در دنیای مدرن امروز هر کاری راحت شده است، حتی ارسال سفارشات به نقاط مختلف شهر! با استفاده از امکاناتی مانند پیک موتوری آنلاین، میتوانید هزینههایتان را تا حدود زیادی کاهش دهید و در عین حال، بستههایتان را با خیال راحت به مقصد برسانید. در این مقاله درباره روشهای کاهش هزینهها با درخواست پیک موتوری میگوییم. با ما همراه باشید.
۱. تجمیع بستهها و ارسال یکجای آنها
ارسال تجمیعی یکی از پرطرفدارترین خدمات پیک موتوریهاست که امکان ارسال چندین بسته بهطور همزمان را برایتان فراهم میکنند. همانطور که میدانید یکی از مهمترین معیارهای تعیینکننده هزینه ارسال بسته با پیک موتوری، مسافتی است که پیک باید از مبدأ تا مقصد بپیماید. آیا میدانید با درخواست پیک موتوری، امکان ارسال چندین بسته بهطور همزمان برایتان فراهم میشود؟ تجمیع بستهها و ارسال یکجای آنها یکی از بهترین راهکارها برای کاهش هزینههای استفاده از خدمات پیک موتوری است. این امکانات ارزشمند برای کسبوکارها و فروشگاههایی که روزانه چندین بسته را به مقاصد مختلف در شهر ارسال میکنند، بسیار مناسب است. نتیجه این امکانات پرطرفدار، کاهش چشمگیر هزینههای ارسال بسته و صرفهجویی در زمان ارزشمند شماست.
۲. ترغیب مشتریان به ایجاد سبد خرید
اگر تابهحال برای خرید از فروشگاه آنلاین از خدمات سبد خرید استفاده کردهاید، میدانید این خدمات ارزشمند تا چه حد به نفع شماست. ایجاد سبد خرید یکی از پرطرفدارترین امکانات فروشگاههای آنلاین است. امکان ایجاد سبد خرید، یعنی اینکه مشتری میتواند در فواصل زمانی مختلف، کالاهای موردنیازش را به بخش سبد خرید وبسایت منتقل و در تاریخ مشخص اقدام به بستن سبد و مشخصکردن زمانی برای تحویل کالاهای خریداریشده کند. اگر صاحب کسبوکاری آنلاین هستید، با امکان ایجاد سبد خرید، مزیتی ارزشمند برای خرید از خود در اختیار مشتریانتان قرار دهید و نظرشان را جلب کنید. در صورتی هم که خریدار هستید و میخواهید از هزینه ارسال کالایتان بکاهید، از وبسایتها و فروشگاههای خرید کنید که امکان بازکردن سبد خرید در آنها فراهم است. با این کار نیازی نیست برای خرید کالاهای مختلف در فواصل زمانی نزدیک، چندین بار هزینه ارسال پرداخت کنید، بلکه تمام کالاهای موردنظرتان را با تعداد دلخواه در روزهای مختلف به سبد خرید منتقل و یکباره برای تحویلگرفتن آنها اقدام میکنید.
۳. ارسال بسته در ساعات غیرشلوغ روز
بیشتر در چه ساعاتی از روز بستهها را به سمت مقصد ارسال میکنید؟ تابهحال به اهمیت زمان ارسال کالا در قیمت پیک موتوری توجه کردهاید؟ یکی از روشهای کاهش هزینه ارسال بسته با پیک موتوری، زمانبندی مناسب درخواست پیک است. باید بسته مشتری را در سریعترین زمان ممکن ارسال کنید یا دستتان در انتخاب زمان ارسال باز است؟ طبیعتا با درخواست پیک موتوری در ساعات شلوغ، مشمول پرداخت هزینه بیشتر خواهید بود. اگر برای زمان ارسال بسته محدودیتی ندارید، درخواست پیک و رساندن آن به مقصد را به اوقات غیرشلوغ موکول کنید. با درخواست پیک موتوری در ساعات کاری خلوت، علاوه بر کاهش هزینهها، پیکهای بیشتری آماده خدماترسانی به شما هستند.
۴. انتخاب شرکت خدماتدهنده معتبر و مطمئن
امروزه شرکتهای زیادی در زمینه حملونقل کالا فعالیت میکنند. این شرکتها بسته به امکاناتی که ارائه میدهند، برای رساندن مرسولهها به مقصد نرخهای متفاوتی دارند. هنگام تصمیمگیری برای ارسال بسته با پیک موتوری، گزینههای موجود را با دقت بررسی و با هم مقایسه کنید و در نهایت شرکتی را انتخاب کنید که در عین داشتن اعتبار و اعتماد در بین مشتریان، با مدیریت مناسب عوامل تعیینکننده در قیمت ارسال کالا با ثبت نام پیک موتوری، از هزینههای جانبی شما بکاهد.
۵. درخواست آنلاین پیک موتوری
امروزه شرکتهای زیادی دریافت بسته ارسالی و رساندن آن به مقصد را در فرایندی کاملا آنلاین انجام میدهند. با این کار علاوه بر راحتترکردن روند ثبت درخواست پیک، از مزایای ارزشمند دیگری نظیر کاهش هزینههای مشتریان نیز بهرهمند خواهید شد. برای درخواست آنلاین پیک موتوری، کافیست تلفن همراهتان را بردارید، برنامه خدماتدهنده در زمینه حملونقل کالا را باز و مشخصات موردنیاز از جمله آدرس مبدأ، مقصد، شماره تلفنهای فرستنده و گیرنده و وزن بسته را وارد کنید و پیک موتوری را درخواست بدهید. به همین راحتی!
از هرچه بگذریم، سخن استفاده از تخفیفهای شگفتانگیز و کاهش هزینه درخواست پیک خوشتر است. اگر از کاربران فعال شرکتهای خدماتدهنده در زمینه حملونقل باشید، از تخفیفهای دلچسب و همیشگی این شرکتها آگاهاید. درخواست آنلاین پیک موتوری علاوه بر اینکه امکان رصد و مقایسه نرخهای حملونقل مرسوله در شرکتهای مختلف را برایتان فراهم میکند، فرصت استفاده از تخفیفهای هیجانانگیز را نیز در اختیارتان قرار میدهد. با اعمال کد تخفیفهای همیشگی میتوانید بستههایتان را با قیمت کمتر به مقصد ارسال کنید.
با استفاده از خدمات ارسال مرسوله با پیک موتوری آنلاین، از مزیتهای ارزشمند دیگری همچون راحتبودن فرایند ثبت درخواست، امکان ردیابی لحظهبهلحظه مرسوله در طول مسیر، امکان دسترسی به خدمات در تمام ساعات شبانهروز و تمام نقاط شهر بهرهمند خواهید شد.
۶. دقت به شیوه بستهبندی مرسوله
شما هم جزو آن دسته افراد هستید که هنگام ارسال مرسوله آن را داخل جعبهای بزرگ قرار میدهید و اطرافش را با روزنامه یا پلاستیک حبابدار پر میکنید؟ آیا میدانستید با این کار هزینه ارسال کالایتان را افزایش میدهید؟ وزن و ابعاد بسته ارسالی مهمترین معیارهای تعیینکننده قیمت ارسال بسته با پیک موتوری به شمار میآیند. اینجاست که اهمیت بستهبندی بهینه مشخص میشود. اگر میخواهید از هزینه ارسال کالا با پیک موتوری بکاهید، سعی کنید جعبهای متناسب با ابعاد مرسوله تهیه کنید.
اگر کسبوکاری در بستر آنلاین دارید یا علاوه بر فروش حضوری، امکان خرید آنلاین را هم برای مشتریانتان فراهم کردهاید و روزانه چندین بسته را به مقاصد مختلف میفرستید، بیشتر حواستان به بستهبندی بهینه باشد. بهجای اینکه بستهبندی استاندارد و واحدی داشته باشید، سفارشات را با توجه به ابعادشان بهشکل سفارشی بستهبندی کنید. با این کار صرفهجویی چشمگیری در هزینه ارسال کالا با پیک خواهید داشت.
۷. اقدام به بیمهکردن مرسوله
ممکن است با خواندن این عنوان تعجب کنید که چطور میتوان با بیمهکردن مرسوله، گامی در جهت کاهش هزینههای ارسال کالا برداشت؟ با توجه به اینکه ممکن است کالاهای ارسالی در طی رسیدن به مقصد با پیک موتوری آسیب ببینند، گم شوند یا هر اتفاقی از این دست برایشان رخ دهد، بیمهکردن کالا یکی از بهترین راهکارها برای دریافت خسارت در این شرایط محسوب میشود. فرقی نمیکند صاحب کسبوکار هستید یا کاربری که از فروشگاه آنلاین خرید کردهاید، بیمهبودن مرسوله به نفع دو طرف است؛ علاوه بر اینکه خیالتان را بابت سالمرسیدن مرسوله به مقصد راحت میکند، در صورت ایجاد مشکل، با جبران خسارت، پرداخت هزینه اضافهای را به گردن شما نمیاندازد.
۸. بهحداقلرساندن احتمال مرجوعشدن مرسوله
مرجوعشدن مرسوله یکی دیگر از فرایندهای هزینهبر است. با انجام اقداماتی مانند ارائه تمام اطلاعات موردنیاز کالا به مشتری تا حدود زیادی از مرجوعشدن مرسوله پیشگیری خواهید کرد. فرقی نمیکند هزینه مرجوعکردن مرسوله بر عهده صاحب کسبوکار باشد یا خریدار، با انجام اقدامات پیشگیرانه میتوانید از پرداخت هزینه اضافی برای برگشتدادن کالا خیالتان را راحت کنید و تجربه دلچسبی از خرید برای مشتری رقم بزنید. اگر میخواهید از فرایند مرجوعکردن کالا و دردسرهای خاص خودش در امان بمانید و هزینه اضافهای بابت آن پداخت نکنید، حواستان به ارائه تمام اطلاعات موردنیاز کالا به مشتری باشد.
۹. استفاده از سرویسهای پیشپرداخت برای حملونقل کالا
تابهحال چیزی درباره سرویسهای پیشپرداخت حملونقل کالا شنیدهاید؟ اگر صاحب کسبوکاری هستید که در بازههای زبانی مشخص، کالاهایی را با پیک به نقاط مختلف شهر میفرستید، میتوانید از این سرویس پرطرفدار استفاده کنید. به عبارت سادهتر، شما با خرید بستهای از برچسبهای حملونقل بهجای پرداخت هزینه جداگانه برای هر کدام از بستهها، برچسبهای پیشپرداخت را هنگام ارسال روی بستهها میچسبانید. در صورتی که بستههایی با وزن مشابه و در فواصل منظم رسال میکنید، استفاده از این راهکار میتواند تا حدود زیادی هزینههای ارسال کالای شما با پیک موتوری را کاهش دهد.
کلام پایانی
یکی از مواردی که صاحبان و مشتریان فروشگاههای آنلاین بسیار به آن توجه میکنند، هزینه ارسال کالاست. کاستن از هزینههای حملونقل مرسوله، یکی از هدفهای مهم شرکتهایی است که در زمینه فروش آنلاین فعالیت میکنند. هزینه ارسال کالا به عوامل بسیاری از جمله ابعاد و وزن بسته و مسافت مبدأ تا مقصد بستگی دارد. با انجام اقدامات و بهکارگیری راهکارهایی میتوانید از هزینه ارسال بسته با پیک موتوری بکاهید و بستهتان را با قیمت کمتری تحویل بگیرید. اگر صاحب کسبوکاری آنلاین و هر روز در حال ارسال بستههای متعدد به نقاط مختلف شهر هستید یا اگر از آن دسته افرادید که بیشتر کالاهای موردنیازتان را به شکل آنلاین سفارش میدهید، به این اقدامات توجه کنید و از هزینههایتان بکاهید.
شما بگویید
شما چه راهکار دیگری برای کاهش هزینه ارسال کالا با پیک موتوری دارید؟ لطفا نظرات و تجربیات ارزشمندتان در این زمینه را با ما و کاربران عزیزمان در میان بگذارید.
دیدگاهتان را بنویسید