چگونه سبک سفر کنیم؟ لیست وسایل ضروری برای سفر با هواپیما

سبُک سفرکردن و برداشتن ضروری‌ترین لوازم سفر با هواپیما، یکی از مهارت‌های ضروری است که هر مسافری باید آن را یاد بگیرد. سفرکردن با وسایل کم، باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های سفرتان خواهد شد. هرچه سبک‌تر سفر کنید، در طول سفر راحت‌تر هستید، مشمول پرداخت هزینه اضافه بار نمی‌شوید و برای حمل چمدان‌ها و وسایل زیاد اذیت نخواهید شد. در این مقاله درباره راهکارهای سبک سفرکردن خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

راهکارهای سبک سفرکردن

۱. فقط وسایل ضروری را در چمدان بگذارید

احتمالا بعد از رزرو بلیط هواپیما و هنگام برنامه‌ریزی برای سفر برداشتن وسایل بسیاری به ذهن‌تان خطور خواهد کرد. گرچه ممکن است این لوازم در طول سفر به دردتان بخورند و مفید باشند، ضروری نیستند. همراه‌بردن وسایل زیاد و غیرضروری باعث اذیت‌شدن شما در طول سفر خواهد شد. موقع چمدان‌بستن فقط وسایلی را بردارید که واقعا ضروری‌اند.

۲. به‌جای وسایل تک‌کاره از لوازم چندکاره استفاده کنید

فرقی نمی‌کنید قصد رزرو بلیط پرواز داخلی را دارید یا برای سفر خارجی برنامه‌ریزی می‌کنید؛ برای سفرکردن، بیشتر وسایلی را بردارید که چندین کاربرد دارند. برداشتن لوازم سفر با هواپیما که فقط در موقعیت‌های منحصربه‌فرد لازم خواهند بود، آنقدرها که فکر می‌کنید ضروری نیست. مثلا لوازم ورزشی بسیار جاگیرند و برداشتن آنها برای سفر راهکار هوشمندانه‌ای نیست. نگران نباشید، در هر منطقه‌ای می‌توانید انواع وسایل ورزشی را کرایه کنید. یا به‌جای برداشتن لباس‌های زیاد، فقط لباس‌های کاربردی بردارید.

۳. چمدان‌تان را پر از لباس نکنید

شستن لباس‌ها در سفر بسیار راحت‌تر از حمل چند چمدان حاوی لباس‌های مختلف است. برای سفر لباس‌هایی ساده بردارید که ست‌کردن آنها با هم راحت باشد و در طول سفر نگران ناهماهنگی لباس‌هایتان نباشید.

۴. لیستی از لوازم موردنیاز برای سفر آماده کنید

منظور ما از لیست لوازم سفر با هواپیما استفاده از لیست‌های آماده موجود در اینترنت نیست. لیست‌های آماده معمولا حاوی بسیاری لوازم غیرضروری‌اند. لیست لوازم سفر هر فرد منحصربه‌فرد است و ممکن است این لیست برای فردی دیگر مناسب نباشد. لیست لوازم موردنیاز سفر را به‌ترتیب بنویسید و هروقت چیز دیگری به‌نظرتان رسید، به آن اضافه کنید یا اگر به‌نظرتان برخی موارد لیست اضافی هستند، آنها را حذف کنید. با داشتن لیست ضروری‌ترین لوازم سفر، بعد از رزور آنلاین پرواز و هنگام چمدان‌بستن سرگردان نخواهید شد. این کار فایده دیگری هم دارد و آن جلوگیری از جاگذاشتن وسایل ضروری است.

۵. از مکعب‌های بسته‌بندی فشرده استفاده کنید

استفاده از ابزار مفید سازمان‌دهی وسایل مانند مکعب‌های بسته‌بندی، علاوه بر نظم‌بخشیدن به چیدمان وسایل درون چمدان، باعث می‌شود در طول سفر سریع‌تر وسایل موردنیازتان را پیدا کنید. مزیت فشرده‌سازی این مکعب‌ها این است که فضای اشغال‌شده با وسایلی مانند لباس را به نصف کاهش می‌دهد.

۶. چند روز قبل از سفر چمدان‌تان را ببندید

بستن دقیقه‌نودی چمدان باعث می‌شود مضطرب شوید و حتی ممکن است برخی وسایل را فراموش کنید و به‌جای آن چمدان را خیلی سریع با وسایل غیرضروری پر کنید. همان‌طور که باید برای رزرو پرواز خارجی یا داخلی چندین روز قبل از سفر اقدام کنید، چیدن چمدان را هم نباید به روز سفر موکول کنید. اگر چمدان سفرتان را از چند روز قبل سفر بچینید، نه اضطرابی وجودتان را فرا خواهد گرفت و نه وسیله‌ای را جا خواهید گذاشت.

نحوه بسته‌بندی صحیح لوازم و تجربه سفری سبک

۱. چمدان‌تان را وزن کنید

وزن‌کردن چمدان راهکاری هوشمندانه است که باعث می‌شود مقدار بار مجاز برای سفر را رعایت کنید. وقتی ندانید که وزن بارتان چقدر است، ممکن است در فرودگاه غافلگیر شوید و مجبور به پرداخت اضافه بار شوید. وزن‌کردن چمدان حُسن دیگری هم دارد و آن اولویت‌بندی درست وسایل ضروری است. با این کار سبک سفر می‌کنید و فقط وسایلی را برمی‌دارید که واقعا به آنها نیاز دارید.

۲. چمدان مناسبی انتخاب کنید

اندازه و وزن چمدان معیارهای مهمی‌اند که باید به آنها توجه کنید. برای سفرکردن چمدان‌های بزرگ و سنگین برندارید؛ این چمدان‌ها بسیار دست‌وپاگیرند و حمل آنها هم کار سختی است. عیب دیگری که چمدان‌های بزرگ دارند این است که افراد را ترغیب به برداشتن وسایل غیرضروری می‌کنند. برداشتن چمدان‌های کوچک علاوه بر اینکه باعث می‌شود در سفر راحت‌تر باشید، به‌خاطر فضای کمتر آن مجبورید فقط وسایل ضروری را بردارید و سبک سفر کنید. اگر وسایل ضروری برای سفر در کوله‌پشتی جا می‌شوند، به‌جای برداشتن چمدان، از کوله‌پشتی برای حمل وسایل‌تان استفاده کنید.

۳. فقط وسایل ضروری را داخل چمدان بگذارید

وسایل ضروری شامل لوازم بهداشتی و شخصی است. همراه‌بردن چندین نوع شامپو یا لوسیون یا هر لوازم بهداشتی و شخصی دیگر اشتباه‌ترین کار ممکن است. منظور از سبک سفرکردن، برداشتن وسایلی است که در حین سفر استفاده از آنها ضروری است. راهکار هوشمندانه دیگر در زمینه وسایل بهداشتی این است که وسایل شوینده را در سایز مسافرتی تهیه کنید.

از جمله وسایل ضروری دیگر لوازم الکترونیکی است. تلفن همراه، هندزفری، ایرپاد و لپ‌تاپ از جمله وسایل الکترونیکی هستند که باید در هر جایی همراه‌مان باشند؛ مخصوصا سفرهای چندروزه. برخی افراد هم بسته به شغل و هدف‌شان از سفر، برای سفرکردن به لوازم الکترونیکی بیشتری مانند دوربین، لنز و ابزار فیلمبرداری نیاز دارند. نحوه سازمان‌دهی این وسایل بسیار مهم است.

سعی کنید مقداری از فضای چمدان را خالی بگذارید، این کار علاوه بر اینکه باعث می‌شود موقع خالی‌کردن وسایل راحت‌تر باشید، فضایی برای قراردادن سوغاتی یا هدیه فراهم می‌کند.

لیست وسایل ضروری برای سفر با هواپیما

  • بلیط؛
  • پاسپورت؛
  • مدارک شناسایی؛
  • وسایل آرایشی و بهداشتی؛
  • وسایل برقی و الکترونیکی؛
  • پول نقد و ارز کشور مقصد؛
  • مدارک پزشکی و داروهای ضروری؛
  • انواع لباس راحتی و بیرونی مناسب فصل؛
  • انواع کفش راحتی و اسپورت مناسب فصل.

مزایای سبک سفرکردن

  • بسته‌بندی راحت و سریع وسایل؛
  • تردد راحت‌تر در فرودگاه و مسیر سفر؛
  • بی‌نیازی از پرداخت هزینه اضافه بار؛
  • کاهش مشکلات و دردسرهای مربوط به بار زیاد؛
  • کاهش خطر آسیب‌دیدگی ناشی از حمل چمدان‌های سنگین.

شما بگویید

به‌نظر شما چه راهکارهای دیگری برای سبک‌تر سفرکردن وجود دارد؟ لطفا نظرات و تجربیات ارزشمندتان را با ما و کاربران عزیزمان به اشتراک بگذارید.

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *