طرز تهیه بادمجان شکم پر مجلسی

بادمجان شکم پر را می‌توان در دسته‌بندی غذا‌های محبوب و خوشمزه قرار داد که اصالتا متعلق به استان‌های شمالی است. البته این غذای بی‌نظیر در استان‌های غرب کشور نیز طبخ می‌شود.

اما در کل روش پخت و آماده‌سازی آن یکسان است. در این مقاله قرار است تا در مورد طرز تهیه بادمجان شکم پر و روش‌هایی که برای درست‌کردن آن وجود دارد، صحبت کنیم؛ بنابراین اگر شما نیز از طرف‌داران این غذا هستید و دوست دارید تا ساده‌ترین روش تهیه‌ی آن را یاد بگیرید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

مواد لازم برای درست‌کردن بادمجان شکم پر به سبک مجلسی

حالا که آماده‌ی درست‌کردن این غذای خوشمزه هستید، به سراغ مواد اولیه و لازم برای درست‌کردن آن می‌رویم. البته باید در نظر داشته باشید که این میزان از مواد تنها برای درست‌کردن بادمجان شکم پر برای ۴ نفر است؛ بنابراین بر حسب سایر نفرات و مقداری که شما قصد دارید از این غذا تهیه کنید، می‌توانید اندازه‌ها را تغییر دهید و کم یا زیاد کنید.

مواد لازم

مقدار مورد نیاز

بادمجان

۴ عدد بزرگ

گوجه‌فرنگی

۳ عدد بزرگ

گوشت چرخ‌کرده

۲۰۰ گرم

پیاز

۲ عدد متوسط

سبزی معطر

به میزان کافی

رب گوجه‌فرنگی

۳ قاشق غذاخوری

ادویه (نمک، فلفل، زردچوبه)

به میزان کافی

روغن

به میزان کافی

طرز تهیه بادمجان شکم پر به‌صورت مرحله‌به‌مرحله

در ادامه روش تهیه و درست‌کردن بادمجان شکم پر را به ساده‌ترین شکل ممکن آموزش داده‌ایم. با استفاده از این روش شما می‌توانید این غذای خوشمزه را درست کرده و آن را برای مهمانی‌ها نیز سرو کنید.

  • مرحله‌ی اول: اولین قدم برای درست‌کردن بادمجان شکم پر، این است که بادمجان‌ها را به‌خوبی بشویید و پوست بگیرید. سپس درون ظرف آب‌نمک قرار دهید. بهتر است اجازه دهید تا بادمجان‌ها در حدود ۳۰ دقیقه در ظرف آب‌نمک باقی بمانند، چرا که انجام این کار سبب می‌شود تا تلخی بادمجان گرفته شود.
  • مرحله‌ی دوم: در طول مدتی که بادمجان‌ها در ظرف آب‌نمک هستند، می‌توانید به سراغ درست‌کردن موادی بروید که قرار است در داخل بادمجان استفاده کنید.
  • مرحله‌ی سوم: برای انجام این کار، در ابتدا باید پیاز‌ها را به‌خوبی بشویید و پوست بگیرید. سپس پیاز‌های پوست گرفته شده را به‌صورت نگینی و کاملا ریز خرد کنید.
  • مرحله‌ی چهارم: یک تابه‌ی مناسب را انتخاب کنید و در آن مقداری روغن بریزید و اجازه دهید تا به‌خوبی داغ شود. سپس پیاز‌ها را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا سرخ شوند.
  • مرحله‌ی پنجم: بعدازاین که مدتی از زمان تفت دادن پیاز‌ها گذشت، می‌توانید به آن‌ها مقداری زردچوبه و فلفل اضافه کنید و مجددا تفت دهید تا جایی که هم پیاز‌ها کاملا سرخ شوند و هم این که عطر ادویه‌ها آزاد شود.
  • مرحله‌ی ششم: حالا زمان اضافه‌کردن رب گوجه‌فرنگی به تابه است. رب گوجه را در یک طرف تابه کمی تفت دهید تا سرخ شود و خامی آن گرفته شود و سپس آن را به پیاز‌ها اضافه کنید و مجددا تفت دهید.
  • مرحله‌ی هفتم: بعدازاین که رب گوجه‌فرنگی را به‌خوبی با پیاز تفت دادیم. مقداری از آن را بر می‌داریم تا برای درست‌کردن سس مخصوص بادمجان شکم پر از آن استفاده کنیم و باقی آن را در تابه نگه می‌داریم.
  • مرحله‌ی هشتم: در این مرحله باید گوشت چرخ‌کرده را به تابه اضافه کنید و به همراه پیاز و رب گوجه‌فرنگی تفت دهید. انجام این کار را باید تا جایی ادامه دهید که گوشت به‌خوبی سرخ شود و رنگ آن تغییر کند.
  • مرحله‌ی نهم: بعدازاین که گوشت سرخ شد باید به آن نمک، فلفل و سبزیجات معطر را اضافه کنید و مجددا برای چند دقیقه تفت دهید تا عطر سبزی آزاد شود و مزه‌ی آن نیز به خرد گوشت برود. برای سبزیجات معطر نیز می‌توانید جعفری یا گشنیز استفاده کنید که سبب ایجاد طعم خوبی خواهد شد.
  • مرحله‌ی دهم: مواد بادمجان شکم پر شما آماده است و می‌توانید به سراغ سایر مراحل درست‌کردن غذا بروید.

  • مرحله‌ی یازدهم: حالا زمان درست‌کردن سس بادمجان شکم پر است. برای درست‌کردن سس مخصوص این غذا در ابتدا باید گوجه‌فرنگی‌ها را رنده کنید و به شکل پوره در بیاورید.
  • مرحله‌ی دوازدهم: پوره گوجه‌فرنگی را به همراه یک لیوان آب در یک تابه مناسب و جادار بریزید و روی حرارت قرار دهید. همچنین در این مرحله باید مخلوط رب گوجه‌فرنگی و پیاز را که قبلا کنار گذاشتید را به تابه اضافه کنید و با مواد دیگر مخلوط کنید و اجازه دهید تا شروع به پخت کند.
  • مرحله‌ی سیزدهم: زمانی که مایع درون تابه شروع به جوشیدن کرد، باید به آن مقداری نمک، فلفل سیاه و همچنین باقی‌مانده‌ی سبزیجات معطر را اضافه کنید و اجازه دهید تا مواد ۵ دقیقه دیگر به پخت خود ادامه دهند و در نهایت زیر آن را خاموش کنید.
  • مرحله‌ی چهاردهم: حالا می‌توانید به سراغ بادمجان‌ها بروید و آن‌ها را آبکشی کنید. در این مرحله به یک چاقوی تیز نیاز دارید تا با استفاده از آن یک شکاف طولی را روی بادمجان‌ها ایجاد کنید.
  • مرحله‌ی پانزدهم: یک تابه‌ی مناسب و سایز بزرگ را انتخاب کنید و مقداری روغن درون آن بریزید و سپس بادمجان‌ها را در آن قرار دهید و سرخ کنید. باید دقت کنید که تمام قسمت‌های بادمجان به‌خوبی سرخ شوند.
  • مرحله‌ی شانزدهم: بعدازاین که بادمجان‌ها به طور کامل سرخ شدند، اجازه دهید تا کمی خنک شوند، سپس بادمجان‌ها را با موادی که آماده کردید، پر کنید.
  • مرحله‌ی آخر: به‌عنوان آخرین مرحله باید بادمجان‌های پر شده را داخل همان تابه که بادمجان‌ها را سرخ کردید، بچینید و سس مخصوص غذا را به تابه اضافه کنید. در نهایت اجازه دهید تا مواد درون تابه روی حرارت ملایم شروع به پخت کنند.

بعدازاین که بادمجان‌ها کاملا پختند، می‌توانید زیر آن را خاموش کنید و در ظرف مورد نظر خود سرو کرده و نوش جان کنید.

طرز تهیه بادمجان شکم پر با استفاده از پنیر پیتزا

درست‌کردن بادمجان شکم پر با استفاده از پنیر پیتزا در دستور تهیه این غذا، سبب ایجاد طعم فوق‌العاده و جذابی خواهد شد. در صورتی که قصد دارید از پنیر پیتزا در این غذا استفاده کنید، دیگر نیازی نیست که سس گوجه‌فرنگی را تهیه کنید و می‌توانید آن را از دستور تهیه غذا حذف کنید.

در عوض بعد از این که بادمجان‌ها را با استفاده از مواد پر کردید، باید آن‌ها را در سینی فر بچینید و روی بادمجان‌ها پنیر پیتزا بریزید.

فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه‌ی سانتیگراد به مدت ۵ دقیقه گرم کنید و بعد از آن سینی را به مدت ۱۵ دقیقه درون فر قرار دهید تا پنیر پیتزا کامل آب شود. اگر دوست دارید تا روی بادمجان‌ها طلایی شود می‌توانید در دقایق انتهایی حالت گریل فر را روشن کنید.

طرز تهیه بادمجان شکم پر به سبک شمالی با انار

همان‌طور که گفتیم بادمجان شکم پر در واقع یکی از غذا‌های شمالی است که به سایر شهر‌های ایران نیز راه پیدا کرده است.

معمولا شمالی‌ها در دستور تهیه بادمجان شکم پر و در بین مواد اولیه از انار نیز استفاده می‌کنند و این تنها تفاوت بادمجان شکم پر شمالی با بادمجان شکم پر معمولی است. البته اگر انار در دسترس نبود، می‌توانید از رب انار نیز در دستور تهیه‌ی این غذا استفاده کنید.

سفارش آنلاین از اسنپ

با خواندن این مطلب متوجه شدید که درست‌کردن بادمجان شکم پر بسیار ساده است و می‌توانید در خانه به‌آسانی آن را تهیه کنید و به‌عنوان یک وعده‎ی جذاب و جدید نوش جان کنید.

گاهی اوقات ممکن است که قصد درست‌کردن بادمجان شکم پر در خانه را داشته باشید اما به دلیل نداشتن مواد اولیه از انجام این کار منصرف شوید.

درصورتی‌که با استفاده از سوپرمارکت اسنپ به‌سادگی و بدون دردسر می‌توانید هرآنچه که در درست‌کردن این غذا نیاز دارید را سفارش دهید و در کمتر از ۳۰ دقیقه تحویل بگیرد و بدون نگرانی و دغدغه برای خرید حضوری مواد اولیه این غذای خوشمزه را درست کنید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *