نتایج طرح مشارکت در تأمین هزینه‌های نمونه‌گیری از سلول‌های بنیادی با همکاری محک

اسنپ برای مشارکت در تأمین هزینه‌های بیش از هزار و ۷۷۰ نمونه‌گیری از سلول‌های بنیادی یک میلیارد و ۵۰۹ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان به موسسه‌ی خیریه‌ی محک پرداخت کرد.

اسنپ در راستای مسئولیت اجتماعی خود، موفق شد با بیش از ۳۷۷ هزار و ۴۱۰ مرتبه مشارکت کاربرانش، هزینه‌ی بیش از یک هزار و ۷۷۰ نمونه‌گیری سلول‌های بنیادی را برای درمان کودکان مبتلا به سرطان تامین کند.

کاربران اسنپ بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای و فقط با امتیازهای اسنپ‌کلاب خود در این طرح مشارکت کردند. اسنپ، بر اساس امتیازهای اهدا شده، مبلغی را به سازمان‌های مشارکت‌کننده در طرح پرداخت می کند.

هدف از اجرای این طرح مشارکت در تأمین هزینه‌های نمونه‌گیری از سلول‌های بنیادی برای درمان کودکان مبتلا به سرطان است که با همکاری مرکز پذیره‌نویسی سلول‌های بنیادی خون‌ساز محک انجام می‌شود. در حال حاضر، هر بار ثبت HLA شامل نمونه‌گیری و انجام آزمایش‌های سلول‌های بنیادی بیش از ۸۵۰ هزار تومان هزینه دارد. با اجرای این طرح و تأمین هزینه‌ی ثبت بیش از هزار و ۷۷۰ نمونه از سلول‌های بنیادی داوطلبان، ضمن دسترسی بیماران به نمونه‌های بیشتر و افزایش احتمال پیدا شدن نمونه‌ی سازگار، به اضافه شدن ۵ هزار نمونه‌ی دیگر به بانک سلول‌های بنیادی محک و اتصالش به بانک‌های بین‌المللی اهدای سلول‌های بنیادی کمک می‌شود.

پیوند سلول‌های بنیادی، پیوندی زندگی‌بخش

پیوند سلول‌های بنیادی‌ خون‌ساز (سلول‌های پیش‌ساز خونی که می‌توانند به سلول‌های بالغ خون تبدیل شوند) یکی از راه‌هایی است که برای درمان بیماری‌های مختلف از جمله سرطان به کار می‌رود. در این درمان، نوع ژن‌های سازگاری بافتی فرد داوطلب، که در اصطلاح HLA نامیده می‌شود، مشخص و اطلاعات آن در بانک HLA مرکز پذیره‌نویسی ذخیره می‌شود. زمانی که یک بیمار به پیوند مغز استخوان نیاز پیدا می‌کند، سازگاری ژن‌های ثبت‌شده‌ی موجود در این مرکز با بیمار نیازمند پیوند بررسی می‌شود و در صورت انطباق، سلول‌های بنیادی خون‌ساز با روش‌های کمتر تهاجمی جدید از فرد اهداکننده به بیمار منتقل می‌شود. داوطلبان اهدای سلول‌های بنیادی می‌توانند با مراجعه به مرکز پذیره‌نویسی سلول‌های بنیادی خون‌ساز محک به‌طور رایگان HLA تایپینگ خود را ثبت کنند.

مشارکت کاربران اسنپ‌کلاب در طرح‌های نیکوکاری

در سال​‌های اخیر، اسنپ با اجرای طرح​‌های نیکوکاری متنوع در اسنپ‌کلاب تلاش کرده است تا مشارکت کاربران در طرح‌های نیکوکاری را از طریق سوپراپلیکیشن خود تسهیل کند. کاربران می‌توانند با مشارکت در این طرح‌ها بدون پرداخت هیچ مبلغی و تنها با امتیازهای خود در پیشبرد کارهای نیک مشارکت داشته باشند. از جمله طرح‌های مشابه نیکوکاری‌کلاب که در حوزه‌ی درمان کودکان اجرا شده می‌توان به «تامین هزینه‌های درمانی کودکان پروانه‌ای»، «تامین تجهیزات توانبخشی و پزشکی کودکان دارای معلولیت» و «تامین هزینه‌های درمانی کودکان بستری در بیمارستان» اشاره کرد.

اسنپ در بخش نیکوکاری باشگاه مشتریان خود تلاش می‌کند با شناسایی طرح‌های موثر و پایدار مسئولیت اجتماعی در راستای کمک به حل بخشی از مشکلات جامعه قدم بردارد. خیریه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند طرح‌های پیشنهادی خود را به ایمیل مسئولیت اجتماعی شرکت اسنپ به آدرس csr.pr@snapp.cab ارسال کنند.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *