پرواز بدون بار چیست؟ بلیط ارزان برای سفر کوتاه

پرواز بدون بار

تابه‌حال چیزی راجع به پرواز بدون بار شنیده‌اید؟ در پروازهای معمولی فرقی نمی‌کند بلیط چارتری رزرو کرده‌اید یا بلیط سیستمی هواپیما، می‌توانید باری در محدوده مجاز همراه داشته باشید اما در پروازهای بدون بار اجازه همراه‌داشتن بار ندارید و فقط می‌توانید باری در حد کیف یا ساک دستی همراه خود به داخل هواپیما ببرید. این مقاله درباره شرایط پروازهای بدون بار و ایرلاین‌های خدمات‌دهنده در این زمینه صحبت می‌کنیم. با ما همراه باشید.

پرواز بدون بار چیست؟

پرواز بدون بار چیست؟

در حالت معمول اگر قصد سفر با هواپیما داشته باشید، بسته به کلاس پرواز، می‌توانید مقدار باری در محدوده بار مجاز همراه داشته باشید و در صورتی که بار شما بیشتر از حد مجاز باشد، مشمول پرداخت اضافه بار خواهید شد. هزینه اضافه بار هم با توجه به نوع کلاس پرواز و قوانین ایرلاین متفاوت خواهد بود.
پرواز بدون بار نوعی سفر با هواپیماست که جز مقدار بار محدود که با خودتان داخل کابین هواپیما می‌برید، نمی‌توانید بار دیگری همراهتان داشته باشید. این نوع پروازها معمولا مختص مسافت‌های کوتاه و بلیط آن ارزان‌تر از پروازهای معمول است.

چرا برخی ایرلاین‌ها بلیط پرواز بدون بار می‌فروشند؟

ارائه بلیط پروازهای بدون بار، ممکن است دلایل متفاوتی داشته باشد. مثلا برخی هواپیماها کوچک‌ترند (مانند هواپیماهای اتوبوسی) و به بخشی برای نگهداری بار مسافران مجهز نیستند. دلیل دیگر ارائه بلیط پروازهای بدون بار به محدودیت برخی هواپیماها در زمینه ذخیره بار مسافران برمی‌گردد. به عبارت بهتر، برخی هواپیماها فقط می‌توانند مقدار مشخصی بار را حمل کنند و با تکمیل ظرفیت این بخش، دیگر قادر به ذخیره بار اضافه نیستند؛ در این شرایط ایرلاین موردنظر تعدادی از بلیط‌های باقی‌مانده را تحت عنوان پرواز بدون بار به مشتریان ارائه می‌کند.

چه ایرلاین‌هایی بلیط پرواز بدون بار می‌فروشند؟

چه ایرلاین‌هایی بلیط پرواز بدون بار می‌فروشند؟

برخی ایرلاین‌ها که به ایرلاین‌های بدون بار نیز معروف‌اند، در زمینه فروش بلیط‌های پروازهای بدون بار فعالیت می‌کنند. این ایرلاین‌ها برای اینکه بلیط پرواز را با قیمت مناسب‌تر به دست مسافران برسانند، خدمات مربوط به حمل بار را از میان خدمات تحت پوشش خود برداشته‌اند.

گاهی هم در یک پرواز معمولی، مقدار بار اضافی مسافران به‌حدی است که ظرفیت حمل بار هواپیما پر می‌شود و ایرلاین اقدام به فروش بلیط‌های باقی‌مانده بدون پذیرش بار می‌کند. رایان ایر، اسپیریت ایرلاینز و رایان ایر اروپا از جمله ایرلاین‌هایی‌اند که برای فروش بلیت ارزان هواپیما، در زمینه پروازهای بدون بار فعالیت می‌کنند.

اقلام مجاز و غیرمجاز برای ورود به داخل هواپیما در پرواز بدون بار

گفتیم که حتی در پروازهای بدون بار هم مسافر می‌تواند مقدار بار مشخصی را با خود به داخل کابین هواپیما ببرد. البته برای حفظ رفاه و امنیت سایر مسافران، در زمینه نوع و مقدار این نوع بارها هم محدودیت‌های زیادی در نظر گرفته شده است.

۱. کالاهای مجاز

اقلامی که مجازید با خودتان داخل هواپیما ببرید، عبارت‌اند از:

  • دارو؛
  • غذای کودک؛
  • تمام مدارک هویتی؛
  • لوازم آرایشی و بهداشتی؛
  • پول نقد و کارت‌های عضو شتاب.

۲. اقلام غیرمجاز

ورود برخی اقلام به داخل کابین هواپیما ممنوع است؛ مانند:

  • انواع مایعات؛
  • انواع عطر و اسپری؛
  • اشیای تیز ماننده چاقو، قیچی یا ناخن‌گیر.

منظور از خرید بار جداگانه چیست؟

منظور از خرید بار جداگانه چیست؟

ایرلاین‌های خدمات‌دهنده درزمینه پروازهای بدون بار، روی این بلیت‌ها هیچ باری در نظر نمی‌گیرند. در واقع با رزرو بلیط هواپیما بدون بار شما فقط مجازید کیف یا ساک دستی همراهتان داشته باشید. در شرایطی که بلیت پرواز بدون بار رزرو کرده باشید و بعد نظرتان تغییر کند و بخواهید مقداری بار همراه خودتان داشته باشید، باید برای خرید بار جداگانه اقدام کنید. در این شرایط باید هزینه مقدار بار اضافه را جداگانه پرداخت کنید. نکته مهم در زمینه خرید بار جداگانه این است که در صورتی امکان استفاده از این قابلیت را دارید، که ظرفیت هواپیما برای ذخیره بار تکمیل نشده باشد.

پرواز بدون بار چه مزایایی دارد؟

اولین و مهم‌ترین مزیت این نوع پروازها، ارزان‌تربودن بلیط آن است، پس اگر به‌دنبال خرید بلیط هواپیما ارزان هستید، این نوع پروازها را در نظر داشته باشید. پرواز بدون بار برای مواقعی که قرار است به سفری کوتاه و فوری بروید و نمی‌خواهید هیچ بار خاصی همراه خودتان ببرید، بسیار مقرون‌به‌صرفه است. قیمت بلیط پروازهای معمولی، با احتساب هزینه حمل بار مجاز (حدود ۲۰ تا ۳۰ کیلوگرم) محاسبه می‌شود. اگر قرار است بدون بار سفر کنید، چرا باید هزینه اضافی مقدار بار مجاز را بپردازید؟ بهترین راهکار برای کاهش هزینه‌ها در سفرهایی که در آنها خبری از چمدان‌ها و وسایل زیاد نیست، رزرو بلیط پرواز بدون بار است.

صرفه‌جویی در وقت مزیت ارزشمند دیگر خرید بلیط پرواز بدون بار است. اگر بلیط پرواز بدون بار را رزرو کرده باشید، دیگری نیازی نیست در صف شلوغ مسافران برای پردازش بار منتظر بمانید.

کلام پایانی

با رزرو بلیط پرواز بدون بار اجازه همراه‌داشتن بار ندارید و فقط می‌توانید کیف یا ساک دستی همراه خود به داخل هواپیما ببرید. در شرایطی که بار زیادی برای سفر ندارید، رزرو بلیط پرواز بدون بار بهترین انتخاب است. با خرید این بلیط علاوه بر اینکه هزینه کمتری برای خرید بلیط می‌پردازید، در وقت‌تان نیز صرفه‌جویی می‌کنید.

تابه‌حال با پرواز بدون بار سفر کرده‌اید؟ چه تجربه‌ای در این زمینه دارید؟ لطفا نظرات و تجربیات ارزشمندتان را با ما و کاربران عزیزمان در میان بگذارید.

 

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *