طرز تهیه کیمچی در خانه؛ یک حرفه‌ای بی‌نظیر

درست‌کردن کیمچی کره‌ای تجربه متفاوتی برای ما ایرانی‌ها است که تابه‌حال آن را در فهرست غذایی خود نداشته‌ایم. یک غذای تخمیر شده و سنتی که از ادویه و سبزیجات تهیه می‌شود و کره‌ای‌ها برای تهیه آن از فلفل قرمز و بائچو به طور معمول استفاده می‌کنند.

به طور معمول هر جا یک فرد کره‌ای حضور دارد، باید کیمچی هم وجود داشته باشد. البته بیشتر مردمان کشور کره از کیمچی به‌عنوان ترشی و مخلفات غذا استفاده می‌کنند یا برخی دیگر آن را در کنار برنج سرو می‌کنند.

حتی گاهی اوقات دیده شده که کیمچی را به‌عنوان یک عنصر ترکیبی با دیگر غذا‌ها نیز نوش جان می‌کنند. در ادامه با طرز تهیه یک کیمچی لذیذ و متفاوت با شما هستیم.

مواد لازم برای درست‌کردن کیمچی

کیمچی را در حالت کلی می‌توان با تمام سبزیجات تهیه کرد. اما کیمچی اصلی که آن را به‌عنوان کیمچی کره‌ای می‌شناسند با سبزیجاتی مانند کاهو چینی، پیازچه، ترب و ادویه‌جات تهیه می‌شود.

البته شما آزاد هستید که در کیمچی از هویج خلالی شده و همین‌طور خیار نیز استفاده کنید. اما اگر طعم خیار به دلیل جذب آب بالا چندان برای شما مطلوب نیست، توصیه می‌کنیم از همین مواد اولیه که در ادامه آن‌ها را ارائه خواهیم کرد، استفاده کنید.

کیمچی خوش طعم و خوش خوراک را در منزل به راحت‌ترین شکل ممکن می‌توان تهیه کرد و از طعم بی‌نظیر آن لذت برد.

مواد لازم

مقدار مورد نیاز

کاهو چینی

یک عدد

ترب سفید

یک عدد

پیازچه

۱۰۰ گرم

نمک

نیم تا یک پیمانه

فلفل قرمز

به میزان لازم

آب

یک پیمانه

سیر و زنجبیل رنده شده (دلخواه)

به میزان لازم

پودر گوجه‌فرنگی خشک شده

یک الی ۳ پیمانه

طرز تهیه کیمچی خانگی

اگر به کشور کره سفر کردید بد نیست بدانید که کیمچی از معروف‌ترین غذا‌ها و خوراکی‌های این کشور محسوب می‌شود که در تمام رستوران‌ها می‌توانید آن را پیدا کنید.

یک غذای کاملا تخمیر شده که آن را در کنار برنج یا خوراک مرغ کره‌ای و همچنین رول مرغ شکم پر کره‌ای سرو می‌کنند. پایه اصلی تهیه و درست‌کردن کیمچی کره‌ای کاهوی چینی یا کلم چینی است.

در ایران کاهوی چینی را بیشتر در فصل سرما در بازار مشاهده می‌کنیم. در ادامه با طرز تهیه کیمچی کره‌ای به‌صورت مرحله‌به‌مرحله با شما هستیم.

مرحله‌ی اول: در مرحله‌ی اول از طرز تهیه کیمچی باید کاهوی چینی یا کلم چینی را برگ‌برگ جدا کرده شسته و در کنار قرار دهید. سپس در یک ظرف پر آب به نسبت حجم برگ‌های کاهو، آب ریخته یک پیمانه نمک نیز به آن اضافه کنید. نکته مهم در این مرحله این است که میزان نمک بین نیم پیمانه تا یک پیمانه در اختیار شما قرار دارد. با در نظر گرفتن ذائقه خود و اینکه نمک برای سلامتی شما ضرر ندارد، می‌توانید اندازه آن را تا یک پیمانه افزایش دهید.

مرحله‌ی دوم: در گام بعدی برگ‌های شسته شده و جدا شده کاهوی چینی را در ظرف آب و مخلوط آب و نمک قرار داده و با دست‌کمی آن را فشار دهید تا تمام برگ‌ها در زیر آب قرار بگیرند. این ظرف پر از برگ کاهو غوطه‌ور شده در آب و نمک را برای ۳ الی ۴ ساعت در کنار قرار بدهید تا آب و نمک با یکدیگر دست‌به‌کار شده و برگ‌های کاهو را نرم و منعطف سازند.

مرحله‌ی سوم: بعد از آن به سراغ پیازچه‌ها رفته آن‌ها را تمیز کرده و بشویید. بعد از اینکه آب پیازچه‌ها گرفته شد آن‌ها را به‌صورت حلقه‌حلقه یا خلال خردکرده و در کناری قرار بدهید. اگر از هویج نیز در تهیه کیمچی استفاده می‌کنید، آن‌ها را نیز به‌صورت خلالی خردکرده و در کنار پیازچه‌ها قرار بدهید. ترب‌های سفید را نیز شسته و آن‌ها را نیز به‌صورت خلالی و ریز خرد کنید. سپس در یک ظرف بزرگ‌تر پیازچه، ترب سفید و هویج‌ها را با یکدیگر مخلوط کنید.

مرحله‌ی چهارم: بعد از گذشت ۳ ساعت که برگ‌های کاهوی چینی به‌خوبی نرم و منعطف شدند آن‌ها را نیز به‌صورت خلالی خرد کنید و اجازه بدهید که آب آن‌ها گرفته شود.

مرحله‌ی پنجم: در یک ظرف دیگر ادویه‌جات یعنی فلفل قرمز، سیر و زنجبیل رنده شده، پودر گوجه‌فرنگی خشک و نمک را با یکدیگر مخلوط کرده و کمی آب به آن‌ها اضافه کنید. در این مرحله حتی باتوجه‌به ذائقه خود می‌توانید از کمی سرکه، آبغوره یا آبلیمو نیز استفاده کنید.

مرحله‌ی ششم: در گام بعدی تمام مواد خرد شده را با کاهوهای خلال شده و ادویه‌جات ترکیب کرده سپس دستکش به دست کنید و این ترکیب را به‌خوبی چنگ بزنید. این کار باعث می‌شود تا تمام مواد با ادویه‌جات به‌خوبی مخلوط شده و یکدست شوند.

مرحله‌ی هفتم: در نهایت کیمچی آماده شده را ۲ روز در دمای محیط و بعد از آن در یخچال نگهداری کنید. در اکثر شهر‌های کشور کره این ماده غذایی را به‌عنوان ترشی در کنار غذا قرار می‌دهند. اما در برخی دیگر از شهر‌ها آن را به‌عنوان غذای اصلی با برنج یا نان سرو می‌کنند.

یک نکته مهم برای طرز تهیه کیمچی

نکته مهمی که باید در انتها به آن اشاره کنیم این است که درست‌کردن کیمچی کره‌ای طرز تهیه آسان و راحتی دارد. در بیشتر شهر‌های کره، کاهو و کلم چینی را بدون جداشدن برگ‌ها، از آب خارج کرده و آبکش می‌کنند و بدون آن که برگ‌ها از یکدیگر جدا شوند ادویه‌جات آماده شده را لابه‌لای برگ‌ها قرار می‌دهند. البته این روش نیز یک روش مرسوم است اما در زمان سرو ممکن است کمی ما را با مشکل روبرو کند.

به همین دلیل ما به شما توصیه می‌کنیم که تمام مواد را به‌صورت خلالی تهیه کرده و با ادویه‌جات به‌خوبی مخلوط کنید. این روش، روشی مرسوم‌تر و راحت‌تر است که سرو کیمچی در آن بدون هیچ مشکلی انجام می‌شود. ضمنا برخی از افراد در تهیه کیمچی از شکر نیز استفاده می‌کنند.

کیمچی کره‌ای و اعجاز دنیای طعم‌ها

در این مطلب طرز تهیه کیمچی کره‌ای را در خانه برای شما شرح دادیم. این غذا یا کنار بشقابی متفاوت، مواد اولیه ساده و در دسترسی دارد.

حتی اگر هوس خوردن کیمچی کردید اما مواد اولیه و لازم آن را در منزل نداشتید، به‌راحتی می‌توانید با سوپرمارکت آنلاین اسنپ تمام مواد را درب منزل تحویل گرفته و در کوتاه‌ترین زمان ممکن یک کیمچی خانگی لذیذ تهیه کنید.

فراموش نکنید که بعد از تهیه حتما آن را در یخچال نگهداری کنید، هرچند این غذا به‌قدری خوش طعم و لذیذ است که گمان نمی‌کنم بیشتر از یک هفته در یخچال باقی بماند.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *