بهترین موتورهای ایرانی برای خدمات پیک موتوری

اگر قصد دارید که به‌عنوان پیک موتوری مشغول به کار شوید، باید حواستان به انتخاب وسیله‌ای مناسب باشد. موتوری که تهیه می‌کنید، ابزار کارتان است و اگر ویژگی‌های مناسبی نداشته باشد، سرعت و کیفیت فعالیت‌هایتان افت می‌کند. بنابراین، پیش از ثبت نام پیک موتوری و پیوستن به ناوگان رانندگان در این زمینه، نگاهی عمیق به بهترین موتورهای ایرانی برای خدمات پیک موتوری داشته باشید. در این مقاله، می‌خواهیم ویژگی‌های بهترین موتورها برای استفاده به عنوان پیک و مدل‌هایشان ر

ا با شما درمیان بگذاریم.

نکات مهم در انتخاب بهترین موتورسیکلت‌های ایرانی برای پیک موتوری

بازار ایران در تولید موتورسیکلت‌های مختلف بنزینی و برقی از تنوع خوبی برخوردار است. اگر می‌خواهید با ثبت نام پیک موتوری شوید و به نیروهای فعال در این حوزه بپیوندید، در انتخاب موتورسیکلت خود به برندهای ایرانی و مدل‌های متنوع آن‌ها دقت کنید. به‌جز، توجه به برندمدل‌های مناسب و شرکت‌های سازنده مطلوب، در انتخاب به موارد زیر هم توجه داشته باشید:

  • قدرت موتور؛
  • امکانات نصب؛
  • برقی/بنزینی‌بودن؛
  • طراحی و شکل وسیله؛
  • پیداکردن قطعات یدکی؛
  • مصرف سوخت موتورسیکلت.

۱. قدرت موتور

قدرت و گشتاور مناسب موتورسیکلت به شما اجازه می‌دهد که انواع محموله را راحت‌تر و سریع‌تر جابه‌جا کنید. محموله‌های بار موتورسیکلت‌ها معمولاً آن‌چنان سنگین نیستند، اما در هر حال، برای اینکه ظرفیت جابه‌جایی انواع بار را داشته باشید، خوب است که در درجه نخست به قدرت موتور توجه کنید. موتورسیکلت‌هایی با حجم موتور ۱۵۰ تا ۱۸۰ سی‌سی معمولاً گزینه‌های پرطرفداری درمیان پیک‌های موتوری هستند.

۲. پیداکردن راحت و سریع قطعات یدکی

دسترسی به لوازم یدکی یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید در زمان خرید موتورسیکلت برای پیک‌شدن، در نظر بگیرید. از آنجا که زیاد از وسیله برای تردد استفاده می‌شود و مدام در مسیرهای مختلف در حرکت است، احتمال خراب‌شدن قطعات و لوازم یدکی‌ آن هم اندک نیست. باید به‌سراغ مدل‌ها و برندهایی از موتورسیکلت بروید که امکان دسترسی به لوازم و قطعاتشان به‌راحتی مقدور است. برندهای داخلی در ایران، مدل‌های متنوع و باکیفیتی تولید می‌کنند. قطعات مربوط به بخش‌های مختلف موتور هم در دسترس است و با قیمتی مناسب‌تر نسبت به نمونه‌های خارجی به مشتریان عرضه می‌شوند.

۳. امکانات نصب

وقتی قرار است که در جایگاه پیک موتوری فعالیت کنید، باید موتوری با ظرفیت نصب امکاناتی مانند ترک‌بند و باکس در اختیارتان باشد. پس در هنگام خرید، به موضوع امکانات نصب موتور هم دقت کنید. برخی از موتورها امکان نصب الحاقات را به شما نمی‌دهند. وجود موتوری با طراحی راحت و امکان نصب باکس و تجهیزات مشابه برایتان بسیار مهم است. موتورسیکلتی بدون چنین امکاناتی، گزینه‌ای مناسب نخواهد بود.

۴. برقی‌یا بنزینی‌بودن

بنا به بودجه و سلیقه‌تان درباره انتخاب موتورهای برقی یا بنزینی تصمیم بگیرید. موتورهای بنزینی معمولاً موتور قدرتمندتری نسبت به هم‌تایان برقی خود دارند. با این حال، نداشتن آلودگی موتورهای برقی و طراحی‌های جذاب و ارگونومیک آن‌ها هم از ویژگی‌های مثبت شاخصی هستند. برای جابه‌جایی محموله‌های سنگین‌تر، موتورهای بنزینی مناسب‌تر هستند. موتورهای برقی هم چابک هستند و برای پیک‌هایی مناسب به‌ نظر می‌رسند که سرعت عمل بالایی دارند و می‌خواهند سرویس‌های پرشماری را در طول روز، سروسامان بدهند.

۵. طراحی و شکل وسیله

به طراحی و شکل وسیله هم دقت داشته باشید و به‌سراغ مدل‌هایی بروید که ارگونومی مناسبی دارند. ساختار مناسب موتورسیکلت‌ها در طراحی به شما اجازه می‌دهند که راحت روی وسیله قرار بگیرید و خسته نشوید. ضمناً فضای مناسبی برای اضافه‌کردن ترک‌بند و باکس در اختیارتان قرار می‌دهند. اندازه موتور هم نباید زیاد بزرگ باشد. برای تردد در خیابان‌ها، عبور از ترافیک و سرعت‌دادن به امور، خوب است که از وسیله‌ای با اندازه متوسط استفاده کنید تا در طول کار، چابک و سریع باقی بمانید.

۶. مصرف سوخت موتورسیکلت

هرچقدر که حجم موتور بیشتر باشد، مصرف سوخت آن هم بالاتر می‌رود. در خرید و انتخاب بهترین گزینه باید به این موضوع هم دقت داشته باشید. اگر بتوانید موتوری با کیفیت عملکردی بالا و سوخت کم تهیه کنید، کارتان با سرعت و هزینه کمتری پیش خواهد رفت. به مقوله مصرف بنزین موتورهای بنزینی دقت داشته باشید، تا همه‌چیز در زمان کارکردن در مسیری بهینه و مقرون‌به‌صرفه پیش برود.

بهترین موتورسیکلت‌های ایرانی را بشناسید

حالا در این بخش، براساس فاکتورهایی که بیان کردیم، بهترین موتورسیکلت‌های ایرانی را به شما معرفی می‌کنیم.

۱. نیرو موتور

اگر می‌خواهید تند و سریع مرسوله‌های مختلف را جابه‌جا کنید یا مسافران را به مقصدشان برسانید، نیرو موتور را به‌خاطر بسپارید. این برند ایرانی که در واقع در شیراز مونتاژ می‌شود، تحمل وزن بار زیادی دارد. چنین شاخصه‌ای باعث می‌شود که دستتان در انتخاب بارهای مختلف برای جابه‌جایی باز باشد. دیگر نگران این نخواهید بود که وسیله کشش کافی برای تحمل بار با وزن‌های بالاتر را ندارد. ضمن اینکه شاسی قوی موتورهای این برند هم حمل بار سنگین و امنیت تردد را بالا می‌برد.

برندمدل‌های پیشنهادی و باکیفیت نیرو موتور شامل این مواردند:

  • APACHE RTR200؛ خوش‌ساخت و سریع
  • GALAXY NA180؛ پرشتاب با شاسی قوی
  • TVS HLX150؛ خوش‌قیمت با شاسی محکم

۲. کبیر موتور

با مدل‌های مختلف برند کبیر موتور هم می‌توانید به پیک فعال و چابکی تبدیل شوید که خیلی راحت و سریع، بسته‌های مختلف را در سطح شهر، جابه‌جا می‌کند. کبیر موتور از حوالی دهه ۷۰ شمسی شروع به فعالیت کرده است و با پیشرفت مستمر در ارتقای تولید، از بهترین گزینه‌های ایرانی برای انتخاب موتورسیکلت‌هایی با موتور قوی، شتاب مناسب و ایمنی کافی است.

برندمدل‌های پیشنهادی کبیر موتور هم شامل موارد زیر می‌شوند:

  • Aprilia SR 150؛ سرعت و شتاب عالی
  • Click UP 150cc؛ سیستم تعلیق قوی
  • Rise NVX 170i؛ ایمن و با سرعت مناسب
  • KLD k200i؛ کیفیت ساخت و ایمنی بالا

۳. موتور جهان‌رو

برای تردد با موتورسیکلت در شهر، گزینه‌های برقی هم مناسب‌اند. موتورهای برقی بسیار نرم و با شتابی مطلوب حرکت می‌کنند. ضمن اینکه فاقد آلودگی‌های محیطی هستند و هوا را مانند هم‌تایان سنتی خود کثیف نمی‌کنند. خبری از هزینه سوخت برای آن‌ها نیست و قدرتشان برای جابه‌جایی مرسوله‌های درون‌شهری کفایت می‌کند. شرکت جهان‌رو تولیدکننده‌ای ایرانی است که موتورهایی با باتری لیتیومی روانه بازار می‌کند. برندمدل‌های مختلف جهان‌رو می‌توانند تا حدود ۱۰ ساعت، شارژ خود را حفظ کنند. طراحی موتورهای هم مطلوب است و امکان نصب انواع باکس را به موتورسواران می‌دهد. اگر قصد ثبت نام پیک موتوری دارید، برای خرید وسیله به موتورهای جهان‌رو هم نیم‌نگاهی داشته باشید.

برندمدل‌های پیشنهادی جهان‌رو شامل موارد زیر می‌شوند:

  • CF150؛ پرسرعت با موتوری قوی و امکاناتی نظیر نمایشگر دیجیتالی
  • CF250NK؛ مجهز به موتوری قوی با شتاب زیاد و سواری نرم
  • CF250SR؛ مجهز به ترمز دیسکی ایمن و ترمزهای قوی

۴. موتور کویر

کویر موتور از برندهای نام‌آشنای بازار ایران است. این شرکت طیف وسیعی از محصولات متنوع را به بازار عرضه می‌کند. در فهرست تولیدات موتور کویر می‌توانید انواع موتورسیکلت‌های برقی و بنزینی را مشاهده کنید. محصولاتی موتوری با چهارچرخ یا انواع نفربرهای برخی هم درمیان آن‌ها مشاهده می‌شوند. بنا به اینکه بعد از ثبت نام پیک موتوری، خواهان انجام چه سطحی از فعالیت هستید، از میان تولیدات متنوع موتورهای کویر دست به انتخاب بزنید. برای مثال، اگر فقط بسته‌هایی کم‌حجم و سبک را جابه‌جا می‌کنید، انواع موتورهای کویر در دسته‌بندی اندرو در اختیارتان هستند. موتورهای تراول این برند هم گزینه‌هایی قوی برای جابه‌جایی بار و وسایل مختلف با موتور به‌شمار می‌روند.

از برندمدل‌های مطرح و مناسب موتور کویر برای استفاده از سوی پیک‌های موتوری به این گزینه‌ها نگاهی داشته باشید:

  • EXC-F 248؛ فرمان‌پذیری مطلوب، ایمنی بالا
  • Z4 249؛ طراحی ارگونومیک با باکس‌ساید جادار
  • iTank؛ چابک با شارژ طولانی و مجهز به باکس جادار

۵. تکتاز موتور

شرکت تکتاز از جمله برندهای مطرح بازار ایران در حیطه تولید موتورسیکلت است. این شرکت که محصولاتی تحت لیسانس سوزوکی هم می‌سازد، توانسته در رقابت با برندهای دیگر، مطلوب و درخشان ظاهر شود. سابقه فعالیت تکتازموتور به اواسط دهه ۷۰ می‌رسد. این شرکت فعالیت خود را در قزوین آغاز کرد و موتورسیکلت‌هایی با موتور قدرتمند در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

از برندمدل‌های معروف تکتاز موتور به این‌ها، نیم‌نگاهی داشته باشید:

  • QM200؛ سیستم تعلیق قوی و ترمزهای ایمن
  • TK 125 ؛ طراحی مناسب و موتور قوی
  • CL 150V؛ سیستم ترمز قوی و بهینه

در آخر

فعالیت در جایگاه پیک موتوری می‌تواند درآمد مطلوبی برایتان به‌همراه بیاورد. پیش از ثبت نام پیک موتوری و شروع کار خود، باید وسیله نقلیه مناسبی انتخاب کنید. به مدل‌های پیشنهادی این مقاله و نکات خرید موتور دقت داشته باشید. با وجود نگاهی دقیق و اطلاعات منسجم درباره خرید موتورسیکلت به انتخاب‌های مناسب‌تری می‌رسید. موتورسیکلت محبوبتان را تهیه کنید و به ناوگان رانندگان موتوری شرکت‌های معروف بپیوندید. با وسیله‌ای مناسب و در بستر شرکتی قابل‌اعتماد، درآمدزایی با موتورسیکلت خوشایند و پردرآمد خواهد بود. در انتخاب از میان مدل‌های مختلف باید به مجموعه‌ای از ترجیحات شخصی، بودجه و کارایی موتور متناسب با ویژگی‌های شغل پیک موتوری دقت کنید. موتوری بخرید که ایمن است، طراحی خوبی دارد و با چابکی به شما امکان جابه‌جایی سریع بسته‌ها و مرسولات مختلف را می‌دهد. در این صورت، در امنیت و با سرعت به درآمد خواهید رسید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *