طرز تهیه پنیر پیتزای خانگی و کش‌دار + مواد اولیه

درست‌کردن غذا با پنیر پیتزا بسیار لذت‌بخش است. اما بسیاری از افراد دوست دارند تا به‌جای خرید این پنیر، خود دست‌به‌کار شده و یک پنیر پیتزای کش‌دار خوشمزه درست کنند.

اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا طرز تهیه پنیر پیتزای خانگی و کش‌دار را به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه پنیر پیتزای خانگی

شاید برایتان عجیب باشد، اما طرز تهیه پنیر پیتزای خانگی کار سختی نیست و شما می‌توانید به‌راحتی این پنیر خوشمزه را به روش ایتالیایی در خانه درست کنید.

مواد لازم برای درست‌کردن پنیر پیتزای خانگی

برای درست‌کردن پنیر پیتزای خانگی به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

مواد اولیه

میزان لازم

مایع پنیر

۴/۳ فنجان

آب

۴/۳ فنجان

سرکه

۳ قاشق غذاخوری

شیر پرچرب و کامل

۴ عدد فنجان

مراحل درست‌کردن پنیر پیتزای خانگی

برای آنکه بتوانید پنیر پیتزای خانگی و کش‌دار درست کنید، این مراحل را پشت سر بگذارید:

  • مرحله‌ی اول: اولین مرحله در طرز تهیه پنیر پیتزای خانگی، جوشاندن شیر است. در ابتدا باید شیر را درون ظرفی ریخته و آن را برای مدت ۳۰ دقیقه بجوشانید. توجه داشته باشید که دمای جوشاندن شیر باید از ۶۰ تا ۷۰ درجه سانتی‌گراد باشد تا بتوانید پنیر پیتزای مد نظرتان را درست کنید. در این مدت ۳۰ دقیقه دمای شیر نباید از این مقدار بالا رود و لازم است تا شیر در دمای ملایم و به‌آرامی به جوش آید.
  • مرحله‌ی دوم: بعد از گذشت ۳۰ دقیقه و جوشاندن شیر، باید سرکه یا جوهر لیمو را در مقداری آب رقیق کرده و آن را به شیر اضافه کنید. بعد برای مدت ۳۰ دقیقه دیگر، مجدد شیر را روی حرارت ملایم قرار داده و صبر کنید تا بجوشد.
  • مرحله‌ی سوم: در ۳۰ دقیقه دوم از جوشاندن شیر، ۳/۴ فنجانی را از آب پر کرده و مایه پنیر را به آن بیفزایید و حل کنید. سپس آن را داخل شیر ریخته و شیر را به طور مرتب روی حرارت ملایم هم بزنید.
  • مرحله‌ی چهارم: پس از گذشت ۳۰ دقیقه، ۱۵ دقیقه دیگر هم قابلمه را روی حرارت بدون هم زدن قرار دهید. به‌این‌ترتیب شیر سفت شده و روی آن دلمه می‌بندد.
  • مرحله‌ی پنجم: بعد از ۱۵ دقیقه، گاز را خاموش کرده و ۳۰ دقیقه در قابلمه را بگذارید. بعد باید دلمه‌های شیر را جدا کرده و آن‌ها را درون ظرفی دیگر بریزید.

  • مرحله‌ی ششم: اکنون که دلمه‌ها را جدا کردید، برای درست‌کردن پنیر پیتزای خانگی، باید کف قابلمه‌ای که هنوز درون آن شیر باقی‌مانده را درون ظرفی از آب خنک قرار دهید. با این کار شیر از دما خواهد افتاد. سپس مجدد قابلمه را روی شعله قرار دهید تا شیر بجوشد. با این تفاوت که باید شیر را در مدت ۲۰ دقیقه و با دمای ۱۰۰ درجه بجوشانید.
  • مرحله‌ی هفتم: طی این مدت، مرتب شیر را هم بزنید. نکته حائز اهمیت این است که نباید شیر بیشتر از ۲۰ دقیقه بجوشد، چرا که پنیر پیتزا به‌دست‌آمده کش‌دار نخواهد شد.
  • مرحله‌ی هشتم: بعد از گذشت ۲۰ دقیقه، دلمه‌هایی روی شیر پدید می‌آیند که این دلمه‌ها، همان تکه‌های پنیر هستند. آن‌ها را از شیر جدا کرده و درون پارچه‌ای مناسب قرار دهید تا آب اضافی آن تخلیه شود.
  • مرحله‌ی نهم: پس از آنکه پنیر‌ها کاملا خشک شد، آن‌ها را یک دقیقه درون شیر جوشانده شده قرار دهید. این کار را سه بار انجام دهید و پس از آن، به طور کامل پنیر‌ها را از شیر جوشانده شده، بیرون آورید.
  • مرحله‌ی دهم: در این مرحله از طرز تهیه پنیر پیتزای خانگی، باید پنیر را ورز دهید. برای آنکه پنیر شما کشسانی بیشتری داشته باشد، آن‌ها را درون مایکروفر قرار دهید تا کمی نرم شوند و سپس ورز دهید. این کار را ۲ الی ۳ مرتبه انجام دهید تا پنیر بسیار کش‌داری درست شود. پس از ورز دادن، پنیر‌ها را درون محلولی از آب‌نمک رقیق سرد قرار دهید.
  • مرحله‌ی آخر: شما می‌توانید به کمک دستتان به پنیر‌ها شکل دهید. برای استفاده از آن، می‌توانید بلافاصله پنیر را رنده کرده و به غذا اضافه کنید. اما می‌توانید این پنیر را درون آب‌نمک در یخچال به مدت یک هفته نگهداری کنید. همچنین برای نگهداری از این پنیر برای مدت‌زمان طولانی‌تر، می‌توانید پنیر را درون فریزر قرار دهید تا بعد از آن استفاده کنید.

پیتزا‌های خوشمزه با پنیر پیتزا خانگی

آنچه که در طرز تهیه پنیر پیتزای خانگی و کش‌دار بسیار مهم بوده و در نتیجه بسیار تاثیرگذار خواهد بود، دما و مدت‌زمان جوشاندن شیر است.

پس به شما پیشنهاد می‌کنیم برای درست‌کردن پنیر پیتزای خانگی حتما از دماسنج استفاده کنید تا شیر را درست در دمای ذکر شده بجوشانید.

با درست‌کردن این نوع پنیر پیتزا در منزل، می‌توانید به‌راحتی پیتزا خانگی نیز آماده کرده و همراه با اعضای خانواده نوش جان کنید. شما می‌توانید مواد اولیه این پنیر پیتزا خوشمزه را از سوپرمارکت تحویل فوری اسنپ در کوتاه‌ترین زمان ممکن تهیه کنید، همچنین می توانید سفارش انواع پیتزاهای داغ و تازه را از سرویس سفارش غذای اسنپ ثبت و درب دریافت کنید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *