ترسناک‌ترین مکان‌های دنیا برای تجربه ترس به‌معنای واقعی!

ترسناک ترین مکان های جهان

هدف همه‌ی گردشگران از تفریح در طبیعت، استشمام عطر خاک باران‌خورده، گوش‌سپردن به نوای دل‌نشین شرشر آب و تماشای دشت‌های سبز و باطراوت نیست. خیلی‌ها سفر می‌کنند تا در نقاط پررمزوراز دنیا بایستند و ترسناک ترین مکان های جهان را از نزدیک ببینند. خیلی وقت‌ها در این فضاهای تاریک، مسکوت و وهم‌انگیز، تنها صدایی که به‌گوش می‌رسد، نجوای اشباح و ارواح سرگردان است! همراهمان باشید تا با معروف‌ترین آنها آشنا شویم. اگر قلب ضعیفی دارید، این مقاله را نخوانید!

«خرید بلیط هواپیمای خارجی»

۱. جنگل هویا باچو در رومانی

درست از لحظه‌ای که یک مأمور نظامی بشقاب‌پرنده‌ای را بر فراز آسمان‌های هویا باچو دید، این جنگل از نظر ماوراءالطبیعه بدنام شد! تاجایی‌که عبور از آن برای عده‌ای از گردشگران با اضطراب، حالت تهوع، خارش‌های عجیب، سوختگی و سردردهای میگرنی همراه بود. درختان شبح‌وار هویا باچو و سرنوشت شوم بازدیدکنندگان آن، این جنگل وهم‌انگیز را به «مثلث برمودای ترانسیلوانیا» تبدیل کرده‌اند.

۲. دره پادشاهان در مصر

دره پادشاهان محل دفن فراعنه مصر بود اما شایعه «نفرین فرعون» و ترسناک‌بودن این منطقه از زمانی آغاز شد که یک اشراف‌زاده انگلیسی بعد از حفاری و کشف مقبره توت‌عنخ‌آمون، بر اثر عفونت درگذشت! این شایعه هنوز الهام‌بخش داستان‌ها و روایت‌های مربوط به مومیایی است. بعضی از گردشگران ادعا می‌کنند که تصویر یک فرعون مصر را سوار بر ارابه‌ای متصل به اسب‌های سیاه شبح‌آلود دیده‌اند!

۳. زندان ایالتی غربی در پنسیلوانیا

زندان ایالتی غربی در پنسیلوانیا، محل مرگ حزن‌انگیز زندانیانی است که در سلول انفرادی خود، تنهایی را در آغوش گرفتند و به کام مرگ رفتند. اینجا یکی از ترسناک ترین مکان های جهان است که از سال ۲۰۰۵ به موزه‌ای بازدیدپذیر تبدیل شد.

۴. دَیر استخوان‌ها در پرتغال

این دیر‌ پوشیده‌ از استخوان‌ها و جمجمه‌های ۵ هزار راهب است که تک‌تک آنها با نظم و ترتیب روی سقف و دیوار و ستون‌های دیر چیده و با سیمان محکم شده‌اند. جمله‌ای که روی سقف می‌خوانید، به‌وضوح می‌گوید که هیچ راه فراری از مرگ وجود ندارد و مو بر تن‌تان سیخ می‌کند: «روز مرگ از روز تولد بهتر خواهد بود.»

۵. بازار آکودِسِوا در توگو

در این بازار که از ترسناک ترین مکان های جهان است،‌ اشیاء و گیاهان جادویی غیرمتعارفی می‌بینید که مرتبط می‌شوند به «آیین وودو» یعنی اعتقاد به قدرت جادویی عروسک‌ها! از جمجمه گاو نر بزرگ تا سر خشک‌شده پلنگ، میمون و بوفالو در این بازار عجیب‌وغریب یافت می‌شود.

۶. جزیره طاعون در ایتالیا

نیمی از خاک این جزیره شوم را خاکستر بیش از ۱۶۰ هزار انسان مبتلا به طاعون تشکیل می‌دهد! این بیماران نمونه‌های آزمایش‌های روان‌شناختی یک مرکز تحقیقاتی در جزیره بودند و تا آخرین روزهای عمرشان شکنجه روحی شدند. ارواح مردگان هنوز در گوشه‌و‌کنار این جزیره مخوف و نفرین‌شده پرسه می‌زند!

۷. استخر شیطان در جنوب قاره آفریقا

تجربه مخوف و پرهیجان شناکردن بر لبه یکی از بزرگ‌ترین آبشارهای جهان را در استخر شیطان تجربه می‌کنید. این استخر سنگی درست در لبه پرتگاه تشکیل شده و شناکردن در آن شجاعت زیادی می‌خواهد! اگر مراقب لغزش سنگ‌ها باشید، می‌توانید منظره شگفت انگیز سقوط آب و زیبایی حیرت‌انگیز پیرامون را از دل آب ببینید.

۸. زندان آلکاتراز در سانفرانسیسکو

معروف‌ترین و خطرناک‌ترین زندانیان آمریکا سال‌های حبس خود را در این زندان دورافتاده گذراندند. آب سرد خلیج و جریان تند آب پیرامون زندان، فکر فرار را از سر زندانیان بیرون می‌انداخت. طی ۲۹ سال فعالیت این ندامتگاه، به‌غیر از یک نفر که موفق به فرار شد، تمام زندانیانی که برای فرار تلاش کردند، سرنوشت شومشان نامشخص ماند!

۹. تالاب چوک در میکرونزی

این تالاب قبرستانی در اعماق آب است! این منطقه در طول جنگ جهانی دوم پایگاه نیروی دریایی ژاپن بود و طی حمله هوایی نیروهای آمریکایی، ده‌ها کشتی جنگی، هواپیما، تانک و واگن راه‌آهن به زیر آب رفتند. امروز غواصی در آب‌های این تالاب و تماشای کشتی‌های زمان جنگ مملو از سلاح و ماسک و … برای کاوشگران جذابیت دارد.

۱۰. کلیسای جرج مقدس در جمهوری چک

این سازه پرماجرا بارها و بارها بر اثر آتش‌سوزی ویران شد و سقف آن در یک مراسم تشییع جنازه فرو ریخت. پس از آن مردم متقاعد شدند کلیسا تسخیر شده و دیگر قدم به داخل آن نگذاشتند. در سال ۲۰۱۲ یک دانشجوی هنر ایده جالبی برای جذب بازدیدکننده به کلیسا ارائه داد: ارواح سفیدپوش نشسته روی نیمکت‌های کلیسا! این ایده جذاب و ترسناک گردشگران کنجکاو را با ترس‌و‌لرز به داخل کلیسا کشاند تا کنار ارواح سربه‌زیر بنشینند و عکس بگیرند.

۱۱. ایستگاه راه‌آهن کانفراک در اسپانیا

کانفراک در زمان نازی‌ها بزرگ‌ترین ایستگاه راه‌آهن جهان بود. همه‌چیز از تصادفی در سال ۱۹۷۰ آغاز شد. تا قبل از آن، این ایستگاه راه‌آهن در سیستم بین‌المللی راه‌آهن اسپانیا نقش مؤثری داشت، اما حدودا ۵۰ سال است که به یک منطقه خالی از سکنه و «شهر ارواح» تبدیل شده است.

۱۲. مثلث برمودا در شمال آمریکا

یکی دیگر از ترسناک ترین مکان های جهان که تقریبا همه می‌شناسیم، مثلث مخوف برمودا یا همان «مثلث شیطان» است: منطقه رازآلودی که تا امروز صدها کشتی و هواپیما را بی‌هیچ دلیلی ناپدید کرده است! شنیده‌ها حاکی از‌ آن است که در این نقطه از اقیانوس اطلس منطق و علم از کار می‌افتند و هر جنبده‌ای به کام نیستی کشانده می‌شود!

۱۳. قلعه ادینبورگ در اسکاتلند

یکی از جذاب‌ترین و ترسناک ترین مکان های جهان قلعه تسخیرشده ادینبورگ در پایتخت اسکاتلند است. سیاه‌چال‌های باستانی ۹۰۰ساله در قلعه، قرن‌ها محل شکنجه و قتل هزاران زندانی بوده که هنوز صدای شکنجه‌شدنشان در دیوارهای قلعه طنین‌انداز است. این اثر در فهرست میراث‌ جهانی یونسکو ثبت شده و انواع گالری و نمایشگاه‌ در آن برگزار می‌شود.

۱۴. جزیره عروسک‌ها در مکزیک

صدها عروسک آویخته به درخت در نگاه اول صحنه‌‌ای از فیلم‌های ترسناک را تداعی می‌کند. اینجا محل سکونت فردی به نام «جولیان سانتا باررا» بود که پس از یافتن جسد دختر بچه کوچکی در آب‌های اطراف جزیره‌ شخصی‌اش، شروع می‌کند به جمع‌آوری اسباب‌بازی و آویختن آنها از درخت به امید دفع ارواح شیطانی. گردشگران جسور با قایق خود را به نزدیکی جزیره می‌رسانند و از دور فضای رعب‌انگیزش را تماشا می‌کنند.

۱۵. فانوس دریایی سنت‌آگوستین در فلوریدا

فانوس دریایی سنت‌آگوستین شاهد اتفاقات غم‌انگیز و مرگ‌باری بود. گردشگران ادعا می‌کنند روح فانوس‌داری که حین نقاشی برج سقوط کرده را در‌حال مراقبت از محوطه دیده‌اند یا صدای خنده و بازی سه دختر نوجوانی که قبلا در آب اقیانوس غرق شده‌اند را می‌شنوند. سالانه بیش از ۲۱۶ هزار نفر از فانوس دریایی سنت‌آگوستین بازدید می‌کنند و آن را یکی از ترسناک ترین مکان های جهان می‌دانند.

۱۶. شهر ممنوعه در پکن

خرید بلیط هواپیما و سفر به پکن بدون بازدید از «شهر ممنوعه» ناتمام می‌ماند. درب این کاخ امروز به‌عنوان موزه به‌روی عموم گردشگران باز است و با پدیده‌های عجیب‌غریب، بازدیدکنندگان را به وحشت می‌اندازد، مثل بانوی سفیدپوشی که اطراف کاخ قدم می‌زند و گریه می‌کند! این مجموعه طی ۶ قرنی که کاخ امپراطوی سابق چین بود، شاهد مرگ‌و‌میرهای فراوان بوده است.

۱۷. جزیره هاشیما در ژاپن

تصاویر خانه‌های این جزیره خالی از سکنه را احتمالا در اینترنت دیده‌اید. هاشیما در گذشته منبع زغال‌سنگ و فلزات ارزشمند بود. مدتی بعد از جنگ جهانی دوم، با کاهش تولید زغال‌سنگ و مهاجرت اهالی جزیره، خانه‌های خالی از سکنه تخریب و جزیره به یک سایت گردشگری تبدیل شد. البته به‌خاطر آب و خاک سمی، فقط بخشی از جزیره پذیرای گردشگران است و بسیاری از مناطق آن کاملا بسته است!

۱۸. آرامستان رکوله‌تا در آرژانتین

گورستان رکوله‌تا با هزاران مجسمه سنگی، غارهای افسانه‌ای و سنگ قبرهای نمادین، یکی دیگر از ترسناک ترین مکان های جهان است. گذشته از ظاهر وهم‌آلود و پررمزوراز گذرگاه‌های سنگی و هزارتوی مقبره‌ها، افسانه‌ها از تسخیرشدن این آرامستان توسط ارواح خبر می‌دهند. صدای دیوید آلنو، گور‌کن و سرایدار سابق این گورستان، هنوز در فضای قبرستان به‌گوش می‌رسد و روحش سپیده‌دم لابه‌لای قبرها قدم می‌زند.

۱۹. تپه صلیب‌ها در لیتوانی

در نگاه اول شبیه گورستان به نظر می‌رسد اما در اصل یک زیارتگاه و محل برافراشته‌شدن حدود ۵۰ هزار صلیب است که تجمع آنها ظاهر مخوفی به تپه می‌دهد. اهالی این منطقه معتقدند نصب صلیب در این تپه موجب کامیابی آنها در زندگی می‌شود اما اینکه این باور اولین بار چطور شکل گرفت، هنوز در هاله‌ای از ابهام است.

۲۰. دهکده کراکو در ایتالیا

اینکه امروز این دهکده را تسخیرشده می‌دانند، به‌خاطر مشکلاتی است که در اواخر قرن ۲۰ در زمینه لوله‌کشی و رانش زمین به وجود آمد و اهالی دهکده را به‌ ترک آن واداشت. این دهکده مرموز اگرچه طبیعت بکر و سرسبزی دارد، به‌خاطر سنگینی طلسم‌های شیطانی و فعالیت‌های ماوراء‌الطبیعه،‌ احدی در آن زندگی نمی‌کند.

۲۱. جنگل آئوکیگاهارا در ژاپن

می‌رسیم به یکی از ترسناک ترین مکان های جهان در ژاپن که به‌خاطر سکوت و خلوت عجیبش به جنگل خودکشی شهرت یافته است! این جنگل فقط در سال ۲۰۱۰ محل خودکشی ۲۰۰ نفر بود و حالا یک جاذبه‌های مخوف و وحشتناک برای گردشگران جسور است. برای کاهش میزان مرگ‌و‌میر، فقط گردشگرانی که مجوز دارند می‌توانند وارد این جنگل شوند.

۲۲. منطقه چرنوبیل در اوکراین

فاجعه اتمی ناگوار چرنوبیل خالق یکی از ترسناک ترین مکان های جهان بود! بقایای متروکه‌ای که در شهر چرنوبیل باقی مانده، غرق در سکوت و در انتظار لمس جریان زندگی است اما تشعشعات هسته‌ای که همچنان پس از ۳۷ سال در شهر پابرجا هستند، راه بازگشت را به‌روی ساکنان آن بسته است تا چرنوبیل مخوف‌ترین و ساکت‌ترین گوشه دنیا باقی بماند.

۲۳. غارهای گومانتونگ در مالزی

این شگفتی جغرافیایی ناب با دیواره‌های آهکی که در برخی نقاط ارتفاع آن به ۹۰ متر می‌رسد، یکی دیگر از ترسناک ترین مکان های جهان در مالزی است. فضولات ۲ میلیون خفاشی که در این غار زندگی می‌کنند، رودخانه‌ای در دل آن پدید آورده که عبور از آن تهوع‌آور است! چندین میلیون سوسک و انواع مارها، عقرب‌ها، خرچنگ‌های آب شیرین و موجودات سمی غول‌پیکر باعث شده تا گردشگران غارهای گومانتونگ را یکی از منزجرکننده‌ترین تجربه‌های حیات وحش توصیف کنند.

۲۴. دخمه مردگان در پاریس

این مقبره زیرزمینی که زیر پوست شهر پاریس قرار گرفته، دست‌کم مدفن ۶ میلیون انسان است. جمجمه‌هایی که روی دیوارهای دخمه می‌بینید، برای بازسازی و مرمت این شبکه زیرزمینی انتخاب شده‌اند تا به‌عنوان یکی از ترسناک ترین مکان های جهان برای گردشگران جذاب باشد. هر دخمه به نمایش استخوان‌ها و قسمت‌های مختلف بدن اختصاص دارد.

۲۵. دروازه جهنم در ترکمنستان

این حفره آتشین که در تصویر می‌بینید، گوشه‌ای از صحرای وسیع و داغ قره‌قوم ترکمنستان است که سال‌هاست به‌دلیل نشت گاز متان، شعله‌هایش زبانه می‌کشد. آنچه این گودال سوزان را ترسناک‌تر می‌کند، صداهایی شبیه به شیون و ضجه انسان‌هاست که گه‌گدار به گوش ساکنان روستاهای اطراف می‌رسد. اگر در فاصله ۵۰متری از لبه گودال بایستید، گرمایی که احساس می‌کنید حدود ۵۵ درجه سانتی‌گراد است!

سفری امن به ترسناک ترین مکان های جهان!

با هدف سفری امن به هریک از این نقاط هراس‌آمیز، برای تهیه بلیط اسنپ را انتخاب کنید و فارغ از هرگونه نگرانی باروبندیل سفرتان را ببندید. ۲۵ منطقه‌ای که در این مقاله معرفی کردیم، هرکدام رمز و رازهای فراوانی در دل گنجانده‌اند و خاطره شیرین گردشگری آمیخته با ترس را گوشه ذهن‌تان ثبت می‌کنند.

اگر مکان‌ مخوف دیگری می‌شناسید که می‌تواند در این فهرست قرار بگیرد، حتما در بخش نظرات برای ما و همراهان عزیزمان درباره‌اش بنویسید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *