بسته بندی فرش برای اسباب‌کشی و اصول انجام آن

جابجایی فرش و بررسی نکات مهم در زمان جابجایی

برخی از افراد این تصور را دارند که در زمان اسباب‌کشی منزل جابجایی وسایلی مانند یخچال، لباسشویی و مبلمان بسیار مهم است و جمع‌کردن و جابجایی دیگر وسایل مانند فرش، کار راحتی است و زحمت زیادی ندارد. درصورتی‌که این‌طور نیست!

شاید جابجایی فرش به اندازه‌ی سایر وسایل سنگین کار سختی نباشد، اما اصول مربوط به خود را دارد که اگر به‌درستی انجام نشود، ممکن است به فرش و بافت آن آسیب وارد کند به صورتی که حتی دیگر قابل استفاده نباشد!

در این مقاله قرار است به بررسی نکات جابجایی فرش برای اسباب‌کشی بپردازیم و باید‌ها و نباید‌های مربوط به آن را بیان کنیم؛ بنابراین اگر شما نیز اسباب‌کشی پیش رو دارید، دانستن و انجام این موارد می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد.

۱۰ نکته برای جابجایی فرش در اسباب‌کشی!

جمع‌کردن فرش برای اسباب‌کشی

مانند جابجایی هر وسایل دیگری، جمع‌کردن فرش و انتقال آن به مکان جدید نکاتی دارد که باید آن‌ها را بدانید که در ادامه در مورد این نکات صحبت می‌کنیم.

  1. قبل از این که بخواهید فرش را جمع کنید، حتما این موضوع را بررسی کنید که فرش کاملا تمیز و خشک باشد و جایی که قرار است فرش را برای انتقال در آن قرار دهید نیز همین ویژگی‌ها را داشته باشد. برای مثال اگر کف ماشین یا کامیونی که قرار است فرش را با آن جابه‌جا کنید، خیس باشد سبب آسیب رساندن به بافت فرش و ایجاد لکه بر روی آن خواهد شد.
  2. به این نکته دقت کنید که در مکان جدید و محل قرار‌گیری فرش رطوبت وجود نداشته باشد که بخواهد به بافت فرش آسیب وارد کند.
  3. همچنین بهتر است مکان جدیدی که قرار است فرش را بر روی آن پهن کنید، از قبل سم‌پاشی کرده باشید تا مطمئن شوید که حشرات موذی به فرش آسیبی وارد نمی‌کنند.
  4. در حین جابجایی مراقب باشید تا فرش محکم به دیوار نخورد یا آن را بر روی زمین پرتاب نکنید!
  5. قبل از جابجایی اگر لکه‌ای بر روی فرش وجود داشت، بهتر است که از شامپو فرش برای ازبین‌بردن و پاک‌کردن لکه‌ها استفاده کنید.

رول کردن فرش برای اسباب‌کشی راحت‌تر

  1. اگر فرش شما ابعاد و اندازه‌ی بزرگی دارد و سنگین است بهتر است برای جابجایی از یک نفر دیگر نیز کمک بگیرید.
  2. برای جابجایی فرش بهتر است تا آن را به صورت رول شده به مکان جدید منتقل کنید.
  3. هم قبل و هم بعد از جابجایی فرش، حتما با یک جارو دستی آن را تمیز کنید.
  4. سعی کنید از قرار دادن فرش در نقاطی نزدیک به شومینه یا محل‌هایی که نور خورشید مستقیم است، خودداری کنید. به دلیل این که نور و گرمای مستقیم می‌تواند به بافت فرش آسیب وارد کند.
  5. در زمان جابجایی فرش از قرار دادن وسایل سنگین بر روی آن خودداری کنید.

مراحل بسته‌بندی فرش به چه صورت است؟

رول کردن و جمع‌کردن فرش برای اسباب‌کشی

برای این که بتوانید فرش را راحت‌تر به مکان جدید منتقل کنید، می‌توانید آن را بسته‌بندی کرده که کار شما را سریع‌تر و بهتر نیز خواهد کرد. فرقی نمی‌کند که فرش شما از نوع دستباف یا ماشینی است، در کل با رعایت این موارد جابجایی راحت‌تری خواهید داشت.

اما بسته‌بندی فرش مانند هر وسیله‌ی دیگری اصول و قواعد خود را دارد که بهتر است تا آن‌ها را بدانید و رعایت کنید. قبل از این که به سراغ بررسی موارد برویم باید بگوییم که داشتن وسایلی مانند چند قطعه طناب یا ریسه برای بسته‌بندی فرش لازم و ضروری است. در ادامه به مراحل زیر توجه کرده تا به بهترین شیوه فرش خود را به مکان جدید منتقل کنید:

  • مرحله‌ی اول: همان‌طور که در بالا نیز در مورد آن صحبت کردیم، تمیز بودن فرش قبل از جابجایی یکی از نکاتی است که باید رعایت شود. اگر فرش شما کثیف است و شرایط شستن آن قبل از جابجایی و بسته‌بندی را ندارید از یک شامپو فرش برای تمیز کردن آن استفاده کنید و حتما آن را جارو کرده و بعد نسبت به بسته‌بندی آن اقدام کنید.
  • مرحله‌ی دوم: برای این که به فرش در زمان جابجایی آسیب کمتری وارد شود، بهتر است آن را از جهت الیاف آن جمع کنید. برای این که جهت الیاف را پیدا کنید، دست خود را بر روی فرش بکشید و آن جهتی که دست راحت‌تر می‌تواند بر روی فرش حرکت کند، جهت الیاف فرش است. با انجام این کار احتمال آسیب‌دیدگی در حین جابجایی کمتر است.
  • مرحله‌ی سوم: لول کردن یا رول کردن فرش بهترین راهکار برای جابجایی فرش برای اسباب‌کشی است. برای این که فرش را رول کنید بهتر است که این کار را از بالابه‌پایین انجام دهید و دو نفر این وظیفه را برعهده بگیرند تا فرش به طور همسان رول شود.

در حین رول کردن باید مراقب ریشه‌های فرش نیز باشید و بهتر است تا آن‌ها را به کمک یک‌تکه چسب بچسبانید تا خراب نشوند.

انتقال راحت‌تر فرش و بسته‌بندی آن برای اسباب‌کشی

  • مرحله‌ی چهارم: برای بسته‌بندی و راحتی بیشتر در زمان جابجایی فرش برای اسباب‌کشی بهتر است تا فرش رول شده را با استفاده از طناب ببندید تا باز نشود. برای این که اگر طناب شل شد، رول فرش باز و خراب نشود، حتما از یک طناب در ابتدا و یک طناب در انتهای فرش استفاده کنید و گره محکمی بزنید. اگر گره‌ها یا طناب شل باشند ممکن است در بین جابجایی رول فرش باز شود و به‌اصطلاح سبب شکستگی آن شود.
  • مرحله‌ی پنجم: آخرین مرحله پوشاندن فرش با یک‌لایه محافظ است تا در زمان جابجایی از فرش شما در برابر آلودگی‌ها مراقبت کند. بیشتر افراد از پلاستیک برای انجام این کار استفاده می‌کنند، غافل از این که در عین ارزان بودن می‌تواند سبب آسیب‌های زیادی به فرش شما شود.

بنابراین به‌جای استفاده از پلاستیک اگر از یک‌پارچه یا ملحفه استفاده کنید، انتخاب بهتری خواهد بود.

جابجایی راحت‌تر فرش و وسایل خانه با سرویس اسباب‌کشی

جابجایی فرش و سایر وسایل خانه، همچنین بسته‌بندی آن‌ها شاید کار راحتی به نظر برسد اما اگر شما مهارت و توان کافی برای انجام این کار را نداشته باشید، نه‌تنها نمی‌توانید این کار به‌خوبی انجام دهید، بلکه ممکن است به وسایل شما آسیب وارد شود و خساراتی نیز به بار آید.

به طور مثال در زمان جمع‌کردن فرش برای اسباب‌کشی باید به فرش دستباف توجه بیشتری نسبت به فرش ماشینی داشته باشید و جابجایی آن را با دقت بیشتری انجام دهید.

یکی از کار‌هایی که شما می‌توانید برای اسباب‌کشی راحت‌تر انجام دهید، استفاده از سرویس‌های اسباب‌کشی است. اما باید باز هم مراقب باشید تا به سراغ شرکتی بروید که نیروهای متخصص و کاربلدی در این مورد دارد.

به طور مثال سرویس اسباب‌کشی اسنپ یکی از سرویس‌های خوب و قابل‌اعتماد برای انجام این کار است. شما می‌توانید صفر تا صد اسباب‌کشی خود را به اسنپ بسپارید و خیالتان از بابت سلامت وسایل نیز کاملا راحت باشد.

جدا از آن امکان استفاده از تخفیف‌های خوب در زمان استفاده از این سرویس وجود دارد و می‌توانید با هزینه کمتر اما کیفیت بالاتر بدون ایجاد هیچ‌گونه مشکلی اسباب‌کشی خود را انجام دهید. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *