طرز تهیه کاچی + مواد اولیه و مراحل طبخ

یکی از دسر‌های بسیار خوشمزه و مقوی که می‌توانید به‌راحتی و با استفاده از مواد اولیه در دسترس در منزل آماده کنید، کاچی است.

با دنبال‌کردن طرز تهیه کاچی، به‌راحتی می‌توانید این دسر ایرانی خوشمزه را آماده کرده و از مواد مغذی آن بهره‌مند شوید. با ما همراه باشید تا در خصوص دستور درست‌کردن کاچی، بیشتر بدانیم.

مواد اولیه برای کاچی

مواد اولیه‌ای که برای تهیه این دسر خوشمزه نیاز دارید، به شرح زیر هستند:

مواد اولیه

میزان لازم

آرد سفید

۲ پیمانه

روغن

۲/۱ پیمانه

کره

۱۰۰ گرم

گلاب

۴/۱ پیمانه

پودر هل

۱ قاشق چایخوری

دارچین

نصف قاشق چایخوری

زعفران دم‌کرده

به مقدار کافی

شکر

۴/۳ پیمانه

لازم به ذکر است که این مواد برای ۴ تا ۶ نفر بوده و درصورتی‌که بخواهید حجم بیشتری از این دسر خوشمزه ایرانی و شیرین مزه را تهیه کنید، نیاز خواهد بود که میزان مواد اولیه خود را افزایش دهید.

دستور درست‌کردن کاچی

مراحل درست‌کردن و طرز تهیه کاچی به شرح زیر هستند:

  • مرحله‌ی اول: پیش از هر کاری لازم است که شربت مخصوص کاچی را آماده کنید. برای تهیه این شربت باید شکر را با ۴ لیوان آب در یک ظرف ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر آب شده و به‌خوبی در آب حل شود.
  • مرحله‌ی دوم: زمانی که متوجه شدید شکر کامل در آب حل شده، وقت آن است که زعفران دم‌کرده را به‌صورت ذره‌ذره به آن اضافه کنید. سپس گلاب را به این مواد اضافه کرده و ظرف را از روی حرارت بردارید.
  • مرحله‌ی سوم: حالا در یک تابه عمیق یا قابلمه روغن بریزید و آرد الک شده را به آن اضافه کنید.
  • مرحله‌ی چهارم: از یک قاشق چوبی کمک گرفته و این ترکیب آرد و روغن را خوب به هم بزنید. به شکلی که این ترکیب ته نگرفته و رفته‌رفته تغییر رنگ داده و طلایی‌رنگ شود. البته در نظر داشته باشید که شما می‌توانید رنگ کاچی را از طلایی روشن تا تیره، تغییر دهید.
  • مرحله‌ی پنجم: سپس ادویه‌ها یعنی هل و دارچین را به این مواد اضافه کنید.
  • مرحله‌ی ششم: حالا نوبت آن رسیده که تابه را از روی گاز برداشته و ذره‌ذره شربت را به آن اضافه کنید و به‌خوبی هم بزنید تا کاچی یکدست و غلیظ آماده شود.
  • مرحله‌ی هفتم: کاچی شما آماده است و می‌توانید آن را در یک ظرف دلخواه ریخته و روی آن را با کمی دارچین و خلال پسته تزیین کنید.

نکته ۱: بسته به میل خود در نحوه درست‌کردن کاچی، این امکان را دارید که میزان شکر را کم‌وزیاد کرده و کاچی کم شیرین یا بسیار شیرین تهیه کنید.

نکته ۲: میل کردن کاچی گرم لذت بیشتری خواهد داشت، بااین‌همه شما می‌توانید این دسر خوشمزه را داخل یخچال قرار داده و زمانی که سرد شد، نوش جان کنید.

بهترین و سریع‌ترین راه تهیه مواد اولیه کاچی

در بالا نگاهی به طرز تهیه کاچی و مواد اولیه مورد نیاز آن انداختیم. اگر تصمیم به دنبال‌کردن دستور درست‌کردن کاچی گرفته‌اید، می‌توانید مواد اولیه مورد نیاز خود را از سوپرمارکت تحویل فوری اسنپ خریداری کرده و در کمترین زمان درب منزل تحویل بگیرید.

شما تابه‌حال با چه دستور و مواد اولیه‌ای این دسر خوشمزه را تهیه کرده و چه نکاتی درباره تهیه کاچی می‌دانید که در بالا به آن‌ها نپرداخته باشیم؟

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *