زیباترین جزایر جهان؛ ۴۰ جزیره معروف و بکر که باید به آنها سفر کنید

هزاران جزیره سرسبز و باشکوه در سراسر دنیا پراکنده‌ شده‌اند که حیف است مناظر بی‌نظیرشان را نبینیم، به آب‌های شفاف و پر از مرجان آنها خیره نشویم و از تماشای طلوع و غروب آفتاب آنها لذت نبریم. در این راهنما از جزایر ایران پا فراتر می‌گذاریم و زیباترین جزایر جهان را معرفی می‌کنیم.

۱. جزیره راتنست در استرالیا

اگر به‌دنبال گوشه‌ای بی‌سروصدا و به‌دور از شلوغی وزندگی ماشینی امروزی می‌گردید، تجربه شناکردن در آب‌های کم‌عمق اطراف جزیره راتنست، تماشای وال‌ها، کشف دنیای زیر آب و عکاسی‌ از پستانداران کوچک بومی به نام «کوئوکا» را اصلا از دست ندهید.

۲. جزایر تروبریاند در گینه نو

با وجود زندگی قبلیه‌ای و ساختار سنتی که در این گوشه از دنیا جریان دارد، نام مجموعه جزایر تروبریاند در ردیف جذاب‌ترین جزایر جهان قرار می‌گیرد. این مجموعه حدود ۴۵۰ کیلومتر مربع وسعت دارد و بیشتر از ۲۸ جزیره مرجانی را دربرمی‌گیرد.

۳. جزایر ساموآ در اقیانوس آرام

می‌خواهید تعطیلات را در منطقه‌ای کم‌جمعیت اما پر از زیبایی‌های استوایی بگذرانید و به‌معنای واقعی کلمه یک رؤیای شگفت‌انگیز را زندگی کنید؟ بلیط هواپیما بعدی را به این بخش دورافتاده از اقیانوس آرام رزرو کنید. این مجموعه شامل ۱۰ جزیره مسکونی و غیرمسکونی است.

۴. جزیره برونی در استرالیا

جزیره برونی با مناظر صخره‌های دریایی و غارهای شگفت‌انگیز، انتخاب اول و آخر مردم تاسمانی برای یک تعطیلات آرام و لذت‌بخش است. این جزیره بزرگ و جنگلی به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود و مملو از حیوانات عجیب مثل «اورانگوتان» است.

۵. جزیره بوراکای در فیلیپین

هرقدر هم سخت‌پسند باشید و استراحت در بارها و رستوران‌های ساحلی و تماشای درختان نخل برایتان راضی‌کننده نباشد، ورزش‌های آبی و پرهیجان جزیره بوراکای متقاعدتان می‌کند که اینجا یکی از جذاب‌ترین و زیباترین جزایر جهان است.

۶. جزیره مائویی در هاوایی

مائویی بزرگ‌ترین جزیره هاوایی و مکانی عمیقا معنوی است. دوست دارید لابه‌لای درختان انبوه جزیره قدم بزنید، به تماشای حیات وحش کم‌نظیر آن بنشینید یا از سرگرمی‌های فضای باز آن لذت ببرید؟ همه‌چیز مهیاست. فقط مراقب آتش‌سوزی‌های جنگلی این منطقه باشید!

۷. جزایر سلیمان در اقیانوس آرام جنوبی

تجهیزات غواصی را بردارید و دنیای باشکوه زیر آب را در اطراف این منطقه کشف کنید. تعداد جزیره‌های این مجموعه جزایر کوهستانی و آتشفشانی به بیش از ۹۹۰ عدد می‌رسد و ساکنان ملانزیایی آن با آغوش باز به استقبالتان می‌آیند.

۸. جزیره مغناطیسی در استرالیا

کشتی‌ها در این جزیره لنگر نمی‌اندازند؛ حتی از نزدیکی آن عبور هم نمی‌کنند چون خواص مغناطیسی این جزیره آنها را می‌ترساند. با‌این‌حال ساحل مرجانی جزیره که جنگل‌های گرمسیری را در آغوش گرفته، مکان مناسبی برای ماهیگیری و دیگر تفریحات آبی است.

۹. جزیره سریلانکا در اقیانوس هند

اینجا پر از دشت‌های تپه‌ماهوری است که در نزدیکی ساحل قرار گرفته‌اند و یکی از زیباترین جزایر جهان را پدید آورده‌اند. در این جزیره تا می‌توانید برنج و کاری بخورید و در ساحل اقیانوس هند به تماشای چشم‌انداز خیره‌کننده غروب خورشید بنشینید.

۱۰. جزیره موریس در آفریقا

جزیره موریس در تمام دنیا به شادی و سرزندگی شهرت یافته و گوشه‌گوشه آن مملو از سواحل، صخره‌ها و تالاب‌های زیبا و شگفت‌انگیز است. برای سفر به این جزیره کافی است یک بلیط هواپیما خارجی به مقصد شرق قاره آفریقا بخرید و راهی تکه‌ای از بهشت خدا روی زمین شوید.

۱۱. جزایر اوکیناوا در ژاپن

بگذارید یک مجموعه جزایر گرمسیری را به شما معرفی کنیم که از ۱۵۰ جزیره زیبا و شگفت‌انگیز با سواحل ماسه‌ای و صخره‌های مرجانی تشکیل شده و مطمئنا از دیدن تک‌تک آنها انگشت‌به‌دهان می‌مانید. اوکیناوا بی‌تردید یکی از جذاب‌ترین جزایر جهان است.

۱۲. جزیره فریزر در استرالیا

جزیره زیبای فریزر به جنگل‌های بارانی خیره‌کننده، سواحل چشمگیر و بادهای شنی هیجان‌انگیزش معروف است. اینجا با بزرگ‌ترین جزیره شنی دنیا مواجه می‌شوید که به‌خاطر وجود سگ خطرناکی به نام دینگو، عروس‌های دریایی پرخطر و تل‌ماسه‌های گول‌زننده و حادثه‌خیز، بیشتر مسافران ماجراجو را به‌سمت خود می‌کشاند.

۱۳. جزایر پالائو در غرب اقیانوس آرام

با رزرو پرواز خارجی به‌ مقصد نواحی غربی اقیانوس آرام، خود را به مجموعه جزایر استوایی پالائو برسانید و مهمان طبیعتی باشید که منظره حیرت‌انگیزش تا ابد در ذهنتان می‌ماند. این مجموعه از حدود ۳۴۰ جزیره آتشفشانی سرسبز با جنگل‌های انبوه و سواحل ماسه‌ای سفید تشکیل شده است.

۱۴. جزیره گایا در مالزی

اگر برای تعطیلات رویایی خود به‌دنبال یک جزیره خصوصی و آرام می‌گردید، دعوت می‌کنیم به یکی از معروف‌ترین جزایر مالزی به اسم «گایا» قدم بگذارید تا از تماشای چشم‌انداز خیره‌کننده دریای چین جنوبی، جنگل‌های سرسبز استوایی و پوشش جانوری حیرت‌انگیز آن غرق در لذت شوید.

۱۵. جزیره کو ساموئی تایلند

این گوشه دنج جهان را بیشتر به‌خاطر سواحل بکر و حیات دریایی کم‌نظیرش می‌شناسند. مسافران طبیعت‌دوست به این بهشت استوایی لقب پیری را داده‌اند که دیر کشف شده است.

۱۶. جزایر یاساوا در اقیانوس آرام جنوبی

در بخش غربی کشور فیجی، حدود ۲۰ جزیره با آب‌های آبی عمیق، سواحل ماسه‌ای سفیدرنگ و جنگل‌های سرسبز و انبوه یک مجموعه جزایر آتشفشانی پدید آورده‌اند که زیبایی خالصش مسافران را از هر گوشه جهان به‌سمت خود می‌کشاند.

۱۷. جزیره سیکیجور در فیلیپین

یکی از توریستی‌ترین نقاط فیلیپین جزیره‌ای سبز و دل‌انگیز به نام سیکیجور است. در اعماق این جزیره کوهستانی با شگفتی‌های طبیعی مواجه می‌شوید که نمونه‌اش را هیچ‌کجای دنیا نمی‌یابید. همچنین می‌توانید از دوچرخه‌سواری دور جزیره یا غواصی در دل آب‌های ساحلی لذت ببرید.

۱۸. جزایر فارو در دانمارک

سالیان سال است که تجمع صخره‌های ساحلی و خانه‌های روستایی مابین دریای نروژ و اقیانوس اطلس شمالی، نظر بازدیدکنندگان این جزیره بکر و باشکوه را به خود جلب می‌کند. اینجا یکی از معدود جزایر جهان است که طبیعتش بکر و دست‌نخورده باقی مانده است.

۱۹. جزیره چیلوئه در شیلی

چشم‌هایتان را ببندید و با ما به جزیره حیرت‌انگیز چیلوئه سفر کنید: منزلگاه کلیساهای رنگارنگ که تک‌تک آنها میراث جهانی یونسکو به‌حساب می‌آیند! این جزیره با مناظر چشم‌نواز شبانه، جنگل‌های سرسبز و شهرهای ساحلی عجیب و جالب به استقبالتان می‌آید.

۲۰. جزیره هایدا گوایی در کانادا

هایدا گوایی یکی از زیباترین جزایر جهان است که به گالاپاگوس کانادا شهرت دارد و بهترین انتخاب برای تفریحات آبی مثل قایقرانی است. البته تماشای جنگل‌های قدیمی بارانی، سواحل دورافتاده و دهکده‌هایی که از میراث یونسکو هستند، خالی از لطف نیست.

۲۱. جزیره راجا امپات در اندونزی

جزیره خصوصی راجا امپات در فضایی کاملا منزوی و به‌دور از آسمان‌خراش‌های بلند و مدرن، منطقه‌ای عجیب و ناشناخته در دل اندونزی است. مسافران جزیره می‌توانند برای تعطیلات خود یک کلبه یا ویلا اجاره کنند یا اینکه کل جزیره را در اختیار بگیرند.

۲۲. جزایر سیکلادها در یونان

شاید نام سانتورینی و میکونوس را شنیده باشید. اینها شناخته‌شده‌ترین جزایر مجموعه جزایر سیکلادهای یونان هستند که در دریای اژه قرار گرفته‌اند. در تک‌تک جزایر این مجموعه تا چشم کار می‌کند شگفتی و زیبایی تمام‌نشدنی خواهید دید.

۲۳. جزیره فرمنترا در اسپانیا

هرکسی که تجربه سفر به جزیره فرمنترا را داشته، خوب می‌داند که بکرترین و باشکوه‌ترین ساحل اسپانیا را باید در این جزیره تجربه کرد. فرمنترا در شهر ایبیزا و در سواحل جنوب شرقی اسپانیا قرار گرفته و اوج شلوغی آن، بین ماه‌های تیر تا مرداد است.

۲۴. جزیره سیلوئت در آفریقا

غنی‌ترین تنوع زیستی متعلق به این جزیره در غرب اقیانوس هند است. بیش از ۹۰ درصد این جزیره کوچک از جنگل‌های بارانی دست‌نخورده تشکیل شده و یکی از زیباترین جزایر جهان است. قبل از خرید بلیط هواپیما اقامت‌تان را در تنها هتل جزیره رزرو کنید.

۲۵. جزیره پرنس ادوارد در کانادا

می‌رسیم به یکی دیگر از زیباترین جزایر جهان در منطقه آتلانتیک کشور کانادا. در جزیره پرنس ادوارد روی ماسه‌سنگ نرم و قرمزرنگ قدم می‌گذارید و از آب‌و‌هوای نسبتا معتدل اما بادخیز آن لذت می‌برید. این جزیره یک مسیر دوچرخه‌سواری هم دارد که شما را از یک ‌سمت جزیره به سمت دیگر آن می‌برد.

۲۶. جزیره نکر در آمریکای مرکزی

اینجا جزیره خصوصی ریچارد برانسون میلیاردر است! بعد از طوفان ایرما، این جزیره کاملا بازسازی شد و از سال ۲۰۲۰ به بعد،‌هر بار به گروه‌های کوچکی از مسافران اجازه ورود و بازدید می‌دهد. این جزیره یکی از لاکچری‌ترین جزایر جهان است و چند روزی به صلح و آرامش دعوت‌تان می‌کند.

۲۷. جزیره کو یائو نوی در تایلند

دنبال مقصدی برای غواصی، شنا، اسنورکلینگ، و قایقرانی می‌گردید؟ برای تفریحات آبی، جزایر تایلند یکی از یکی بهتر و پرهیجان‌ترند. جزیره کو یائو نوی یکی از زیباترین جزایر جهان در قلب خلیج فانگ است و چشمانتان را با مناظر دل‌انگیزی از جزایر کوچک دیگر می‌نوازد.

۲۸. جزیره مادیرا در پرتقال

مادیرا بهشت کوچکی برای کوهنوردان، طبیعت‌دوستان یا ماجراجویانی است که به‌شوق تفریحات پرهیجان راهی سفر می‌شوند. در این جزیره باغی، با خیال آسوده و فراغ بال می‌توانید مسیرهای کوهستانی را بپیمایید، روی صخره‌های بلند قدم بزنید و از تماشای منظره اقیانوس اطلس جان دوباره بگیرید.

۲۹. جزیره بورا بورا در فرانسه

بورا بورا جواهری در میان آب‌های درخشان اقیانوسی است. نقطه‌قوت این جزیره که قدمتش به ۴ میلیون سال قبل بازمی‌گردد، طبیعت گرمسیری و ساحل آرامی است که آب‌های شفاف و کریستالی اقیانوس را در آغوش گرفته‌ است. کنار ساحل خبری از حیوانات خطرناک و موجودات سمی نیست؛ فقط باید مراقب سقوط نارگیل‌ها از بالای درخت باشید!

۳۰. جزیره ریموند در استرالیا

اگر از تماشای جریان زندگی کوالاهای بامزه و دوست‌داشتنی لذت می‌برید، به این جزیره سفر کنید. اینجا یک منطقه مسکونی و زیستگاه حفاظت‌شده بیش از ۲۵۰ کوالا است. جدای از آن، زیبایی دریاچه شب‌تاب گیپسلند از دیگر جاذبه‌های این جزیره به‌حساب می‌آید.

۳۱. جزایر مالدیو در اقیانوس هند

نوبت می‌رسد به یکی دیگر از زیباترین جزایر جهان که مقصدی دنج و آرام، پر از مناظر رویایی است. اینجا بیش از ۹۰ جزیره کوچک با امکانات و خدمات رفاهی پرشمار آماده‌اند تا از مهمانان جزیره پذیرایی کنند و خاطره بی‌نظیری از سفر به اقیانوس هند در ذهن آنان رقم بزنند.

۳۲. جزیره خصوصی فانجووی در تانزانیا

با اقامت در این جزیره نگاهتان به آفریقا ۱۸۰ درجه تغییر می‌کند! جزیره خلوت و رؤیایی فانجووی میزبان لوکس‌ترین، گران‌ترین و رمانتیک‌ترین سفرهای این قاره است و اگر می‌خواهید چند روزی در یک فضای آرام و بکر آفتاب بگیرید، غواصی کنید و آرامش را مهمان ذهن‌تان کنید، مناسب‌ترین گزینه برای شماست.

۳۳. جزایر کوک در قاره اقیانوسیه

مجموعه جزایر تماشایی کوک با وسعت تقریبی ۲۴۰کیلومتری به سواحل زیبا و آب‌و‌هوای بی‌نظیرش شهرت دارد. در سفر به کوک ۱۵ جزیره پیش روی شماست، اما بیشتر گردشگران به‌خاطر امکانات بیشتر و دسترسی راحت‌تر، جزایر راروتونگای، آیتوتاکی، راکاهانگا، پوکاپوکا و پالمرستون را برای اقامت انتخاب می‌کنند.

۳۴. جزایر مارشال در اقیانوس آرام

جزایر آتشفشانی و مرجانی مارشال در بالای خط استوا قرار گرفته و بهشت علاقه‌مندان به غواصی است. در میان زیباترین جزایر جهان، دنیای زیر آب این جزیره مملو از دیدنی‌های شگفت‌انگیز و دنیای روی آب آن پر از صخره‌های زیبا و شن‌های سفید و بلوری است.

۳۵. جزیره کرت در یونان

برای تعطیلاتی آرام و به‌دور از همهمه، کرت به‌عنوان بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین جزیره یونانی انتخاب مناسبی برای شما نیست اما اگر از تماشای قلعه‌های ونیزی، بناهای بیزانسی و تعامل با مردم محلی و آشنایی با خصوصیات فرهنگی مثل لهجه، شعر و موسیقی آنها لذت می‌برید، یک بار هم شده به آن سفر کنید.

۳۶. جزیره موئورئا در فرانسه

می‌رسیم به یکی از خوش‌منظرترین جزایر جهان در اقیانوس آرام مملو از جنگل‌های سرسبز، کوه‌های آتشفشانی و سواحل ماسه‌ای بکر در آغوش اقیانوس آرام. با قایقرانی، کایت‌بردسواری، اسکی‌سواری و موج‌سواری روی آب‌های اقیانوس، هیچ‌کس در این جزیره حوصله‌اش سر نمی‌رود!

۳۷. جزیره سنتوزا در سنگاپور

شاید رقم عجیبی به نظر برسد، اما بیشتر از ۲۰ میلیون گردشگر هر سال از این تفرجگاه محبوب دیدن می‌کنند! دلیل این محبوبیت می‌تواند استراحتگاه‌های مجلل و شیک، سواحل محافظت‌شده ماسه‌ای، آکواریوم زیبا، پارک‌های آبی بزرگ، چندین باشگاه گلف و بندرهای تفریحی خصوصی باشد.

۳۸. جزیره اسکای در اسکاتلند

ابر و مه رقیق میهمان همیشگی این جزیره است؛ برای همین هم آن را جزیره ابر و مه نامیده‌اند. منطقه‌ای که می‌بینید، پوشیده از مناظر زیبای کوهستانی و سازه‌های بازالتی، روزگاری محل وقوع جنگ‌های خونین قبیله‌ای بوده و اکثر قلعه‌ها، باغ‌ها و آثار تاریخی آن کماکان سالم و پابرجا باقی مانده‌اند.

۳۹. جزیره سانتورینی در یونان

نام سانتورینی شاید به گوش بعضی‌ها آشنا باشد: جزیره‌ای یکپارچه پوشیده از ساختمان‌های سفید با سقف آبی و معماری بومی که دقیقا وسط دریای اژه قرار گرفته است. اگر به‌دنبال یک مقصد لوکس و رمانتیک در یکی از زیباترین جزایر جهان می‌گردید که همه المان‌های تفریحی و گردشگری اروپا را داشته باشد، سانتورینی پیشنهاد اول و آخر ما به شماست.

۴۰. جزیره جامائیکا در آمریکای مرکزی

و در انتهای این مقاله، معروف‌ترین، محبوب‌ترین و چشمگیرترین جزیره دریای کارائیب را معرفی می‌کنیم که مقصد پرطرف‌دار سفرهای تابستانه است. این کشور جزیره‌ای با وجود حجم زیاد گردشگر بکرترین سواحل را دارد و مملو از زیبایی‌های طبیعی و تاریخی است. این یعنی حتی اگر از هتل‌ها و امکانات تفریحی لوکس جزیره استفاده نکنید، می‌توانید سفری خاطره‌انگیز برای خود و همراهانتان رقم بزنید.

شما بگویید

در این فهرست زیباترین جزایر جهان جزیره محبوب شما کدام است؟ بی‌صبرانه مشتاق شنیدن نظرات‌تان هستیم.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *