هزینه‌های پاراکلینیکی بیمه تکمیلی چیست؟

هزینه بیمه تکمیلی

هرگونه مشکلاتی که مربوط به سلامتی می‌شود، نیازمند پرداخت هزینه است. هزینه‌هایی که مربوط به بستری یا درمان بوده و ممکن بوده گاهی بالاتر از آن چیزی باشد که در ذهنمان است. اینجاست که نیاز به بیمه به‌شدت احساس می‌شود. در میان انواع بیمه‌هایی که افراد مختلف را تحت پوشش قرار می‌دهد، می‌توانیم به بیمه‌های تکمیلی، درمانی و خاص اشاره کنیم که عموما توسط افراد مختلف انتخاب می‌شوند. این مطلب توضیحات کاملی را در مورد هزینه‌های پاراکلینیکی بیمه تکمیلی در اختیار شما قرار خواهد داد.

هزینه پاراکلینیک شامل چه مواردی است؟

هزینه پاراکلینیک

این بیمه مربوط به هزینه پاراکلینیک و درمانی مانند هزینه‌های بستری، جراحی و … افرادی بوده که بیمه تکمیلی دارند. اگر بیمه‌گر پایه، هزینه مربوط به این خدمات را ندهد، بیمه‌نامه پاراکلینیکی آن‌ها را پرداخت خواهد کرد. هزینه‌های پاراکلینیک تحت پوشش بیمه تکمیلی است.

اما به‌طورکلی هزینه پاراکلینیکی مربوط به بیماری‌ها و مشکلاتی است که معمولا توسط پزشکان و در معاینات سرپایی شناسایی نمی‌شوند. در این موارد نشانه‌های ایجاد شده باید توسط آزمایشاتی بررسی شود تا در نهایت بتوان عامل ایجاد‌کننده آن را شناسایی کرد. هزینه‌های مربوط به این موارد توسط همه شرکت‌ها پرداخت نخواهد شد.

انواع بیمه تکمیلی که می‌توانید آن را دریافت کنید

به‌طورکلی بیمه تکمیلی در سه دسته کلی تقسیم‌بندی می‌شود که تحت شرایط مختلف، خدماتی را به فرد ارائه می‌دهد.

۱. بیمه تکمیلی انفرادی

بیمه انفرادی مربوط به افرادی است که از بیمه پایه مانند تأمین اجتماعی یا خدمات درمانی برخوردار نیستند. این افراد معمولا شغلی آزاد داشته و نمی‌توانند این بیمه‌ها را برای خود داشته باشند. در این صورت بیمه تکمیلی انفرادی به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.

۲. بیمه تکمیلی خانواده

همه افراد می‌توانند از بیمه خانواده برخوردار شوند. تنها کار لازم، مراجعه به شرکت بیمه و خرید آن است.

۳. بیمه تکمیلی گروهی

این بیمه تکمیلی به‌صورت گروهی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. معمولا محدودیتی از نظر تعداد نفرات در این نوع از بیمه وجود ندارد. شرکت‌های مختلف از این بیمه برای کارمندان خود استفاده می‌کنند.

کدام مشکلات در دسته بیمه تکمیلی قرار می‌گیرند؟

بیماری‌های مربوط به بیمه تکمیلی

به‌طورکلی، بیمه تکمیلی، بیمارانی که می‌توانند از این خدمات استفاده کنند را در سه دسته کلی تقسیم‌بندی می‌کند. این موارد را در جدول زیر به‌صورت مجزا قرار داده‌ایم.

 

گروه اول گروه دوم گروه سوم
هزینه‌های مربوط به زنان سونوگرافی، سونو غربالگری، ماموگرافی هزینه‌های مربوط به رینو ماتومتری، برونکوگرافی و تست متاکولین (PFT) هزینه‌های مربوط به پانسمان و سایر خدمات مشابه
هزینه‌های مربوط به اسکن، انواع آندوسکوپی، ‌ام آر آی، اکوکاردیوگرافی، استرس اکو هزینه‌های مربوط به مشکلات قلبی مانند هولترمانیتورینگ قلب

 

هزینه‌های مربوط به گزیدگی، شکستگی، دررفتگی و گچ‌گیری

 

هزینه‌های مربوط به بیماری‌های قلبی مانند آنژیوگرافی (به‌جز چشم و قلب) هزینه‌های مربوط به مشکلات گوش مانند شنوایی‌سنجی، بینایی‌سنجی، آنژیوگرافی چشم هزینه‌های مربوط به ختنه
هزینه‌های مربوط به پزشکی هسته‌ای

 

هزینه‌های مربوط به تست خواب دانستیومتری

 

هزینه‌های مربوط به تزریق داخل مفصل
هزینه‌های مربوط به سی تی آنژیوگرافی

 

هزینه‌های مربوط به رادیوگرافی، نوار قلب، فیزیوتراپی هزینه‌های مربوط به خدمات اورژانس در موارد غیربستری
هزینه‌های مربوط به پنتاکم، فوندسکوپی، کانفواسکن، انتروپیون، پاکیمتری و تمام تست‌های بینایی سنجی هزینه‌های مربوط به تمپانومتری، بادی باکس، تیلت پلتیسموگرافی، ارگواسپیرو متری

 

هزینه‌های مربوط به بخیه

 

هزینه‌های مربوط به

IOL master، HRT، ICG

 

هزینه‌های مربوط به نوار عضله (EMG)، نوار عصب (NCV)، نوار مغز (EEG)، نوار مثانه (سیستومتری یا سیستوگرام) هزینه‌های مربوط به پرداخت هزینه تزریق IVIG. SMART PLUG.

 

هزینه‌های مربوط به انواع آندوسکوپی با یا بدون بیهوشی هزینه‌های مربوط به تست ورزش، تست آلرژی، تست تنفسی (اسپیرومتری)
هزینه‌های مربوط به آزمایش‌های پاتولوژی یا آسیب‌شناسی و ژنتیک پزشکی و تشخیص پزشکی

 

البته مواردی که در مورد بیمه تکمیلی در این جدول عنوان شده را در تمام شرکت‌های بیمه نمی‌توانید ببینید. گاهی هیچ‌گونه خدمات تکمیلی از طرف شرکت بیمه‌ای که انتخاب کرده‌اید در اختیار شما قرار نخواهد گرفت.

دریافت خسارت بیمه تکمیلی چگونه انجام می‌شود؟

خسارت بیمه تکمیلی

ممکن است یک مرکز درمانی طرف قرارداد با بیمه تکمیلی نباشد. در این صورت با مراجعه به آن نمی‌توانید از خدماتی که این بیمه ارائه کرده، استفاده کنید. در این شرایط باید مدارک درمانی خود را به همراه برگه‌ای که نشان‌دهنده میزان مبلغ پرداختی شماست، به شعبه بیمه ارسال کنید.

در مواقعی نیز مراکز درمانی با بیمه تکمیلی طرف قرارداد بوده و در نتیجه در همان زمان پرداخت مبلغ مربوط به خدمات پاراکلینیکی کم خواهد شد.

 

در زمان انتخاب شرکت بیمه به موارد زیر توجه کنید

بیمه تکمیلی توسط بسیاری از شرکت‌های بیمه ارائه می‌شود. با داشتن اطلاعات کافی در مورد این خدمات می‌توانید از این بیمه بهره‌مند شوید. اما قبل از انتخاب بهتر است چند نکته زیر را در نظر بگیرید:

  1. طرح‌های مختلف بیمه را در مورد شرکتی که انتخاب کرده‌اید، بررسی کنید.
  2. تعداد پوشش‌هایی که در بیمه‌نامه قرار گرفته را بررسی کنید.
  3. سقف تعهدات بیمه‌نامه را بررسی کنید.
  4. دوره انتظار بیمه‌نامه را ببینید.
  5. فرانشیز بیمه را بررسی کنید.
  6. مراکز درمانی که طرف قرارداد با آن بیمه است را بررسی کرده و میزان دسترسی به آن را در نظر بگیرید.
  7. حق بیمه پرداختی و قیمت بیمه را در نظر بگیرید.

سخن پایانی

از نظر اغلب مردم هر بیمه تکمیلی که قیمت کمتری داشته باشد، بهترین است. این بیمه‌ها باید پوشش کاملی را داشته و خسارات را به طور کامل پرداخت کند. بهترین بیمه آن است که خدمات خود را به بهترین و ساده‎‌ترین شکل ممکن مانند ارائه خدمات آنلاین در اختیار مخاطبانش قرار داده و با مراکز درمانی مختلف طرف قرارداد باشد. معمولا مردم بیمه‌های تکمیلی را می‌پسندند که پوشش خوبی را در ویزیت، دارو و … داشته باشد. اگر شما هم قصد استفاده از خدمات بیمه تکمیلی را دارید، می‌توانید از سرویس بیمه اسنپ استفاده کنید. همچنین تجربه خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *