طرز تهیه حلیم گوشت؛ خوشمزه و غلیظ

حلیم

اگر تصمیم گرفته‌اید که با دنبال‌کردن طرز تهیه حلیم گوشت، یک صبحانه یا عصرانه خوشمزه در منزل آماده کرده و نوش جان کنید؛ لازم است بدانید که درست‌کردن حلیم باید با دقت و حوصله کافی انجام شود.

شاید به همین دلیل است که بیشتر مواقع ترجیح می‌دهیم با خرید حلیم آماده، این خوردنی خوشمزه را میل کنیم.

البته دنبال‌کردن روش پخت حلیم در منزل نیز حال و هوای خود را داشته و می‌تواند گاه و بیگاهی، جذاب باشد. اگر شما نیز مایل هستید تجربه تهیه حلیم با گوشت قرمز در منزل را داشته باشید، در ادامه این مطلب با ما همراه شوید.

طرز تهیه حلیم

حلیم در کاسه

همان‌طور که گفتیم درست‌کردن حلیم، نیازمند صبر و زمان زیادی است و باید به دنبال، بهترین روش پخت حلیم باشید. در اینجا ابتدا به مواد اولیه مورد نیاز برای پختن حلیم گوشت و سپس مراحل آن خواهیم پرداخت.

مواد اولیه

مواد اولیه مورد نیاز برای درست‌کردن حلیم، به شرح زیر هستند:

مواد اولیه

میزان لازم

گندم

نیم کیلوگرم

پیاز

۱ عدد
روغن

۳ قاشق غذاخوری

دارچین

۱ قاشق غذاخوری
کنجد

۱ قاشق غذاخوری

گوشت گردن گوسفند

۲۵۰ گرم

«خرید گوشت تازه»

مراحل تهیه یک حلیم خوشمزه با گوشت

حلیم گوش در کاسه

مراحل تهیه پخت حلیم گوشت به شرح زیر هستند:

  • مرحله‌ی اول: برای آن که بتوانید به بهترین شکل حلیم گوشت را بپزید، لازم است که پیش از هر کاری، گندم را در آب خیس کرده و بگذارید برای ۱۲ ساعت بماند.
  • مرحله‌ی دوم: پس از آن که گندم به‌خوبی خیس خرد، وقت آن است که گندم را از آب خارج کرده و آبکشی کنید.

نکته: البته شما می‌توانید به‌جای گندم، از بلغور گندم استفاده کرده و به این شکل زمان خیس کردن آن به‌اندازه قابل‌توجهی کمتر خواهد بود. از این روی درصورتی‌که زمان کافی برای انجام این کار ندارید، کافی است که به‌جای استفاده از خود گندم، از بلغور آن استفاده کنید.

  • مرحله‌ی سوم: گندم یا بلغور گندم را داخل قابلمه مناسبی ریخته و به‌اندازه دو برابر حجم گندم، آب روی آن بریزید تا به‌خوبی روی گندم‌ها را بپوشاند. این قابلمه را روی شعله گاز قرار دهید تا آب به جوش بیاید.
  • مرحله‌ی چهارم: حالا گوشت گردن گوسفند و پیاز خرد شده را نیز به این مواد اضافه کرده و اجازه دهید گندم و گوشت، شروع به پختن کند.
  • مرحله‌ی پنجم: دقت داشته باشید که در این فرایند پخت، کف سفید رنگی روی سطح آب‌دیده خواهد شد که لازم است به کمک یک کفگیر مناسب، این کف‌ها را از قابلمه خارج کنید.
  • مرحله‌ی ششم: پس از آن که مطمئن شدید گوشت گردن گوسفند پخته شده است، شعله گاز را خاموش کرده و پیاز‌ها را با دقت از حلیم بیرون بیاورید.

«سفارش آنلاین غذا»

حلیم و کنجد روی آن

  • مرحله‌ی هفتم: همین‌طور لازم است که گوشت گردن را نیز خارج کرده و تمام بافت گوشت آن را به‌خوبی ریش‌ریش کرده و هیچ‌گونه استخوانی از آن به‌جای نماند.
  • مرحله‌ی هشتم: گندم‌ها را نیز به کمک گوشت‌کوب برقی یا دستی، به‌خوبی له کنید تا بافت یکدستی به دست بیاورند. دقت داشته باشید که پس از کوبیدن گندم‌ها، باید به‌وسیله الک کردن، پوسته‌های آن‌ها را جدا کرده و دور بریزید.
  • مرحله‌ی نهم: وقت آن است که گندم‌های کوبیده شده و گوشت گردن ریش‌ریش را به قابلمه ریخته و روغن را اضافه کنید. اگر مشاهده کردید که مواد زیاد از حد سفت شده‌اند، مقداری آب جوش نیز به آن‌ها اضافه کرده و روی حرارت متوسط اجاق‌گاز قرار دهید. در این مرحله باید به طور مرتب حلیم را هم بزنید تا به‌صورت یکنواخت پخته و به‌خوبی با هم مخلوط شوند. دقت داشته باشید که این هم زدن مرتب، کلید اصلی رسیدن به یک حلیم کش‌دار و خوشمزه خواهد بود.
  • مرحله‌ی دهم: به‌هم‌زدن را ادامه دهید تا به طور کامل آب داخل قابلمه تبخیر شده و حلیم نیز روغن‌دار به نظر برسد. در حقیقت برای آن که متوجه شوید حلیم شما آماده است؛ باید روغن انداختن آن را مشاهده کنید.
  • مرحله‌ی یازدهم: حالا می‌توانید حلیم را داخل ظرف دلخواه خود کشیده و کمی روغن داغ شده و دارچین برای تزئین به آن اضافه کنید.

حلیم را به همراه شکر میل کرده و می‌تواند به‌عنوان یک میان وعده و صبحانه عالی و خوشمزه کاربرد داشته باشد.

درست‌کردن حلیم با گوشت بوقلمون

پیاله حلیم و کنجد و دارچین

البته اصل حلیم، درست‌کردن آن با گوشت بوقلمون است و اگر به حلیم فروشی‌ها مراجعه کرده یا با سفارش آنلاین حلیم از سرویس غذای اسنپ فود، این غذای خوشمزه را خریداری کنید.

در حقیقت عطر و بوی عالی حلیم که همیشه از قدیم به یاد داریم نیز با همین گوشت بوقلمون همراه است و توصیه می‌کنیم که برای پخت حلیم در منزل نیز از گوشت بوقلمون استفاده کنید.

سفارش اینترنتی حلیم گوشت

اگر هوس این صبحانه خوشمزه را کرده‌اید، برای تهیه مواد اولیه آن می‌توانید از سوپرمارکت آنلاین اسنپ سفارش‌های خود را با بیشترین تخفیف انجام دهید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *