جابجایی گیاهان و گل‌ها در اسباب‌کشی و تغییر منزل

جابجایی گیاهان در اسباب‌کشی

با توجه به توسعه زندگی شهری و آپارتمان‌نشینی بیشتر ما در ساختمان‌های مسکونی بدون حیاط و باغچه زندگی می‌کنیم. بنابراین نیاز به طبیعت و گل‌کاری بیش از پیش احساس می‌شود و برای رفع این حس از گل‌های آپارتمانی استفاده می‌کنیم. ولی یکی از معضلاتی که با آن روبه‌رو هستیم، جابجایی گیاهان در اسباب‌کشی است. بدین‌ترتیب اگر شما هم برای جابجایی گل‌ها در اسباب‌کشی نگران هستید و به دنبال روش خوبی می‌گردید، این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

«خدمات اثاث کشی»

جابجایی گیاهان در اسباب‌کشی سخت است

به هنگام تغییر منزل یکی از معضلات بزرگی که ما با آن روبه‌رو هستیم نحوه جابجایی گل‌ها در اسباب‌کشی است، زیرا نمی‌توان گلدان‌ها را در جعبه یا کارتن خاصی قرار داد یا آن‌ها را به روش‌های دیگری جمع و جور کرد.

از این‌رو درگیری برای جابه‌جایی آن‌ها یکی از اصلی‌ترین مراحل بسته‌بندی لوازم خانه و تغییر منزل به حساب می‌آید. به طور کلی اگر گیاهان آپارتمانی شما بزرگ هستند، کار شما سخت‌تر خواهد بود، زیرا نه تنها باید از گلدان مراقبت کنید؛ بلکه نباید هیچ آسیبی به شاخ و برگ گیاه بزرگ شما وارد شود.

بسیاری از افراد بعد از روبه‌رو شدن با معضلات جابه‌جایی گلدان‌ها با خود فکر می‌کنند، آیا این همه دردسر ارزشش را دارد؟ ولی اگر قرار دادن این گلدان در گوشه‌ای از منزل جدید باعث حال خوب شما می‌شود، بدون‌شک این دردسر‌ها ارزش تحمل کردن را خواهند داشت.

البته توصیه می‌کنیم، اگر به‌طور دائم در حال اسباب‌کشی هستید، بهتر است گلدان‌های زیادی در منزل خود نگه ندارید تا به هنگام جابه‌جایی استرس کمتری داشته باشید.

نکات پیش از جابجایی گل‌ها در اسباب‌کشی

نکات مهم قبل از جابجایی گل‌ها در اسباب‌کشی

جابجایی گیاهان در اسباب‌کشی همانند حمل سایر وسایل نخواهد بود، در واقع شما حتی قبل از شروع روند اسباب‌کشی خود، با مسائل مربوط به جابجایی گل‌ها در اسباب‌کشی روبه‌رو می‌شوید. در ادامه مراحل قبل و بعد از اسباب‌کشی و حمل درست گل‌های آپارتمانی را برای شما به طور مفصل توضیح می‌دهیم.

گیاهان و گل‌های خود را برای اسباب‌کشی آماده کنید

جابجایی گیاهان در اسباب‌کشی

با توجه به اینکه اسباب‌کشی یکی از مسائل پرحاشیه و سختی است که این روز‌ها بیشتر افراد با آن درگیر هستند باید نکات مهمی در این مورد رعایت شود.

در نظر داشته باشید همان‌طور که جمع و جور کردن وسایل و ظروف شکستنی کار سختی است و باید از قبل آن‌ها را در کارتن‌های محکم بچینید، جابجایی گیاهان در اسباب‌کشی نیز یکی از دیگر معضلات مهم در حین اسباب‌کشی خواهد بود.

  • در قدم اول باید گل‌ها و گیاهان خود را برای اسباب‌کشی و جابه‌جایی آماده کنید.
  • گیاهان خود را مورد بررسی قرار دهید و گل‌هایی که مریض هستند و امکان دارد تا چند هفته دیگر خشک شوند، با خود به منزل جدید نبرید.
  • در صورت مریضی گل‌ها بهتر است، آن‌ها را جابه‌جا نکنید.
  • در صورتی که گل‌های شما شاداب هستند، سعی کنید کمی شاخ و برگ آن‌ها را سبک کرده یا به عبارت دیگر آن‌ها را هرس کنید.
  • هر چه حجم شاخ و برگ گیاهان کمتر باشد جابه‌جایی آن‌ها در اسباب‌کشی آسان‌تر خواهد بود.
  • البته اگر نمی‌توانید گیاه خود را هرس کنید، بهتر است برگ و شاخه‌های آن را کمی جمع کنید تا راحت‌تر قابل حمل باشد و آسیبی به آن وارد نشود.

قبل از اسباب‌کشی به گل خود آب بدهید

با توجه به اینکه در طول اسباب‌کشی گیاه جابه‌جا می‌شود، نباید خاک آن را خشک بگذارید. همچنین نباید در آبیاری گل خود زیاده‌روی کنید، زیرا در این صورت آب از گلدان خارج می‌شود.

بهترین زمان برای آبیاری گیاهان قبل از شروع اسباب‌کشی و به طور تقریبی ۲ ساعت پیش از جابه‌جایی گل‌ها خواهد بود. البته اگر گیاه و گل کاکتوس را در منزل خود دارید، نیازی نیست آن را آبیاری کنید.

به جنس و مقاومت گلدان خود توجه کنید

در نظر داشته باشید جنس و مقاومت گلدان شما در نحوه جابجایی گیاهان در اسباب‌کشی بسیار مهم است، زیرا هر یک از گلدان‌ها نیاز به مراقبت خاص و ویژه‌ای دارند یا اینکه به اندازه کافی قوی و محکم هستند، که تحت شرایط جابه‌جایی آسیبی به آن‌ها وارد نمی‌شود. جنس گلدان شما از کدام یک از مواد زیر است؟

  • گلدان پلاستیکی
  • گلدان سفالی
  • گلدان چوبی
  • گلدان فایبرگلاس
  • گلدان شیشه‌ای

حساس‌ترین جنس گلدان، شیشه است که باید جدا از سایر گلدان‌ها قرار بگیرد و بسیار مراقب آن بود. با توجه به اینکه گیاهان زنده هستند، باید به هنگام جابه‌جایی آن‌ها بسیار با دقت عمل کنید، تا آسیبی به گل شما وارد نشود.

نکات مربوط به زمان جابجایی گیاهان در اسباب‌کشی

جابجایی گیاهان در اسباب‌کشی و قرار دادن گلدان‌های کوچک در جعبه

بعد از اینکه ۳ نکته مهم و ضروری ذکر شده در بخش قبلی را به مرحله اجرا درآوردید، نوبت به جابجایی گل‌ها در اسباب‌کشی می‌رسد. در این زمان نیز شما باید همچنان جوانب احتیاط را رعایت کنید و تا جای ممکن مراقب گلدان خود باشید تا آسیبی به آن وارد نشود. نکات زیر را در طول اسباب‌کشی رعایت کنید.

در جابه‌جایی گلدان‌های بزرگ دقت کنید

با توجه به اینکه گلدان‌های بزرگ ابعاد زیادی را اشغال می‌کنند، لازم نیست آن‌ها را در جعبه یا کارتن خاصی قرار دهید. بلکه کافی است گلدان‌های بزرگ را با دقت بلند کنید و در ماشین حمل بار بگذارید. توجه داشته باشید که هیچ وسیله دیگری به گلدان تکیه ندهد و بر روی آن سقوط نکند.

ناگفته نماند بعد از اینکه ماشین حمل بار را از تمام وسایل منزل خود پر کردید، باید گلدان‌های بزرگ را به عنوان آخرین وسایل در ماشین قرار دهید. امکان دارد بر اثر حرکت خودرو گل‌های بزرگ جابه‌جا شوند یا حتی سقوط کنند، بدین‌ترتیب بهتر است آن‌ها را به محلی ببندید؛ تا از سقوط آن‌ها جلوگیری کرده باشید.

گلدان‌های کوچک را در جعبه بچینید

اگر گلدان‌های شما کوچک هستند و فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند، توصیه می‌کنیم یک کارتن محکم پیدا کنید و تمام گلدان‌های کوچک خود را درون آن بچینید. بهتر است گلدان‌ها را بهم بچسبانید، تا در اثر حرکت ماشین فضای خالی میان آن‌ها ایجاد نشود و به یکدیگر برخورد نکنند.

برای از بین بردن فضای خالی میان گلدان‌های کوچک از روزنامه یا فوم استفاده کنید. توصیه می‌کنیم، در جعبه گلدان‌های کوچک خود را ببندید؛ ولی سوراخ‌هایی بر روی جعبه ایجاد کنید، تا گل و گیاه شما نفس بکشد.

در ضمن بر روی جعبه بنویسید که این گیاه است، تا فرد حمل‌کننده این وسایل، با دقت بیشتری به کار خود ادامه دهد.

مواظب باشید به ساقه گیاه آسیبی وارد نشود

ساقه مهم‌ترین بخش یک گیاه است، بنابراین به هنگام جابجایی گیاهان در اسباب‌کشی مراقب باشید تا به ساقه گل شما آسیبی وارد نشود. در صورتی که ساقه گیاه شما زیادی بلند است، بد نیست چوب بلندی را در کنار ساقه گیاه خود محکم کنید، تا ساقه آن دچار شکست نشود.

با ماشین شخصی گل‌ها را جابه‌جا کنید

اگر تعداد گل‌های شما خیلی زیاد نیست و گلدان‌هایتان کوچک هستند، بهترین روش برای جابجایی گیاهان در اسباب‌کشی، چیدن آن‌ها در ماشین خود است. با این روش شما می‌توانید بیشتر مراقب گل‌های خود باشید.

به دمای لازم برای گیاهان توجه داشته باشید

بهترین روش جابجایی گیاهان در اسباب‌کشی

از آنجایی که گیاهان خیلی سریع به تغییرات آب و هوایی واکنش نشان می‌دهند، به هنگام جابجایی گل‌ها در اسباب‌کشی به دما و گرمای درون ماشین حمل بار یا ماشین شخصی خود توجه داشته باشید، تا گل‌های شما خشک نشوند و از بین بروند.

نکات مربوط به جابه‌جایی گیاهان بعد از اسباب‌کشی

بعد از اینکه اسباب‌کشی شما تمام شد و جابجایی گل‌ها در اسباب‌کشی را به نحو احسن انجام دادید، نوبت به بیرون آوردن گل‌ها می‌رسد. در واقع آخرین مرحله اسباب‌کشی خارج کردن گیاهان از کارتن خواهد بود. بعد از اینکه در کارتن را باز کردید، از قسمت پایینی گیاه بگیرید که سنگین‌تر و سفت‌تر باشد.

در ادامه می‌توانید گیاه خود را بیرون بکشید. توجه داشته باشید نباید گیاهی که در کارتن بوده را بلافاصله در مقابل نور خورشید قرار دهید زیرا در این صورت گل شما خراب می‌شود. در واقع باید اجازه دهید گیاه شما با شرایط جدید وفق پیدا کند.

بعد از اینکه گل‌ها را از کارتن خارج کردید، اگر مقداری از خاک آن‌ها به دلیل جابه‌جایی و حرکت در خودرو ریخته باشد، باید مقداری خاک بخرید و به گلدان‌های خود اضافه کنید.

بهترین سرویس برای جابجایی گیاهان در اسباب‌کشی

در آخر اگر با پی بردن به این نکات، همچنان نگران جابجایی گیاهان در اسباب‌کشی هستید و نمی‌توانید به نحو احسن گیاهان خود را جابه‌جا کنید یا این احتمال وجود دارد که گل شما در طی اسباب‌کشی از بین برود، پس بهتر است از افراد متخصص در حوزه جابه‌جایی و اسباب‌کشی کمک بگیرید.

سرویس اثاث کشی اسنپ گزینه خوبی برای جابجایی گل‌ها در اسباب‌کشی است، زیرا این تیم با سابقه خوبی که دارد و به کمک افراد کاردان خود می‌تواند بدون هیچ آسیبی گیاهان شما را جابه‌جا کند و در منزل جدید تحویل شما دهد.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *