روند تأیید صلاحیت و نظارت بر عملکرد کاربران راننده‌ی اسنپ

در اسنپ روند ثبت‌نام و تأیید صلاحیت و همچنین نظارت بر عملکرد کاربران راننده در دوران فعالیت در ناوگان مراحل مختلفی دارد که شامل احراز هویت، آموزش، بررسی‌ دقیق سوابق کاربران راننده توسط پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا و ارزیابی‌های مستمر بر اساس بازخوردها و گزارش‌های شماست.

از ثبت‌نام تا تأیید صلاحیت کاربران راننده
در حال حاضر فرآیند ثبت‌نام متقاضیان عضویت در ناوگان اسنپ در ۴ مرحله‌ی جذب، احراز هویت، بررسی سوابق توسط پلیس اماکن فراجا و آموزش انجام می‌شود.

  • جذب: در این مرحله، متقاضیان برای پیوستن به ناوگان اسنپ ثبت‌نام می‌کنند و مدارک لازم برای فعالیت را به اسنپ ارائه می‌کنند.
  • احراز هویت: در این مرحله، یک تیم ناظر در اسنپ، تمامی مدارک فرد و خودرو را با یکدیگر تطبیق می‌دهند و در صورت مطابقت و صحت مدارک، روند تأیید صلاحیت با ارسال اطلاعات فرد متقاضی به پلیس اماکن فراجا آغاز می‌شود.
  • تایید صلاحیت: پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا با در اختیار داشتن بانک‌های اطلاعاتی متعدد، سوابق متقاضی را از طریق شماره‌ ملی از چندین منبع مختلف، به‌صورت همه‌جانبه بررسی می‌کند و در نهایت نتیجه‌ استعلام (تأیید یا رد صلاحیت) را ظرف ۲۴ ساعت به‌صورت آنلاین به اسنپ اعلام می‌کند. در این فرآیند پلیس فراجا جرایمی را که برای فعالیت در ناوگان تاکسی‌های اینترنتی نامتناسب شناخته می‌شوند در نظر می‌گیرد و با بررسی سوابق قضایی و کیفری متقاضیان، کسانی را که سابقه‌ کیفری موثر دارند و مرتکب افعالی شده‌اند که می‌تواند برای جابه‌جایی مسافر نامناسب باشد رد صلاحیت می‌کند. نتیجه نهایی این استعلام بدون ذکر دلیل رد صلاحیت افراد به اسنپ اعلام می‌شود. روند این بررسی به گونه‌ای است که حتی افرادی که گواهی عدم سوءپیشینه دارند ممکن است برای فعالیت در ناوگان اسنپ و حمل‌ونقل کاربران مسافر توسط پلیس نظارت بر امکان فراجا تأیید نشوند.
  • آموزش: پس از تأیید صلاحیت کاربران راننده توسط پلیس اماکن فراجا، اسنپ دوره‌ی آموزشی جامعی را برای آن‌ها برگزار می‌کند. محتوای آموزشی این دوره که در ابتدای شروع فعالیتشان به آن‌ها ارائه می‌شود، شامل آموزش‌های متنوعی از جمله نحوه‌ی کار با اپلیکیشن تا آشنایی با قوانین اسنپ و اصول امنیت سفر می‌شود. هدف از این آموزش، آماده‌سازی کاربران راننده برای ارائه‌ی خدمات و داشتن سفر امن‌تر برای خودشان و کاربران مسافر است.

نظارت مستمر بر عملکرد کاربران راننده

پس از تأیید صلاحیت کاربران راننده توسط پلیس اماکن فراجا، اسنپ به‌صورت پیوسته عملکرد کاربران راننده را بر مبنای بازخورد و گزارش‌های کاربران مسافر بررسی می‌کند. بر اساس نتایج این بررسی‌ها و صحت گزارش‌ها و امتیازات ثبت شده در پایان سفر، اسنپ ناوگان فعال خود را پایش می‌کند. در این روند، کاربران راننده ممکن است بر اساس عملکردشان به‌طور موقت یا دائم غیرفعال شوند. در صورت غیرفعال شدن موقت، در یک بازه زمانی مشخص، کاربر راننده برای مواردی مثل انجام تست اعتیاد، آزمون روانشناسی یا آموزش مجدد قوانین ارجاع داده می‌شود. به علاوه، روند تایید صلاحیت فراجا هر ۶ ماه یکبار برای کاربران راننده‌ فعال تکرار می‌شود.

ارزیابی عملکرد کاربران راننده بر مبنای اطلاعات به‌دست آمده از این دو روش به‌صورت مستمر انجام می‌شود:

  • سیستم امتیازدهی سفر و بازخورد کاربران در پایان سفر
  • بررسی دقیق گزارش‌های کاربران به پشتیبانی درمورد هر نوع رفتار غیرحرفه‌ای یا تخلف کاربران راننده

دیگر اقدامات اسنپ در فرآیند ارزیابی عملکرد کاربران راننده:

  • استفاده از آزمون‌های روانشناسی برای ارزیابی سلامت روان کاربران و شناسایی افراد مستعد بروز مشکلات رفتاری.
  • آموزش‌های مستمر به کاربران راننده برای ارتقای سطح آگاهی و مهارت‌های آن‌ها
  • امکان گزارش‌دهی سریع و آسان در پایان سفر برای کاربران مسافر در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در مشخصات خودرو یا کاربر راننده با اطلاعات داخل اپلیکیشن
  • پیگیری سریع و دقیق گزارش‌های شما و انجام اقدامات لازم در صورت تأیید تخلف کاربر راننده

اسنپ برای پیشگیری از بروز مشکلات در سفر و همچنین بهبود فرآیندهای فعلی هم اقداماتی را انجام می‌دهد:

  • استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته برای شناسایی الگوهای رفتاری غیرعادی و پیش‌بینی مشکلات احتمالی
  • همکاری با متخصصان روانشناسی برای طراحی برنامه‌های آموزشی و مشاوره‌ای برای کاربران راننده
  • به‌روزرسانی مداوم فرآیندها و سیاست‌های ایمنی بر اساس آخرین فناوری‌ها و بهترین شیوه‌ها

در چه شرایطی حساب کاربری کاربران راننده غیرفعال می‌شود؟

در ناوگان اسنپ، حساب کاربری رانندگان ممکن است به دو صورت دائم یا موقت غیرفعال شود. تصمیم‌گیری درباره عملکرد راننده که پس از بررسی کامل و دقیق انجام می‌شود بر اساس اطلاعات به دست آمده از دو شیوه‌ی سیستم امتیازدهی در صفحه‌ی بازخورد سفر و تماس با پشتیبانی است.

بر اساس سیستم امتیاز‌دهی، اگر متوسط امتیاز کاربر راننده از ۵ امتیاز به پایین‌تر از ۴/۲ برسد، به او هشدار و آموزش‌های لازم داده می‌شود. اگر کاربر راننده،‌ طی یک ماه آتی، موفق به افزایش امتیاز خود نشود، به‌صورت خودکار توسط اسنپ برای مدت مشخصی غیرفعال می‌‌شود و باید در کلاس‌های آموزشی حاضر شود، تا بتواند فعالیتش را در اسنپ از سر بگیرد. در فرصتی یک ماهه راننده باید تلاش کند با جلب رضایت مسافران امتیاز خود را افزایش دهد و در غیراین‌صورت برای همیشه غیرفعال می‌شود.

در بررسی عملکرد کاربران راننده بر اساس گزارش کاربران نیز اگر گزارش مسافران در دسته موارد حساس و حاد قرار بگیرد، حساب کاربری راننده به‌صورت دائم غیرفعال می‌شود و کاربر راننده دیگر اجازه فعالیت در ناوگان اسنپ را نخواهد داشت.

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *