خانه
آموزشی
نحوه پیگیری اشیای گم‌شده در اسنپ
آموزشی

نحوه پیگیری اشیای گم‌شده در اسنپ

۲۳ خرداد ۱۴۰۱
0 دیدگاه

گاهی پیش می‌آید که به دلیل مشغله کاری یا فکری، وسیله‌ای را در خودرو جا بگذاریم، بدون اینکه خودمان یا حتی کاربر راننده متوجه شویم. اما اگر بعد از سفر متوجه گم شدن وسیله‌ای شدید، چه باید کرد؟ در این مطلب، نحوه پیگیری اشیای جامانده در اسنپ را توضیح می‌دهیم.

 اسنپ به تمامی کاربران توصیه می‌کند، پیش از پیاده شدن حتما از برداشتن وسایل خود اطمینان حاصل کنند.

به صورت کلی کاربران مسافر و راننده اسنپ می‌توانند از دو روش تماس با پشتیبانی یا ثبت درخواست در بخش «ارتباط با پشتیبانی سفر» اپلیکیشن جاماندن وسایل در خودرو را گزارش دهند. پشتیبانی اسنپ هماهنگی‌های لازم را برای پیگیری و تحویل شی جامانده، بین کاربر مسافر و راننده، انجام می‌دهد.

در شرایطی که کاربر مسافر و راننده، بر سر وجود شی موردنظر در خودرو، به توافق نرسند بررسی صحت ادعاهای هر دو طرف نیازمند ورود و قضاوت دستگاه قضایی است. اسنپ خود را متعهد به پاسخ‌گویی و حمایت از کاربرانش می‌داند و در این زمینه همکارهای لازم را در چارچوب قانون با کاربران انجام می‌دهد.

اگر وسیله‌ای را در اسنپ جا گذاشتید، چه باید کرد؟

اشیای جامانده در اسنپ در دو حالت شناسایی می‌شوند، یا کاربر مسافر پیش از کاربر راننده متوجه جا ماندن وسیله خود می‌شود، یا کاربر راننده آن را پیدا می‌کند.


برای اشیای گم‌شده در اسنپ دو موقعیت زیر ممکن است بوجود آید:

موقعیت اول:

کاربر مسافر پیش از کاربر راننده متوجه جا گذاشتن وسیله خود می‌شود:

روش‌های اعلام گزارش اشیای گم‌شده به پشتیبانی اسنپ:
۱- ثبت درخواست در بخش «ارتباط با پشتیبانی» اپلیکیشن

از ورود به منوی اپلیکیشن اسنپ‌ خودرو، وارد بخش «ارتباط با پشتیبانی» شوید و گزینه «جا گذاشتن وسیله در خودرو» را انتخاب کنید. در این صفحه از گزینه‌‌ی «انتخاب سفر»، سفر موردنظر را انتخاب کرده و درخواست جامانده وسیله‌ی خود را گزارش دهید.

۲- تماس با پشتیبانی

از منوی اپلیکیشن اسنپ خودرو، وارد بخش «ارتباط با پشتیبانی» شوید و گزینه «تماس با پشتیبانی» را انتخاب کنید.

آنچه در پشتیبانی اسنپ اتفاق می‌افتد:
۱- مشخصات دقیق وسیله و همچنین محل نشستن کاربر مسافر در خودرو پرسیده می‌شود.

۲- پس از دریافت گزارش اشیای جامانده، با کاربر راننده برای استعلام تماس گرفته می‌شود.

حالت‌های ممکن:
۱ -کاربر راننده وسیله‌ای را داخل خودرو پیدا کرده است:

از کاربر راننده اجازه گرفته می‌شود که اطلاعات تماس او در اختیار کاربر مسافر قرار گیرد. همچنین روش‌ها و حالت‌های تحویل وسیله به او یادآوری می‌شود که شامل موارد زیر است:

تحویل وسیله توسط کاربر راننده به محل کاربر مسافر و دریافت هزینه مسیر طی شده از کاربر مسافر با توافق طرفین
مراجعه کاربر مسافر به محل اعلام‌شده از سوی کاربر راننده و دریافت وسیله
۲- اگر وسیله داخل خودرو پیدا نشود

پشتیبانی اسنپ به کاربر مسافر توضیح می‌دهد که بر اساس اعلام کاربر راننده وسیله داخل خودرو پیدا نشده است.

اگر کاربر مسافر نسبت به ادعای خود مبنی بر جاماندن وسیله‌اش در خودرو اطمینان داشته باشد، پشتیبانی اسنپ ضمن ارائه این توضیح که اسنپ ضابط قضایی نیست و امکان قضاوت در مورد دو ادعای متفاوت وجود ندارد، مجدد با کاربر راننده پیگیری می‌کنند. در صورتی که بعد از پیگیری مجدد با کاربر راننده وسیله پیدا نشود، توضیحات در مورد پیگیری از مراجع قضایی و انتظامی به کاربر مسافر ارائه می‌شود. اسنپ در این زمینه، در چارچوب قانون، همکاری‌های لازم را با کاربران دارد.

 



 

موقعیت دوم:

کاربر راننده پیش از کاربر مسافر متوجه جا ماندن وسیله‌ می‌شود:

روش‌های اعلام گزارش اشیای گم‌شده در اسنپ به پشتیبانی از طریق:
۱-  ثبت درخواست در بخش «ارتباط با پشتیبانی» اپلیکیشن

از منوی اپلیکیشن اسنپ‌ خودرو، وارد بخش «ارتباط با پشتیبانی» شوید. گزینه «مسافر وسیله‌ای را در خودرو جا گذاشته است» را انتخاب کنید. در این صفحه از گزینه‌‌ی «انتخاب سفر»، سفر موردنظر را انتخاب کرده و درخواست جامانده وسیله‌ی خود را گزارش دهید.

۲- تماس با پشتیبانی

از منوی اپلیکیشن اسنپ‌ خودرو، وارد بخش «ارتباط با پشتیبانی» شوید و گزینه «تماس با پشتیبانی» را انتخاب کنید.

آنچه در پشتیبانی اسنپ اتفاق می‌افتد:
۱- مشخصات دقیق وسیله و همچنین محل نشستن کاربر مسافر در خودرو از ایشان پرسیده می‌شود.

۲- از کاربر راننده اجازه گرفته می‌شود که اطلاعات تماس او در اختیار کاربر مسافر قرار گیرد.

اسنپ همواره تلاش می‌کند تا با ارائه راهکارهای شفاف و پشتیبانی مؤثر، به کاربرانش در پیگیری اشیای جامانده کمک کند. با این حال، بهترین راه برای جلوگیری از بروز چنین موقعیت‌هایی، دقت و اطمینان از برداشتن تمامی وسایل پیش از پایان سفر است. اگر با چنین شرایطی روبه‌رو شدید، می‌توانید از روش‌های گفته‌شده برای پیگیری وسیله خود استفاده کنید. اسنپ در چارچوب قوانین، همراه شما خواهد بود تا تجربه‌ای امن و مطمئن از سفرهای خود داشته باشید.

https://secure.gravatar.com/avatar/85900ba75bdbe8c102fbc5c761847e5555e142769c9874296b7205c11d8643ad?s=96&d=mm&r=g
اسنپ

دیدگاه خود را بنویسید