پرواز در آسمان همیشه رویای انسان بوده؛ سال ۱۹۰۳ که برادران رایت برای اولین بار این رویا را به واقعیت تبدیل کردند، راهی به زندگی آدمها باز شد که تصورش قبل از آن محال بود. هیچکس فکرش را نمیکرد که انسان روزی بتوانند در آسمان پرواز کند و از راهی غیر از زمین به مقصد برسد. اما این اتفاق افتاد و حالا صد سالی از ماجرای پرواز انسانها در آسمان میگذرد. امروز در تمام دنیا آدمهای زیادی بر فراز آسمان شهرها و کشورهای مختلف سفر میکنند و پرواز دیگر رویایی دستنیافتنی نیست. حالا نوبت به رویای تاکسی هوایی رسیده است.
صنعت حملونقل هوایی اما این روزها قدمهای بزرگتری برداشته و حرف تاکسیهای هوایی روی میز آمده؛ سامانه تاکسیهای هوایی یا ایرتاکسی شاید اولین نمونه کاربردی وسایل حملونقل عمومی در صنعت حملونقل مسافر باشد که تا امروز در کشور ما توجه زیادی به آن نشده است. این سامانه در سالهای اخیر با طرح پرواز اشتراکی مبتنی بر بسترهای آنلاین شکل جدیدی به خودش گرفته و بدونشک با توجه به توسعههای فناورانه در حوزه مخابرات و ناوبری ماهوارهای، پهپادهای عمودپرواز با قابلیت حمل مسافر و پیشرانههای جت کارآمد و کموزن در آینده شاهد تحول شگرفی در حوزه حملونقل هوایی خواهیم بود. طبیعتا برای اینکه کشور ما هم از این روند عقب نماند، باید قدمهایی برداشته شود؛ حالا اسنپ به عنوان اولین سامانه هوشمند حملونقل که در حوزه راهاندازی تازهترین شیوههای تردد همواره پیشتاز بوده، در حال بررسی زیرساختهای لازم و پتانسیلهای موجود در ایران برای فعالسازی این سیستم نوین حملونقل هوایی است.
چند قدم مانده به تاکسی هوایی
ما امروز در ایران تعداد زیادی هواپیمای فوقسبک و خلبان آموزشدیده علاقهمند و فعال داریم که آماده پرواز هستند. همچنین تعداد زیادی فرودگاه کمترافیک در شهرهای مختلف وجود دارد که میتوان از این ظرفیتها در راستای تسهیل سفرهای فوری و کوتاهمدت استفاده کرد. این هدف در مرحله اول با استفاده از هواگردهای سبک موجود در کشور قابل تحقق است و در صورت موفقیت میتواند با تزریق سرمایه و توسعه ناوگان گسترش پیدا کند.
حالا اسنپ در آغاز راه پرواز است و دستاندرکاران این سامانه تمام تلاش خود را به کار گرفتهاند که بتوانند سرویس تاکسیهوایی را راه بیاندازند. شاید اگر چند سال پیش کسی میگفت که یک روزی میتوانید با گوشی موبایلتان درخواست ماشین بدهید، همه فکر میکردند این اتفاق غیرممکن است، اما این اتفاق افتاد و پنج سالی میشود که مردم شهرهای مختلف با اسنپ تردد میکنند. حالا نوبت تاکسیهای هوایی است؛ شاید یک روزی بتوانید درخواست هواپیما بدهید… شاید آن روز خیلی دور نباشد!
تاکسی اینترنتی اسنپ هم اکنون در تمامی استانهای کشور فعال است و شما میتوانید از خدمات متنوع این سامانه در شهرتان استفاده کنید.
دیدگاه (14)
سلام عالی به نظربنده اگرهلیکپترمسافرتی بزاریدبدنیست. .شایدخداخواست منم خلبان شدم.انشالله .
عالی ، عالی،،،،،،انشالله هرچه زودتر ایرتاکسیهای اسنپ بر فراز آسمان کشور جولان بدند ماهم روی زمین همچنان مشغولیم ،،،،،
سلام بنده هم خلبان بالن توربوجت هستم ودرمیاندواب آموزش دیدم وشاگردانی نیزبصورت نیمه حرفه ای اموزش دادم منم اگه جورشدمیخام بیام وخلبان اسنپ بشم
باسلام بنده هم دوسدارم این موردخلبان شدن رو،ازلحاظ فنی بودن مدارک زیادی گرفتم امدادگر،بهیار،تست فرم انواع جوشکاری پایه یک ودو وچندین مدرک دیگه ۳۶سال دارم وعلاقمندم ب همکاری توابن زمینه
اینو طرح خوبیه به شرط آنکه در این طرح سفرهای بین شهری قیمت مناسبی داشته باشه مثلاً از رباط تا قم سفر زیارتی دیروز هر چه سعی کردیم نتونستیم قیمت بگیریم
با سلام و عرض ادب
محمد احمدی هستم از استان آذربایجان غربی
ما همیشه از اسنپ استفاده می کنیم و نصب این برنامه را به دیگران پیشنهاد می کنیم.
سپاس
1398/۱۱/۰۳
سلام من راننده هستم ولی متا سفانه اسنپ حساب کاربری منو مسدود کرده حدود یک سال ونیم میشه امکانش هست دوباره حساب کاربری منو فعال کنید خواهشمندم جواب بدین راهنماییم کنید
دوست عزیز سلام،
برای پیگیری این مورد لطفا با پشتیبانی اسنپ تماس بگیرید.
باسلام.منم دوره خلبانی ppl &cplرو گذروندم ودیگه چون امیدی به اینده شغلی تو ایران ندارم سراغ خلبانی مسافربری نرفتم.خیلی فکر خوبیه الان تقریبا۱۰۰۰نفر امثال من خلبان بیکار هستن که اماده همکاری برای تحقق این پروژه هستن.ممنون
کم نیستن بچه هایی که دوره ی خلبانی دیدن و با داشتن گواهینامه خلبانی دارن تو اسنپ کار میکنن ، بنظرم خیلی خوب میشه که الویت استخدام خلباناتون اونا باشن ، ضمن اینکه باب شدن ایرتاکسی کلا چشم امیدی هست برای فارغ التحصیلان بیکار این رشته .
من بسیارازبرنامه اسنپ راضی هستم و به فامیل پیشنهاد میکنم.امیدپیشرفت وروزهای بهتر
اگه خواستین خلبان آموزش بدین به عنوان بورسیه که براتون کار کنه بجاش ما هستیم
باسلام
تا چند سال پیش حتی کسی فکر تاکسی گرفتن آنلاین را نمی کرد، لازم است که بگویم، این نوع درخواست خودرو مدت زمان طولانی است که در ایران به صورت تاکسی تلفنی وجود داشته و تقریباً تمامی افراد جامعه با آن آشنایی داشته و دارند حتی قبل از پدیده اینترنت نیز مردم ایران در کوچکترین شهرها و روستاهای ایران از تاکسی تلفنی استفاده می کردند، تا آنجا که یکی از مدیران Uber در یکی از مصاحبه های خود در یکی از کانال های تلویزیونی سانفرانسیسکو در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او پرسید که ایده ایجاد این نوع سیستم از کجا آمده، گفت که ظهور اینترنت امکان شکل گیری تکنولوژیهای نوین در این فضا بوجود آمد و ما ایده اوبر را با نوع درخواست تاکسی ایرانیان که مردم به صورت فراگیری در آن زمان از تاکسی تلفنی استفاده می کردند، و تلفیق آن با علوم جدید فناوری ارتباطات، ایجاد کردیم.
سلام درود بر تیم اسنپ
من راننده ی اسنپ هستم ولی درس خلبانی خوندم، سه دوره ی تئوری خلبانی رو طی کردم و ۳۵ ساعت هم با هواپیما آموزش دیدم و به صورت مستقل یا (سولو) هم پرواز کردم ، اما بعد از به هم خوردن برجام و به هم خوردن وضعیت مملکت دیگه از عهده ی هزینه های زیاد آموزش بر نیومدم و با مهارت خلبانی دارم تو این خیابونا جون میکنم. از اسنپ میخوام اگر این سیستم رو راه انداخت واسه کسی مثل من اولویت استخدام به عنوان خلبان قائل باشه. من همچنین با دکتر میثم محمدی و کاپیتان ایرج برهمت هم آشنائی دارم و شاگردشون بودم. میتونین استعلام کنیین از کاپیتان برهمت که تو آموزشگاه هما پرواز کردم.