جدیدترین شرایط سفر به ترکیه در دوران کرونا

همان‌طور که می‌دانید با شیوع ویروس کرونا و پاندمی شکل‌گرفته در جهان، محدودیت‌هایی برای سفر به کشور‌های مختلف در نظر گرفته شد. در این میان برای سفر به ترکیه نیز محدودیت‌هایی برای مسافران وجود داشته که با کاهش شیوع و همین‌طور گسترش واکسیناسیون، رفته‌رفته کمتر شدند.

در این مطلب نگاهی به آخرین و جدیدترین شرایط سفر به ترکیه در دوران کرونا خواهیم انداخت. با ما همراه باشید.

محدودیت‌های سفر به ترکیه در دوران کرونا

در حال حاضر محدودیت‌های سفر به ترکیه، به‌اندازه قابل‌توجهی کاهش پیدا کرده و می‌توان گفت که سهولت بیشتری دراین‌خصوص فراهم شده است. به یاد می‌آوریم که در دوران شیوع بالای ویروس کووید ۱۹، شرایط بسیار متفاوت بوده و محدودیت‌های زیادی برای سفر کردن به کشور ترکیه وجود داشت. در یک دوره که به‌طورکلی مرز‌ها بسته بود و پس از آن نیز مسافران باید تست منفی کرونا را که ۴۸ ساعت قبل گرفته شده بود، برای ورود به خاک ترکیه، در دست داشتند.

اما با تغییر کردن شرایط شیوع ویروس و واکسیناسیون، شرایط سفر به ترکیه نیز تغییر کرده و البته به‌اندازه قابل‌توجهی بهتر و ساده‌تر شده است.

چه محدودیت‌هایی برای سفر به ترکیه حذف شده‌اند؟

محدودیت‌های حذف شده سفر به ترکیه

دولت کشور ترکیه نیز برای محافظت از شهروندان خود، قوانینی را در دوران شیوع کرونا برای اتباع بیگانه در نظر گرفته بود که باعث می‌شد تا سفر‌های توریستی و غیر توریستی به این کشور، با محدودیت‌های زیادی همراه باشند. اما در حال حاضر که واکسیناسیون به شکل گسترده انجام شده و به لحاظ شیوع نیز در شرایط بهتری قرار داریم؛ این محدودیت‌ها که در زیر به آن‌ها اشاره خواهیم کرد؛ مرتفع شده‌اند. از جمله محدودیت‌هایی که پیش‌ازاین برای سفر به این کشور دوست و همسایه وجود داشت و در حال حاضر رفع شده‌اند، می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  1. ارائه تست منفی کرونا
  2. ارائه کارت واکسن و تعداد دوز‌های واکسن تزریقی + اهمیت نوع واکسن تزریقی (به طور مثال واکسن آسترازنکا، از میان واکسن‌های تزریقی در ایران، پذیرفته بود.)
  3. لزوم استفاده از ماسک در اماکن مختلف روباز در کشور ترکیه
  4. تهیه حس کد
  5. تکمیل فرم ورود اولیه

از این روی برای بلیط هواپیما خارجی سفر به این کشور، باید مسافر محدودیت‌های بالا را حتما مدنظر قرار می‌داد. البته همچنان برخی از قوانین وجود دارد که باید در سفر به این کشور موردتوجه قرار داده و آن‌ها را رعایت کنید.

قوانین و محدودیت‌هایی جاری در شرایط سفر به ترکیه

قوانین سفر به ترکیه

در حال حاضر باتوجه‌به وضعیت فعلی پاندمی در جهان، اگر قصد سفر به کشور ترکیه را دارید؛ در نظر داشته باشید که همچنان برای حضور در مکان‌های سرپوشیده و جا‌هایی که جمعیت زیادی وجود دارد؛ باید از ماسک استفاده کنید. این هم برای حفظ سلامت خود شما تعریف شده و هم این که سلامت دیگر افراد حاضر در آن محل، به خطر نیفتد. با این حساب اگر قصد خرید بلیط هواپیما ترکیه را دارید، باید گفت که شرایط در حال حاضر به‌مراتب بهتر بوده و می‌توانید با سهولت بیشتری نسبت به سفر به این کشور، اقدام کنید.

شرایط بازگشت به ایران چیست؟

اما زمانی که سفر شما به پایان رسیده و به کشور بازمی‌گردید؛ نیز برخی قوانین وجود دارد که باید آن‌ها را رعایت کنید. این قوانین به شرح زیر هستند:

  1. ارائه تست منفی کرونا
  2. ارائه کارت واکسن (تزریق کامل دوز‌های واکسن مورد تأیید وزارت بهداشت ایران)

لازم به ذکر است که افراد مشکوک در قرنطینه نگه داشته شده و در صورت اطمینان از سلامت، اجازه خروج را خواهند داشت. شما می‌توانید برای رزرو بلیط هواپیما از سرویس بلیت سفر اسنپ استفاده کنید.

سؤالات متداول

آیا در کشور ترکیه، باید از ماسک استفاده کرد؟

در مکان‌های سرپوشیده و شلوغ، همچنان استفاده از ماسک ضرورت دارد.

آیا برای ورود به کشور ترکیه، باید حس کد بگیریم؟

خیر طبق قوانین جدید نیازی به گرفتن حس کد نخواهد بود.

آیا برای سفر به کشور ترکیه، باید تست منفی کرونا ارائه دهیم؟

در حال حاضر این قانون رفع شده و نیازی به ارائه تست منفی کرونا نیست.

آیا برای بازگشت به کشور ایران، تست منفی کرونا نیاز خواهد بود؟

شما باید کارت تزریق کامل واکسن‌های مورد تأیید وزارت بهداشت را ارائه دهید. در غیر این صورت ارائه تست منفی کرونا نیاز خواهد بود.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *