جاهای دیدنی با مترو استانبول |‌ راهنمای کامل استانبول‌گردی ارزان

گشت‌و‌گذار در کلان‌شهر زیبای استانبول و لذت‌بردن از تماشای دیدنی‌های خیره‌کننده‌اش لزوما پرخرج نیست. برای مدیریت هزینه‌های سفر، مترو را امتحان کنید. به‌لطف خط متروی گسترده‌ای که سرتاسر استانبول کشیده‌اند، به‌راحتی می‌توانید به گوشه‌گوشه این شهر اوراسیایی سفر کنید و از هم‌نشینی کم‌نظیر المان‌های معماری سنتی و مدرن لذت ببرید. در ادامه می‌گوییم کدام جاذبه‌های دیدنی استانبول با مترو در دسترس‌ گردشگران هستند.

جاذبه‌های دیدنی با مترو استانبول

برای راحتی گردشگران و بومیان منطقه، خطوط متروی استانبول مناطق زیادی را به هم وصل می‌کنند. از‌آنجا‌که بیشتر گردشگران به‌دنبال راهی ارزان و راحت برای گشت‌و‌گذار در استانبول می‌گردند، حتی جاذبه‌های گردشگری مهم این شهر با مترو قابلیت دسترسی دارند. در این بخش به برخی از این جاذبه‌ها اشاره می‌کنیم.

۱. فروشگاه IKEA در استانبول

فروشگاه برند سوئدی ایکیا یکی از پرگردشگرترین نقاط استانبول است. لوازم خانگی این برند به‌قدری چشمگیر و باکیفیت‌ هستند که بسیاری از مسافران را مشتاق بازدید و خرید می‌کنند. این فروشگاه ۳ شعبه در مارمارا مال، فروم مال و میدان می دارد که با چیدمان منحصربه‌فردی از بخش‌های مختلف خانه مثل اتاق کودک، آشپزخانه و … به استقبال بازدیدکنندگان می‌روند.

یکی از راه‌های دسترسی به این فروشگاه ازطریق خط مترو است. گردشگران می‌توانند از ایستگاه تکسیم خود را به ایستگاه کوجاتپه (یکی از ایستگاه‌های خط M۱ در منطقه بایرام پاشا) برسانند. دسترسی به شعبه فروم ازطریق خط مترو M1A راحت‌تر از سایر روش‌هاست. سایر شعبه‌های این مرکز خرید در منطقه عمرانیه و کارتال نسبت به فروشگاه بایرام پاشا کمتر مورد توجه گردشگران قرار دارد.

  • برای مشاهده موقعیت مکانی فروشگاه ایکیا استانبول اینجا کلیک کنید.

۲. مرکز خرید فروم استانبول

بخش از لذت سفر به استانبول وابسته به گشت‌و‌گذار و خرید در مراکز خرید آن است. غرفه‌های مرکز خرید فروم انواع محصولات برندهای مختلف را می‌فروشند و بیشتر اجناس آنها سوغاتی‌های خوب این شهر محسوب می‌شوند. مرکز خرید فروم یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های استانبول، مملو از کافه‌های دنج، رستوران‌های خانوادگی و جاذبه‌هایی مثل آکواریوم سی لایف و سرزمین لگو لند است. این مرکز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب باز است و با وجود قرارگیری در منطقه ایستگاه کوجاتپه، دسترسی به آن با مترو برای گردشگران ساده‌تر از هر روش دیگر است. می‌توانید از ایستگاه تکسیم خود را به ایستگاه ینیکاپی برسانید؛ پس از آن خط مترو را تغییر دهید و به‌سمت کوچاتپه حرکت کنید.

  • برای مشاهده موقعیت مکانی مرکز خرید فروم استانبول اینجا کلیک کنید.

۳. مرکز خرید اکسیس در استانبول

خط متروی استانبول شما را به نقطه تلاقی سرگرمی، تکنولوژی و مد می‌برد! مرکز خرید اکسیس ساختمانی مدرن و مجهز شامل رستوران، سینما، اتاق کار، اتاق کودک و تفریحات هیجان‌انگیز است. این فروشگاه حتی برای بومیان منطقه ارزش زیادی دارد و نیازهای روزمره آنان را برآورده می‌سازد. درحال‌حاضر دسترسی به مرکز خرید اکسیس با مترو، تراموا، تاکسی و اتوبوس امکان‌پذیر است. این مرکز خرید در محله ایوب سلطان واقع شده و با ایستگاه مترو سلطان احمد، حدودا ۲۰ دقیقه فاصله دارد. شما گردشگران عزیز می‌توانید این مسیر را هم با مترو طی کنید.

  • برای مشاهده موقعیت مکانی مرکز خرید اکسیس استانبول اینجا کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: شرایط تکس فری در ترکیه و فرودگاه استانبول

۴. سرزمین ژوراسیک در استانبول

تماشای دایناسورهایی که به طبیعی‌ترین شکل ممکن شبیه‌سازی شده‌اند، تجربه‌ای است که خیلی‌ها را به‌سمت استانبول و بازدید از پارک ژوراسیک می‌کشاند. در این سرزمین پرهیجان،‌ چشمک دایناسورها را به خود می‌بینید و سوار بر ماشین زمان، صدها سال به عقب می‌روید. برای تجربه هیجان بیشتر، یک سینمای ۴ تا ۶بُعدی هم آماده استقبال از شما است. این پارک در منطقه بایرام پاشای استانبول واقع شده و بهترین راه دسترسی به آن از‌طریق خطوط مترو M۲ و M۱A است.

  • برای مشاهده موقعیت مکانی سرزمین ژوراسیک استانبول اینجا کلیک کنید.

۵. شهربازی اختاپوس استانبول

سازندگان این مجموعه سعی کرده‌اند کامل‌ترین و بهترین شهربازی استانبول را راه‌اندازی کنند. بازی با تراموا، ترن هوایی و مدرن‌ترین وسایل بازی در شهربازی اختاپوس برای هر کودک و بزرگ‌سالی سرگرم‌کننده و پر از هیجان است. شهربازی اختاپوس جاذبه‌های دیگری هم دارد که ازجمله آنها می‌توان به آکواریوم، باغچه اختصاصی و جشنواره‌های خاص اشاره کرد. دسترسی به این مجموعه برای عموم مردم فقط با خط مترو M۱ امکان‌پذیر است.

  • برای مشاهده موقعیت مکانی شهربازی اختاپوس استانبول اینجا کلیک کنید.

۶. مسجد تاریخی سلیمانیه استانبول

مسجد جامع سلیمانیه از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی استانبول و سایت‌های گردشگری مهم این شهر به‌شمار می‌رود که قدمتش به دوران عثمانی برمی‌گردد. این مسجد به دستور سلطان سلیمان اول طی ۷ سال ساخته شد تا برای همیشه یادآور شکوه سلطنت او باشد. مسافران این سایت گردشگری می‌توانند با استفاده از خط متروی حاجی عثمان به ینیکاپی خود را به ایستگاه وزنچیلار برسانند و بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه پیاده‌روی، میدان این مسجد پرشکوه را ببینند.

  • برای مشاهده موقعیت مکانی مسجد جامع سلیمانیه استانبول اینجا کلیک کنید.

۷. جواهر تاریخی کاخ توپکاپی در استانبول

کاخ توپکاپی مکانی تاریخی در قلب استانبول و نماد فرهنگ غنی و اصالت انکارنشدنی این شهر زیباست. سلطان محمد دوم این بنا را در سال ۱۴۷۸ در منطقه‌ای ساخت که قسمت جنوبی آن نزدیک به دریای مرمره باشد. واژه توپکاپی به توپ‌های جنگی اشاره دارد که در زمان‌های قدیم جلوی درهای این کاخ وجود داشت. این توپ‌های جنگی به‌نوعی بیانگر جایگاه سلطان محمد در تاریخ ترکیه هستند! حتی بیشتر سریال‌های ترکی که محوریت تاریخی دارند را در این کاخ می‌سازند. برای دسترسی به این جاذبه تماشایی ابتدا در ایستگاه تکسیم سوار مترو شوید. این مترو شما را تا ایستگاه کاباتاش می‌رساند. از آنجا می‌توانید با تراموا خود را به کاخ برسانید.

  • برای مشاهده موقعیت مکانی کاخ توپکاپی استانبول اینجا کلیک کنید.

۸. مرکز خرید بی اوغلو در استانبول

مرکز خرید بی اوغلو در خیابان قدیمی استقلال، حوالی میدان پررفت‌و‌آمد تکسیم است. این خیابان نسبت به مراکز خرید مجلل استانبول بازار ارزان‌تری دارد و جذابیت فریبنده آن به‌عنوان یک سازه قدیمی نگاه خیلی‌ها را به خود جلب می‌کند. به همین خاطر میان گردشگرانی که به استانبول سفر می‌کنند، حسابی معروف است. خیلی‌ها برای انجام خریدهای شخصی و برخی برای خرید سوغاتی‌های ارزان‌تر خود را به بی اوغلو می‌رسانند. اگر قصد دارید با مترو به این مرکز خرید بروید، نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این خیابان، ایستگاه مترو مجیدیه کوی است.

  • برای مشاهده موقعیت مکانی بی‌ اوغلو استانبول اینجا کلیک کنید.

۹. اسکله امینونو در استانبول

محله امینونو، گوشه‌ای قدیمی و جذاب در استانبول، زیبایی‌اش را مدیون ساختمان‌های بلند کنار اسکله است. این ساختمان‌ها در نور شب ظاهری جذاب و رویایی به اسکله می‌دهند. همچنین خلیج گلدن کینگ، پل معروف گالاتا، بازار بزرگ، دانشگاه استانبول و مسجد سلطان احمد (مسجد آبی) در اطراف این محله قرار گرفته‌اند. اینجا به هزار و یک دلیل، یکی از شلوغ‌ترین بخش‌های استانبول است که چشم‌انداز خیره‌کننده‌ای از دریای آبی مدیترانه به بیننده می‌دهد. برای بازدید از این محله تماشایی می‌توانید تراموا سوار شوید و از زیبایی‌های مسیر لذت ببرید. راه دسترسی به اسکله امینونو ازطریق خط مترو M۲ ایستگاه هالیچ است.

  • برای مشاهده موقعیت مکانی اسکله امینونو استانبول اینجا کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی محله‌های استانبول برای تمام سلیقه‌ها

 

خطوط مهم مترو استانبول

۱. مترو مارماری؛ طولانی‌ترین خط متروی استانبول

خط متروی مارمارا با سه خط M۱ و M۲ و M۳ جابه‌جایی گردشگران استانبول را از همیشه راحت‌تر کرده است.

  • خط مترو M۱ به هشت ایستگاه از جمله کوجاتپه، بایرام پاشا، ینیکاپی و زیتین‌بورنو ختم می‌شود.
  • خط مترو M۲ شامل ایستگاه‌های تکسیم، شیشلی و هالیچ است. این خط مترو به مراکز خرید و جاذبه‌های تاریخی مثل مسجد سلطان ایوب، تپه پیر لوتی، برج گالاتا و محله بالات دسترسی دارد.
  • خط M۳ شامل ۳ ایستگاه بوستان‌چی، ینی صحرا و کوزیاتای است. این خط مترو گردشگران را به مراکز خرید بزرگ استانبول و شهربازی بوستان‌چی می‌رساند.

۲. خط تراموا با دسترسی به سواحل استانبول

این خط مترو در نزدیکی سواحل کاباتاش، سیرکچی و امینونو ایستگاه دارد و دسترسی به آنها ازطریق خط متروی T۱ فراهم است. این خط تراموا ۱۱ ایستگاه دارد. ایستگاه کاباتاش در نزدیکی دولما باغچه است؛ ایستگاه فیندیکلی به پارک فیندیکلی و موزه نقاشی و مجسمه‌سازی دسترسی دارد و ایستگاه کاراکوی نیز به کاراکوی و پل گالاتا نزدیک است.

۳. فونیکولور؛ خط مترو با یک ایستگاه

مترو فونیکولور با خط F۱ هرروزه مسافران مسیر تکسیم تا کاباتاش ۱۰ دقیقه‌ای به مقصد می‌رساند؛ این خط مترو از کاخ دولما باغچه و کاباتاش می‌گذرد و ساعت کاری شبانه‌روزی ندارد. هر روز از ساعت ۶ صبح تا ۱۲ شب فعال و شلوغ است. خط قدیمی F۲ نیز مسافران را در خط قدیمی تونل جابه‌جا می‌کند.

نقشه خطوط مترو استانبول

در تصویر زیر کل خطوط مترو استانبول را در یک نگاه می‌بینید. برای یافتن مسیر‌ دسترسی به جاذبه موردنظرتان از این تصویر استفاده کنید.

کلام آخر

سفر به ترکیه، به خصوص پرواز تهران استانبول، تجربه‌ای دل‌پذیر و خوشایند است که فقط با بازدید از دیدنی‌های این شهر تکمیل می‌شود. برای آنکه سرعت جابه‌جایی به حداکثر و هزینه‌ها به حداقل برسد، استانبول‌گردی با مترو را امتحان کنید تا هم فرصت تعامل با بومیان را داشته باشید، هم در نهایت آرامش، از پشت پنجره متروهای سریع‌السیر، خیابان‌های پرزرق‌و‌برق استانبول را نظاره‌ کنید.

اگر تجربه استانبول‌گردی با مترو را دارید و می‌دانید دسترسی به کدام جاذبه‌ها با مترو راحت‌تر است، تجربیات‌تان را در بخش نظرات برای ما و همراهان عزیز ما بنویسید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *