۷ ترفند اسباب کشی آسان و بی‌دردسر

اسباب کشی آنلاین

تا چشم به هم بزنید مهلت قرارداد خانه‌ای که اجاره کرده‌اید تمام می‌شود و فصل اسباب کشی منزل از راه می‌رسد. اغلب افراد با وجود اینکه بارها تجربه جابجایی و اسباب کشی را داشته‌اند در این مواقع با یک دنیا وسیله که هر کدام از آن‌ها در یک گوشه اتاق، در کابینت، در اتاق خواب یا حتی در پذیرایی جا خوش کرده مواجه می‌شوند. وسایلی که جمع‌کردن تک‌تک آن‌ها و بسته‌بندی‌شان کاری سخت و زمان‌بر به نظر می‌رسد و امکان ندارد در یک روز بتوان آن‌ها را آماده اسباب کشی کرد.

اگر می‌خواهید اسباب کشی منزل را بی‌دردسر و راحت انجام دهید، باید راهکارهای سنتی جمع کردن وسایل و بسته‌بندی آن‌ها را کنار بگذارید؛ و به سراغ روش‌های جدید بروید. در اینجا ترفندهایی که می‌تواند اسباب کشی را به یک کار آسان و بی‌دردسر تبدیل کند با هم یاد می‌گیریم.

۱) تنوع در کارتن‌های آماده شده برای اسباب کشی منزل

 برای اسباب کشی آسان باید کارتن‌ها را به دقت انتخاب کنید. چون در صورتی که یک کارتن بزرگ بردارید و همه وسایلی که کنارتان است را در آن قرار دهید، حمل کارتن برایتان سخت خواهد شد. البته موقع چیدمان وسایل هم باید تک‌تک کارتن‌ها را باز کنید تا وسایلی که باید کنار هم چیده شوند را پیدا کنید.

برای اینکه حمل کارتن‌ها و باز کردن آن‌ها در مقصد ساده‌تر باشد، بهترین راه استفاده از یک مجموعه کارتن‌های بزرگ، متوسط و کوچک برای اسباب کشی است. در کارتن‌های کوچک می‌توانید وسایل تزئینی یا اقلام ریز آشپزخانه‌ای را قرار دهید. کارتن‌های متوسط برای حمل کتاب‌ها، وسایل برقی مانند آبمیوه گیری، خردکن و… مناسب هستند؛ و کارتن‌های بزرگ را می‌توانید برای جابجایی وسایلی که حجم بزرگ ولی وزن کمتری دارند استفاده کنید.

۲) دسته‌بندی وسایل و نوشتن نام آن‌ها روی کارتن

یکی از مواردی که اسباب کشی را به یک کار سخت و طلاقت فرسا تبدیل می‌کند باز کردن کارتن‌ها و پیدا کردن وسیله‌های مورد نیاز برای چیدمان است. اگر موقع بسته‌بندی وسایل را با نظمی که برای چیدمان در نظر دارید در کارتن نچیده باشید، موقع چیدمان باید تمام کارتن‌ها را باز کنید و اقلام موجود در آن‌ها را برای پیدا کردن تک‌تک وسایل زیر و رو کنید.

ترفندی که برای چیدمان راحت وسایل کمکتان می‌کند دسته‌بندی وسایل برای چیدمان در کارتن‌های مختلف است. بعد از دسته‌بندی کردن وسایلی که قرار است در هر کارتن قرار بگیرند، باید یک لیست از آن‌ها تهیه کنید. حالا اسم این وسایل را روی کارتن بچسبانید تا هویت اقلام موجود در هر کارتن مشخص شود. با این روش می‌توانید تمام محصولات مورد نیازتان را در مقصد پیدا کنید و در عرض چند ساعت چیدمان منزل را انجام دهید.

۳) استفاده از محافظ مخصوص برای شکستنی‌ها

ماشین‌های حمل بار وظیفه دارند کارتن‌ها را بین مبدأ و مقصد جابجا کنند. در طول این جابجایی ممکن است ماشین در دست‌انداز بیفتد و لوازم درون کارتن‌ها جابجا شوند. یا موقع حمل کارتن‌ها توسط کارگران، چینی‌هایی که درون کارتن گذاشته‌اید با هم برخورد داشته باشند و بشکنند. برای اینکه لوازم شکستنی که دارید سالم به مقصد برسند، حتماً از محافظ‌ها برای بسته‌بندی لوازم شکستنی استفاده کنید.

پلاستیک‌های حباب‌دار بهترین محافظ برای بسته‌بندی لوازم برقی و… هستند. این پلاستیک‌ها را در اندازه‌های مخصوص بسته‌بندی لوازمی که حساس هستند برش بزنید و آن‌ها را به طور کامل دور وسایل بپیچید. با این روش می‌توانید حتی در برخورد بین وسایل هم جلوی آسیب رسیدن به آن‌ها را بگیرید.

برای محافظت از بشقاب‌ها و… هم می‌توانید از ورق کاغذ یا مقوا استفاده کنید. در این روش باید بین هر دو بشقاب یک لایه مقوای نازک یا یک ورق کاغذ ضخیم قرار دهید تا شکستنی‌ها با هم برخورد نداشته باشند. این ترفند اسباب کشی منزل کمکتان می‌کند که لوازمتان را سالم تا مقصد برسانید.

۴) استفاده از کاور برای لباس‌ها

در طول بسته‌بندی وسایل و چیدمان آن‌ها در مقصد احتمال کثیف شدن لباس‌ها و گرد و خاک گرفتن آن‌ها زیاد است. چون اغلب افراد به خاطر اینکه لباس‌ها شکستنی نیستند و بسته‌بندی آن‌ها راحت است، جمع کردن آن‌ها را برای لحظه آخر در نظر می‌گیرند. در صورتی که هر چقدر رفت و آمد در خانه خالی بیشتر باشد و لباس‌ها بیشتر در معرض گرد و خاک باشند، احتمال کثیف شدن آن‌ها بیشتر می‌شود.

برای اینکه لباس‌هایتان را تمیز و اتوکشیده به مقصد برسانید و بعد از اسباب کشی منزل مجبور نشوید که یک سبد بزرگ لباس کثیف را بشویید و جابجا کنید، در اولین مرحله اسباب کشی به سراغ بسته‌بندی لباس‌هایتان بروید.

برای شروع کار به کاورهای زیپ‌دار لباس نیاز دارید. پس از تهیه این کاورها تمام لباس‌هایتان را به صورت تکی یا با هم درون این کاورها بسته‌بندی کرده و در کمد لباس آویزان کنید. بعد از آن می‌توانید در مرحله آخر اسباب کشی لباس‌هایتان را مرتب درون یک چمدان یا ساک قرار داده و حمل کنید. این کاورها از آلودگی و کثیفی لباس‌ها در طول فرایند جابجایی پیشگیری می‌کنند.

۵) آماده کردن لیست وسایل

برای تمام وسایل و کارتن‌هایی که قرار است جابجا شوند یک لیست تهیه کنید. این لیست می‌تواند برای بررسی نهایی وسایل موقع ارسال و تحویل گرفتن آن‌ها کمکتان کند. چون بدون چک‌لیست نمی‌توانید تعداد وسایل ارسالی را به طور دقیق مشخص کنید و جلوی اسم آن‌ها موقع تحویل گرفتن علامت بزنید.

با آماده کردن لیست وسایل هیچ‌کدام از وسایلتان موقع جابجایی گم نمی‌شوند یا در ماشین حمل بار یا خانه قبلی باقی نمانند.

۶) باز نکردن همه وسایل با هم

بعضی از افراد عادت دارند تمام کارتن‌ها و بسته‌بندی‌ها را در اسباب کشی منزل وسط سالن پذیرایی باز کنند و تمام وسایل را بیرون بیاورند؛ اما این روش می‌تواند یک هرج و مرج بزرگ برایتان درست کند. در این هرج و مرج پیدا کردن وسایل و چیدن آن‌ها در محل درستشان سخت‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کنید.

چون تمام وسایلی که هر کدام در آشپزخانه، اتاق خواب، نهارخوری و… بوده‌اند حالا کنار هم قرار دارند؛ و برای مرتب کردن وسایل هر قسمت از خانه باید ساعت‌ها به دنبال لوازمی که روی هم تلنبار شده‌اند بگردید.

برای اینکه چیدمان خانه برایتان سخت و زمان‌بر نشود، پیشنهاد می‌کنیم کارتن‌ها را تک‌تک باز کنید، وسایل موجود درون آن‌ها را در محل درستشان بچینید و بعد به سراغ کارتن‌های جدید بروید. با این کار می‌توانید اسباب کشی منزل را در کمترین زمان به سرانجام برسانید و خانه‌ای شیک و جذاب داشته باشید.

۷) انتخاب شرکت اسباب کشی مناسب

خدمات حمل بار منزل توسط شرکت‌های زیادی ارائه می‌شود، اما همه آن‌ها قابل اطمینان نیستند. چون بعضی مواقع این شرکت‌ها چندین اسباب کشی منزل را با هم انجام می‌دهند؛ و به خاطر عجله‌ای که کارگران موقع حمل بار دارند ممکن است وسایلتان صدمه ببینند. همچنین بعضی از باربری‌ها فقط از طریق اینترنت مشتری پیدا می‌کنند و تامین امنیت وسایلتان را موقع جابجایی بر عهده نمی‌گیرند.

برای کسانی که می‌خواهند اسباب کشی منزل را بین دو شهر مختلف انجام دهند مشکلاتی که حین حمل بار پیش می‌آید بیشتر هم خواهد بود. چون معمولاً شرکت‌های متفرقه بارنامه و بیمه وسایل را بر عهده نمی‌گیرند و هر اتفاقی برای وسایل رخ دهد مشتری متضرر خواهد شد.

سوپر اپلیکیشن اسنپ خدمات حمل بار و اسباب کشی منزل را هم برای متقاضیان ارائه کرده است. این سرویس با قیمت‌گذاری شفاف، امکان ردیابی بار حین ارسال بین مبدأ و مقصد، قابلیت پیش‌بینی زمان اثاث‌کشی و پشتیبانی تمام‌وقت و ۲۴ ساعته، اسباب کشی آنلاین را به بهترین خاطره برایتان تبدیل می‌کند.

و در پایان…

اگر می‌خواهید بدون دردسر اسباب کشی را انجام دهید و در خانه جدید ساکن شوید، فقط باید سوپر اپلیکیشن اسنپ را نصب‌کرده و با انتخاب گزینه اسباب کشی وسایلتان را به راحتی و بدون دردسر جابجا کنید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *