طرز تهیه کیک پیتزا به‌صورت مرحله‌به‌مرحله برای عاشقان کیک و پیتزا

کیک پیتزای اصیل

کیک پیتزا یکی از پیتزا‌های پرطرف‌دار در سراسر جهان است که همه افراد دوست دارند حتی یک‌بار هم که شده آن را تهیه و نوش جان کنند. البته سفارش پیتزا آنلاین هم ایده خوبی است که شما به‌راحتی می‌توانید در محل کار یا منزل خود، در کنار خانواده و دوستان فعالیت‌های روزمره را انجام دهید و در نهایت با صدای زنگ در خانه و تحویل یک کیک پیتزای لذیذ و خوش‌رنگ، خستگی خود را از تن خارج کنید. ما هم در این مطلب قصد داریم تا طرز تهیه یک کیک پیتزای خانگی را با شما مرور کنیم و برای لحظات شاد خانوادگی و دوستانه در کنارتان باشیم. شما با تهیه این غذا با یک تیر ۲ نشان خواهید زد. به عبارتی این نوع پیتزا، انتخابی مناسب برای عاشقان کیک و البته شیفتگان پیتزا است.

مواد اولیه برای تهیه یک کیک پیتزای جذاب

کیک پیتزا و یک تابلوی خوش‌رنگ و لعاب

برای تهیه کیک پیتزا برخلاف پیتزا‌های عادی که می‌توانید از خمیر نان بربری یا خمیر‌های آماده پیتزا برای تهیه‌شان استفاده کنید، باید حتما خمیر را در منزل آماده کنید. چون میزان خمیر مورداستفاده حجم زیادی دارد و در ترکیب با مواد اولیه تهیه و آماده می‌شود. به همین دلیل به‌احتمال زیاد پخت این غذا از شما مدت زمانی در حدود یک ساعت خواهد گرفت. اما مطمئن باشید که در نهایت با این طرز تهیه کیک پیتزا خانگی شما با یک پیتزای منحصربه‌فرد و بسیار لذیذ روبرو هستید که عطر آن سراسر خانه را پرکرده و شما را بیهوش و مدهوش می‌کند. در ادامه طرز تهیه این پیتزا را مرحله‌به‌مرحله با هم انجام خواهیم داد.

مقدار موردنیاز مواد اولیه
۲۰۰ گرم ژامبون ساده
۲ عدد سوسیس آلمانی
۴۰۰ گرم پنیر پیتزا
۲ الی ۳ عدد فلفل‌دلمه‌ای سبز، قرمز و زرد
به میزان لازم آویشن
۲۰۰ گرم قارچ
به میزان لازم رب گوجه‌فرنگی یا سس کچاپ
مقدار موردنیاز مواد اولیه برای تهیه خمیر
۳ الی ۴ پیمانه آرد نان فانتزی
یک‌چهارم پیمانه آب ولرم
یک پیمانه شیر ولرم
۳ قاشق غذاخوری شکر
یک عدد تخم‌مرغ
۳ قاشق غذاخوری خمیرمایه فوری
یک قاشق مرباخوری نمک
۶ قاشق غذاخوری روغن مایع

طرز تهیه کیک پیتزای خانگی

مراحل تهیه کیک پیتزا

مراحل پخت کیک پیتزای خانگی به شرح زیر است. شاید مراحل تهیه کمی طولانی باشند، اما مطمئن باشید که در انتها از نتیجه کار و پیتزای آماده شده، غافلگیر خواهید شد.

مرحله‌ی اول: در مرحله‌ی اول از طرز تهیه کیک پیتزا خانگی شما باید سوسیس‌ها را از پوست خارج کرده و آن‌ها را به شکل حلقه‌حلقه برش دهید. دقت کنید که حلقه‌ها نه زیاد نازک باشند و نه زیاد ضخیم خرد شوند.

مرحله‌ی دوم: سپس در یک تابه سوسیس‌ها را در یک قاشق غذاخوری روغن تفت بدهید. دو طرف سوسیس‌ها باید کاملا برشته و سرخ شوند. حالا سوسیس‌ها را از تابه خارج کرده و فلفل‌دلمه‌ای‌های خرد شده و نگینی را در تابه تفت بدهید. کمی فلفل‌دلمه‌ای برای تزئین پیتزا در آخر کار کنار بگذارید.

مرحله‌ی سوم: بعد از اینکه فلفل‌دلمه‌ای‌ها هم به‌خوبی سرخ شدند، قارچ‌ها را به‌صورت ورقه‌ای برش بدهید و آن‌ها را نیز بعد از خارج‌کردن فلفل‌دلمه‌ای از تابه در روغن تفت دهید. اجازه دهید تا آب قارچ‌ها به‌خوبی گرفته شده و سرخ بشوند. بعد از آن قارچ را نیز از تابه خارج کرده و در کناری قرار دهید.

مرحله‌ی چهارم: در گام بعد از طرز تهیه کیک پیتزا خانگی به سراغ تهیه خمیر آن می‌رویم. در مرحله‌ی اول از طرز تهیه، خمیرمایه را با یک قاشق‌چای‌خوری شکر و آب ولرمی که آماده کرده‌اید در یک کاسه مناسب بریزید.

مرحله‌ی پنجم: سپس درب ظرف را ببندید و به مدت‌زمان ۱۰ دقیقه آن را در یک مکان گرم قرار دهید. این کار باعث می‌شود تا خمیرمایه شما خوب حباب‌زده و اصطلاحا به عمل آید.

مرحله‌ی ششم: در مرحله‌ی بعد تخم‌مرغ‌ها را در یک ظرف جداگانه شکسته و با چنگال هم بزنید. بافت تخم‌مرغ‌ها باید یکدست و کاملا مخلوط باشد و بعد از آن شیر ولرم و روغن مایع را با خمیرمایه، نمک و دو قاشق چایخوری شکر به کاسه حاوی تخم‌مرغ‌ها اضافه کنید.

مرحله‌ی هفتم: در گام بعد از طرز تهیه کیک پیتزا خانگی شما باید مواد را به‌خوبی با هم مخلوط کنید. این مواد باید کاملا یکدست باشند. وقتی که مخلوط‌کردن مواد به اتمام رسید آرد را در ۲ الی ۳ مرحله الک کنید. بعد از الک‌کردن، آرد را به این مخلوط اضافه کنید و با قاشق به‌خوبی هم بزنید تا خمیر شما آماده شود.

مرحله‌ی هشتم: این خمیر در انتهای کار چسبنده است. حالا خمیر را بر روی سطح کار آشپزخانه قرار دهید. خمیر باید ۱۰ دقیقه ورز داده شود. بهتر است که در حین کار خمیر را با هر دو دست چندین مرتبه بر روی سطح کار بکوبید. دقت کنید که خمیر نباید به دستان شما بچسبد. برای این کار بهتر است دست‌های خود را کمی چرب کنید. اما فراموش نکنید که نباید از آرد استفاده کرد. چون اگر آرد بیش از اندازه به این خمیر اضافه شود آن را خشک و سفت می‌کند.

مرحله‌ی نهم: در مرحله‌ی بعد، ظرفی را که حجم آن دوبرابر حجم خمیرتان است، انتخاب کنید. سطح داخلی ظرف را چرب کنید. سپس خمیر را مانند یک چانه گرد و بزرگ شکل داده و آن را درون ظرف قرار دهید. سطح ظرف را با استفاده از یک پارچه نخی بپوشانید. این ظرف پوشیده شده باید ۲ ساعت در یک مکان گرم استراحت کند.

کیک پیتزا و جذابیتی غیرقابل‌انکار

مرحله‌ی دهم: بعد از گذشت ۲ ساعت، خمیر شما آماده است. حجم این خمیر به دوبرابر میزان اولیه رسیده است. خمیر را بر روی سطح کار آشپزخانه قرار دهید و با ورز دادن هوای آن را خارج کنید. حالا با کمک وردنه خمیر را به ضخامت نیم سانتیمتر بر روی سطح کار کاملا پهن کنید.

مرحله‌ی یازدهم: برای تهیه کیک پیتزا شما باید قالبی به ارتفاع ۱۰ سانتی‌متر داشته باشید. در گام بعدی قالب خود را آماده کرده کف و دیواره‌های آن را به‌خوبی چرب کنید تا خمیر پیتزا را درون قالب قرار دهید. دقت کنید که لبه‌های اضافی خمیر را باید با استفاده از چاقو از آن جدا کرد.

مرحله‌ی دوازدهم: حالا بر روی خمیر آماده شده و قرار گرفته در قالب، سس کچاپ یا رب گوجه‌فرنگی بزنید و تمام سطح خمیر را به آن آغشته کنید؛ سپس پنیر پیتزا بریزید.

مرحله‌ی سیزدهم: بعد از آن مخلوط فلفل‌دلمه‌ای و کالباس را به آن اضافه کنید. در مرحله‌ی بعدی از طرز تهیه کیک پیتزا خانگی باید لایه‌ها را با قارچ و سوسیس پر کنید. سپس مجددا بر روی سوسیس، پنیر پیتزا بریزید. فلفل‌دلمه‌ای‌های باقی‌مانده را نیز برای تزیین بر روی سطح پیتزای خود قرار دهید.

مرحله‌ی چهاردهم: فر خود را روشن کنید و اجازه دهید در مدت‌زمان ۱۵ دقیقه با درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن بماند تا محیط داخلی آن گرم شود. توصیه می‌کنیم که برای خشک‌نشدن سطح کیک یک کاسه آب جوش در فر بگذارید. حالا کیک پیتزای خود را به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه در فر گذاشته و اجازه دهید تا به‌خوبی مغزپخت شود.

مرحله‌ی پانزدهم: بعد از گذشت این زمان، کیک شما کاملا پخته خواهد شد. بهتر است در ادامه چند دقیقه گریل را روشن کنید تا پنیری که بر روی سطح کیک قرار دارد، کاملا طلایی شود.

مرحله‌ی شانزدهم: در مرحله‌ی آخر بعد از اینکه پنیر پیتزا بر روی سطح کیک کاملا طلایی و آب شد، آن را از فر خارج کنید. کیک پیتزای شما آماده است. حالا پودر آویشن را بر روی سطح کیک خود بپاشید. ضمنا فراموش نکنید در تهیه این پیتزا برای مواد میانی می‌توانید از گوشت چرخ‌کرده قرمز یا گوشت مرغ نیز استفاده کنید. این مورد کاملا به سلیقه و ذائقه شخصی شما بستگی دارد.

همچنین فراموش نکنید که این پیتزا را می‌توانید با سفارش آنلاین غذا از سرویس غذای اسنپ، تهیه و نوش جان کنید.

کیک پیتزا، معطر و بسیار لذیذ

در این مطلب برای شما طرز تهیه کیک پیتزا خانگی را مرحله‌به‌مرحله شرح دادیم. هرچند تهیه این غذا در منزل هیجان‌انگیز است؛ اما شما می‌توانید با سفارش پیتزا آنلاین هم این غذای جذاب و دوست‌داشتنی را درب منزل تحویل بگیرید. درهرحال اگر تصمیم شما به تهیه این نوع پیتزا در منزل بود، سوپرمارکت تحویل فوری اسنپ در کنار شماست تا در مدت زمانی ۳۰ دقیقه‌ای و بسیار کوتاه مواد تازه و با کیفیت اولیه برای این غذای لذیذ را درب منزل به شما تحویل دهد. کیک پیتزا از آن غذا‌هایی است که دل هر بیننده‌ای را خواهد برد.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *