درباره قوانین حمل بار با وانت

قوانین حمل بار با وانت درون شهر

یکی از بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین وسایل نقلیه و باربری وانت است که البته ظرفیت محدود و مشخصی دارد. اگر قصد دارید تعدادی وسیله را از منطقه یک شهر به منطقه دیگری انتقال دهید، بهترین انتخاب شما وانت خواهد بود؛ زیرا این وسیله نقلیه و باربری برای نقل و انتقالات درون‌شهری مناسب است؛ ولی تا چه حدی با قوانین حمل بار با وانت آشنایی دارید؟ در دنیای دیجیتالی و مدرن امروزی حتی امکان استفاده از باربری آنلاین نیز میسر شده و شما می‌توانید از وانت‌بار اینترنتی استفاده کنید. در ادامه این راهنما شما را بیشتر با قوانین این حمل بار با وانت آشنا خواهیم کرد.

«رزرو اینترنتی وانت حمل بار»

بررسی قوانین حمل بار با وانت

توجه داشته باشید وانت‌بار یکی از وسایل نقلیه باربری است که برای اسباب‌کشی‌های کوچک گزینه مناسبی خواهد بود. اگر وسایل شما زیاد است برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه خود بهتر است از خاور استفاده کنید. در ضمن وانت‌بار به طور معمول برای باربری درون‌شهری استفاده می‌شود.

به‌منظور بررسی قوانین حمل بار با وانت باید نکات مهمی را در نظر بگیرید؛ زیرا این ماشین باربری بسیار حساس است و قوانین مشخصی دارد. البته که سایر خودرو‌ها و وسایل نقلیه نیز ملاحظات و قوانینی دارند که باید آن‌ها را رعایت کنید. توجه داشته باشید مسائل و قوانینی که به هنگام حمل بار با وانت باید در نظر بگیرید شامل موارد زیر خواهد بود:

  • وزن استاندارد بار
  • نوع بار
  • میزان اهمیت و حساسیت بار
  • قوانین مربوط به شرکت باربری
  • قوانین مربوط به راننده
  • قوانین مربوط به فرد دریافت‌کننده خدمات

به‌خاطر داشته باشید اگر هر یک از قوانین ذکر شده در بالا توسط راننده یا شرکت باربری رعایت نشود، پلیس راهنمایی‌ورانندگی می‌تواند یک وانت‌بار پر از وسیله را جریمه و حتی آن را توقیف کند؛ بنابراین رعایت قوانین به هنگام حمل بار از اهمیت بالایی برخوردار است.

چرا از وانت‌بار استفاده کنیم؟

پیش‌ازاین نیز گفتیم وانت‌بار‌ها مزیت‌های زیادی نسبت به سایر وسایل نقلیه باربری دارند؛ بنابراین اگر متقاضی دریافت خدمات باربری آنلاین هستید و وسایل خیلی زیادی ندارید، توصیه می‌کنیم از همین سیستم حمل‌ونقل بین‌شهری استفاده کنید. شاید برایتان سؤال شود که این وسایل نقلیه چه مزیت‌هایی دارند؟

  • هزینه کمتر
  • قابل‌استفاده در انواع اسباب‌کشی‌ها
  • بهترین گزینه برای جابه‌جایی و حمل‌ونقل درون‌شهری
  • سبکی
  • بدون خطر
  • رعایت سرعت مجاز

اکنون که با اصلی‌ترین مزیت‌های حمل بار با وانت آشنا شدید، اگر قصد اسباب‌کشی دارید پس درنگ نکنید و از سرویس وانت‌بار اینترنتی کمک بگیرید تا بتوانید وسایل خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مقصد برسانید. خبر خوب اینکه اگر مجوز حمل بار با وانت را داشته باشید، حتی می‌توانید از این وسیله نقلیه باربری برای حمل وسایل خارج از شهر نیز استفاده کنید.

۴ مورد از اصلی‌ترین قوانین حمل بار با وانت

 باربری آنلاین بهترین روش اسباب‌کشی

بر اساس گزارش‌های به‌دست‌آمده پلیس راهور اعلام کرده که برای حمل بار با وانت باید قوانین ویژه‌ای را رعایت کنند. یکی از اصلی‌ترین این قوانین مربوط به رانندگان است که اگر قوانین موردنظر را رعایت نکنند، اجازه حمل بار نخواهند داشت. مسائلی مهمی همانند طول، ارتفاع و عرض بار باید موردتوجه قرار بگیرند.

در ضمن بار‌های موجود در وانت‌بار‌ها باید به‌اندازه کابین باشند و در اطراف دیواره‌های وانت قرار بگیرند تا به طور کامل مهار شوند. درصورتی‌که بار شما توسط کابین وانت‌بار مهار نمی‌شود و بیشتر از طول وانت‌بار است، باید با پارچه‌ای قرمز این مسئله را به سایر رانندگان اطلاع دهید.

در ضمن اگر برای حمل‌ونقل شبانه از وانت‌بار استفاده می‌کنید، بهتر است چراغ قرمزی روی آن قرار دهید تا سایر رانندگان متوجه شوند شما باری بزرگ‌تر از طول وانت خود حمل می‌کنید. فراموش نکنید در مورد مغایرت با هر یک از قوانینی که در ادامه ذکر می‌شود، پلیس راهور می‌تواند با خودرو موردنظر برخورد قانونی داشته باشد.

مجوز داشتن

برای اسباب‌کشی منزل خود باید از شرکت‌های باربری معتبر وانت‌بار درخواست کنید؛ زیرا وسایل نقلیه این شرکت‌ها با مجوز رسمی فعالیت دارند و بار شما را به دردسر نمی‌اندازند. بسیاری از شرکت‌های وانت‌بار اینترنتی نیز می‌توانند بار شما را با مجوز رسمی جابه‌جا کنند.

این شرکت‌ها در اغلب موارد رانندگانی خوش‌برخورد و مجرب دارند که شما می‌توانید با خیال راحت بار خود را به دست آن‌ها بسپارید. به‌هرحال در زمان انتخاب وانت‌بار باید قوانین حمل بار با وانت را موردتوجه قرار دهید و مجوز خودرو منتخب خود را بررسی کنید.

رعایت ظرفیت وزنی وانت

پیش‌ازاین نیز گفتیم وانت نیز همانند هر خودروی نقلیه باربری گنجایش مشخصی دارد که باید اندازه ظرفیتی که دارد بارگیری کند در غیر این صورت جریمه می‌شود. میزان تحمل وانت‌بار‌ها مشخص است و نباید آن‌ها را بیش از حد مجاز سنگین کنید؛ زیرا در این صورت به بار شما فشار وارد می‌شود و همچنین به وانت‌بار نیز آسیب می‌زنید.

سیستم داخلی ماشین نیز تحت‌تأثیر سنگینی و سبکی بار است، بدین ترتیب اگر وانت‌بار را بیش از حد سنگین کنید به طور حتم به خودروی موردنظر نیز آسیب وارد می‌شود. در نهایت اینکه اگر ظرفیت بار وانت را رعایت نکنید پیامد‌های بدی پیش‌رو خواهید داشت.

رعایت سرعت مجاز

از دیگر قوانین مهمی که هنگام حمل بار با وانت باید به آن توجه کنید، رعایت سرعت مجاز به هنگام رانندگی است. در نظر داشته باشید سرعت مجاز خودرو‌های وانت‌بار نسبت به سایر خودرو‌های سواری کمتر است؛ زیرا قدرت و توان کنترل این ماشین با سایر وسایل نقلیه متفاوت خواهد بود.

با رعایت سرعت مجاز می‌توانید از خطرات پیش‌رو جلوگیری کنید. البته که بهترین راه برای جلوگیری از خطرات احتمالی بیمه کردن خودرو و بار درون آن است. فراموش نکنید با بیمه کردن شاید هزینه زیادتری پرداخت کنید؛ ولی از وقوع خسارات احتمالی نیز جلوگیری می‌شود.

رعایت نکات مربوط به بار‌های حساس

وانت‌بار اینترنتی شرکت‌های مختلفی دارد

اگر بار موردنظر شما جزء وسایل شکستنی همانند شیشه محسوب می‌شود، پس باید به هنگام جابه‌جایی آن به نکات مختلفی توجه داشته باشید. حمل بار‌های حساس باید بادقت و احتیاط زیادی انجام شود تا وسایل موردنظر آسیبی نبینند و دچار شکستگی نشوند.

بهترین راهکار برای حمل بار‌های حساس خلاقیت داشتن در نحوه چیدن آن‌ها خواهد بود. اگر وسایل حساس را به‌درستی در کنار یکدیگر قرار دهید و با سرعت مجاز حرکت کنید، به طور حتم هیچ اتفاقی برای وسایل حساس رخ نمی‌دهد. همچنین راننده باید از ترمز‌های ناگهانی و یکباره پرهیز کند تا وسایل آسیبی نبینند.

بررسی هزینه حمل بار با وانت

بعد از اینکه با قوانین حمل بار با وانت آشنا شدید، نوبت به بررسی هزینه این خدمات و سرویس‌ها می‌رسد. متأسفانه برای باربری نمی‌توان هیچ هزینه مشخص و ثابتی در نظر گرفت؛ زیرا عوامل مختلفی در تغییر قیمت این نوع خدمات دخیل هستند. برای مثال حساس بودن بار یکی از مسائل مهمی است که در قیمت وانت‌بار اینترنتی تأثیر می‌گذارد.

همچنین اگر شرکت معتبری را برای حمل‌ونقل وسایل خود انتخاب کنید، بدون شک این شرکت به دلیل مجوز‌هایی که دریافت کرده و اعتباری که دارد هزینه زیادی از شما دریافت می‌کند. همچنین نباید سابقه درخشان آن‌ها را نادیده گرفت. این در حالی است که شما می‌توانید خودتان یک راننده با وانت استخدام کنید.

با این کار هزینه کمتری پرداخت می‌کنید؛ زیرا لازم نیست پورسانت یا کمیسیونی به شرکت باربری آنلاین پرداخت کنید و تنها کافی است مبلغی را به خود راننده بپردازید و البته که باید برای دریافت مجوز نیز مبلغی پرداخت کنید.

بیشتر بخوانید: نرخ باربری وانت بار بر چه اساسی تعیین می گردد

۳ عامل مهم در تعیین قیمت حمل بار با وانت

همان‌طور که گفتیم قیمت حمل بار با وانت متغیر است و شما نمی‌توانید قیمت مشخصی برای این خودرو‌ها در نظر بگیرید. به‌طورکلی در حمل بار با وانت باید به مسائل مهمی توجه داشته باشید که به‌صورت منطقی بر روی قیمت این سرویس و خدمات تأثیر می‌گذارد. در ادامه ۳ مورد از اصلی‌ترین عوامل مؤثر در قیمت و هزینه حمل بار را به طور مفصل شرح می‌دهیم.

مسافت حمل بار

در بخش‌های قبلی گفتیم که وانت‌بار‌ها بیشتر برای جابه‌جایی درون شهر مناسب هستند؛ ولی اگر برای حمل‌ونقل و باربری مجوز گرفته باشند، می‌توانند در بیرون شهر نیز جابه‌جا شوند. باتوجه‌به میزان کیلومتر و مسافتی که پشت سر می‌گذارند و برای رسیدن به مقصد حرکت می‌کنند، هزینه حمل بار متغیر خواهد بود. به‌طورکلی هر چه مسافت موردنظر بیشتر باشد، مبلغ این حمل‌ونقل بیشتر می‌شود.

سنگینی بار

قیمت و هزینه حمل بار با وانت رابطه مستقیمی با وزن بار دارد، هر چه بار شما سنگین‌تر باشد بدون شک هزینه حمل آن نیز بیشتر خواهد بود. می‌توان گفت هزینه حمل بار بر اساس سنگینی و وزن بار طبق برخی از تعرفه‌های تعیین شده قابل‌اجرا است. برخی از شرکت‌های باربری آنلاین نیز برای خدمات باربری خود بر اساس وزن هر بار تعرفه جداگانه‌ای مشخص کرده‌اند که متقاضی موظف به پرداخت آن مبالغ است. خبر خوب اینکه با وجود تمام این نکات، هزینه حمل بار با وانت نسبت به سایر وسایل نقلیه باربری مناسب‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود.

نوع خدمات مصرفی

در مرحله‌ی آخر باتوجه‌به نوع خدماتی که در اختیار شما قرار می‌گیرد باید هزینه‌های متفاوتی پرداخت کنید. برای مثال اگر راننده وانت‌بار برای شما بار را حمل کرد و در جابه‌جایی آن به شما کمک رساند، به طور حتم باید هزینه بیشتر به او پرداخت کنید. همچنین برخی از شرکت‌های باربری در بسته‌بندی اسباب نیز دستی دارند، بنابراین باتوجه‌به خدماتی که شما از آن‌ها دریافت می‌کنید هزینه حمل بار‌ها متفاوت است.

اسباب‌کشی خود را به باربری آنلاین بسپارید

اکنون که با تمام قوانین حمل بار با وانت آشنا شدید؛ اگر قصد دارید برای اسباب‌کشی سبک خود از یک شرکت معتبر، وانتی را کرایه کنید، توصیه می‌کنیم به سرویس وانت اسنپ یا سرویس اسباب‌کشی اسنپ مراجعه کنید تا بتوانید وسایل خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن بسته‌بندی کرده و به مقصد برسانید.

این روز‌ها با اینترنتی شدن بسیاری از خدمات و سرویس‌ها شما می‌توانید اسباب‌کشی خود را به بهترین شکل ممکن و در بالاترین کیفیت به انجام برسانید و با خیالی آسوده روند اسباب‌کشی را به دست افرادی متخصص و حرفه‌ای بسپارید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *