بهترین شهرهای ترکیه برای سفر در نوروز ۱۴۰۳

شهر های مهم ترکیه

ترکیه یکی از مقاصد گردشگری است که مراکز تجاری، تفریحی و اماکن دیدنی زیادی را در خود جای داده و امروز به یکی از پرمسافرترین مناطق در دنیا تبدیل شده است. سؤال اینجاست که کدام شهر برای سفر، انتخاب بهتری است. در این مطلب می‌خواهیم به معرفی شهر های مهم ترکیه بپردازیم تا بتوانید راحت‌تر مقصد خود را برای سفر در نوروز ۱۴۰۳ انتخاب کنید.

استانبول و تنگه بسفر

سفر به استانبول ترکیه

یکی از زیباترین شهرهای ترکیه استانبول بوده و در مجاورت تنگه معروف بسفر قرار گرفته است. در این شهر زیبا تعداد زیادی بناهای تاریخی و مساجد معروف مانند ایاصوفیه، مسجد آبی، کاخ توپکاپی، کاخ دولما باغچه و … را می‌توانید ببیند. به علاوه تعداد زیادی بازارهای سرپوشیده و پاساژهایی که برندهای معروف در آن قرار گرفته نیز در این منطقه وجود دارد. در بهار، آب و هوای استانبول بی‌نظیر است و بین ۱۵ تا ۲۵ درجه تغییر می‌کند. بنابراین بهترین زمان برای سفر خواهد بود

وان ترکیه، سفری ارزان و زمینی

سفر به وان ترکیه

اگر نمی‌خواهید هزینه زیادی را برای سفر خود در نظر بگیرید، وان بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. شما می‌توانید مرز زمینی ایران-ترکیه را برای سفر خود انتخاب کنید و در اینصورت نیازی به پرداخت هزینه بلیط هواپیما نخواهید داشت. به جز این، در شهر وان، مراکز خرید، مناطق تفریحی و تاریخی زیادی قرار دارد که لحظات خوبی را برایتان رقم خواهند زد. از جمله این مناطق می‌توانیم به پارک آبی، درایچه وان، کلیسای صلیب مقدس، کتبیه خشایار شاه و … اشاره کنیم.

آنتالیا، ساحل بهشتی ترکیه

سفر به آنتالیا

جذابترین منطقه ترکیه، مربوط به آنتالیاست. مکانی تفریحی و دیدنی که برای شروع سال جدید، بهترین گزینه است. البته در صورت انتخاب آنتالیا، باید به فکر هزینه‌های بالای آن هم باشید. هتل‌های ۵ ستاره در این ساحل با ارائه خدمات باکیفیت در ایام نوروز آماده خدمت‌رسانی به مسافران هستند. برخی از هتل‌ها دارای امکانات متنوعی بوده و شما نیازی به خارج شدن از آن را نخواهید داشت و می‌توانید ساعت‌ها خود را با آفتاب گرفتن و انجام فعالیت‌های متنوع سرگرم کنید.

ازمیر و نوروزی متفاوت

سفر به ازمیر ترکیه

افراد کمی سفر به ازمیر را برای تعطیلات خود انتخاب می‌کنند. اما در این شهر ساحلی که در نزدیکی کوش آداسی، چشمه نزدیک و مارماریس قرار گرفته می‌توانید تجربه سفری بی‌نظیر را برای خود بسازید. در ازمیر جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی مانند پاموکاله، انواع چشمه‌های آّب گرم، حوضچه‌های زیبا و … قرار دارد که فرصت خوبی برای لذت بردن از طبیعت و عکاسی را برای شما فراهم خواهند کرد.

کوش آداسی، شهری ساحلی در غرب ترکیه

 کوش آداسی

اگر به دنبال یک مکان ساحلی جذاب برای گذراندن روزهای تعطیل خود هستید، کوش آداسی بهترین انتخاب است. در این منطقه انواع پارک‌های آبی، جزایر و قلعه‌های مختلف وجود دارد که می‌توانید از آنها دیدن کنید و از مراکز خرید وسایل مورد نیاز خود را تهیه کنید. اگر به این منطقه سفر کردید، غذاهای دریایی و ترکی آن را فراموش نکنید. در کنار تمام سواحل این غذاها به فروش می‌رسند.

کاپادوکیا، شهر ناشناخته اما جذاب

 کاپادوکیا

شاید نام کاپادوکیا را کمتر از دیگر شهرهای ترکیه برای سفر شنیده باشید. اما در فصل بهار این منطقه بهترین آب و هوا را دارد و به همین دلیل در میان پیشنهادات ما برای نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفته است. در کاپادوکیا شاهد طبیعتی بکر و جذاب خواهید بود که در کنار جاذبه‌های گردشگری که دارد به عنوان یکی از بهترین مناطق برای سفر به ترکیه است. از جذابیت‌های گردشگری در این بخش می‌توانیم به پارک ملی گوریمه، شهر زیرزمینی درینکویو، کایماکلی و کلیساهای مختلف آن اشاره کنیم. هتل‌هایی که در این منطقه قرار گرفته بیشتر شبیه به غار هستند و به تنهایی می‌توانند در میان جذابیت‌های این منطقه قرار بگیرند.

آلانیا، ساحل زیبای ترکیه

 آلانیا شهر رویایی ترکیه

شهر معروف دیگری که به عنوان مناطق ساحلی پرمسافر در ترکیه شناخته شده، آلانیاست. گردشگران زیادی در ایام تعطیل به این منطقه سفر می‌کنند و این محبوبیت به دلیل وجود اماکن تفریحی و دیدنی زیادی است که در آن وجود دارد. پس از ورود به آلانیا علاوه بر سواحل زیبایش، می‌توانید برج و قلعه‌های مختلفی را ببینید که از میان آنها می‌توانیم به برج قرمز، ساحل کلئوپاترا، غاز داملاتاش اشاره کنیم. همچنین در صورت علاقه به تفریحات آبی، پارک آبی آلانیا مکان مناسبی است.

مارماریس، زیباترین منطقه ترکیه

مارماریس در ترکیه

اگر به مناطق ساحلی علاقه دارید، مارماریس را فراموش نکنید. این منطقه یکی از جذابترین سواحل ترکیه است که با آب و هوای معتدل و بهاری خود در کنار طبیعت بکر و بی‌نظیری که دارد، بهترین خاطرات را در ایام تعطیل در ذهنتان ثبت خواهد کرد. مارماریس، را بهشت ترکیه می‌نامند که در میان رشته‌ کوه‌های کنار دریا قرار گرفته است. از جمله تفریحات این منطقه می‌توانیم به شنا و غواصی اشاره کنیم. همچنین قلعه مارماریس و شهر باستانی دالیان نیز جزو دیدنی‌های این منطقه هستند.

بورسا، شهر آرام ترکیه

 شهر بورسا

به عنوان آخرین پیشنهاد در لیست شهر های مهم ترکیه به بورسا اشاره می‌کنیم. در این شهر اماکن تاریخی و مذهبی زیادی وجود دارد که می‌توانید از آنها دیدن کنید. همچنین جنگل‌های متنوع و سرسبزی که در بورسا وجود دارد، نیز مطمئنا برایتان جذاب خواهد بود. اگر به این شهر سفر کردید، حتما طعم اسکندر کباب معروف آن را بچشید.

قونیه، شهر شعر و سماع

قونیه هفتمین شهر پرجمعیت ترکیه محسوب می‌شود که در منطقه آناتولی مرکزی قرار دارد. اگر اهل مطالعه تاریخ ادبیات و سرگذشت شاعران باشید، می‌دانید که آرامگاه مولانا، شاعر معروف و بزرگ ایرانی در قونیه واقع شده است. قونیه یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ترکیه است. به‌لطف قدمت دیرینه و بافت قدیمی این شهر معروف، جاذبه‌های تاریخی مهمی در آن واقع شده‌اند. بیشتر آثار تاریخی قونیه به دوران سلجوقیان و عصر اسلامی برمی‌گردد. کاخ علاءالدین یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های قونیه است که در گذشته باشکوه‌ترین کاخ سلجوقیان بوده و اکنون به‌عنوان پارکی عمومی در اختیار افراد و گردشگران قرار گرفته است.

بودروم، شهری اصیل و کهن

بودروم یکی از شهرهای پرطرف‌دار ترکیه است که دست‌خوش حوادث تاریخی بسیاری بوده است. اگر می‌خواهید در سفر به ترکیه، در شهری پر از آثار تاریخی، رستوران‌های معروف با لذیذترین غذاهای ترکی و انواع تفریحات ساحلی گشت‌وگذار کنید، بازدید از بودروم را در برنامه سفرتان بگنجانید. جالب است بدانید که این شهر تاریخی در اواخر دوره عثمانی‌ها یک دهکده ماهیگیری آرام بوده و بعدها در دهه ۱۹۴۰ به شهری زنده و پرشور تبدیل شد.

آنکارا، پایتخت مدرن ترکیه

آنکارا پایتخت ترکیه و دومین شهر بزرگ آن بعد از استانبول است. این شهر هم آثار باستانی و تاریخی فراوان دارد و هم به لطف موقعیت مکانی ویژه‌اش طبیعت دلفریب و جذاب. به این‌ها هتل‌های لوکس و لاکچری، مراکز خرید متنوع، مساجدی با معماری متفاوت، موزه‌های متعدد، تفریحات مهیج و سیستم حمل‌ونقل عمومی پیشرفته را هم اضافه کنید. پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به موزه آتاتورک و جمهوریت بزنید. در برنامه بازدیدتان دریاچه‌های ایمیر اسم و موگان در اطراف شهر را هم بگنجانید که طبیعت‌ دل‌انگیزشان در آغاز بهار خاطره‌ای فراموش‌نشدنی برایتان می‌سازد.

سفر به ترکیه با چند کلیک

سفر به ترکیه نیازمند یک برنامه دقیق است. باید بلیط سفر و هتل مورد نظرتان را با بهترین قیمت در مقصد رزرو کنید تا در روز سفر و پس از رسیدن دچار سردرگمی نشوید.

رزرو بلیط هواپیما خارجی اسنپ و سرویس رزرو هتل اسنپ این امکان را در اختیار شما قرار داده تا به صورت آنلاین ملزومات سفر خود را آماده کرده و سفرتان را آغاز کنید. اگر شما هم تجربه سفر به ترکیه در ایام نوروز را داشته‌اید، آن را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری پست

1 دیدگاه

  • علی پاسخ

    بسیارعالی و مفید

    ۱۵ فروردین, ۱۴۰۲ در ۹:۴۷ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *