، اطلاعات متقاضیان را در سیستم ثبت میکنند. به این ترتیب درصددیم تا از بروز خطاهای انسانی و سواستفادههای احتمالی جلوگیری کنیم. به همین منظور در این اپلیکیشن دو سطح دسترسی متفاوت تعریف کردهایم که یکی برای بازاریابان میدانی و دیگری برای سرپرستهای آنها یعنی کارشناسان بازاریابی اسنپ است.
دسترسی سطح یک
کارکنان اسنپ اپلیکیشن پروموتر اپ را روی دستگاه هوشمند بازاریابان میدانی مورد تایید این سامانه نصب میکنند و این اپ روی بازارهای عرضه اپلیکیشنهای موبایل عرضه نخواهد شد.
بازاریاب میدانی موظف است تمام اطلاعات و عکس مدارک متقاضی عضویت در ناوگان اسنپ را از طریق این اپلیکیشن در سیستم ثبت کند. اطلاعاتی نظیر مشخصات پرسنلی، عکس کاربر و عکس شناسنامه، گواهینامه، بیمهنامه و سایر مدارک در سیستم ذخیره و از طریق اینترنت به اپلیکیشن کارشناس بازاریابی فرستاده میشود.
دسترسی سطح دو
این سطح از دسترسی تنها در اختیار کارشناس بازاریابی اسنپ قرار میگیرد. هر کارشناس وظیفه دارد اطلاعاتی را که بازاریابان زیرمجموعهاش در سیستم وارد کردند بررسی کند. مهمترین بخش این بررسی، تطبیق اطلاعات فرمهای دیجیتالی و عکس مدارک متقاضی است. همچنین اگر در فرآیند بررسی نیاز به بازرسی یک خودرو (بر اساس سن آن) باشد، تایید سلامت خودرو نیز بر عهده کارشناس بازاریابی است.
چشم سوم
احراز هویت در مرحله سوم، در دفتر اسنپ و با یک تیم چند ۱۰نفره انجام میشود. این افراد موظف هستند یک بار دیگر کلیه اطلاعات ثبتشده در سیستم و تصاویر آپلودشده مدارک متقاضی را با یکدیگر تطبیق دهند.
پس از ثبتنام و آعاز فعالیت کاربران راننده، عملکرد آنها بر اساس بازخورد مسافران در سه بازه زمانی روزانه، هفتگی و ماهانه از سوی تیم مدیریت کیفیت اسنپ بررسی میشود. این تیم با کاربران رانندهای که عملکرد نامناسبی دارند بسته به نوع ضعف عملکردیشان برخورد میکند. به طور عمده ما عملکرد نامناسب را به سه دسته تقسیم میکنیم. دسته اول مشمول دریافت اخطار میشوند. حساب کاربری دسته دوم به طور موقت غیرفعال خواهد شد و تنها با گذراندن مجدد دوره آموزشی امکان رفع مسدودی آن وجود دارد و با دسته سوم نیز بهطور دائم قطع همکاری میشود.
با توجه به مکانیزه شدن فرآیند ثبتنام و استفاده از اپلیکیشن مخصوص بازاریابان اسنپ هنگام جذب راننده جدید، امکان بروز خطا و همچنین دورزدن سیستم ثبتنام توسط افراد سودجو وجود ندارد. چراکه بلافاصله پس از ثبت اطلاعات متقاضیان، این دادهها از طریق اینترنت جمعآوری و توسط کارشناسان، کارشناسان ارشد و تیم احراز هویت اسنپ بررسی میشوند.