طرز تهیه پیراشکی گوشت خوشمزه

پیراشکی گوشت همان‌طور که از نامش مشخص است از گوشت طعم‌دار شده با ادویه، قارچ، فلفل‌دلمه‌ای، ذرت، سیب‌زمینی و هر ماده دیگری که مورد پسند و نظر شما باشد، تهیه می‌شود.

اما ماده اولیه‌ای که این مواد باید در آن قرار بگیرند، یک خمیر جادویی است که اگر در تهیه آن از خمیر‌های خانگی استفاده می‌کنید، باید خیلی مراقب باشید که پیراشکی شما خمیری و ضخیم نشود.

پیشنهاد ما برای درست‌کردن پیراشکی گوشت، استفاده کردن از ورقه‌های خمیر نازکی است که مجموعه‌های معتبری به‌صورت صنعتی آن‌ها را تولید کرده و با بسته‌بندی‌ها و اندازه‌های متفاوت به بازار عرضه کرده‌اند.

مواد لازم مقدار مورد نیاز

گوشت چرخ‌کرده

۳۰۰ گرم

پیاز

۱ عدد

قارچ

۱۰۰ گرم

رب گوجه‌فرنگی

۱ الی ۲ قاشق غذاخوری

پنیر پیتزا (در صورت تمایل)

۱۰۰ گرم

نمک، فلفل، زردچوبه و روغن

به میزان لازم

فلفل‌دلمه‌ای

به میزان لازم

آب‌لیمو

به میزان لازم

مراحل تهیه پیراشکی گوشت

درست‌کردن پیراشکی گوشت، ساده، آسان و درست همانند اسپاگتی است. تنها فرقی که این دو غذا با یکدیگر دارند این است که مواد اولیه پیراشکی گوشت را در خمیر پیچیده و سرخ می‌کنید.

اما اسپاگتی را با اضافه‌کردن مواد گوشتی به ماده اولیه یعنی اسپاگتی تهیه می‌کنند. در حالت کلی مواد اصلی مثل هم هستند. یک غذای مجلسی و محبوب که هم برای بزرگسالان لذیذ و مقوی است و هم کودکان از طرف‌داران پروپاقرص آن محسوب می‌شوند.

مرحله‌ی اول: در مرحله‌ی اول از طرز تهیه پیراشکی گوشت، باید پیاز‌ها را نگینی خرد کرده و در یک تابه با کمی روغن تفت دهید تا طلایی شود. نمک، فلفل و زردچوبه را اضافه کنید و اجازه بدهید که پیاز با این ادویه‌ها تفت بخورد.

مرحله‌ی دوم: در گام بعدی گوشت‌های چرخ‌کرده را اضافه کنید و اجازه بدهید که با پیاز تفت خورده و به‌خوبی پخته شوند.

مرحله‌ی سوم: بعد از آن قارچ‌ها را ورقه‌ای خرد کرده و به این مخلوط اضافه کنید. سپس بعد از پخته‌شدن گوشت و قارچ کمی آب لیمو ترش اضافه کنید تا از تغییر رنگ قارچ‌ها جلوگیری کند. بعد از کشیده‌شدن آب قارچ، فلفل‌دلمه‌ای‌ها را که به‌صورت نگینی خرد کرده‌اید به این مخلوط اضافه کنید.

مرحله‌ی چهارم: در مرحله‌ی بعد ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری رب گوجه‌فرنگی به این مخلوط اضافه کرده و بر اساس ذائقه خود نمک را نیز با آن مخلوط کنید. سپس اجازه بدهید تا مخلوط گوشت چرخ‌کرده، فلفل‌دلمه‌ای، قارچ، پیاز و رب گوجه‌فرنگی به‌خوبی تفت خورده و با یکدیگر مخلوط شوند.

مرحله‌ی پنجم: بعد از آن بسته خمیر آماده پیراشکی را باز کرده یک ورق نازک روی تخته آشپزخانه قرار بدهید. از مایه گوشتی تهیه شده در میان آن قرار داده و کمی پنیر پیتزا در صورت تمایل اضافه کنید و لبه‌ها را روی یکدیگر برگردانید.

مرحله‌ی ششم: در حالت کلی خمیر پیراشکی گرد است. بعد از برگرداندن لبه‌ها روی یکدیگر شما یک نیم‌دایره دارید که به‌وسیله چنگال می‌توانید لبه‌ها را محکم کنید.

مرحله‌ی هفتم: بعد از آن روی خمیر پیراشکی با یک برس آشپزخانه کمی زرده تخم‌مرغ و روغن مایع مخلوط کرده و اضافه کنید. در صورت تمایل زیره یا کنجد و تخم خرفه روی خمیر‌های پیراشکی بپاشید. ۱۵ دقیقه قبل از پایان کار، فر را روشن کرده و روی حرارت ۱۸۰ درجه تنظیم کنید تا گرم شود. بعد از آن سینی حاوی پیراشکی‌ها را درون فر قرار دهید تا به‌خوبی پخته و گریل شوند. ضمن اینکه شما می‌توانید این پیراشکی‌ها را در روغن نیز سرخ کنید. در نهایت پیراشکی را در ظرف مخصوصی قرار داده و سرو کنید، نوش جان!

دنیای سراسر جذاب پیراشکی‌ها

پیراشکی گوشت هم می‌تواند به‌عنوان یک وعده غذایی کامل مورد استفاده قرار بگیرد و هم یک اسنک جذاب و فینگرفود کامل برای مجالس و مهمانی‌ها و دورهمی‌های رسمی و دوستانه باشد.

این غذا تمام فاکتور‌های لازم در تأمین پروتئین‌ها ویتامین‌ها را دارد. قارچ، فلفل‌دلمه‌ای و گوشت چرخ‌کرده سرشار از مواد غنی و مقوی هستند که هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان لازم و مفید خواهند بود.

در هر حال اگر زمان شما کوتاه بود یا مواد اولیه لازم را در منزل نداشتید به‌راحتی با استفاده از سوپرمارکت آنلاین اسنپ می‌توانید مواد لازم را در کوتاه‌ترین زمان ممکن یعنی حداکثر ۳۰ دقیقه درب منزل تحویل بگیرید. طولی نمی‌کشد که عطر پیراشکی گوشت، فضای خانه شما را پر خواهد کرد.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *