نتایج طرح معافیت از کمیسیون کاربران راننده‌ی مبتلا به تالاسمی

نتایج طرح معافیت کاربران راننده اسنپ مبتلا به تالاسمی

طرح معافیت از پرداخت کمیسیون برای کاربران راننده‌ی مبتلا به تالاسمی پایان یافت.

در این طرح که با همکاری «انجمن تالاسمی ایران» به مدت ۷ ماه اجرا شد، در مجموع ۱۸۰ کاربر راننده‌ی مبتلا به تالاسمی از پرداخت کمیسیون سفرهای خود به ارزش بیشتر از ۵۵۴ میلیون تومان معاف شدند. این طرح از بهمن ۱۴۰۲ شروع شد و تا پایان مرداد ۱۴۰۳ ادامه داشت.

 

معافیت از کمیسیون ویژه‌ی کاربران راننده‌ی دارای شرایط خاص

اسنپ، از ابتدای فعالیتش تاکنون، طرح‌های مختلفی برای حمایت و تامین هزینه‌های درمان افراد مبتلا به بیماری‌های مختلف اجرا کرده است. یکی از این طرح‌ها معافیت از کمیسیون کاربران راننده‌ی مبتلا به بیماری‌های خاص است که از جمله طرح‌های هم‌سو و هم‌راستا با اهداف کسب‌و‌کار اسنپ محسوب می‌شود.

در همین راستا، اسنپ طرح ویژه‌‌ی معافیت از کمیسیون را برای کاربران راننده‌ی دارای معلولیت، کاربران راننده‌ی مبتلا به بیماری ام‌اس و بیماری هموفیلی اجرا کرده است.

 

بیماری تالاسمی چیست؟

تالاسمی از بیماری‌های خاص و یکی از بیماری‌های ژنتیکی و اختلال خونی ارثی است که در آن تعداد هموگلوبین‌ها و گلبول‌های قرمز در بدن فرد مبتلا از حالت نرمال کمتر می‌شود. هموگلوبین پروتئینی در گلبول‌های قرمز است که آن‌ها را قادر به حمل و انتقال اکسیژن می‌سازد. شمار پایین هموگلوبین و سلول‌های خونی می‌تواند موجب کم‌خونی شود. هموگلوبین بخش انتقال‌دهنده‌ی اکسیژن در گلبول‌های قرمز خونی است. هموگلوبین شامل دو زیرواحد مختلف به نام‌های آلفا و بتا است. اگر بدن شخص توانایی تولید کافی از هر نوع زیرواحد را نداشته باشد، سلول‌های خونی به‌طور کامل شکل نمی‌گیرند و توانایی انتقال اکسیژن بدن کاهش می‌یابد. در نتیجه نوعی کم‌خونی ایجاد می‌شود که تالاسمی نام دارد. هر چند تالاسمی یک اختلال منفرد نیست، اما یک گروه اختلالات از طرق مشابه بدن انسان را درگیر می‌کند. درک تفاوت میان گونه‌های مختلف تالاسمی مهم و ضروری است.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *